Analiza HotNews.ro

Portul Constanta, de la interesul strategic national la interesele primarului Mazare. Plus o problema de legalitate si constitutionalitate

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 12 mai 2014, 21:28 Economie | Companii


Portul Constanta
Foto: AGERPRES
 documente
(12 Mai 2014) PDF, 2MB
Guvernul este pe punctul sa transfere 13% din actiunile Portului Constanta, fara ca statul sa primeasca ceva in schimb, cedand astfel insistentelor primarului Radu Mazare al carui principal rationament este "mai multi bani pentru subventii mai mari in Constanta". Altfel spus, Guvernul renunta la un bun strategic de interes national si, implicit, la unele venituri la bugetul statului, pentru ca primaria Constanta sa aiba cu ce sa acopere o parte din facturile constantenilor la caldura. Acesta ar putea fi insa doar un pretext. Motivele reale ar putea fi mai bine cunoscute abia dupa ce Primaria Constanta va deveni actionar majoritar si cand va detine controlul absolut asupra Portului, lucru care se va intampla odata cu listarea pe bursa a inca 15% din actiunile statului. In plus, cata incredere poate prezenta o autoritate locala condusa de un primar urmarit penal pentru mita, in conditiile tensiunilor tot mai mari provocate de Rusia, foarte aproape de gurile Dunarii?

  • Vezi in text paradoxurile primarului Mazare si premierului Ponta. Mai vezi si cat de ilegala ar putea fi semnarea unei Hotarari de Guvern si cat de neconstitutionala ar putea fi adoptarea unui proiect de Lege.

Mazare si-a facut cunoscuta intentia de a prelua controlul la Portul Constanta inca din 2012, la scurt timp dupa ce guvernarea a fost preluata de fostul USL. Chiar daca au existat cateva incercari, chiar si printr-o initiativa legislativa, portul nu a fost transferat atunci din cauza pozitiei PNL care s-a opus. Imediat dupa ruperea USL, Radu Mazare a reluat presiunile venind cu tot felul de argumente care, desi usor de combatut si de demontat, au convins rapid Guvernul sa transfere controlul Portului Constanta de la Ministerul Transportului la Primaria Constanta.

In octombrie 2012, Mazare spunea ca "este o vointa politica a USL si un acord discutat intre mine si premier". In realitate, acea vointa politica era doar a PSD, deoarece ministrii transporturilor, toti liberali pana la ruperea USL, s-au opus unei astfel de idei. Acum ministerul este condus de Dan Sova (PSD) si lucrurile au intrat pe directia dorita de Radu Mazare. In plus, chiar premierul Victor Ponta este un sustinator al transferului unui pachet de actiuni sub controlul primariei Constanta.


  • Paradoxurile primarului Mazare si cum isi ataca acesta propriul partid. Iar Ponta isi ataca Guvernul

Un motiv invocat de Mazare in favoarea transferului este ca Portul Constanta este prost administrat, iar odata ajuns la primarie vor creste si investitiile si profitul. Paradoxal, prin aceste afirmatii, primarul Mazare ataca inclusiv Guvernul condus de partidul al carui membru este. Dupa logica primarului Mazare, daca este prost administrat acum, o mare parte din vina o poarta si Guvernul Ponta, de cel putin doi ani de cand PSD se afla la putere. Chiar si Victor Ponta loveste, fara sa vrea, in propriul Guvern. "La Constanta lucrurile sunt foarte clare, mai putin clare sunt pentru cei care fac politica si care au interese private si ilegale. In Constanta, de ani de zile, acolo este un grup mafiot care a fost sprijinit de fostul ministru al Transporturilor si actual presedinte", spunea zilele trecute Ponta. Intr-o alta zi, Ponta a spus chiar cu subiect si predicat ca Executivul nu este capabil sa rezolve problemele Portului. "Am foarte mare incredere ca autoritatea locala, alaturi de investitori privati si guvern vor dezvolta mult mai bine Portul decat l-au dezvoltat guvernele in 20 de ani. De fapt, guvernul nu l-a dezvoltat in 20 de ani", a spus Ponta". Si, la urma urmei, ce-i impiedica pe Victor Ponta si Guvernul pe care il conduce sa schimbe lucrurile? Ar avea puterea, daca ar dori, sa faca din Portul Constanta chiar si cea mai curata si atractiva zona de afaceri din Romania, in conditiile in care Ministerul Transporturilor detine 60% din actiuni.

Afirmatia referitoare la cresterea investitiilor si profitului dupa ce va ajunge portul pe mana autoritatilor locale este total neconvingatoare. Ce poate face o autoritate locala si nu poate Guvernul prin Ministerul Transporturilor? Nu trebuie uitat ca autoritatea locala detine deja 20%, tot in urma unui transfer gratuit realizat in 2008, iar efortul investitional al acesteia a fost spre zero de atunci pana acum. In schimb, a beneficiat de dividende, deloc de trecut cu vederea: 6,5 milioane lei in 2011 si 5,3 milioane lei in 2012. Exact cat Fondul Proprietatea care detine, de asemenea, 20%. Cum e si normal, actionarul majoritar a primit mai mult: 19,7 milioane lei in 2011 si 16 milioane lei in 2012. Referitor la investitii, au fost realizate sau sunt in curs de finalizare mai multe proiecte majore finantate prin fonduri europene, contributia statului prin Ministerul Transporturilor fiind din 2007 pana in 2013 de peste 500 milioane de euro. Vor urma cele care trebuie pregatite pentru perioada de finantare 2014-2020. Ce va face primaria condusa de Mazare cu aceste proiecte? Va fi ea cea care sa cofinanteze proiectele derulate prin fonduri europene sau va lasa tot statul roman sa contribuie din bugetul de stat, chiar daca pierde controlul asupra societatii?

In plus si foarte important, cata incredere poate prezenta o autoritate locala condusa de un primar cu grave probleme penale, fiind acuzat de DNA ca ar fi luat mita 175.000 de euro? Cata incredere poate prezenta primarul Mazare, mai ales in conditiile in care se anunta tensiuni tot mai mari la distanta mica de gurile Dunarii, in Ucraina? Nu ar trebui ca Portul Constanta sa ramana un obiectiv strategic luand in considerare tocmai tensiunile dintre Ucraina si Rusia?

  • O tara intreaga sa plateasca facturile din Constanta

Mazare spune ca este interesat de cresterea profitului portului, iar banii care revin primariei vor fi folositi pentru subventionarea energiei termice consumate de constanteni. Cu alte cuvinte, Guvernul renunta la un bun national si, implicit, la o sursa de bani la bugetul statului (valoarea dividendelor se va diminua in functie de pachetul de actiuni pe care le cedeaza statul), pentru ca primarul Mazare sa aiba cu ce sa subventioneze energia termica furnizata intr-un oras. Mazare a inceput chiar si o campanie de strangere de semnataturi pentru a vedea daca cetatenii din Constanta sunt de acord ca Primaria sa preia un nou pachet de actiuni la Portul Constanta. O actiune mai mult de imagine pentru ca e greu de crezut ca locuitorii s-ar opune unei astfel de actiuni, mai ales cand au au auzit promisiunea tentanta ca le va fi subventionata caldura. Ar fi ca si cum ar refuza in cunostinta de cauza facturi mai mici la caldura. Practic, este o campanie fara valoare indiferent de cati oameni vor semna in favoarea transferului.

Cum vrea Mazare sa creasca profitul? Se gandeste la cresterea chiriilor in port. Spune ca "operatorii din port, cei mari, milionarii din port, platesc foarte putin statului roman pe terenuri, platesc chiriile de acum 20 de ani, platesc 0,02 dolari pe metru patrat". Presupunand ca are dreptate si ca tarifele in port sunt prea mici, ce ar impiedica acum Ministerul Transporturilor sa schimbe situatia? De ce ar da gratuit un pachet important de actiuni Primariei Constanta ca sa faca un lucru pe care il poate face si statul ca actionar majoritar? Dar daca nu are dreptate, iar chiriile nu sunt prea mari, nu exista riscul ca duca cresterea lor, operatorii sa renunte la afacerile lor din Portul Constanta, orientandu-se catre alte zone?

  • Cum va ajunge primaria Constanta sa detina controlul absolut

Si de ce ar dori Mazare inca 13% din actiuni pe putin cand detine deja 20%? Dividende primeste deja fara sa se implice financiar la nivel investitional, iar din punct de vedere social, populatia din Constanta este deja ajutata prin locurile de munca existente. Explicatia consta in faptul ca prin reducerea pachetului detinut de stat, creste controlul primariei si asupra managementului Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta. In plus, exista sanse foarte mari ca Primaria sa ajunga chiar actionar majoritar. Dupa transferul a 13% din actiuni, Ministerul Transporturilor va detine doar 47%, Primaria Constanta 33%, iar Fondul Proprietatea 20%. In conditiile in care Guvernul vrea sa listeze pe bursa 15% actiunile statului, Ministerul Transporturilor va ramane doar 32%, iar Primaria Constanta va deveni actionar majoritar cu 33%. Din acel moment, toate deciziile legate de portul Constanta vor fi luate asa cum va considera primarul Mazare.

  • Cat de ilegala ar fi semnarea unei Hotarari de Guvern? Dar cat de constitutionala ar fi adoptarea unui proiect de Lege?

Transferul gratuit a 13% din actiuni este considerat ilegal de catre Opozitie. Ponta a fost si atentionat ca ar putea ajunge la puscarie daca semneaza proiectul de Hotarare de Guvern asa cum a fost el elaborat. "Premierul Ponta, ministrul Sova si primarul Mazare pregatesc un jaf la portul Constanta. Hotararea de guvern este pregatita si are avize negative de la toate directiile din Ministerul Transporturilor. Daca o semneaza, Victor Ponta ajunge la puscarie", a spus in prima zi din luna mai prim-vicepresedintele PDL Catalin Predoiu. Intr-adevar, directiile de specialitate din ministerul Transporturilor spun ca prin transferul gratuit a unui pachet de actiuni in proprietatea Consiliului Local Constanta se incalca Legea privatizarii (OUG 88/1997). Vezi documentul atasat.

Singurele metode de diminuare a participatiei statului la o companie sunt vanzarea de actiuni si majorarea capitalului social prin aport de capital privat. Transfer cu titlu gratuit nu se poate face decat in cazul activelor cu caracter social. Astfel, daca s-ar transfera actiunile in baza unei Hotarari de Guvern, toti cei care ar semna actul normativ ar incalca legea. Insa exista o varianta si aceasta depinde de Parlament. Doar Parlamentul, printr-o initiativa parlamentara, poate adopta alte metode de privatizare, adica transferul gratuit al actiunilor. Parlamentul a mai facut o data acest lucru, in 2008 cand a adoptat Legea 216 prin care s-a permis transmiterea cu titlu gratuit a 20% din actiunile detinute de stat la Portul Constanta catre Primaria Constanta.

Ponta va fi nevoit sa renunte la ideea aprobarii unei Hotarari de Guvern si sa mearga pe varianta proiectului de lege care sa fie dezbatut in cele doua camere ale Parlamentului. De altfel, chiar este luata in calcul varianta proiectului de lege. Dar si aici vor fi probleme. Insa nu voturile Opozitiei ar putea fi cele care sa puna piedici initiatorilor legii, ci o posibila situatie de neconstitutionalitate, existand un precedent in acest sens: cazul Rompetrol. Reamintim ca anul trecut, Guvernul a dorit sa lase in sarcina Parlamentului aprobarea memorandumului prin care scapa actionarul majoritar al Rompetrol, KazMunaiGaz, de litigiile cu statul si de obligatia de a plati 400 de milioane de dolari din datoria totala de 600 milioane dolari catre stat. Proiectul de lege a fost aprobat de Parlament, insa a fost contestat la Curtea Constitutionala care a decis ca este o initiativa legislativa neconstitutionala. Unul dintre motive era ca Parlamentul nu poate adopta legi care au caracter individual si care nu sunt concepute pentru aplicarea la un numar determinat de cazuri concrete, ci doar pentru un singur caz prestabilit expres. "(...)in ipoteza in care, insa reglementarea speciala diferita de cea constitutiva de drept comun, are caracter individual, fiind adoptata intuitu personae, ea inceteaza de a mai avea legitimitate, dobandind caracter discriminatoriu si, prin aceasta, neconstitutional", arata Curtea Constitutionala in motivarea in cazul Rompetrol emisa la sfarsitul anului trecut. Vezi aici. Practic, se pune problema constitutionalitatii atata vreme cat legea se refera la o singura companie.

In aceste conditii, Legea 216/2008 prin care s-a aprobat primul transfer gratuit de actiuni de la Ministerul Transporturilor la Primaria Constanta ar putea avea fi discutabila. Ce ar putea face Parlamentul in acest caz? Poate doar sa adopte un proiect din lege prin care sa permita transferul de actiuni cu titlu gratuit, ca metoda de privatizare, in mai multe cazuri. Insa, statul ar putea da drumul la o serie de abuzuri prin transformarea transferului gratuit de actiuni in metoda generala de privatizare. Dupa Portul Constanta ar putea urma si alte cazuri asemanatoare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





7815 vizualizari

  • +35 (37 voturi)    
    !!! (Luni, 12 mai 2014, 22:50)

    mariuss72 [utilizator]

    Chiar nimeni nu poate sa opreasca acest patachin drogat???
    • +2 (2 voturi)    
      hop (Marţi, 13 mai 2014, 17:10)

      HoriaBradu [anonim] i-a raspuns lui mariuss72

      chiar nimeni nu poate opri circarul asta ,colegii lui circari mai neinitiati(mandatul lor dureaza pina vine DNA si-i scoate din arena,la papagalul asta-i mai greu ca are public,sta de multisor pe scena,dar va veni Finalul cindva,vezi Vintu,Patriciu,Nastase samd.)bat din palme,si papagalul face bani multi dar, nu sint colivi destule ptr. pasarile ce populeaza tara noastra.
  • -24 (32 voturi)    
    eh (Marţi, 13 mai 2014, 0:28)

    Mazeta [utilizator]

    Am trăit s-o văd și pe asta: HN vorbește de interesul național și moare de grija statului român. Dacă portul Constanța ajungea nu la Mazăre, ci la Mircea Băsescu, sigur altfel ar fi fost pusă problema.
    • +21 (23 voturi)    
      Oricum ar fi e jaf la drumul mare (Marţi, 13 mai 2014, 3:43)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      si poporenii tristi ca tine saliveaza si nu fac nimic.
      ps: saliveaza oniric la gandul ca "poate le pica si lor ceva".
      • +4 (4 voturi)    
        Daca vinde actiunile ? (Marţi, 13 mai 2014, 12:04)

        Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

        Daca Consiliul local vinde actiunil? Cine il poate oprii ? Daca este hotarare de Consiliu Local poate vinde actiunile . Si le cumpara chiar ei prin firma de Cipru.Cine ii impiedica?Nimeni .
        Si o sa zica ca nu avem bani de investitii si mai rau ne faceau sa avem actiuni ca nu incasam nimic.Ca nu da portul dividente.Si le vindem acum si dam la toti constanteni cate un pui congelat sa manance si ei si gata s-a facut treaba.
        Si apoi vin subventiile de la guvern ca si pana acum.
    • +17 (21 voturi)    
      Corecta observatia! (Marţi, 13 mai 2014, 4:27)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Pana acum numai latrinele vorbeau de interesul national, tooooata ziua, de dimineata pana seara. Acum s-au trezit si astia de la HN.

      Acum ca ai trait s-o vezi si pe-asta.. te rugam noi sa te duci linistit la latrinele si sa ramai acolo pana la sfarsitul zilisoarelor tale sau ale lor.

      Si sa inchei cu o vorba inteleapta de-a ta (singura, de fapt, pe care ai putut-o scoate in carierea ta de latrinist): "eh".
    • +7 (7 voturi)    
      gandire cu premeditare? (Marţi, 13 mai 2014, 9:32)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      pe bursa TOT portul. Vrea primaria actiuni? sa le cumpere!
      Face primaria tarife necompetitive? Varna si Burgas abia asteapta.
      Faci comunism numai cand ai sarma ghimpata la granita!
      • +2 (2 voturi)    
        despre comunism (Marţi, 13 mai 2014, 10:18)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui cinic

        Si nici cu sarma ghimpata nu mai tine - vezi cum a fost cu zidul Berlin-ului ca tot scapau oamenii pe partea cealalta...

        Asa ca comunismul a apus, numai ca unii inca nu s-au prins de chestia asta - deh, chestiune legata de mansardarea capului...
    • +1 (1 vot)    
      raspuns Mazeta (Marţi, 13 mai 2014, 12:51)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      /// chiar nu sezizezi minciunile de la A3 si RTv ? Cu opameni ca tine Mazare isi mai cumpara terenuri prin America Latina fiindca are bani di banii romanilor.
  • +13 (15 voturi)    
    Marius nu opresti circarul decit prin vot constien (Marţi, 13 mai 2014, 4:19)

    andreesanu [utilizator]

    Circarul de Mazare si Pinochio (Ponta) pot fi opriti prin vot ,un vot constient ,un vot al celor cu mintea limpede.
    Ce te faci cu ce-i dependenti de circ ,cu cei dependenti de ajutoare sociale marca PSD lui ?,ce te faci cu pomanagii ca si ei au drept la vot ?
    Cind v-a veni mintea romanului a de pe urma s-o termina si cu lichelele si hahalerele din politica.
    Eu sper sa vie ziua aceea mai repede.
  • +13 (13 voturi)    
    sfintii de la psd (Marţi, 13 mai 2014, 7:38)

    reficuL [utilizator]

    Inca o data vedem cine vinde cu adevarat tara. Comunismul a murit doar cu numele. La multi ani cu executare.
  • -13 (13 voturi)    
    Vai cum este tradat interesul national, (Marţi, 13 mai 2014, 8:31)

    xrogo [utilizator]

    dar stiti ca Mazare are deja 20 % din actiuni in portul Constanta si nu a murit activitatea?
    • +7 (7 voturi)    
      tocmai! (Marţi, 13 mai 2014, 9:34)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      la 20% nu a putut sa jefuiasca necontrolat! Daca nici asta nu intelegi?
      Sa se listeze totul pe bursa. Sa cumpere Mazare cat vrea, daca constantenii sunt dispusi sa cheltuei din buget.
  • +15 (15 voturi)    
    Ce are scula din Primarie cu portul ? (Marţi, 13 mai 2014, 8:40)

    Plagarus [utilizator]

    Răspunzând la o intrebare despre intenţiile Olandei în ce priveşte Portul Constanţa, dacă doreşte să cumpere acţiuni în caz de privatizare sau să preia managementul privat, ministrul olandez de externe a declarat că Portul Rotterdam doreşte să colaboreze cu Constanţa în materie de infrastructură, logistică şi organizare. „Nu depinde de noi ce vor decide autorităţile române în legătură cu viitorul Portului Constanţa, nu există nicio regulă care să spună că un port are mai mult succes dacă este privatizat sau nu. Ce vrem noi este să ne împărtăşim experienţa în logistică, transport, în organizarea unui port, în crearea infrastructurii portuare, Portul Rotterdam e gata să facă asta pentru Constanţa, deoarece ar fi benefic pentru ambele porturi. Rotterdam este la un capăt al Europei, iar Constanţa la celălalt - şi împreună pot oferi infrastructura logistică navigabilă necesară întregii Europe” a declarat Timmermans.
    Transferul unui pachet de acțiuni a Portului Constanța către primăria Constanța. Prin proiectul trimis la avizare Victor Viorel vrea să transfere către clovnul de la malul mării 20% din acțiuni. Acest lucru este interzis de legislația în vigoare. Portul Constanța este infrastructură strategică.

    Oferta turistica pt. Mazare
    Croaziera Constanta -Odessa si continuare Krasnoiarsk - Vladivostok. Numai dus !
  • +6 (6 voturi)    
    Ponta o sa si-o ia in mod serios... (Marţi, 13 mai 2014, 10:20)

    ..13 [utilizator]

    Daca face ceea ce vrea Mazare, Ponta mai marcheaza o bila in cariera pe care urmeaza sa o dezvolte la mititica alaturi de stimabilul cantonat...

    Un mentor este urmat peste tot - asta pare sa fie deviza sub care lucreaza Ponta!

    Go Ponta GO!
  • +2 (2 voturi)    
    Legea 216/2008 (Marţi, 13 mai 2014, 10:54)

    reklamaspoof [utilizator]

    Ar putea Curtea Constitutionala sa revoce sau se blocheze cumva, desi tardiv, Legea 216/2008 ?
    Daca DA, am scapa de o grija.
    Dar nu uitati: orice tam tam inseamna distragerea atentiei. Nu trebuia sa se intample ceva cu Rosia Montana zilelea astea?
  • +5 (5 voturi)    
    Urmatorul pas... (Marţi, 13 mai 2014, 10:56)

    GicaContras [utilizator]

    ... al lui Mazare & Co va fi un referendum pe model rusesc pt declararea Constantei drept Republica Autonoma Bamboo si, ulterior, alipirea la tara-muma (Madagascar).
  • +2 (2 voturi)    
    comentariu (Marţi, 13 mai 2014, 12:48)

    LiviuDrula [anonim]

    Bufonul Mazare vrea portul o sursa mare de venit personal si de afaceri in majoritate necurate .Bineinteles ca in aceasta actiune e sprijinit de alt bufon Ponta care ii este obligat pt falsificarea alegerilor in Constanta - doar Mazare si Dragnea l-au adus la putere.prin prostia romanilor. Nimic nu ii inpiedica pe aceste 2 personaje cand e vorba de jafull din avutia nationala. Oare pana cand ?
  • -1 (1 vot)    
    portul Constanta (Marţi, 13 mai 2014, 14:54)

    IordachescuNicolaie [anonim]

    Pot sa afirm din capul locului,ca am habar de ce inseamna porturile.Sunt navigator si stiu foarter bine ce ionseamna un port.Pentru ca sunt un liberal convins,pot sa sustin din plin ideea trecerii porturilor la autoritatile locale.Asa e in lume.Cine nu stie,e problem a lui.Nu ma intereseaza ca e Mazare sau x primar.Are o multime de responsabilitati.Nu ma intereseaza nici Mazare nici Basescu.Ei sunt acum,dar un port,dureaza generatii peste generatii.Portul trebuie sa fie al administratiei locale.Ei vor sti ce au de facut si ei vor pierde,dfaca nu vor gandi bine.Sistemul gandit de basescu,adica de la centru,e o tampenie.O vrajeala de doi lei.Ca sa afirmi ca vine NATO si discuta cu Mazare,e o tampenie.Portul are managerul lui care discuta si faciliteaza orice.Poate fi si mai sus de Mazare.Basescu,habar nu are.In definitiv,cine e Basescu ? Detinatorul formulelor magice ?.Povesti de adormit pensionari.Ca sa transformi o lipta personala in una nationala,ai nevoie de sustinatori,in primul rand.Vrajela ca portul acopera cheltuielile de incalzire a constantenilor,e o prostie.Chiar daca ar fi asa,nu m-ar deranja.Constantenii,vor suporta cheltuie.ile portului.Investitii,facilitati,etc.
    Habar nu aveti,cate taxe suporta navele care vin in port.In Rotterdam sau Amsterdam sunt inexistente.Dar nu va zice nimeni.Eu plec si vin cu masina mea,proprietate personala,in orice port din vest si nu platesc nimic.In Constanta e jale.Am nevoie de apa potabila ?Vine imediat si nu platesc nimic.In Constanta e jale.Si atunci ?Sa va cred pe voi,care veniti cu justificari de doi lei ?Eu vreau facilitati.Statul nu a dat nimic,pana acum.A incasat numai.Mai bine sa treaca portul la Primarie.Mai putini birocrati,mai multe facilitati pentru utilizatori.Pe mine nu ma intereseaza Ministerul Transporturilor.Sa se desfiinteze.Consuma inutil si nu raspunde de nimic.Autoritatea Navala,e un alt colos ce trebuie restructurat din temelii.Nu mai trebuie asteptat sa iasa neamurile la pensie.
    • +1 (1 vot)    
      Paralela nu e neapărat relevantă (Marţi, 13 mai 2014, 23:05)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui IordachescuNicolaie

      Tocmai am citit o anecdotă reluată în ziarul adevărul. E caracteristică pentru realismul lui Tudor Arghezi:

      Tudor Arghezi a fost invitat de oficialii comuniști ai vremii sa viziteze Combinatul Poligrafic "Casa Scânteii". "Priviți aici, Maestre, îl îndemnau gazdele, avem aici mașinării nou nouțe, de ultimul tip, care merg nemaipomenit! Cu ele vom tipări si nemuritoarele dumneavoastră opere! Merg fără cusur, sunt toate nemțești!". După o tăcere îndelungată, Arghezi se întoarce si-i întreabă răstit: "Dar nemți, nemți aveți?".

      Uitându-ne la ce s-a întâmplat cu industria României, schimbarea proprietarului nu e o garanție. Desigur, se poate încerca, dar ar fi mult mai elegant ca, în calitate de acționar, respectiv administrator, primăria și guvernul să-și demonstreze mai întâi practic argumentele, după care se pot și juca de-a bursa.

      Un cadou muncit e și mai apreciat.
  • -1 (1 vot)    
    PORTUL CONSTANTA DA LECTII MAFIEI (Miercuri, 14 mai 2014, 10:11)

    Leulroman [utilizator]

    PORTUL CONSTANTA DA LECTII MAFIEI
    Pentru a va linisti pe unii retractori de meserie,as vrea sa stiti de la inceput ca nu sunt marinar (ca basescu), dar sunt inginer in constructii navale ,doctor in „stiinta organizarii si administrarii portuare”( Institutul de Tehnologie din Massachusetts,1970) si am lucrat cinci ani in portul Marsillia. Deci stiu foarte bine ce inseamna un port si inca de pe alt palier.
    Pentru ca acum pot sa judec lucrurile cu alta incarcatura profesionala, incep prin a afirma ca sustin din plin ideea trecerii porturilor la autoritatile locale.Asa e in lume si nu exista alternativa.Cine nu stie,e problem a lui.Nu ma intereseaza ca e Mazare sau oricare altul primar.Are o multime de responsabilitati.Nu ma intereseaza nici Mazare, nici,Constantinrescu (Nicusor), nici Basescu.Ei sunt acum,dar un port,dureaza generatii peste generatii.
    Portul trebuie sa fie al administratiei locale.Ei vor sti ce au de facut,ce trebuie schimbat,ce trebuie modernizat; ei vor pierde,daca nu vor gandi bine.Sistemul conceput de basescu si gasca lui,adica de la centru,e o tampenie.O vrajeala de doi lei.Ca sa afirmi ca vine NATO si discuta cu Mazare,e o tampenie.Portul are managerul si managementul lui care discuta si faciliteaza sau limiteaza orice.Poate fi si mai sus de Mazare.Basescu,habar nu are.In definitiv,cine e Basescu ? Detinatorul formulelor magice ? Povesti de adormit pensionari.Ca sa transformi o clica personala in una nationala,ai nevoie de sustinatori,in primul rand.Vrajela ca portul acopera cheltuielile de incalzire a constantenilor,e o prostie pe care n-o inghite nici un tampit.Chiar daca ar fi asa,nu m-ar deranja.Constantenii,vor suporta cheltuielile portului , investitii,facilitati,etc.Si mai ales ei suporta multe din ce inseamna deranjamentele si abuzurile portului,asa ca portul este al lor inca de la Ovidiu incoace!
    Habar nu aveti,cate taxe suporta navele care vin in port.In Rotterdam sau Amsterdam sunt inexistente.
  • -1 (1 vot)    
    Partea II-a:PORTUL CONSTANTA DA LECTII MAFIEI (Miercuri, 14 mai 2014, 10:14)

    Leulroman [utilizator]

    Dar nu va zice nimeni.Eu plec si vin cu masina mea,proprietate personala,in orice port din vest si nu platesc nimic.In Constanta e jale.Am nevoie de apa potabila ?Vine imediat si nu platesc nimic.In Constanta e jale.Si atunci ?Sa va cred pe voi,care veniti cu justificari de doi lei ?Eu vreau facilitati minimale,de ospitalitate,nu bani furati sau necuveniti.Statul nu a dat nimic,pana acum.A incasat numai.Mai bine sa treaca portul la Primarie.Mai putini birocrati,mai multe facilitati pentru utilizatori.Pe mine nu ma intereseaza Ministerul Transporturilor,poate si sa se desfiinteze. In materie portuara consuma inutil si nu raspunde de nimic.Autoritatea Navala,e un alt colos ce trebuie restructurat din temelii, pentru ca este format numai din neamuri si neamuri de neamuri,complicii si slugoii lor, este cea mai perfecta organizatie mafiota.Nu mai trebuie asteptat sa iasa neamurile la pensie, pentru ca astia se inmultesc precum ramele!.
    Cititi articolele de pe „Hott News.ro” ,incepand de luni,12 mai a.c. si va veti da seama ce interese sunt in acest port si ce „argumente”scot in fata armata lor de bodiguarzi cu pizul in mana .Iata cateva mostre:
    „Guvernul renunta la un bun strategic de interes national si, implicit, la unele venituri la bugetul statului, pentru ca primaria Constanta sa aiba cu ce sa acopere o parte din facturile constantenilor la caldura si tot felul de ajutoare sau apartamente ieftine pentru oamenii mai saraci dar care dau voturile lui Mazare si Nicusor”.
    „ Mazare spune ca operatorii din port, cei mari, milionarii din port, platesc foarte putin statului roman pe terenuri, platesc chiriile de acum 20 de ani, platesc 0,02 dolari pe metru patrat". Presupunem ca are dreptate si ca tarifele in port sunt prea mici. Si atunci ce vrea,ma rog acume Mazare? Sa introduca el alta ordine?”
    „ Cata incredere poate prezenta o autoritate locala condusa de un primar comunist ( care crede ca marea-i facuta doar pentru baie) urmarit penal pentru
  • -1 (1 vot)    
    Partea a III-a MAI TARE DECAT MAFIA (Miercuri, 14 mai 2014, 12:19)

    Leulroman [utilizator]

    „ Cata incredere poate prezenta o autoritate locala condusa de un primar comunist ( care crede ca marea-i facuta doar pentru baie) urmarit penal pentru mita, in conditiile tensiunilor tot mai mari provocate de Rusia, foarte aproape de gurile Dunarii?”
    „ In plus si foarte important, cata incredere poate prezenta o autoritate locala condusa de un primar cu grave probleme penale, fiind acuzat de DNA ca ar fi luat mita 175.000 de euro? Cata incredere poate prezenta primarul Mazare, mai ales in conditiile in care se anunta tensiuni tot mai mari la distanta mica de gurile Dunarii, in Ucraina? Nu ar trebui ca Portul Constanta sa ramana un obiectiv strategic luand in considerare tocmai tensiunile dintre Ucraina si Rusia?”.
    Ei,ati inteles acum ? Daca astea sunt argumentele pentru care clica mafiota se opune oricaror modernizari in managementul si chiar administrarea portuara, atunci este cert ca Primarul Mazare are dreptate !
    Mai ramane o problema de care trebuie sa tina seama atat autoritatile locale cat si cele centrale. In portul Constanta este o mafie mutanta care da clase pana si mafiei italiene. Iar oamenii de stiinta au demostrat ca mafia nu poate fi doborata decat prin masuri specific mafiote,cu perseverenta si sacrificii. Si ,drept sa fiu, nu cred ca actualul Guvern,sau Parlamentul roman pot duce o batalie atat de grea.
    acad.Leul Roman
    • -1 (1 vot)    
      invitatie (Vineri, 16 mai 2014, 12:53)

      skb [utilizator] i-a raspuns lui Leulroman

      Invit pe toata lumea care sustine trecerea portului la administratia locala sa locuiasca macar un an in Constanta si sa spuna apoi daca mai vrea portul la primarie.
      Mazare e votat cu precadere de asistatii sociali. In afara pomenilor catre acestia el nu face mai nimic pentru oras sau restul oamenilor.
      Mazare vrea portul sa aibe bani de si mai multe pomeni (dupa cum a declarat chiar el).
      In conditiile astea Mazare isi asigura continuitate la carma orasului.

      Au gresit aici si autoritatile centrale care ani de zile au lasat o clica de mafioti la conducerea portului. Are dreptate mazare cand se plange de mafiotii din port, numai ca ar fi fatal sa schimbi mafiotii aia cu mafiotul mazare. In schimb cu niste controale/sesizari DNA cureti jumate din port.
      Constanta ramane cel mai ciudat oras din Romania iar Portul este o enclava in interiorul unei alte enclave. Atat portul cat si primaria se comporta de parca ar fi stat in stat.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by