Ponta a mai spus ca problema cresterii accizei a fost rezolvata si in agricultura prin acordarea de subventii, "astfel incat efectul majorarii de pret la carburanti sa fie zero".
- UPDATE Guvernul a aprobat Ordonanta de Urgenta.
Prin actul normativ adoptat de Guvern se acordă o reducere de accize de 40 euro/1000 litri faţă de nivelul standard prevăzut de lege, pentru motorina utilizată drept carburant pentru transport rutier de mărfuri în cont propriu sau pentru alte persoane, cu autovehicule sau ansambluri de vehicule articulate destinate exclusiv transportului rutier de mărfuri și cu o greutate brută maximă autorizată de cel puţin 7,5 tone, precum și pentru transportul de persoane, regulat sau ocazional, exclusiv transportul public local de persoane, cu un autovehicul din categoria M2 sau M3. Reducerea de accize se realizează prin restituirea diferenţei de 40 euro/1000 litri operatorilor economici licenţiaţi în Uniunea Europeană.
De asemenea, reducerea se aplică și pentru transporturi poștale efectuate în cadrul unui serviciu universal cu autovehicule sau ansambluri de vehicule articulate destinate exclusiv transportului poștal și cu o greutate brută autorizată de cel puţin 3,5 tone. Această măsură vizează activitatea Poștei Române, care nu beneficiază și nu poate avea o licenţiere așa cum operatorii privaţi au.
Condiţiile, procedura și termenele de restituire se stabilesc prin Hotărâre a Guvernului. Ordonanţa are în vedere faptul că sectorul transporturilor de bunuri poate influenţa pe orizontală evoluţia preţurilor în întreaga economie naţională.
Problema discriminarii a fost ridicata si de presedintele Traian Basescu. Acesta a precizat intr-o scrisoare transmisa presedintelui Camerei Deputatilor, Valeriu Zgonea, ca s-au creat premisele unui tratament discriminatoriu fata de ceilalti transportatori, cum ar fi: aerieni, feroviari si maritimi, carora aceasta rambursare nu le va fi aplicabila.
In plus, ar putea fi o masura care sa atraga dupa sine alte taxe. Recuperarea unei parti din acciza suplimentara la carburant de catre transportatorii din Romania ar trebui deplin compensata cu alte masuri pentru a nu afecta obiectivele fiscale ale Guvernului, a declarat marti Andrea Schaechter, seful misiunii FMI pentru Romania, intr-o teleconferinta referitoare la aprobarea, de catre board-ul FMI, a primelor doua evaluari ale acordului cu Romania, scrie Agerpres.
In plus, rambursarea catre o parte dintre transportatori a unei fractiuni din acciza de 7 eurocenti pe carburanti care va fi introdusa la 1 aprilie ridica o serie de probleme de ordin practic.
Incredibil cat rau poate sa faca un Presedinte care vrea doar puterea la fel ca Stalin.
AMR= 8luni
Stii cat este salariul mediu in Norvegia ? Nu ? Atunci Nu face comparatii !
"Teacher/Municiple workers – Monthly earnings for full-time employed women were NOK 34 500, while the corresponding earnings for men were NOK 37 000."
Vezi ca o coroana norvegiana e 50 de bani, deci un angajat in invatamant sau la salubritate are intre 17.250 si 18.500 de LEI PE LUNA !!!
La asemenea salarii m-ar durea in cot de 7 centi...
Esti de stanga , adica.
Si cu stanga si cu dreapta!
///
Chiar si asa, raportat la puterea de cumparare arata unde stam:
Norvegia - salariu mediu brut 4.278 euro
Romania - salariu mediu brut 490 de euro.
Dintr-un salariu mediu, noi cumparam 350 de litri de combustibil, norvegienii cumpara 2200 de litri. Saracii de ei, ce pret mare au.
Ori, noi suntem cu pretul la combustibil atat de aproape de preturile din UE (la nivelul Austriei, de exemplu), si simti cum esti cocosat de pretul combustibilului, mai vine si guvernul asta si baga o crestere suplimentara de 7% (da, de 7%, atat e cresterea), doar ca nu are el nevoie de bani, dar nu se stie pentru ce. Vede el guvernul ce o sa faca cu banii. Si nu sunt putini, estimeaza venituri suplimentare de peste 1 milliard de euro annual.
Crezi ca mai sunt multe tari prin UE in care in bugetul unei familii normale, cu masina, pretul combustibilului ocupa 10-15% din venituri?
Si asta in conditiile in care mai mult de 50% din pret e reprezentat de accize si taxe.
E normal ca vezi cam rosu in fata ochilor.
Cum poti bre sa compari salariile nesimtite din norgestan cu cele din romanistan? Si-apoi nu stiai ca norvegienii chiar se bucura cand le mai pune statu' bariere, si le creste pretul la benzina pentru ca ei sunt miljøvenlig...
Si vecinii mei vor la fel..
...dar in totalitate!
Masura "returnarilor" catre unii in defavoarea altora, demonstreaza amatorismul discriminatoriu si rau intentionat al guvernantilor, precum si nepasarea acestora fata de cetateanul platitor, in al carui portofel s-au bagat pana in gat.
Acestea au fost promisiunile din campania electorala ?
De aceea au fost ei alesi ?
Patesc ei ceva pentru falsul in declaratiile din campania electorala ?
Aceasta este escrocheria numita "democratie parlamentara", unde mincinosii si escrocii sunt ocrotiti iar cetateanul credul este talharit "legal" prin tot felul de ordonante !
Aceasta masura nu face decat sa ne intoarca inca un pic inapoi in comunismul lui Ceausescu in care nu puteai sa faci nimic daca nu aveai aprobari, stampile etc.
Acum șoferii vor plăti în România cu 7,4 eurocenți/litru mai mult decât în Franța, Lituania sau Bulgaria. Și în Austria, motorina e mai ieftină decât în România cu 6,1 eurocenți/litru, respectiv în Spania cu 6 eurocenți. Chiar și în Germania sau Ungaria motorina costă cu 2 eurocenți, respectiv 3 eurocenți mai puțin decât în România.
TVA - ul redus la paine ii iese pe nas, falsului " doctor " ce se crede apt sa conduca un guvern
alex1234,alex4321,Nyk1,Snitzelvienez,La Tour Eiffel,adrian8,pecereu,Mazeta,Con_stan_tin,dumitrica,diebase,Raulgonzales,lucadd,DanBruma,
SvetlanaT.Israel,Gigi Kent,Sfarma Piatra,destanga,adonis84, Ei sunt multumiti acu?
Cineva, candva, trebuie sa raspunda. Dar nu va lasati, ciolovecilor.Romanu-i prost si suporta mult. Partea proasta e ca nu stii niciodata cand face "fas"