Scandal intre Radu Mazare si sindicalistii din Portul Constanta, care s-au acuzat reciproc

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 19 mai 2014, 17:14 Economie | Companii


Intalnirea dintre Radu Mazare si sindicalistii din Portul Constanta nu a ajuns la vreun rezultat, iar cele doua parti s-au acuzat reciproc, primarul spunandu-le sindicalistilor ca ii apara pe milionarii din port, iar sindicatele acuzandu-l ca i-a fortat pe cei care au semnat pentru transferul de actiuni. Primarul Radu Mazare s-a intalnit, luni, la sediul Prefecturii Constanta, cu o delegatie a Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare, care se opune ca statul sa piarda pachetul majoritar de actiuni la Portul Constanta, prin transferul altor 13% din actiuni catre Consiliul Local, anunta Mediafax.

Primarul le-a spus celor prezenti ca portul nu s-a dezvoltat cum ar fi trebuit in ultimii 24 de ani si s-a declarat suprins de protestele sindicalistilor. "Sunt surprins ca ati initiat o actiune de protest impotriva transferului de actiuni catre Primarie pentru ca, in opinia mea, in ultimii 24 de ani portul nu s-a dezvoltat cum ar fi trebuit sa se dezvolte. Daca facem o plimbare prin port si prin Mamaia constatam ca este o diferenta enorma de investitii, dezvoltare, locuri de munca nou create. Aveti temerea ca ramaneti fara locuri de munca, dar interesul nostru este sa crestem locurile de munca si investitiile in port", a afirmat Radu Mazare.

El a spus ca administratia locala nu a avut niciun cuvant de spus in port dupa ce a primit 20 la suta din actiuni in 2008 si ca toate hotararile referitore la acesta au fost luate de Ministerul Transporturilor. "Nu am avut niciun cuvant in port de cand avem 20 la suta. Deciziile au fost luate de catre Ministerul Transporturilor si deciziile nu au fost cele mai fericite. Portul trebuia sa duduie ca statiunea Mamaia, unde locurile de munca au crescut de trei ori si unde se vad investitii de la Primarie, fonduri europene, dar si private. In port a scazut numarul de investitii, in Mamaia a crescut. In 2000, cand am devenit primar, erau 10.000-12.000 de angajati in Mamaia in timpul sezonului, acum sunt 30.000", a sustinut Mazare.

El a spus ca nu este in regula ce s-a intamplat pana acum in port pentru ca anumiti investitori au fost avantajati atat printr-un nivel redus al chiriilor, stabilit prin Ordonanta de Urgenta, cat si prin contracte de concesiune pe 50 de ani, in conditiile in care in prezent cei care vor sa investeasca pot incheia contracte doar pe o perioada de zece ani, cu posibilitatea de prelungire pentru inca zece ani.

Liderul Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare, Mircea Burlacu, a comentat discursul lui Radu Mazare, spunand ca a fost unul "frumos, dar politic" si ca portul si statiunea Mamaia nu au nimic in comun. "Amestecam Mamaia cu portul, sunt chestiuni opuse, nu au nimic in comun. Exploatarea portuara e una complexa, pe care putini o inteleg", a spus Burlacu.

El a precizat ca rolul unei administratii portuare este de a crea facilitati operatorilor privati. "Ce poate face o administratie portuara pentru operatori este sa le creeze facilitati si le pot scadea tarifele de operare a navelor. Portul Constanta este unul dintre cele mai scumpe porturi (...) Nu vom ceda, comunitatea portuara doreste ca statul sa ramana actionar majoritar cu 50 la suta plus unu din actiuni, restul faceti ce vreti cu ele. Portul este obiectiv strategic national", a incheiat Burlacu.

Radu Mazare a spus apoi ca trecerea portului la comunitatea locala a fost una dintre promisiunile USL in campania din 2012 si ca intentioneaza sa o respecte. "Nu am spus ca activitatea turistica este la fel cu cea portuara. Cand am preluat eu Mamaia era prafuita, acum a ajuns un exemplu in Romania si Europa. Investitiile private in Mamaia sunt de zece ori mai mari decat in port", a spus primarul Constantei.

Discutiile au degenerat in momentul in care Radu Mazare le-a prezentat protestatarilor mai multe dosare in care se aflau 45.000 de semnaturi de la constanteni care sunt de acord cu transferul catre CL a altor 13 la suta din actiunile portului. "Dumneavoastra ati fost 300 astazi la protest, aici sunt 45.000 de semnaturi si inca 15.000 sunt pe drum sa le aduca, sunt deja semnate", a afirmat Mazare, aratand spre dosarele din fata sa.

Liderul Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare l-a acuzat pe Mazare ca i-a fortat pe oameni sa semneze: "Cum au fost semnate ? Fortand oamenii sa le semneze prin pachete si astea. Va rog, nu cum argumente din astea ca au semnat oamenii cu asociatiile de bloc, umbland din scara in scara".

"Vad ca ma certati. Eu nu v-am intrerupt", a intervenit Mazare, care a propus sa fie organizat referendum local pe aceasta tema, dupa ce liderul de sindicat propusese referendum national.

Primarul i-a acuzat apoi pe sindicalisti ca apara punctul de vedere al oamenilor de afaceri care se opun acestei tranzactii. "Sunteti... si tonul ridicat..., eu nu am venit aici sa ma certati. Cred ca obiectivul dumneavoastra este sa-i aparati pe cei care va platesc", a spus primarul, care dupa un nou schimb de replici cu liderul sindical l-a acuzat pe acesta ca devine "obraznic".

Ulterior, primarul le-a spus jurnalistilor ca sindicalistii au venit "montati¬ la aceasta intalnire si ca apara interesele milionarilor din port, sustinand ca a vazut la acestia "aceeasi incrancenare pe care o are si Basescu atunci cand vorbeste despre Portul Constanta". Mazare a mai sustinut ca nu toti operatorii din port se opun trecerii a 13 la suta din actiuni la municipalitate si ca cei care nu au "conexiuni la nivelul cel mai inalt in Romania¬ nu au nimic impotriva. El a mai spus ca nu vede nicio problema in faptul ca municipalitatea a inceput o campanie de semnaturi pentru a afla daca locuitorii din Constanta sunt sau nu de acord cu trecerea actiunilor la Consiliul Local deoarece si ei trebuie sa beneficieze de pe urma portului.

Astfel, constantenii sunt intrebati daca doresc ca municipalitatea sa mai primeasca un pachet de actiuni la Portul Constanta si daca sunt de acord ca banii care ar urma sa revina orasului sa fie folositi pentru marirea subventiei la incalzire. Campania se desfasoara in mai multe zone din oras, fiind vizate si cartierele in care persoanele nevoiase si batranii cu pensii mici primesc pachete de la Primarie, dar si prin asociatiile de locatari si proprietari.

La randul sau, presedintele Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare a spus, dupa intalnirea cu Mazare, ca, in conditiile in care nu s-a ajuns la niciun rezultat, sindicalistii vor continua protestele, marti si miercuri si le vor relua saptamana viitoare. Burlacu a mai spus ca va fi organizat un miting de amploare in fata Primariei Constanta, la care ar putea participa aproximativ 5.000 de persoane, si ca se poate ajunge chiar si la oprirea lucrului in port, daca Guvernul nu va reveni asupra deciziei ca Ministerul Transporturilor sa piarda pachetul majoritar de actiuni.

Aproximativ 700 de angajati din Portul Constanta au protestat timp de doua ore, luni dimineata, in fata sediului Administratiei Porturilor Maritime, nemultumiti ca alte 13 procente din actiunile APM ar urma sa treaca la Consiliul Local Constanta.

Guvernul si autoritatile locale propun ca structura actionariatului APM sa fie urmatoarea: 33 la suta Consiliul Local Constanta, 33 la suta Ministerul Transporturilor, 20 la suta Fondul Proprietatea si 14 la suta din actiuni sa fie listate pe Bursa.

In prezent, Ministerul Transporturilor este actionar majoritar la Administratie Porturilor Maritime Constanta, cu 60 la suta din actiuni, Fondul Proprietatea detine 20 de procente si tot 20 de procente are si Consiliul Local Municipal.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2782 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Asa e cand vrei sa scoti si tu un ban (Luni, 19 mai 2014, 18:16)

    Matrafirefox [utilizator]

    si lumea cinstita nu te lasa, tsk tsk.
  • +5 (5 voturi)    
    comparatie nefericita (Luni, 19 mai 2014, 18:52)

    Sword [utilizator]

    a compara portul Constanta cu staiunea Mamaia este, de departe, cea mai stupida comparatie pe care am vazut-o in ultimii ani.

    in primul rand, turismul si serviciile portuare sunt complet diferite (mai ales turismul in Mamaia - 3-4 luni pe an, apoi liniste, pe care in port activitatea se desfasoara continuu).

    in al doilea rand, n-am vazut prea multe investitii de anvergura in Mamaia. Numai digul din larg costa cateva sute de milioane de Euro, extinderea portului spre sud ar costa miliarde. este o diferenta semnificativa.

    in al treilea rand, desi detin 20% din actiuni inca din 2008, nu am auzit de nici o activitate a acestui actionar (Fondul Proprietatea, de exemplu, este extrem de vocal in a-si apara interesele, chiar daca detine, in cele mai multe cazuri, o pozitie minoritara).

    in al patrulea rand, "investitorii" in statiunea Mamaia sunt de-o cu totul alta factura fata de cei care se decid sa investeasca in port. nu stiu cati din ei vor mai fi activi in Mamaia peste 5 ani, pe cand operatorii din port au vechime si am certitudinea ca nu vor depune armele f usor.

    in al cincilea rand, Mamaia este o statiune turistica asa cum sunt multe altele, portul este un obiectiv strategic (cel mai mare de la Marea Neagra si unul din cele mai mari din Europa).
  • +5 (5 voturi)    
    Poftim? (Luni, 19 mai 2014, 19:08)

    MirceaDude [utilizator]

    Hahaha! Gogosi pentru fraieri care sunt manipulabili.
    Realitatea e ca Mazare de-abia asteapta sa puna mana pe cascaval. Se vede de la o posta cum saliveaza sa puna ghiara pe Port: alta sursa de stors milioane.

    Pai poporul stie de ce portul nu s-a dezvoltat cum ar fi trebuit in ultimii 24 de ani?

    Pentru ca in ultimii 10 ani, din cate stiu, directorii Administratiei Portului Constanta nu au fost altii decat rudele si prietenii lui Mazare. Care au avut grija de buzunarele lor si au adus Portul Constanta in halul in care a ajuns.

    Cateva articole educative mai jos:

    http://jurnalul.ro/special-jurnalul/anchete/contract-cu-dedicatie-pentru-firma-van-oord-contract-pagubos-pentru-statul-roman-dar-avantajos-pentru-firma-olandeza-se-anuleaza-licitatia-648415.html

    http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-15322183-directia-nationala-anticoruptie-primit-plangere-penala-cazul-neregulilor-din-portul-constanta.htm

    http://www.realitatea.net/tun-de-100-de-milioane-de-euro-in-republica-radu-mazare_1235209.html

    http://www.investigatiimedia.ro/contractele-republicii-mazare/

    Mazare, Constantinescu si ceilalti talhari, trebuie sa ajunga la racoare cat mai repede. Altfel se o sa reuseasca sa faca praf ce a mai ramas din Constanta si Port.
  • +4 (4 voturi)    
    Era sa uit (Luni, 19 mai 2014, 19:15)

    MirceaDude [utilizator]

    Era sa uit. In toti acesti ani Portul Constanta a fost condus de "Lucian Băluţ şeful PSD Constanţa, fost profesor al primarului Radu Mazăre. În urma scandalurilor publice, directorul general APC, Lucian Băluţ a părăsit barca prin demisie."

    Sursele:
    http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/exclusiv-oamenii-mazare-portul-constanta-prinsi-colt-intr-un-contract-penal-1_51eea25cc7b855ff5667eb7b/index.html

    http://jurnalul.ro/stiri/observator/directorul-lucian-balut-si-a-dat-demisia-650194.html#
  • 0 (0 voturi)    
    Radule rupe-i gatul Pontatorului de minciuni (Luni, 19 mai 2014, 21:32)

    Plagarus [utilizator]

    Doua otrepe necalificate, Sovaielnicul si "doctorul " malpraxis pPonta, l-au dus cu presul pe Mazare, promitandu-i marea cu sarea !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by