Cum gandesc, decid si actioneaza antreprenorii romani care se bat cu multinationalele

de C.P.     GiftBooks.ro
Joi, 22 mai 2014, 11:49 Economie | Companii


cei-care-schimba-jocul-cum-gandesc-decid-si-actioneaza-antreprenorii-romani-care-se-bat-cu-multinationalele
Foto: GiftBooks.ro
Cei care schimba jocul este, dupa stiinta noastra, prima carte care vorbeste despre mecanismele si procesele de decizie ale primei generatii de antreprenori romani de dupa desertificarea comunista. Veti citi in aceasta carte – in ordinea varstelor de pe tricou – despre Dragos Petrescu (City Grill, Caru’ cu Bere); Mihai Marcu (MedLife); Vasile Armenean (Betty Ice); Dragos si Adrian Paval (Dedeman); Adrian Mihai, Felix Patrascanu si Neculai Mihai (Fan Courier); Dan Sucu (Mobexpert); Florin si Mariuca Talpes (Bitdefender si Softwin).

Pe cei numiti mai sus i-am ales nu pentru ca ar fi perfecti – poate ca cei cu care lucreaza, prietenii sau familiile ii considera uneori nedrepti, fixisti, intoleranti, autoritari, insuportabili, pisalogi, narcisisti, nerezonabili, suciti, neatenti. I-am ales pentru ca, pornind de la aceeasi linie de start ca intreaga lor generatie, ei au reusit acolo unde altii au esuat. Si pentru ca acum, dupa 25 de ani de business, sunt gata sa impartaseasca oricui din lectiile pe care le-au invatat.

 
Povestile din aceasta carte sunt despre cativa oameni care, la un moment dat al vietii lor, au pornit pe propriul drum. Unii au stiut exact ce vor, in vreme ce altii s-au vazut zvarliti de vreo furtuna pe-un tarm oarecare si, in lipsa de optiuni rezonabile, au hotarat sa-si construiasca pana una-alta un adapost. Niciunul dintre cei despre care veti citi nu a avut, la inceput de poveste, cine-stie-ce capital de pornire. Toti au luat-o de jos si foarte jos - de la venituri care in cel mai bun caz ajungeau de la o luna la alta, de la o pravalie de cativa metri patrati, de la o taraba, de la ,,compania de la noi din sufragerie“. Niciunul n-avea habar, cand a pornit, cum se fac afacerile. Au inceput fara mentori care sa-i fereasca de decizii gresite, fara MBA-uri, fara carti de afaceri pe noptiera. Si niciunul n-a stiut exact, cand a pornit constructia propriului joc, cum va arata toata povestea peste 10-15-20 de ani. - MONA DIRTU, ANDREEA ROSCA

Aparitia acestei carti, in care sunt adunate o parte din povestile unei Romanii contemporane demne de admirat, este un gest simplu. Avem carti despre cum sa ne crestem copiii, cum sa ne iubim unii pe altii, cum sa slabim si cum sa izbandim. Dar nu am avut, cel putin pana acum, o carte in care sa se vada limpede acea ,,Romanie severa“ pe care istoricul Alexandru Dutu o descria ca fiind formata din „niste oameni seriosi care-si vad de treaba, isi fac datoria, isi asuma obligatii pe care le duc la bun sfarsit cu discretie si isi implinesc vocatia plini de raspundere“. Cred ca aceasta Romanie exista si e necesar ca ea sa se vada mai bine. E necesar ca ea sa reinceapa sa ocupe un loc central in lumea noastra. Fara festivisme, fara cele mai mari steaguri si cele mai tricolore emotii din lume. Simplu si firesc. Pentru ca merita. - Vlad Mixich, jurnalist

O carte unica, despre oameni extraordinari, o sursa de inspiratie pentru cei care au luat calea antreprenoriatului, dar si o resursa pentru bancheri, manageri si investitori care doresc sa inteleaga mai bine cum pot conlucra cu antreprenorii si firmele lor. - Cornel Marian, managing director, Oresa Ventures Romania


Aveti in maini o carte despre business si, mai ales, despre oamenii din spatele businessului. Cunosc mult prea bine exigentele autoarelor. Asteptati-va, deci, la o carte scrisa frumos si captivant, lucru nu usor de realizat, cand vorbim de povesti de business, la o carte care nu vorbeste doar despre succes, ci si despre valoarea pe care o da esecul, un element bine ascuns in orice plan de afaceri si, nu in ultimul rand, asteptati-va la o carte care va va inspira, indiferent de proiectele pe care le aveti de dus la capat. - Dragos Stanca, antreprenor, managing partner ThinkDigital, fondator ICEEfest


Cei care schimba jocul vorbeste, intr-un stil accesibil si captivant, despre cei mai valorosi antreprenori romani si despre modul in care acestia si-au dus bataliile, si-au trait infrangerile, si-au savurat victoriile. M-as bucura mult sa fie o carte care sa ne inspire pe cat mai multi sa le calcam pe urme. - Cosmin Alexandru, partener Wanted Transformation

 

Mona Dirtu s-a pregatit sa devina profesor de chimie si fizica, dar a devenit jurnalist, meserie pe care a facut-o timp de aproape 20 de ani deopotriva in presa generalista - in fosta retea de ziare Monitorul -, in cea de business, ca redactor-sef la ,,Business Magazin” si MONEY EXPRESS si in digital, ca director al diviziei online a TVR. In 2012 alege calea antreprenoriatului, dezvoltand proiecte de business storytelling, training, e-learning. In plus, este writing coach, continua sa se implice in proiecte de jurnalism si scrie pe teme de business si media pe blogul sau, monadirtu.ro.

 

Andreea Rosca are o experienta de aproape 20 de ani in jurnalism, ca redactor, redactor-sef adjunct si redactor-sef al revistei Capital si, apoi, director al publicatiilor de business ale trustului Realitatea-Catavencu. Din 2011 este consultant in comunicare si lucreaza atat cu antreprenori romani, cat si cu companii multinationale sau organizatii non-profit. Tot in 2011 a fondat, alaturi de alti trei antreprenori, Fundatia Romanian Business Leaders. Este licentiata in economie si a absolvit cursurile de MBA ale Open University, Marea Britanie. Continua sa scrie pe blogul personal andreearosca.ro.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





10078 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    Felicitari! (Sâmbătă, 31 mai 2014, 21:49)

    Eucris [utilizator]

    Felicitari autoarelor. Este o carte necesara.
  • +3 (5 voturi)    
    gust amar (Luni, 2 iunie 2014, 23:49)

    Geffox [utilizator]

    Înghețată, negustorie, cîrciumi... neinspirate modele de luptători cu multinaționalele. Un american venit în România a insistat să-l duc să cumpere o vioara pentru că auzise el că aici se fac viori bune (și relativ ieftine)... Eu vroiam să-l duc la un betty ice și el vroia vioară :)
  • -1 (1 vot)    
    o solutie (Miercuri, 4 iunie 2014, 11:06)

    citypuzzle [utilizator]

    https://www.wallofbusiness.com/ro/romania/app/make-it-app
  • +3 (3 voturi)    
    In primul râmd, (Sâmbătă, 14 iunie 2014, 15:36)

    SRA [utilizator]

    Pentru inceput, titlul este fals, eronat si gresit, nu s-a inteles ce inseamna ENTREPRENEUR.

    Tot respectul pentru autorul articolului dar trebuie sa tina cont ce inseamna entrepreneur. Trebuie facut deasemenea deosebirea intre homme d'affaire, chef d'entreprise et entreprenor.

    In Romania sunt niste banuiti sau ...., departe de ceea ce este in lumea buna. nici macar meseriasi nu sunt. Lipsesc cu desavarsire "TINICHIIGII", o expresie care spune totul. Clasa mijlocie vine, isi are sursa in ceea ce numim MESERIASI, ARTIZANI cu brevet, recunoscuti !

    "Selon une étude d'Ernst & Young, « on ne naît pas entrepreneur, on le devient »

    D'autres études soulignent que « les 3/4 des entrepreneurs sont issus d'une famille d'entrepreneurs ».

    « L’entrepreneur est un homme dont les horizons économiques sont vastes et dont l’énergie est suffisante pour bousculer la propension à la routine et réaliser des innovations ».

    L'entrepreneur est beaucoup plus qu'un chef d'entreprise, simple administrateur gestionnaire.

    Beaucoup plus qu'un rentier-capitaliste, simple propriétaire des moyens de production.

    Quatre types d’entrepreneurs :
    - l’innovateur,
    - l’inventeur qui calcule,
    - le promoteur trop optimiste et le constructeur .

    Il existe aussi, c'appelle :
    - « l’entrepreneur politique » qui cherche le profit pour son affaire en usant de son influence politique afin d’obtenir des faveurs et des accords avec le gouvernement,
    - « l’entrepreneur de marché » qui recherche le profit sans mettre en jeu son influence."
    • +1 (1 vot)    
      LIPSA DE EXPERIENTA predomina ! (Sâmbătă, 14 iunie 2014, 17:34)

      SRA [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Un inginer nu este Homme de Metier, OM DE MESERIE, adica mesireas. ! ROMANIA, Are nevoie de meseriasi care sa devina antreprenori. Nu este nevoie de studii superioare a deveni antreprenor !

      Uitati-va la toate lucrarile publice si constatati defecte de finisare, de lucru bine finit. Aceasta calitate "bine finit nu se studiaza se invata in practica si vine cu experienta. ROMANIA sufera de lipsa de experienta, scolile sunt fabrici de diplôme, totul se cumpara, nu exista respect fata de valori!

      Caietele de sarcini sunt supreficiale datorita si faptului, LIPSA DE EXPERIENTA si a MEDIOCRITATII !

      Si mai grav, lucrarile terminate nu sunt intretinute, uitati-va la Piata din fata Medicinii din IASI ! Sau mergeti unde se fac renovarile, o catastrofa, atunci ce fel de entreprenori avem ? Trabuie spus ADEVARUL, avem de a face cu o tranzitie a MEDIOCRITATII !
      • +2 (2 voturi)    
        Iata ! (Sâmbătă, 14 iunie 2014, 21:51)

        SRA [utilizator] i-a raspuns lui SRA

        Pasajul din IASI de la FUNDATIE !
    • -2 (2 voturi)    
      Iulian DASCALU IASI (Sâmbătă, 14 iunie 2014, 18:25)

      SRA [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Cel mai excellent Entrepreneur din ROMANIA este Domnul Iulian DASCALU de la IASI.

      Am colaborat in proiectul PALAS IASI si am fost incântat de gandirea sa manageriala si d'Entrepreneur de haut niveau !
  • +2 (2 voturi)    
    Nu confundati ! (Sâmbătă, 14 iunie 2014, 21:50)

    SRA [utilizator]

    Dragos si Adrian Paval (Dedeman); Acestia fiind din familia prietenului mei Petrica SLATINEANU, sunt niste entreprenori model proiect dezvoltare comert de detaliu din afara. A fi entrepreneur inseamna a produce su nu a comercializa ceva din import. Este o confuzie a fi considerati Entreprenori, ei trebuie sa dezvolte productii, produse finite ! Nu confundati MARFA cu AMBALAJUL !
  • +2 (2 voturi)    
    Ioan MAGDICI (Duminică, 15 iunie 2014, 15:36)

    SRA [utilizator]

    Iulian DASCALU este intradevar un entrepreneur, a preluat un proiect si l-a implementat in IASI Proiectul nu apartine unui architect din ROMANIA, de unde atata experienta ?

    Meritul lui este ca a dezvoltat o echipa in jurul lui de tinerii dornici sa invete si sa stie sa aprecieze lucrul bine finit. Este adevarat, a avut si un manager german care superviza echipa de constructori, mentionez Ioan MAGDICI un generalist in instalatii electrice- automatizari-domotique formidabil.

    Iulian DASCALU este gelozit pentru valoarea sa, ROMANIA are nevoie de antreprenori de aceasta talie si nu de cea a lui FENECHIU sau borfasi de type VLASOV !
  • +2 (2 voturi)    
    Merita ! (Duminică, 15 iunie 2014, 23:25)

    SRA [utilizator]

    Dan Sucu (Mobexpert), nu poate fi considerat ENTREPRENEUR, a facut o reprezentanta a firmei ROVERE.

    Nimic de exceptional, nu este gandirea sau din mana lui SUCU.

    In schimb la IASI au o architecta d'interieur Mlle Arh. Alexandra Crenganes, excelenta vanzatoare.
    Merita sa fie sefa de agentie si plaita cu bun simt !

    Nu va mai imbatati cu apa din BAHLUI !
  • +2 (2 voturi)    
    Mda. (Joi, 19 iunie 2014, 22:05)

    Marionette [utilizator]

    Un articol despre cum lupta antreprenorii romani cu multinationalele. Niste comentarii despre cine este antreprenor si cine nu. Niste disensiuni referitoare la definitia cuvantului antreprenor si nimic referitor la subiect. Peste cateva zile ideea care ramane este ca un antreprenor poate lupta cu multinationalele pentru ca, nu-i asa, este libertate economica, piata decide, este echitate, dreptate si corectitudine. La noi si in intreaga lume "libera".
    Adevarul: multinationalele in Romania platesc impozit cam 1-3% din profitul lor. Salariatii multinationalelor sunt platiti prin insulele Barbados sau Cayman fara sa plateasca nici un impozit pe salariu prin inginerii financiare semi(i)legale. Afacerea mica din Romania plateste impozit pe salariu 100% si 30% impozit pe profit (de 2 ori 16%). Deja este evident ca nu poate exista o competitie reala si ca lumea "libera" este de fapt un fel de comunism in care "statul" este multinationala. Incetati cu aberatiile! "Cum se bate un tanar antreprenor cu multinationalelele" Hahaha!
  • +2 (2 voturi)    
    E o gluma, nu? (Marţi, 26 august 2014, 22:10)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Genul de carti " cum sa faci un milion" (vinzi prostilor carti despre cum sa faci un milion...)
    E romantica ideea ca se paote reusi "curat" in Ro! Ca poti sa treci de sanepid, apele romane, pompieri, politie, garda de mediu, inspectia muncii, etc. asa... pe bune.... Mai ales cind afacerea creste. si fara spate politic sau taxe de protectie la cine trebuie.
    Multinationalele se bat singure din urmatoarele motive: prefera sa intre pe piata prin interpusi pt a tine compania mama departe de spagile invirtite; ai de prind cite un post buna sint oameni si ei si, chiar daca nu credeti, SINT CORUPTIBILI si banii din est sint mai usor de ascuns; sint fixiste, se schimba greu si reactioneaza prost la schimbarile de piata; uneori trebuie inchise/falimentate pt a ascunde inginerii financiare babane.
    Daca cineva face inghetata buna si vinde in Ro, afacerea adevarata o face compania care vinde ingredientele! In rest... e o carte despre intermediari (mai puitn Bitdefender). Si cele mai multe contracte tot la stat au fost/sint. Mai putin la inghetata ( pe care o consum cu placere, mai ales Malaga!). Am fost si user de Bitdefender. Am testat si versiunea de Win8 (dar deja e Windows in spate...). Cu siguranta am sa iau altceva.
    Aveti spate politic sau rude sus puse? Faceti o firma, bateti la usa unei multinationale si povestiti unde puteti vinde si cine va ajuta. Sinteti un antreprenor de succes!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by