Dan Sova, despre Portul Constanta: Am cerut Comisiei Europene sa se pronunte cu privire la trasferul de actiuni catre Primarie

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 17 mai 2014, 20:07 Economie | Companii


Comisia Europeana se va pronunta cu privire la intentia autoritatilor romane de a transfera 13% din actiunile detinute in Portul Constanta la administratia locala, a anuntat, sambata, la Tulcea, ministrul Transporturilor, Dan Sova, care a precizat totodata ca ulterior se vor incepe procedurile pentru obtinerea avizelor din partea Ministerului Finantelor si Ministerului Justitiei, transmite Agerpres.

"Mentinerea unui centralism la nivelul Ministerului Transporturilor in Portul Constanta nu are legatura cu realitatile europene. Mai mult, in anul 2008, atunci cand s-a facut transferul gratuit a 20% din actiuni, nimeni nu a cerut acordul Uniunii Europene. Pe data de 5 mai, am sesizat CE, am aratat ca infrastructura strategica va ramane in proprietatea statului si in administrarea ministerului si am cerut sa se pronunte daca se creeaza un avantaj nelegal Consiliului local Constanta prin acest transfer", a spus ministrul, intr-o conferinta de presa sustinuta la Tulcea.

Potrivit acestuia, daca CE va fi de acord, autoritatile romane vor incepe demersurile pentru a obtine avizele din partea Ministerului Finantelor si a Ministerului Justitiei, apoi vor scoate la bursa un pachet de 14% din actiunile detinute la Administratia Portului Constanta.

"Vorbim despre o societate care doar administreaza portul, actionariatul acesteia apartinand statului roman. Transferul gratuit a 13% din actiuni si scoaterea pe bursa a 14% din actiunile detinute la APC fac parte dintr-o strategie a ministerului legata de apartenenta Romaniei la UE. Vrem ca autoritatea centrala si cea locala sa aiba reprezentare egala in actionariatul Portului Constanta, dupa modelul european", a precizat ministrul.

Autoritatile romane se asteapta in acest context la o scadere a evaziunii fiscale, dar si a muncii la negru, cu atat mai mult cu cat in prezent numarul angajatilor portului constantean reprezinta 10% din cel al angajatilor unitatii de acum peste 25 de ani, atunci cand activitatea portului era mai scazuta decat cea din zilele noastre.

Referindu-se la intentiile anuntate privind organizarea unor proteste in Portul Constanta din cauza deciziei autoritatilor romane, ministrul Transporturilor a precizat ca "operatorii privati nu au legatura cu actionariatul APC".

Si celelalte porturi dunarene din Romania, cu exceptia celor de la Braila si Galati, vor fi transferate autoritatilor locale, potrivit ministrului Sova, raspunsul CE cu privire la legalitatea acestor demersuri urmand sa fie primit in maximum o luna de la transmiterea sesizarilor de catre autoritatile romane.

Ministrul Transporturilor, Dan Sova, s-a intalnit sambata, la Tulcea, cu oameni de afaceri, lideri de sindicat si autoritati judetene. Aceasta a fost urmata de o intalnire similara in orasul Isaccea.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4255 vizualizari

  • +38 (42 voturi)    
    Sova intreaba C.E., apoi zice ca C.E. a cerut (Sâmbătă, 17 mai 2014, 20:14)

    Matrafirefox [utilizator]

    E o tactica veche P$D-ista inventata de Ponta, intreaba pe cineva de la UE, apoi spune ca trebuie facut ceva ca asa vrea UE - cum a fost cu acciza. Cand vom scapa de P$D si de minciunile lor interminabile?
    • +35 (39 voturi)    
      Vom scapa de psd.... (Sâmbătă, 17 mai 2014, 20:36)

      gica43 [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      ...atunci cand cele 3-4 milioane de idioti care ii voteaza vor incepe sa priceapa cate ceva din ceea ce inseamna aceasta gasca de .....stiti dvs. !
      • +14 (18 voturi)    
        Sau cand restul populatiei (Sâmbătă, 17 mai 2014, 21:31)

        antrenorul-pacii [utilizator] i-a raspuns lui gica43

        de 10 milioane iese la vot si alege altceva.

        Vorba celui mai intelept decat noi: Fii schimbarea pe care vrei sa o vezi
    • -6 (8 voturi)    
      Portul Rotterdam (Duminică, 18 mai 2014, 10:11)

      dalexandriu [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      structura de actionariat la portul Rotterdam:
      Municipalitatea 70%
      Statul olandez 30%
      http://www.portofrotterdam.com/en/Port-authority/organisation/Pages/juridical-structure.aspx
      Obiectia lui Basescu la transferul de actiuni spre orasul Constanta , ori este populism , ori el n-a auzit niciodata de Rotterdam.
      • +7 (9 voturi)    
        Sau totul e o manarie ca sa iasa Ponta (Duminică, 18 mai 2014, 15:03)

        Matrafirefox [utilizator] i-a raspuns lui dalexandriu

        presedinte si Mazare mai baron decat e deja: " Ni s-a spus făţiş de către ministrul Şova că e o decizie politică şi că domnul Mazăre deţine 70.000 de voturi în Constanţa."

        Linky: http://www.ziuaconstanta.ro/stiri/deschidere-editie/in-portul-constanta-mazare-are-un-interes-direct-si-personal-gabriel-comanescu-primarul-cheama-la-ordin-guvernul-din-punctul-meu-de-vedere-sunt-santajati-galerie-foto-493823.html
      • +2 (4 voturi)    
        Ahmed Aboutaleb, la schimb cu Mazariche (Duminică, 18 mai 2014, 18:28)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui dalexandriu

        HG prin care se pregăteşte trecerea a 13% din acţiuni către Consiliului Local Constanţa, cu titlu gratuit, în proprietatea Consiliului Local Constanţa, este ilegală pentru că încalcă legea privatizării care nu prevede nicăieri faptul că se poate face un transfer gratuit de proprietate.
        Porturile din Franţa, Spania, Portugalia şi Italia, spre exemplu, sunt coordonate direct de ministerele transporturilor.
        O a doua categorie, a porturilor aflate în administrarea municipalităţilor,din care a făcut parte, până în urmă cu un deceniu, şi cel mai mare port al lumii, Rotterdam. Din 2003, statul olandez a devenit asociat al administraţiei municipale, în cadrul autorităţii portuare, întrucât aceasta nu putea susţine singură volumul uriaş de cheltuieli cerute de dezvoltarea portului.
        Atractivitatea porturilor româneşti va creşte pentru capitalul privat dacă: domeniul public portuar va fi subconcesionat pe termen lung; vor fi eliminate pragurile de pe Dunăre şi asigurate adâncimile minime de navigaţie sigură; viteza medie pe căile ferate din România va creşte de la 40 kilometri pe oră, în prezent, la cel puţin 60 kilometri; vom avea, în sfârşit, o autostradă rapidă, care să lege portul Constanţa de Ungaria; construcţiile speciale nu vor mai fi impozitate cu 1,5% din valoarea lor.
        Se va grăbi CLC să bage sute de milioane de euro în recuperarea terenurilor din apă, în construcţia molurilor III şi IV de la Constanţa Sud-Agigea, cu toate dotările şi terminalele nece-sare? Preocuparea saltimbancului primar va fi să câştige cât mai mult din dividende, majorând tarifele şi chiriile, pe de o parte, şi reducând cheltuielile cu întreţinerea, reparaţiile şi investiţiile, pe de altă parte
      • +3 (3 voturi)    
        Ce sa inteleg din datele postate? (Luni, 19 mai 2014, 6:11)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui dalexandriu

        Ce sa inteleg din datele postate? Ca matale il echivalezi pe primarul Rotterdamului cu Mazare? Municipalitatea din Rotterdam cu shleahta de shpagari ai lui mini-Hitler? Si statul olandez cu statul roman? Iti sugerez o vizita la psihi...
      • 0 (0 voturi)    
        Portul Rotterdam (Luni, 19 mai 2014, 9:57)

        Euunul [utilizator] i-a raspuns lui dalexandriu

        s-a facut pe bani locali (nu pe banii Olandei) iar acum vor sa-l dea guvernului pentru ca nu pot sustine dezvoltarea acestuia.
        Prin urmare spune tot si vezi ca sensul este invers in Olanda.
  • +30 (32 voturi)    
    Varna si Burgas! (Sâmbătă, 17 mai 2014, 20:28)

    cinic [utilizator]

    se roaga pentru sanatatea lui Sova si Ponta. Cum le iese smenul cu Mazare cum incep sa se mute operatorii mari la bulgari. Deja de DOI ani deverul portului Constanta scade [vreo coincidenta cu guvernul Ponta?].
  • +24 (26 voturi)    
    cred ca (Sâmbătă, 17 mai 2014, 20:51)

    ggna [utilizator]

    Sova neaga ca exista portul Constanta.
  • +18 (22 voturi)    
    iresponsabilul (Sâmbătă, 17 mai 2014, 21:04)

    zot [utilizator]

    a gasit solutia; el e ministru si vrea sa decida altii sa nu isi asume juristul nimic;
    asa vrei sa traiesti dle ministru?
    apropo, stii ce inseamna ministru, care este originea termenului?
    vorba lui gica43, du-te impreuna cu gasca si lasa-ne!
  • +10 (12 voturi)    
    transfer sa fie, dar nu gratuit (Sâmbătă, 17 mai 2014, 21:19)

    Sword [utilizator]

    Daca tot vrea sa scape de actiunile la societatea de administrare a portului, eu unul n-as vedea nici o problema daca s-ar lista 13%+14% procente la Bursa, iar Mazare sa se scarpine la buzunar si sa cumpere cat doreste.

    Nu inteleg notiunea de transfer "gratuit". La beneficii da, dar cand vine vorba de investitii-n port, n-am auzit ca Mazare sa se grabeasca sau sa implice Primaria in astfel de programe (sau programe conexe, gen infrastructura, etc).
    • 0 (0 voturi)    
      asta-i preocupat (Luni, 19 mai 2014, 8:14)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Sword

      acuma sa gaseasca 100 de "manechine" pentru carele lui alegorice.
      cu asta se ocupa tov. primar/spagar.
  • +9 (11 voturi)    
    Nu poate ceda gratis. Punct! (Sâmbătă, 17 mai 2014, 22:40)

    LiviuIordache [utilizator]

    Asadar, legea spune ca nu poate ceda gratis actiuni! Nimanui! Poate spune CE altceva decit "Respectati legea?"
  • +7 (11 voturi)    
    La ce te poti astepta de al astia (Sâmbătă, 17 mai 2014, 23:23)

    ty [utilizator]

    doar sunt sustinuti de puscariabili.
  • +11 (13 voturi)    
    Cred ca Sova e confuz (Duminică, 18 mai 2014, 0:18)

    AliB [utilizator]

    Nu stie de ce sa se teama mai mult: de consecintele pe termen lung ale actiunii (puscaria) sau de cele pe termen scurt (nervii lui Mazare)......
  • +12 (16 voturi)    
    Trimite si poza! (Duminică, 18 mai 2014, 1:32)

    Klaus_ [utilizator]

    Alo, tovarasu Sova, cand ii intrebi pe europeni daca poti sa-i dai lui Mazare portul Constanta, te rog eu trimite-le si poza clovnului, ca sa inteleaga si ei mai exact "contextul". Sunt sigur ca Mazare e exact pe gustul celor de la CE.
  • -4 (6 voturi)    
    Si daca UE este de acord (Duminică, 18 mai 2014, 8:21)

    xrogo [utilizator]

    ce mama naibii o sa mai inventati voi,basisitilor!!!
    • +7 (7 voturi)    
      Si daca UE nu e de acord (Duminică, 18 mai 2014, 15:06)

      Matrafirefox [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      de unde o sa mai furati P$D-istilor? Ah, gasiti voi ceva, poporul asta de prosti si hoti va suporta.
    • +2 (2 voturi)    
      Fai.. (Luni, 19 mai 2014, 5:18)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      ...tu ai toate rotitele in capsor la tine? Aici nu e vorba de Basescu si basisti. Ce spune legea? Chiar atat de orbi ati devenit in ura voastra pentru Basescu? Ce mama naibii ati ajuns fai? Orice face plagiatorul si orice zice mascariciul ala din Constanta iti produc fiori?
      • -1 (1 vot)    
        Aici cam ai dreptate, (Luni, 19 mai 2014, 8:38)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        spusele lui Base al tau ma lasa rece,mi-au produs fiori in 2010 cand a taiat salarii,acum cam bate campii.
        • 0 (0 voturi)    
          Deci plagiatorul... (Luni, 19 mai 2014, 17:07)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

          ..iti produce fiori. Ok. Cat priveste Basescu, vad ca orice se intampla in tara asta, tot cu gandul la el esti. De, iubire mare soricelule.
  • +4 (4 voturi)    
    Intreaba-i si daca a existat holocaust,bey istoric (Duminică, 18 mai 2014, 9:31)

    Plagarus [utilizator]

    Pentru a ajunge spre centrul Europei pt. marfurile din Asia, există varianta Constanţa. Portul românesc are terminale de containere, cu mari rezerve de capacitate. Cele existente se extind, se modernizează. Pentru construcţia de noi terminale, trebuie avute în vedere şi zonele virgine din sud. Cu toate acestea, portul Constanţa nu poate profita de conjunctura favorabilă. Infrastructura rutieră şi feroviară a României constituie o frână în calea containerelor spre Europa Centrală. Traficul pe Dunăre are, şi el, destule necazuri. Adâncimile scad periculos de mult în perioadele de secetă, iar transportatorii fluviali de containere abia de acum încolo urmează să apară.
    Cedarea controlului Portului Constanta de la Ministerul Transporturilor la primărie reușește, în mod pervers, să transforme un port la Marea Neagră într-un port la lacul Siutghiol și să înlocuiască mineraliere și petrolierele de 300 m lungime cu bărcuțe de fițe.
    Pe acelasi principiu ar trebui trecut Oltchimul în controlul orașului Râmnicu Vâlcea, iar orașul Otopeni ar trebui să primească 30% din acțiunile aeroportului Henri Coandă.
    În acest moment, managementul este asigurat de un Consiliu de Administrație în care PSD Constanța și-a impus 6 din cei 7 membri. Impunerea unui management de partid în cazul Portului Constanța, așa cum a rezultat și din discuțiile cu operatorii portuari și sindicatele lucrătorilor din port, anulează orice șansă de creștere a portului și a traficului prin acesta.
    Este imposibil ca cineva să creadă că o primărie cu un buget de 130 milioane ? și un grad de îndatorare ce depășește cu 25% nivelul maxim admis, poate manageria proiecte de miliarde de euro, atât cât valorează dezvoltarea Portului Constanța în următorii ani.
    De asemenea, Portul Constanța este parte a unui sistem mult mai amplu care înseamnă interconectare cu hinterlandul, fluviul Dunărea și cele 16 porturi românești de la Dunăre, rețeaua europeană TEN-T, dar și Connecting Europe Facility. Toate acestea au implicații na
  • -5 (7 voturi)    
    MAFIA PORTUARA SI SLUGILE EI (Duminică, 18 mai 2014, 9:46)

    Leulroman [utilizator]

    Am stuiat atent toate luarile de pozitie ale celor (prea) interesati dar si realitatea din portul Constanta astfel ca am reusit sa inlatur perdeaua de fum pe care au aruncat-o in fata spre a masca adevarul si interesele,perdea dincolo de care nu se vad decat Mazare,Ucraina,iar Mazare,Nicusor Constantinescu,Primaria ( si iar Mazare) , amentitarile cu DNA si nimic argumentat stiintific. Asa ca voi incepe direct: sustin din plin ideea trecerii porturilor la autoritatile locale.Asa e in lume si nu exista alternativa.Cine nu stie,e problem a lui.Nu ma intereseaza ca e Mazare sau oricare altul primar.Are o multime de responsabilitati.Nu ma intereseaza nici Mazare, nici Constantinescu (Nicusor), nici Basescu.Ei sunt acum,dar un port,dureaza generatii peste generatii.
    Portul trebuie sa fie al administratiei locale.Ei vor sti ce au de facut,ce trebuie schimbat,ce trebuie modernizat; ei vor pierde,daca nu vor gandi bine.Sistemul conceput de basescu si gasca lui,adica de la centru,e o tampenie.O vrajeala de doi lei.Ca sa afirmi ca vine NATO si discuta cu Mazare,e alta tampenie.Portul are managerul si managementul lui care discuta si faciliteaza sau limiteaza orice.Poate fi si mai sus de Mazare.Basescu,habar nu are.In definitiv,cine e Basescu ? Detinatorul formulelor magice ? Povesti de adormit pensionari, pentru ca Basescu nu-i decat un fost marinar care,de pe postura lui de turnator al securitatii,isi permitea cam multe.Ca sa transformi o clica personala in una nationala,ai nevoie de sustinatori, de tradatori,de clica ...si de majfioti.Vrajeala ca portul acopera cheltuielile de incalzire a constantenilor,e o prostie pe care n-o inghite nici un tampit.Chiar daca ar fi asa,nu m-ar deranja.Constantenii,vor suporta cheltuielile portului , investitii,facilitati,etc.Si mai ales ei suporta multe din ce inseamna deranjamentele si abuzurile portului,asa ca portul este al lor inca de la Ovidiu incoace!
    Habar nu aveti,cate taxe suporta navele care vin in port
    • +1 (1 vot)    
      Ceea ce se contestă, de fapt... (Duminică, 18 mai 2014, 22:46)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Leulroman

      ...nu este organizarea porturilor lumii, ci cât de îndreptățiți sunt să preia portul Vonstanța cei care și-l doresc atât de mult.

      Ar fi orbire să nu ținem seama și de amănunte:

      - portul Rotterdam, atât de folosit ca exemplu, este administrat, totuși, de olandezi, și nu de baroni balcanici. E greu de negat că asta ar putea face diferența;

      - modul de administrare întâlnit la alte porturi se bucură de o lungă tradiție. Lucrurile sunt deja așezate acolo. E de așteptat, pe baza experienței trăite de români în ultimii 20 de ani, ca o dată cu schimbările să apară și profitorii. De fapt ei deja s-au arătat.

      - primăria a explicat de ce e normal să se redistribuie acțiunile: e un troc electoral. Aceasta ar trebui să descalifice din start inițiativa.

      - sună exagerat faptul că portul funcționează azi într-un sistem conceput de Băsescu (chiar, cine e el?). Mă îndoiesc că actualul președinte l-a luat de la constănțeni și l-a dat bucureștenilor.

      - cât profită și la ce se angajează constănțenii pare să rămână un mister. Cu totul diferit ar fi stat lucrurile dacă, înainte de a deschide iarmarocul trocurilor, s-ar fi prezentat un plan concret, din care să rezulte avantajele cedării acțiunilor. Creează impresia de deja vu. Și în 2012 s-au schimbat niște conduceri, s-au redistribuit niște puteri, iar câștigătorii încă stau cu ele în brațe, neștiind cum să procedeze mai departe.

      - ar fi interesant de clarificat: pe Statul ăsta cine l-a împroprietărit? Dacă procentele sunt dreptul autorității locale, se poate trata totul ca o retrocedare.

      - vorbind de taxe, aveți dreptate. De aici vine, parțial, interesul. Consiliul Local tocmai se plângea că ele sunt prea mici.
  • +5 (5 voturi)    
    Ma-ntreb cum vorbesc astia intre ei (Duminică, 18 mai 2014, 11:25)

    Maniu [utilizator]

    "finutzul" domn Sova, lector la Drept, avocat, fiu de doamna avocata (pe linie tovaraseasca, dar nu conteaza) cred ca e luat cu toate vorbele cu p...moneda curenta in lumea lor de interlopi. Si el raspunde cu "Da, am inteles, sa traiti domnu' Mazare!".
  • +6 (6 voturi)    
    tactica pesedista (Duminică, 18 mai 2014, 11:47)

    marabul [utilizator]

    acesti impotenti ce se cred smecherii prostimii ce ii voteaza apeleaza la tot felu de abureli.... fara a avea ceva in pantaloni... sa nu si asume vreo raspundere pentru ceea ce fac...exemple sunt destule de la 2012 incoace.Romani treziti va pana nu ne vor distruge tara!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Ameteala socialista (Duminică, 18 mai 2014, 18:37)

    EMP [utilizator]

    Asta-i deja metoda brevetata a guvernului Ponta. Cand vor sa faca o magarie dar sa se spele pe maini de consecinta incep cu "nu noi, Parlamentul", "nu noi, Comisia Europeana", "nu noi, FMI-ul" si tot asa. Iar fraierii ii cred, eventual mai si injura UE-ul ca se baga in treburile noastre.
    Mai oameni buni: nici UE, nici FMI, nici nimeni altcineva nu te forteaza la nimic daca nu ti-ai bagat tu deja gatul in lant, ca prostul. Daca ai ajuns la mana lor, atunci dansezi cum iti canta.
  • +1 (1 vot)    
    Sova asta vorbeste prin somn ! (Luni, 19 mai 2014, 0:22)

    andreesanu [utilizator]

    Ce scoate asta din gura se chiama meconiu !!!.
    Cind n-au nici o responsabilitate pentru ceea ce fac si cum legea raspunderii ministeriale este apa de ploaie,
    guvernele vin si pleaca de la putere ca si calatorii care urca si coboara din tranvai !!!.
    Va luati ce trancaneste Sova !!!,ajungeti in rahat.
  • 0 (0 voturi)    
    UE a zis si ca Austostrada SB-PT (Luni, 19 mai 2014, 10:00)

    Euunul [utilizator]

    e prioritara la nivelul UE, a alocat banii necesari si Sova ce face?..... face SF intr-un an si tot o blocheaza, deja in forma soft se poate spune ca onu are limite joase..nu intelege mare lucru din ce s eintampla in realitate....
  • 0 (0 voturi)    
    fumigene I (Luni, 19 mai 2014, 11:31)

    greenforest [utilizator]

    Aici identific cateva fumigene:
    1. Dupa transferul de actiuni, o sa scada evaziunea fiscala si munca la negru. CUM? din cate stiu eu de problemele astea ar trebui sa se ocupe deja, ANAF-ul inspectoratele teritoriale de munca. Care sunt sub controlul guvernului, care are actiuni la port. Poate vor sa tranfere si actiuni de la aceste organisme de control catre primaria Constanta? Eu nu imi explic cum primaria poate face asta.
    2. Sa nu uitam ca primarul are lansata o campanie catre locuitorii din Constanta in care li se spune ca daca primaria o sa aiba mai multi bani si o sa plateasca mai putini bani la intretinere, dar acolo nu zice nimic despre evaziune fiscal sau munca la negru. Eu ce sa inteleg acum? Daca cineva propune ceva, si ofera niste argumente diferite in moment diferite, mie nu imi inspira incredere. Pe de alta parte cand vrei sa schimbi ceva, trebuie sa zici de ce, cum va arata, si ce avantaje aduce modificarea fata de cea actual, cu cifre si cu cu vorbe (vezi pct 1)
  • 0 (0 voturi)    
    fumigene II (Luni, 19 mai 2014, 11:31)

    greenforest [utilizator]

    3. Faza cu Comisia Europeana: cititi cu atentie ce ii intreaba pe cei de la CE: “am cerut sa se pronunte daca se creeaza un avantaj nelegal Consiliului local Constanta prin acest transfer”. Este foarte posibil ca raspunul fie ca nu oferta nici un avantaj consiliului local. Intrebarea lui Sova este in directia cu ajutoare de stat oferite companiilor, care este clar reglementata de CE. Aici este vorba de transfer de actiuni. Este ca si cum as intreba eu pe cineva daca se “creeaza un avantaj nelegal” daca eu transfer casa mea altcuiva. Cei care contesta acest transfer zic ca acest transfer este nelegal. CE nu se poate pronunta pe ceva care tine strict de legislatia Romaneasca.
    Asa cum ziceau si alti comentatori, cred ca se incearca se se gaseasca un accept, pentru a putea da drumul la ordonanta. Si cred ca nu vor sa semenze, nici Sova si nici Ponta.
    Cred ca ar fi trebuit sa stie daca este legal sau nu. Ar fi trebuit sa stie daca este in accord cu prevederile CE, si apoi sa dea drumul la ordonanta. Si mai cred ca daca ar fi fost corecta era déjà semnata si publicata.

    Numa bine


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by