Tarom se pregateste sa reia zborurile spre China, in timp ce cu SUA nu are nicio linie directa

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 15 mai 2014, 11:38 Economie | Companii


Airbus A310 - avion retras din flota Tarom
Foto: Wikipedia
Tarom va relua zborurile directe spre China incepand chiar din luna august, informeaza Mediafax citand surse din cadrul companiei. Un anunt asemanator a fost facut si de vicepremierul Liviu Dragnea, in luna martie, dupa o vizita a sa la Beijing. Este o decizie care ridica mari semne de intrebare. De ce ar fi nevoie o linie aeriana directa cu China si nu cu Statele Unite ale Americii cu care Romania are legaturi mult mai stranse si multe mai importante din punct de vedere economic si strategic? Vezi in text de ce ar fi nerentabile zborurile directe spre China, si de ce ar fi mult mai justificata o linie aeriana directa cu SUA.

Linia aeriana Bucuresti-Beijing si retur a fost sistata in 2003, din ratiuni economice. Ce s-a schimbat din 2003 pana acum ca sa poata justifica redeschiderea liniei aeriene. Au fost incheiate niste memorandumuri cu China in vederea realizarii unor proiecte in domeniul agriculturii, energiei si comunicatiilor, insa pana acum nu s-a concretizat nimic si nici nu exista indicii ca vor fi incheiate contracte de mare valoare in urmatoarea perioada. In plus, nici comunitatea romaneasca din China nu este atat de numeroasa incat sa justifice o linie aeriana care cu 10 ani in urma s-a dovedit neviabila din punct de vedere economic. Acum, se doreste operarea a doua curse pe saptamana, durata unui zbor urmand sa fie de noua ore.

In schimb, facand o paralela, o linie aeriana directa cu SUA pare a fi mult mai justificata. Un argument puternic ar fi ca Romania este aliat apropiat si partener strategic al SUA, mai ales in actualul context de securitate regional. De asemenea, din punct de vedere economic, trebuie luat in calcul Tratatul de Liber-Schimb Transatlantic (TTIP) care va incheiat intre Uniunea Europeana si SUA, acesta fiind una dintre marile prioritati europene. Tot din punct de vedere economic, legaturile cu SUA sunt mult mai puternice, fiind prezente in Romania o serie de investitori americani importanti, precum Chevron, ExxonMobil, Cargill, Timken, Citibank, Dell, FORD, Smithfield, Johnson & Johnson etc. In plus si foarte important, comunitatea romaneasca din SUA este mult mai mare decat cea din China.

  • Ponta si Dragnea vor zboruri directe spre China, chiar daca ar putea fi nerentabile

"Daca toate procedurile se desfasoara asa cum am fost asigurat astazi, undeva in luna iunie-iulie am putea veni in China cu un zbor direct de la Bucuresti la Beijing. Speram sa se intample lucrul asta, cei de la Tarom sunt pregatiti si cred avem foarte mari sanse ca, in iunie-iulie, sa aiba loc primul zbor intre Romania si Beijing", a spunea Dragnea in luna martie. El afirma ca este nevoie de o astfel de linie si pentru ar fi multi turisti din China care ar dori sa viziteze Romania.

Ideea reluarii zborurilor catre China a fost lansata inca de anul trecut, in luna iulie, de catre premierul Victor Ponta in cadrul unei vizite la Beijing, si a fost reluata in noiembrie, dupa un forum economic romano-chinez la Bucuresti. In iulie, fostul director executiv al Tarom, Nicolae Demetriade, a spus ca Tarom  nu detine avioane pregatite pentru zboruri directe catre China. "Ne dorim cu totii sa zburam nu doar la Beijing, ci si la New York sau in alte orase. Dar trebuie sa vedem posibilitatile pe care le avem si analizam orice sansa. In acest moment nu putem sa zburam la Beijing cu avioanele pe care le avem. Nu avem un avion care sa poata asigura acest lucru", a afirmat Demetriade. La randul sau,  Dan Pascariu, fost presedintele CA al Tarom, spunea ca nu se justifica economic astfel de zboruri. "Cat de mare poate sa fie frecventa unor curse Bucuresti-Beijing astfel incat sa fie avioanele pline si sa poata fi profitabile? Pentru ca daca sunt saptamanale, cu ramanerea echipajului acolo timp de o saptamana, costurile cresc atat de mult incat pana la urma un astfel de zbor poae deveni nerentabil", a afirmat Dan Pascariu.

NOTA HotNews.ro a solicitat si asteapta un punct de vedere al Tarom.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





9362 vizualizari

  • +23 (25 voturi)    
    pt ei (Joi, 15 mai 2014, 11:53)

    Snitzelvienez [utilizator]

    e important sa se razbune pe Basescu..pe de o parete Nastase si pe ceallata Patriciu toti acompaniati de un Voiculescu care e la un pas de puscarie..
    • 0 (18 voturi)    
      ma indoiesc (Joi, 15 mai 2014, 12:12)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      Sincer vorbind ruta spre china are sanse sa fie rentabila avand in vedere cati chinezi sunt deja in Romania pe cand toate tentativele de linii directe cu SUA s-au dovedit a fi gauri negre dpvd financiar.
      Trebuie sa incurajam orice rute ce sunt viabile dpvd financiar si atata timp cat eu trebuie sa acopar din buzunarul meu zboruri nerentabile nu sunt de acord ca acestea sa se efectueze in continuare nici catre china nici catre sua sau orice alta destinatie ati alege..
      • +5 (7 voturi)    
        Nu (Joi, 15 mai 2014, 12:40)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

        Chestiunea are mai multe aspecte.
        1) Financiar: nici o ruta din lume nu va fi profitabila atata vreme cat o operezi cu un avion vechi si nerentabil. A310 este un mosneag bun pentru pasionatii de aviatie, nu pentru liniile aeriene ce vor profit. Consuma groaznic de mult si nu prea mai corespunde normelor de zgomot si poluare.
        2) Daca vii un aparat modern (pentru Tarom, A330 sau B777 ar fi nemaipomenite), atunci incepi sa stai de vorba. Cu asemenea aparate poti trece la pasul doi, anume care este cererea pe cursa respectiva.
        • +2 (2 voturi)    
          Dureaza ani (Joi, 15 mai 2014, 13:39)

          dottore [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          ... sa gaseasca avioanele in ocean, pe pamant ar dura maxim 7 ore.
        • +6 (8 voturi)    
          esti in eroare (Joi, 15 mai 2014, 13:40)

          snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          Atata timp cat Tarom este o companie de stat subventionata timp de 20 de ani pentru a putea continua zborurile dar in acelasi timp capusata de conducerea numita politica poate avea Tarom-ul si avioane cu costuri de operare 0 caci tot pe pierdere o vor pune incompetentii din conducere. Prin urmare: de ce sa suportam costuri pentru directii de zbor "strategice"?
          Piata trebuie sa regleze atat cererea de zboruri cat si destinatiile de zbor, nu sotul bombonicii, nu tatal ebe-i, nu nevasta primarului de la 6, nimeni din politica.
          • -2 (4 voturi)    
            "eroare" (Joi, 15 mai 2014, 14:57)

            LiviuStoian [anonim] i-a raspuns lui snowflake

            In aceste servicii, la fel ca in transportul CFR, nu exista o piata adevarata. Traim intr-o lume a monopolurilor. Daca ar fi sa ne ghidam dupa profitabilitate doar, ne-am deplasa in China cu vase cu panze si la Brasov cu caruta cu cai. Rentabilitatea unei companii nu se judeca pe fiecare linie, ci global. Pe o linie castigi si pe alta poti pierde. Esential este ca o companie de stat sa nu incheie anul pe pierdere si acest lucru se poate realiza. In prezent majoritatea companiilor aeriene si feroviare mari din lume o duc greu, unele chiar s-au inchis si asta nu din cauza rubedeniilor politicienilor. Sa fim realisti si sa cautam solutii pozitive, nu sa tot inchidem totul pana cand ajungem sa ne uitam unii la altii pe marginea santului ca acum. Ceausescu privea Romania ca pe o companie unica si o facuse rentabila. Anual avea un excedent anual de peste un miliard de dolari. Noi mai suntem capabili de asta ?
          • +2 (2 voturi)    
            ai si tu dreptate (Joi, 15 mai 2014, 15:10)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

            conform INSSE, am avut in 2013 143.000 vizitatori din SUA si 241.000 din toata Asia (China nu este evidentiata separat, de ce oare? Asia asta include si Orientul Mijlociu de unde probabil vin majoritatea 'turistilor')

            deci aia 143000 (~400/zi) nu justifica nici macar un zbor saptamanal, dar hoardele de turisti chinezi (pt care avem un numar impresionat de ghizi mancat.. pardon, vorbitori de mandarina) ar justifica doua pe saptamana?
            probabil ca da, avand in vedere "calitatea" zborurilor Tarom cu care chinezii ar putea fi obisnuiti. din fericire, de americanii care vor sa ajunga in Romania se ocupa intre timp alte companii subventionate de tari vecine si prietene - LOT, Turkish Airlines, SwissAir, British Airways.....
  • -15 (31 voturi)    
    Nici in perioada 2008-2012 (Joi, 15 mai 2014, 11:58)

    nellino [utilizator]

    nu au existat zboruri catre Statele Unite.
    Pe vremea aia era carburantul ieftin, ca scazuse pretul petrolului. Iar Ministerul Transporturilor de care tine Tarom era condus de "ai nostri" (PDL mai sunt ai nostri sau nu?)
    La momentul respectiv ati facut o analiza de genul "De ce nu avem zboruri spre SUA"?

    Fraza "Ponta si Dragnea vor zboruri directe spre China, chiar daca ar putea fi nerentabile" este sublima din punct de vedere al manipularii opiniei publice.
    Toata teoria voastra ca zborurile in China nu vor fi rentabile se bazeaza pe o analiza de acum 11 ani.

    Dar probabil ca PSD-ul trebuie combatut si decredibilizat prin orice mijloace jurnalistice!
    Sunteti exact ca pseudo-jurnalistii de la Atena 3///
    • +15 (23 voturi)    
      N-ai inteles nimic ! (Joi, 15 mai 2014, 12:08)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Ok, nu avem zboruri catre State e una !
      Insa de ce s-ar introduce zboruri fix spre China ???
      E cu totul alt sens - tocmai, un fel de circumstanta agravanta ...

      E evidenta orientarea "celui mai cinstit guvern" care ar fi in stare sa ne vanda pe toti , nu conteaza cui, numai sa scape ei de justitie
      • -2 (10 voturi)    
        pe americani ii inumeri pe degete (Joi, 15 mai 2014, 13:45)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

        pe americani ii inumeri pe degete pe cand pe chinezi iv vezi la orice colt de strada (in colentina chiar nu poti sa te misti fara sa vezi unul)
        PS: Nu vorbesc de militarii americani caci aia au zborurile asigurate.
        • -3 (5 voturi)    
          chinezii (Joi, 15 mai 2014, 15:06)

          LiviuStoian [anonim] i-a raspuns lui snowflake

          Deceniile urmatoare vor apartine Chinei. Este bine sa profitam de chinezii care ne cunosc, pentru ca toate tarile cauta vectori in acest sens. Daca putem accesa fonduri de dezvoltare ieftine, materii prime si chiar forta de munca bine calificata, nu trebuie sa avem retineri. Unii nu stiu ca in SUA caile ferate au fost construite de emigrantii chinezi. Trebuie sa ne asteptam ca in locul medicilor goniti din Romania sa vina medici chinezi, mai putin pretentiosi si poate mai meticulosi. Lumea se globalizeaza si trebuie sa ne adaptam.
          • +4 (4 voturi)    
            Nu au fost contruite DE chinezi (Joi, 15 mai 2014, 15:41)

            Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuStoian

            Au fost folositi doar ca muncitori necalificati
            Liniile ferate au fost contruite in primul rand cu PROIECTE facute de ingineri britanici / francezi / americani

            Evident, au fost folositi chinezi sa care sinele pentru ca la altceva nu-i puteau folosi la acel moment si oricum, nu au fost folositi DOAR muncitori chinezi

            Mai documnentati-va baieti, lasati-ne cu basmele in care eroul clasei muncitoare vine si face rahatul praf ...
        • +3 (3 voturi)    
          hahaha ! (Joi, 15 mai 2014, 15:50)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

          si cum ii deosebesti pe americani de chineji ?! :))
      • 0 (4 voturi)    
        faci o mare eroare (Joi, 15 mai 2014, 15:24)

        transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

        nu sunt fan Dragnea/Ponta, dar sincer, daca nu ai pod de comunicatie cu China, esti cel mai mare prost din zona. Cresterea economica e prin China, toate brandurile sunt in China unde este o piatza enorma (crede-ma, calatoresc des in China si stu ce spun). Sigur ca putem discuta despre eficienta acestei curse care zboara de 2 sau 3 ori pe saptamana din cate am inteles, si Pasacariu spunea o chestie probabil corecta, costurile cu echipajele care trebuie sa stea in China ar fi mari. Dar este totusi un inceput. Nu uitati o chestie: acest zbor nu este adresat numai celor din Romania sau China care vor o ruta directa, dar Tarom poate concura acum pe alt segment, in sensul in care daca au conexiuni bune in Europe, pot ruta alti clienti. Nu stiu unde zboara acum cu A310, dar decat sa stea la sol, mai bine in aer. Eventul poate combina ca acelasi avion sa faca intr-o saptamana si US si China, dar nu stiu daca se poate "matematic". Eu zic ca e de bine.
    • -12 (20 voturi)    
      so true (Joi, 15 mai 2014, 12:10)

      H0mbre [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      hotnews s-a transformat dintr-un ziar de informare decenta intr-unul de propaganda. Poate mai subtili decat Antena 3, dar tot insulta logica ca sa iasa "cum trebuie".

      Si cine crede ca un partid e mai bun decat altul dovedeste ca inca poarta scutece in materie de politica.
    • -1 (13 voturi)    
      Subscriu oarecum... (Joi, 15 mai 2014, 12:12)

      Keys [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Mi se pare neverosimila aceasta "pierdere" din zborurile catre China, mai ales cand ai deja zboruri neprofitabile (cred) catre Paris, unde in timp ce Ait France are avioane pline, Tarom zboara cu avioanele si pe jumatate goale.

      Acum editoarei articolului :

      Nu credeti ca pe partea cu SUA si nu numai , au interese companii mai mari, cum sunt Air France sau Lufthansa?
      Credeti ca aceste companii ar accepta usor un "by-pass" al pasagerilor din Romania? Eu zic ca nu ... Mai cercetati, ati putea gasi chestii mult mai interesante.
    • +12 (16 voturi)    
      Go east??? (Joi, 15 mai 2014, 12:23)

      J.C.Denton [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Iti iau eu un bilet dus spre China, daca promiti ca ramai acolo. Eu, la cele cateva drumuri peste Atlantic, m-am saturat sa fac tranzit prin diverse capitale europene care au zboruri directe spre S.U.A.
      China, ca si alte tari "democratice"(Rusia, Coreea de Nord, Venezuela...), nu corespund planurilor mele de calatorie(cel putin, de bunavoie).
      Dar mai bine sa facem un referendum, sa stabilim ca 7 milioane juma' vor in China si poate chiar pleaca, ca PIB-ul n-o sa fie afectat.
      • +5 (5 voturi)    
        te inseli.. (Joi, 15 mai 2014, 15:12)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui J.C.Denton

        pib-ul va fi afectat >> va creste instantaneu ca urmare a realocarii resurselor catre investitii.
        • +3 (3 voturi)    
          In loc sa fie directionat spre pomeni electorale (Joi, 15 mai 2014, 15:42)

          Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Asa este ! Corect !
    • +2 (2 voturi)    
      zborurile spre sua (Joi, 15 mai 2014, 15:49)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      au fost intrerupte cu multi ani inainte de ...pdl.
      parca fu pe vremea lui bonbonica.
      de fapt, in ambele directii, s'au sistat cam in acelasi timp, pentru acelasi motiv, lipsa de rentabilitate.
      deci, n'are legatura politica.

      acum, ar cam fi aceiasi problema, privind costurile.
      numai ca, in articol se vorbeste ca in sua ar fi posibilitati mai mari de incasari.
      pentru ca, ne'asa, activitatea economica se masoara in diferenta dintre incasari si plati.

      deci, mai draga, linia spre bashing se deschide ca urmare a unor vizite cu tovarasii chineji, nu ca urmare a unei analize economice.
      probabil, ca tot pleaca romanii pe capete, alianta socealista doreste sa inlocuiasca romanii, care se raspandesc prin lume, cu chineji, mai ieftini, fara drepturi politice, drept de vot... si oricum, indoctrinati pe directia pesdista.

      iar, ca sa te bucuri putin, iti amintesc ca, si caporalul vames vasalie blaga a dat'o in bara la chineji, vorbind de strangerea relatiilor de partid..

      privind latrina 3, aia nu sunt pseudo jurnalisti, ci activisti propagandisti, angajati ai varanului.

      spre sua exista legaturi f. bune, fie cu klm/delta, fie cu british/ american airlines, orice destinatie americana. nu cred ca tarom ar putea oferi preturi mai bune, pentru aceleasi conditii de calatorie.

      spre china, intradevar, mai greu.
  • -9 (19 voturi)    
    Articolul este ilogic. (Joi, 15 mai 2014, 12:16)

    Con_stan_tin [utilizator]

    Rentabil pentru noi, în cadrul UE, sunt legăturile cu estul, așa cum e logic ca legăturile cu vestul să le facă vestul UE. O cursă spre Asia din Otopeni necesită mai puține resurse față de una de la Frankfurt, de exemplu.
  • -3 (17 voturi)    
    China (Joi, 15 mai 2014, 12:19)

    muciflenduri [utilizator]

    E destul de probabil ca linia directa intre Romania si China sa nu fie destinata diasporei romanesti din Beijing, ci eventualilor oameni de afaceri chinezi interesati sa deschida afaceri aici.
    Partizanatul asta in orice articol e cat se poate de deranjant. Care-i mesajul subliminal? Ponta ii uraste pe americani si este spion chinez?
    Linii catre China si SUA ar trebui sustinute de la buget, nu se reduce totul la cate bilete ai vandut vs ce cheltuieli ai.
    O linie directa cu China e un lucru bun, intrebarea e daca e facuta doar ca sa fie, sau o fi fost vreun cap limpede care sa fi pus vreo strategie la cale.
    La cum se misca baietii, e probabil doar o idee scapata din putul gandirii.
  • -3 (15 voturi)    
    O decizie buna (Joi, 15 mai 2014, 12:20)

    Vaka [utilizator]

    Din pacate articolul nu analizeaza decat partea de relatii diplomatice si economice intre state, element ce nu are nici o legatura cu planurile si profitabilitatea unei companii aeriene.

    Scopul principal nu sunt calatorii din romania ci cei care leaga pe aici mai departe.

    Sper vest alianta SkyTEam acopera SUA si Canada prin 3 companii foarte mari: Delta, Air France si KLM. Legarea spre est este deficitara in cadrul aliantei, mai ales ca principalul operator, Aeroflot s-ar putea sa fie evitat in cadrul actualului context politic. De asemenea companiile chineze din alianta si Korean sunt concentrate spre asia de sud si est precum si spre SUA/Canada pe partea cealalta.

    Sunt comvins ca o asemenea decizie are in spate o analiza de trafic foarte atenta, facuta nu doar pentru Tarom dar si pentru principalii parteneri care opereaza in code-share sau in cadrul aliantei.

    Aceasta decizie ar putea creste fluxul de pasageri pe Otopeni si implicit dezvoltarea aeroportului spe un stadiu de HUB aerian comparabil cu Praga sau Varsovia.
    • +1 (1 vot)    
      O analiza buna (Joi, 15 mai 2014, 15:28)

      transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

      Cred ca ai dreptate cu aliantele, dar sincer. skyteam e cea mai de cacao. Tarom mai bine intra in One World, mai ales ca acum Malev a iesit din scena si OneWorld in Europa e cam slaba, numai Finnair, BA, AirBerlin
  • +8 (12 voturi)    
    N-au nevoie de SUA (Joi, 15 mai 2014, 12:25)

    marcus61 [utilizator]

    Ce sa faca ei acolo? Sau sa vina cate un demnitar si sa-i bata la cap cu democratia? Si asa vin prea multi si ei saracii trebuie sa se ascunda prin munti, prin delta sau sa ia calea pribegiei prin statiunile straine.
    Ei daca ar putea sa mute Romania undeva intre China si Coreea de Nord, ar fi nemaipomenit.
    O cursa directa cu SUA (eventual cu escala la Cluj), ar fi foarte buna. Foarte multi romani (si americani cu afaceri in Romania), sunt nevoiti sa mearga la Budapesta sa ia avionul.
  • -5 (11 voturi)    
    Distante si flota Tarom (Joi, 15 mai 2014, 12:33)

    Alui [utilizator]

    Distanta intre Bucuresti si New Work City, in linie dreapta, e peste 7600 de Km, iar Taromul are in flota doua Airbusuri A310-325 care zboara maxim 8050 de km. Dat fiind faptul ca avioanele nu pot zbura in linie dreapta(trebuind sa urmeze diferite culoare de zbor, iar zburand spre vest, zboara impotriva Jetstream-ului, ne e garantat ca un asemenea avion ar ajunge la destinatie.
    Hotnews, nu va faceti de ras!
    • +9 (9 voturi)    
      au mai zburat (Joi, 15 mai 2014, 13:58)

      Orizont [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Aceleasi avioane au zburat pe cursa Bucuresti - New York in anii '90
      • -2 (2 voturi)    
        Ma indoiesc ca au zburat aceleasi avioane, direct (Joi, 15 mai 2014, 16:30)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui Orizont

        Poate cu escala, dar asta creste costurile.
        • +2 (2 voturi)    
          eu am zburat (Joi, 15 mai 2014, 17:19)

          DT34 [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          in 1993, zbor direct, imi amintesc ca se si fuma in avion, erau doua curse pe saptamina.
        • +1 (1 vot)    
          Fix cu aceleasi (Vineri, 16 mai 2014, 0:45)

          mamarie [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Am mers eu in toamna lui 2002 pe ruta JFK-OTP cu A310, fara nicio escala. E aproape de limita, insa se incadreaza in range si merge bine. Problema e ca A310 deja e un model depasit moral.
  • +13 (17 voturi)    
    ok (Joi, 15 mai 2014, 12:49)

    amanda13 [utilizator]

    Vad ca exista un cor de postaci deasupra care nu pricepe nimic din articol. Pai uite cum sta treaba - eu locuiesc in SUA, la fel ca alte multe mii de romani, iar rudele cand vin la mine sau eu cand mai am chef de vazut Romanica (rar, e drept), trebuie sa tranzitez prin Amsterdam, Paris, etc. sa stau prin aeroporturi, sa ma agit de fiecare data cand intarzie avionul ca pierd legatura, sa invat limbi straine de care nu am nevoie numai pentru a gasi un terminal. Asta in vreme ce, in China, aproape ca nu traiesc romanasi! In plus, poate am reusi asa sa atragem si noi americani cu buzunarele mult mai pline decat chinezii sa ne viziteze tarisoara, ca nu vine nimeni atunci cand trebuie sa schimbe avioane si ii ia 14 ore in loc de 10 sa ajunga in tara ta. Da' lasa ca are grija Ponta si guvernul lui de noi astia care am plecat si il votam pe nea' Base, ba chiar de cand am plecat parca nici nu existam. Pai nu ne vad bine - cam democrati si umblati prin lume ce ne aflam. Mai bine sa aduca neni din aia obisnuiti cu congresele partidului comunist care aplauda la comanda!
    • +8 (10 voturi)    
      Subscriu ! (Joi, 15 mai 2014, 13:32)

      micul [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Din New York sau Toronto ar putea pleca cel putin o data daca nu de 2 ori pe saptamana avioane pline cu romani catre Ro si inapoi .Asa trebuie sa astepti ore intregi in orase din Europa pentru o legatura !Dar nu , noi zburam in China !
      • +1 (3 voturi)    
        Daca e asa rentabila ruta RO-USA (Joi, 15 mai 2014, 15:34)

        transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui micul

        de ce nu zboara nici o companie americana? ca nu-i opreste nimeni? De ce nu vad Delta, AA, etc, pe Otopeni? Bine, la fel de valabila e intrebare si cu China. concluzie, probabil nu sunt super rentabile in nici o directie.
        • +2 (2 voturi)    
          ba da (Vineri, 16 mai 2014, 0:03)

          amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

          Delta cu Air France, KLM si toate celelalte companii mari isi maximizeaza profiturile schimband avioanele proprii in alte capitale. Atat si nimic mai mult. Romanii platesc mai mult si stau si prin aeroporturi.
  • +4 (10 voturi)    
    Eronat (Joi, 15 mai 2014, 12:56)

    Stefan85 [utilizator]

    Eronat, TAROM face parte din alianta cu AirFrance, KLM, Delta etc (Flying Blue) deci poti ajunge lejer in SUA si alte parti insa nu cu un avion inscriptionat tarom.

    Problema e alta, TAROM nu are flota capabila de asa ceva, si cand zbura cu A310 catre NY avea escala de realimentare in Irlanda si in unele cazuri cand vremea era nepotrivita ajungeai cu emotii, A310 fiind avion mediu curier, nu are rezervoare indeajuns de mari sa suporte distanta aia + rezerva.

    Catre China e alta treaba in caz de probleme ai unde ateriza pe drum, catre SUA doar in Atlantic.

    In alta ordine de idei ar trebui un 747 / A330 / A340 sau B777 / B787 pentru un zbor transtlantic sigur si confortabil. A310-le Tarom este si cu probleme, vezi Paris Orly 1994 :(
    • +4 (6 voturi)    
      de acord (Joi, 15 mai 2014, 13:09)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      Alianta este Sky Team, Flying Blue este programul de frquent flyer.

      Dar intradevar pentru SUA ar trebui un model de avion mai nou si mai eficient si cu mai putine bube in spate
    • -1 (9 voturi)    
      alianta (Joi, 15 mai 2014, 13:12)

      amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      da, sigur face parte din alianta, numai ca niciodata nu merge direct SUA, nu-i asa? Mai ce logica minunata mai aveti cate unii. Tu chiar nu pricepi ce important ar fi un zbor DIRECT transatlantic???
      • +2 (4 voturi)    
        Cu ce sa il faci? (Joi, 15 mai 2014, 13:46)

        AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

        Ar fi bun, si mie mi-ar place sa nu fac 20 de ore pe drum in total (cu escala in Paris sau Amsterdam), dar cu ce avioane? Nu o sa cumpere un avion numai pentru ruta aia, nu e rentabil sa il folosesti atat de putin.
        • +4 (8 voturi)    
          lasa ca e rentabil (Joi, 15 mai 2014, 13:56)

          amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

          pentru Ungaria, cu o populatie de doua ori mai mica, sa aiba curse directe SUA. Nimeni nu spune ca acel avion trebuie sa faca curse numai pe acele rute si sa stea in hangar restul timpului. Cat de greu este sa cumperi un avion nou si sa il folosesti pe o ruta care ar fi profitabila? Suntem singura tara din UE care nu are curse directe SUA. Asta spune totul!
          • +3 (5 voturi)    
            nici Ungaria (Joi, 15 mai 2014, 17:34)

            DT34 [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

            Nici Ungaria nu mai au curse directe, anul trecut zburau si American si Delta, dar nu mai zboara nici aia.
            Am impresia ca nici in Bulgaria nu au curse directe cu Statele Unite, nici cu Slovacia.
            Costurile sint foarte mari pe linga pretul avioanelor, taxe de aeroport, benzina, preturile biletelor trebuiesc sa fie competitive, nu avem securitate adecvata pentru cerintele zborurilor directe catre Statele Unite, etc.
            Asta nu inseamna ca zborurile catre China vor fi rentabile.
    • +1 (3 voturi)    
      Dude , (Joi, 15 mai 2014, 13:35)

      micul [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      Discutam aici de un zbor direct !
      "deci poti ajunge lejer in SUA " poate tu ,eu stau nepermis de mult prin aeroporturi in Europa .
      • +5 (5 voturi)    
        Better safe than sorry (Joi, 15 mai 2014, 13:56)

        Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui micul

        Prefer sa stau 1 ora juma intre avioane decat sa merg cu Tarom direct si mai ales cu un avion cu atatea probleme constructive.

        Daca vrei bilet ieftin stai si astepti daca vrei rapid platesti mai mult, asa e regula in viata. Oricum Tarom s-ar baza doar pe pasageri locali, nu ar putea fi OTP un hub pentru zboruri transtlantice.
        • 0 (2 voturi)    
          da mai (Vineri, 16 mai 2014, 0:06)

          amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

          Ce bine se mai gandeste micul PSDist la bunastarea noastra. Auzi dom'le sa nu cumva sa murim calatorind cu avioane proaste. Suntem sute de mii de romani in SUA si avioanele ar circula pline, nu vad de ce Tarom nu ar putea sa investeasca in aparate performante si pentru noi. In fine, chiar nu conteaza...
  • -4 (4 voturi)    
    articol subiectiv? (Joi, 15 mai 2014, 12:56)

    draxdamax [utilizator]

    Pascariu e bancher (cel putin oficial) si a fost exclus cu scandal din CA-ul tarom....
    Declaratiile lui ar trebui privite cel putin circumspect!
    Desi nu inteleg de ce se citeaza fosta conducere...
  • +9 (13 voturi)    
    Pentru ca Ponta e comunist, de-aia (Joi, 15 mai 2014, 12:58)

    Matrafirefox [utilizator]

    vrea linie directa cu China si nu cu SUA. China e un stat ultracorupt ca Romania sub Ponta, nu se duce Ponta in SUA sa-l ia aia la intrebari cu statul de drept sau alte nenorociri aruncate asupra Romaniei de el si de P$D.
  • -1 (7 voturi)    
    China & SUA (Joi, 15 mai 2014, 12:59)

    Tudor1128 [utilizator]

    Foarte multe comentarii partizane politic. Pana la urma, trebuie sa se tina seama de:
    - o ultima tentativa pentru cursa directa Bucuresti - New Airlines a avut-o Delta Airlines, pentru 1 an, intre 2007 - 2008, dar a inchis-o datorita nerantibilitatii. Cu ce ar fi Tarom mai cababila decat Delta Airlines?
    - competitia acerba dintre liniile aeriene pe aceste destinatii. Va fi capabila Tarom sa rupa clienti de la celelalte companii? Prin ce argumente? Cu ce preturi? Simpla posibila lansare a acestor rute nu va atrage automat clienti, nici romani, nici chinezi sau americani.
    Putini stiu ca marea majoritate a aeronavelor de pasageri, pe toate rutele din lume, pe langa bagajele pasagerilor cara si marfuri diverse. Iarasi, pe piata transporturilor aeriene de marfuri este o competitie poate chiar mai acerba.
    - din cate cunosc, TAROM nu are in prezent in operare aeronave mari capabile sa zboare fara alimentare pe aceste distante lungi, fara a sacrifica semnificativ din numarul de locuri utilizate sau din greutatea bagajelor sau a marfurilor diverse carate in cala. Deci se va pune in balanta necesitatea de a incarca cat mai mult combustibil necesar pentru a se zbura fara escala cu necesitatea de a maximiza numarul pasagerilor si greutatea marfurilor necesare pentru a rentabiliza zborul.
  • +11 (13 voturi)    
    @keys şi alţii (Joi, 15 mai 2014, 13:06)

    Ionutzelu [utilizator]

    Tarom a scos zborurile directe spre S.U.A. taman când se zbura cu avioane pline şi împărţea frăţeşte piaţa cu greii KLM şi Air France (poate nu ştii, dar Tarom e înfrăţită cu cele două companii. Sigur nu ştii nici că statul român a fost co-fondator al primei companii aviatice de linie din Europa, Air France).
    Cerere pentru Bucureşti - New York există suficientă ca să justifice zboruri directe.
    Aşa că, oricum ai analiza, e de porc situaţia din punct de vedere al mesajului diplomatic.
  • +6 (8 voturi)    
    haha (Joi, 15 mai 2014, 13:18)

    ws [utilizator]

    se vede ca a inceput campania electorala, grupul infractional organizar si-a reactivat postacii.

    pana acum erau doar cativa comentatori care-i sustineau pe mafioti, acum s-au inmultit ca ciupercile dupa ploaie.

    duh.

    cred ca mai scapam de ei abia prin decembrie.

    ws
  • +4 (6 voturi)    
    Primul pasager (Joi, 15 mai 2014, 13:56)

    DaniAndi [utilizator]

    Primul pasager catre Est( cu un bilet doar dus/one-way fireste) ar trebui sa fie chiar Victor Viorel. Ca tot ii place lui sa se apropie de Rusia, China...
  • +2 (2 voturi)    
    CHINA#usa (Joi, 15 mai 2014, 14:06)

    mobilteeth [utilizator]

    emai bine perelatia USArudle slariatilor tarom.pot face cumparaturila nyworksi chicago
  • +4 (4 voturi)    
    TAROM (Joi, 15 mai 2014, 14:40)

    LiviuStoian [anonim]

    Ideea de a avea o legatura directa cu China apartine in egala masura celor doua tari, in scopul facilitarii aducerii de investitori. In acelasi timp, o asemenea linie va aduce in Bucuresti si calatori din alte tari vecine care prefera un zbor direct. Ce-i drept, si reluarea curselor directe Bucuresti -NY este foarte necesara. In acest moment este o aventura sa pleci de la Bucuresti la NY. In urma cu cativa ani era vorba ca "DELTA" sa preia acest serviciu absolut necesar, dar anumite pretentii "locale" au impiedicat compania americana sa ne faca acest serviciu. Sa speram ca lucrurile se vor normaliza cat de curand. in privinta rentabilitatii, aceasta depinde de tarif, de dotare si de management. Chiar si o singura cursa pe saptamana ar aduce liste de asteptare suficiente. Ganditi-va la batranii si la mamele cu copii obligate acum sa riste sa stea ore in sir pe aeroporturile din Vest, de stres, de caratul bagajelor, etc.Eu unul as plati ceva mai mult sa scap de transbordare si sa revenim la normalitatea de dinainte de pseudoeconomii la TAROM...
  • +1 (1 vot)    
    Spre China trebe, spre SUA nu. (Joi, 15 mai 2014, 20:21)

    mmisu [utilizator]

    Acei mari investitori din SUA vin cu avioanele propiii. In schimb magazinele din Romania sunt pline cu produse chinezesti, deci trebuie mers acolo pentru contracte...
    N-am vazut prin magazine si nici n-am auzit ca prin intreprinderi sa fie un aflux de produse americane! Deci legaturile cu ei nu sunt chiar asa stranse...!
    • +1 (1 vot)    
      investitori nu importuri (Vineri, 16 mai 2014, 1:44)

      Orizont [utilizator] i-a raspuns lui mmisu

      chinezariile din magazine de obicei vin pe vapoare. Iar investitorii din vest de obicei investesc in Romania, intr-o fabrica ceva, a nu se confunda investitorii cu importurile.
      De fapt nici in America nu gasesti produse americane.
  • -1 (1 vot)    
    China (Joi, 15 mai 2014, 21:43)

    rerenenegate [utilizator]

    China, asa? Sa vina aia cu bateriile care te tin o zi si cu cu usturoiul iradiat in buzunare?
    P.S. Chiar acum un an, am dat bani la cineva , ca avea drum pe acolo, sa-mi cumpere un suport din ala ptr calcat. A luat unul "Made in CHINA"! (si nici nu era f. ieftin). S-a stricat in 2h :)) A trebuit sa mai dau bani pe unul, cam la acelasi pret...
    Nu stiu, sa-mi zica cineva de un produs chinezesc de calitate, ca eu n-am intalnit...
  • +2 (2 voturi)    
    Profitul va fi cel mai important (Vineri, 16 mai 2014, 0:25)

    mamarie [utilizator]

    Eu pana acum am trecut Atlanticul de 31 de ori, insa nicodata nu am fost in China. Din cele 31 de zboruri, 2 au fost cu Tarom. Nu vreau sa comentez la profitabilitatea zborurilor spre China, insa sper ca cei de la Tarom au facut calculele.
    Pana acu vreo 10 ani, cele mai ieftine zboruri erau cu Air France, KLM, sau Swissair. Mai recent, LOT are preturi mai bune. Ultima data am luat Tarom pana la Amsterdam si de acolo Icelandair care are preturi foarte bune. Nu mai calatoresc atat de mult in ultima vreme, insa parintii si socrii vin aici destul de des. Bineinteles ca le-as lua bilet la Tarom daca ar fi. Oricum romanii care calatoresc spre America sunt mult mai multi decat americanii care calatoresc spre Romania.
    Spre deosebire de alte etnii, romanii sunt raspanditi destul de uniform prin toata America, asa ca nu exista un oras de focus spre care ar trebui sa fie zborul. Alegerea cea mai buna ar fi un hub Delta care este tot in Sky Team (Minneapolis sau Detroit). Atlanta si Salt Lake city chiar daca sunt huburi Delta sunt pozitionate destul de departe de Europa. JFK are multe zboruri Delta, insa nu e conectat atat de bine ca si Minneapolis sau Detroit.
    Acum mai e si problema avionului, ruta ar putea fi inceputa cu A310 pe care il are acum Tarom, insa cel mai economic ar fi sa ia un A330 sau A350.
    Standardul de calitate al liniilor aeriene americane a scazut foarte mult, asa ca toata lumea ar da un ban in plus (atat americani cat si europeni) sa mearga in conditii mai bune. Comparabil cu alte linii aeriene, chiar si europene Tarom are conditii destul de bune, insa A310 nu inspira incredere prea multa.
  • 0 (0 voturi)    
    pretul unui bilet? (Joi, 28 august 2014, 22:10)

    Perbil [utilizator]

    Sunt curios la ce pret ajunge un bilet de avion dus - intors. Banuiesc ca sare de 2000 euro.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by