Compania lui Gruia Stoica cere Ministerului Transporturilor sa-si dea acordul pentru a face public contractul de privatizare al CFR Marfa si al scrisorii de garantie bancara

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 14 mai 2014, 13:00 Economie | Companii


Locomotiva Grup Feroviar Roman GFR
Foto: Hotnews
 documente
Grup Feroviar Roman, compania patronata de catre omul de afaceri Gruia Stoica si care a fost in prim plan la privatizarea esuata a CFR Marfa cere Ministerului Transporturilor sa-si dea acordul pentru a face public continutul scrisorii de garantie bancara si al contractului de privatizare. Solicitarea GFR vine in urma controverselor iscate de soarta banilor din garantia bancara de la privatizarea CFR Marfa, procurorii solicitand Ministerului Transporturilor sa transfere banii catre anchetatori ca masura asiguratorie, in conditiile in care pe numele lui Gruia Stoica era deschis un dosar penal.

"Grup Feroviar Roman, prin reprezentantii sai legali, ca urmare a comunicatului de presa transmis de catre Ministerul Transporturilor in data de 13.04.2014 a luat la cunostinta cu surprindere faptul ca in data de 20.03.2014, la solicitarea DIICOT, Ministerul Transporturilor s-a adresat oficial catre Raiffeisen Austria, prin intermediul Eximbank, cu cererea de executare a scrisorii de garantie bancara emisa de catre aceasta banca in favoarea Grup Feroviar Roman", se arata intr-un comunicat al companiei.

"In spiritul transparentei, care speram ca guverneaza si activitatea MT, GFR a reluat initiativa de anul trecut, si a solicitat in mod oficial, si solicita si public, ca Ministerul Transporturilor sa-si dea acceptul de a pune la dispozitia presei continutul scrisorii de garantie bancara si al contractului de privatizare, pentru a lamuri odata pentru totdeauna toate aceste informatii gresite care apar in presa in legatura cu procesul de privatizare a CFR Marfa", mai transmit reprezentantii companiei.

GFR sustine ca dovada ca societatea comerciala nu este in culpa pentru nefinalizarea procedurii de privatizare a CFR Marfa reprezinta faptul ca "pentru eliberarea sumei de 20,2 milioane de euro care au fost depusi intr-un cont escrow la dispozitia Ministerului Transporturilor, s-a semnat un document prin care se confirma in mod oficial ca GFR nu are nicio culpa, iar acest document nu face decat sa constate situatia de fapt si de drept existenta".

"In aceeasi logica, scrisoarea de garantie bancara trebuia restituita, intrucat GFR nu era culpabil de nefinalizarea privatizarii, neexistand temeiuri de drept sau motive de fapt pentru sanctionarea financiara a societatii", se arata in comunicatul citat.

Potrivit GFR, in niciun moment al privatizarii in legatura cu garantiile solicitate de catre Vanzator, adica Ministerul Transporturilor, prin Comisia de Privatizare, nu a fost vorba de bani lichizi, care puteau sa fie returnati unei persoane fizice sau juridice la simpla solicitare, ci s-au utilizat instrumente de garantare prevazute de Codul civil Roman si care functioneaza in raport de prevederile legale care le reglementeaza.

Executarea sumei de 10.000.000 Euro din aceasta scrisoare de garantie bancara se putea face doar in limita prevederilor legale si cu respectarea stricta a conditiilor de forma si de fond in care a fost emisa, mai sustin reprezentantii companiei.

Transporturile sesizeaza DIICOT dupa ce Raiffeisen a refuzat executarea garantiei GFR

Comunicatul GFR vine dupa ce Ministerul Transporturilor a anuntat ca a vrut sa execute scrisoarea de garantie de 10 milioane euro emisa catre GFR de Raiffeisen pentru participarea la privatizarea CFR Marfa, iar ulterior refuzului bancii a decis sa sesize DIICOT pentru a stabili daca institutia este in culpa sau decizia bancii este nelegala.

Precizarile Ministerului Transporturilor vin in urma unor materiale aparute in presa privind restituirea garantiei, de 10 milioane de euro, catre Gruia Stoica, operatiune pe care institutia o neaga.

Ministerul informeaza, intr-un comunicat, ca la 28 ianuarie DIICOT a cerut institutiei, conduse la vremea respectiva de Ramona Manescu, sa comunice daca sumele de bani reprezentand garantia participarii la licitatia pentru privatizarea CFR Marfa au fost restituite proprietarului GFR, Gruia Stoica, in ce cont si la ce data, solicitand totodata depunerea garantiei intr-un cont al Trezoreriei la dispozitia DIICOT, in cazul in care suma reprezentand garantia exista inca in conturile Ministerului Transporturilor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





1804 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Originalul? (Miercuri, 14 mai 2014, 13:44)

    Cataleya [utilizator]

    N-as prea crede!
    Ar fi o minune!
  • +2 (2 voturi)    
    imi pare ca se limpezesc apele... (Miercuri, 14 mai 2014, 13:55)

    ..13 [utilizator]

    Soparla poate sa fie aruncata intre parti - nu pot sa cred ca DIICOT nu a instiinta pe saracul GFR ca are o problema - dar firma, nu si nu pana mai ieri si astazi se arata surprinsa iar maine ce o sa mai fie???
  • +5 (5 voturi)    
    Salvarea CFR marfa (Miercuri, 14 mai 2014, 14:49)

    vodatepes [utilizator]

    De cand parchetul a saltat pe cei care erau amestecati in trucarea licitatilor, CFR Marfa a inceput sa castige pe banda rulanta contracte. Deci ce rezulta? Ca acest escroc impreuna cu GFR si cu oameni din cadrul CFR Marfa au aranjat licitatii. Ar trebui parchetul sa verifice toate licitatiile la care a participat GFR si CFR Marfa si unde CFR Marfa a pierdut licitatiile. Sa verifice daca GFR dupa castigarea licitaitlor a inchiriat vagoane si locomotive de la CFR Marfa.Daca da atunci comisia de evaluare a licitaitlor ar trebui sa fie trasa la raspundere pentru ca prestatorul nu a facut dovada capacitatii indepliniri contractului.GFR a castigat transporturi de carbune inchiriind vagoane de la CFR Marfa. Uite asa o companiei de stat a fost falimentata cu buna stiinta


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by