Infrangere majora pentru Biserica Ortodoxa - Arhiepiscopia Sucevei in procesul pentru 166.000 de hectare de padure. Terenul ramane al statului roman, decizia e irevocabila

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 27 noiembrie 2014, 19:06 Economie | Companii


IPS Pimen
Foto: AGERPRES
Inalta Curte de Justitie a pronuntat joi decizia irevocabila prin care Fondul Bisericesc al Bucovinei - Arhiepiscopia Sucevei si Radautilor a pierdut procesul prin care revendica 166.000 ha de la Directia Silvica Romsilva. Terenul urias fusese dat de fostul premier Adrian Nastase catre Arhiepiscopia Sucevei, condusa de IPS Pimen - fost turnator la Securitate.


Reprezentantii bisericii pierdusera si in 2013, la Curtea de Apel Cluj, si au pierdut si recursul inaintat la Inalta Curte.

Reamintim ca in 2007, Tribunalul Suceava a admis o cerere a Fondului Bisericesc Ortodox din Bucovina (FBOB) privind retrocedarea unei suprafete de padure si a obligat Romsilva si statul roman, prin Ministerul de Finante, sa puna la dispozitia Fondului Bisericesc o suprafata de 166.613 de hectare. Curtea de Apel Timisoara a stabilit, in decembrie 2009, mentinerea deciziei Tribunalului Suceava, dar Inalta Curte de Casatie si Justitie a admis recursul formulat de Regia Nationala a Padurilor, a casat decizia Curtii de Apel Timisoara si a retrimis cazul spre rejudecare la Curtea de Apel Cluj. Curtea de Apel Cluj a dat dreptate statului roman in disputa cu Biserica Ortodoxa, iar decizia a fost reconfirmata astazi de Inalta Curte, prin decizie definitiva si irevocabila.

Unitatile de cult din judetul Suceava primisera in 2004, in proprietate, potrivit Legii fondului funciar, cate 30 de hectare de terenuri cu vegetatie forestiera, suprafata totala cu care Biserica Ortodoxa din Bucovina a fost pusa in posesie fiind de peste 15.000 de hectare. Ulterior, in noiembrie 2004, printr-o Ordonanta de Urgenta emisa de Guvernul PSD dupa ce Adrian Nastase ii promisese acest lui lui Pimen, Arhiepiscopia Sucevei si Radautilor a fost improprietarita cu 90.000 de hectare de padure, dar legea de aprobarea a acestei ordonante a fost considerata neconstitutionala de Curtea Constitutionala - la sesizarea unor parlamentari PSD.

Cabinetul Nastase reusise in 2004 sa cumpere tacerea arhiepiscopului Pimen, unul dintre cei mai duri critici la adresa guvernarii, chiar in prima zi de campanie electorala pentru alegerile prezidentiale, unde Adrian Nastase era candidatul PSD.

Una dintre putinele voci critice din cadrul Bisericii Ortodoxe Romane, arhiepiscopul Sucevei si Radautilor, s-a aliniat celorlalti prelati dupa ce guvernul a aprobat o lege prin care eparhia sa va fi improprietarita cu 95.000 de hectare de padure.

“Adrian Nastase s-a inscris in rindul marilor ctitori si ocrotitori ai manastirilor”, scria la acea vreme IPS Pimen, arhiepiscopul Sucevei si Radautilor.

Executivul a aprobat joi o lege prin care improprietareste Arhiepiscopia cu o suprafata de 95.000 de hectare, urmind ca veniturile obtinute din exploatarea padurilor sa fie folosite pentru restaurarea monumentelor bisericesti.

Statul roman, prin Directia Silvica, a fost reprezentat in proces de avocatii casei NNDKP, Ana Diculescu - Sova si Sorina Olaru.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






22803 vizualizari

  • +31 (37 voturi)    
    Foarte corect ! (Joi, 27 noiembrie 2014, 19:10)

    charlie [utilizator]

    În sfârșit, o decizie înțeleaptă, foarte bine !
    • +18 (20 voturi)    
      da dar sa vedem....... (Joi, 27 noiembrie 2014, 20:11)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui charlie

      .....carui ticalos ii va fi "retrocedata" si mai ales, ce spaga se va incasa.
      Sa fiti sigur ca, asa cum BOR avea de gand sa o "exploateze", si altii, la fel de hupavi, au aceleasi ganduri.
      Vom vedea.
      • +3 (3 voturi)    
        ca ortodox, salut aceasta decizie (Vineri, 28 noiembrie 2014, 14:55)

        Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        ortodox practicant fiind, salut aceasta decizie. Dispare o ispita...
        Nu sunt de acord cu tendinta mercantila a activitatii BOR din ultima perioada.
    • -16 (32 voturi)    
      Să nu ne bucurăm degeaba (Joi, 27 noiembrie 2014, 20:42)

      Iorest [utilizator] i-a raspuns lui charlie

      De ce vă bucuraţi aşa tare? Să aibă ce tăia ocoalele silvice şi baronii locali? În fond, pădurile au fost donaţia voievozilor pentru mănăstiri. Mănăstirile erau universităţile Evului Mediu (ce nu mai ştiu papagalii de azi). Anticlericalismul şi secularismul loveşte şi unde nu trebuie, nemairecunoscând rolul Bisericii în trecutul ţării. Revenind, decizia e din păcate regretabilă, Arhiepiscopia Sucevei nu a defrişat munţii, deci puteam spera că vor rămâne pădurile în picioare. P.S. Înainte de a da minus, anticlericaliştii sunt invitaţi să răsfoiască o istorie a învăţământului românesc sau un album de artă medievală.
      • +10 (14 voturi)    
        Mănăstirile erau universităţile Evului Mediu (Joi, 27 noiembrie 2014, 21:53)

        alizee [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

        Ai dreptate. Toate celelalte optiuni erau lucrarile diavolului si trebuiau oprite. Aparente bisericile, manastirile au fost factor de proges. Un progres foarte lent. caci orice alta varianta de educatie, mult timp, a fost doar "blasfemie"...
        "Arhiepiscopia Sucevei nu a defrişat munţii" Probabil au ateliere de elchimie si fac cherestea (multa cerestea) din cine stie ce altceva...
      • +18 (18 voturi)    
        cred ca nu ati inteles...... (Joi, 27 noiembrie 2014, 22:27)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

        ....rolul bisericii.
        Cititi in Biblie ce misiune le-a dat Dumnezeu levitilor si ce averi puteau detine.
        Batalia BOR pentru averi pamantesti este egala cu lupta pentru cei 30 de arginti. Menirea BOR este alta dar se pare ca si-a uitat-o cu desavarsire.

        Un om isi facea griji ca nu avea unde sa isi puna la pastrare recolta bogata iar Dumnezeu ii spune : Nebune, la noapte vin si iau sufletul tau !
        Ce se va alege de agoniseala ta
        Viermii si moliile o vor manca !
        ........a iti strangi comori in Cer.......nu pe pamant !
        Poate ca, din plictiseala, preasfintitii si superfericitii mai citesc si ei Biblia si inteleg ce rol si-au asumat caci va veni si ziua...... si atunci ce se vor face ?
      • +13 (13 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 27 noiembrie 2014, 22:34)

        [anonim] i-a raspuns lui Iorest

        • +2 (2 voturi)    
          Asa este (Vineri, 28 noiembrie 2014, 9:24)

          BEDE [utilizator] i-a raspuns lui

          Era o vreme cand in manastiri chiar se facea, la nivelul acela, un invatzamant util. Dar in prezent numai traditii seci, ai mai ales pretentia ca ei, popimea, te-ar "pune bine" cu Dumnezeu.
          Si cum se impaca aceasta cu ceea ce spunea apostolul Pavel catre Timotei: "exista un singur Dumnezeu si un singur mijlocitor intre Dumnezeu si oameni, omul Isus Hristos, care S-a dat pe sine insusi ca pret de rascumparare pt toti". Stiu ca ei vor zice de traditie si de "parintii bisericii" (pe acestia nu-i pot judeca, pt ca au facut si ei ce li s-a parut lor mai bine, dar nu ceea ce spune Noul Testament, iar rezultatele sunt cele care se vad). Si, apoi, pe cine credeti? Pe apostolul Pavel, care si-a dat viata pt ceea credinta lui, sau pe popimea care traieste de pe urma credintei altora?
          Da, sunt anticlerical. Si asta pt ca si Petru le spunea credinciosilor: "voi sunteti o preotie sfanta". Adica in crestinismul pur, potrivit Noului Testament, nu mai exista o clasa speciala a preotilor, ci orice credincios se cuvine sa fie un preot (si chiar si este, fie mai reusit, fie mai putin reusit, iar unii au fost chiar jalnici si au facut crestinismul de ocara).
      • +13 (13 voturi)    
        de acord cu tine (Joi, 27 noiembrie 2014, 23:41)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

        dar nu vrei sa detaliem putin?
        Da, manastirile erau universitatile evului mediu dar astazi avem universitati croite pe alte legi si alte cunostinte. Ai prefera sa-ti finalizezi studiile la Mrea Putna sau la Universitatea din Iasi? Nici macar studiile teologice nu mai sunt efectuate in manastiri.
        Si in cazul asta de ce as presupune ca Biserica Ortodoxa ar fi un gestionar mai bun decat statul(prin reprezentantul Romsilva) al domeniului silvic? Prin faptul ca nu plateste impozite pentru activitatile economice desfasurate?
        PS- oricum padurea respectiva nu se ducea la Biserica ci la Fondul Bisericesc Ortodox din Bucovina adica la un fel de fond de investitii interbelic reinviat de Pimen in interes personal.
        Salam Alecum! sau
        Dumnezeu sa ne aiba in paza!
        • -6 (10 voturi)    
          Sunteţi tendenţioşi (Vineri, 28 noiembrie 2014, 0:23)

          Iorest [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Mi-ar lua prea mult să vă răspund tuturor. Mai bine căutaţi şi citiţi despre şcolile de muzică, de grămătici şi de copişti care funcţionau pe lângă mănăstiri, singurele locuri unde se putea face aşa ceva - nu pentru că era interzis altudeva! Biserica a primit pământuri pentru că a jucat un rol în istorie, pe care îl poate recunoaşte orice om doct şi cu un minimum de obiectivitate. Nu are nimeni vreun drept să exproprieze Biserica de pământul pe care l-a primit prin donaţii voievodale. Să se facă forme legale, să se pună taxe etc., dar cu ce drept e expropriată? Cât despre Romsilva, ştiu eu cum se taie la ei, deci nu pot să cred că soarta pădurii e asigurată...
          • +5 (5 voturi)    
            "Biserica..... (Vineri, 28 noiembrie 2014, 8:33)

            translativus [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

            .....a primit pamanturi pentru ca a jucat un rol in istorie...." ?!
            Nu cumva pamantul primit, pe langa alte nimicuri lumesti, este tocmai ispita celor 30 de arginti ?!
            Biserica are misiunea de a fi agent comercial, agricultor, hotelier, agent de turism, bancher.....etc ?!
            Repet, nu cunoasteti adevarata menire a bisericii si din pacate, nici reprezentantii ei nu o mai cunosc, facand din credinta o afacere murdara.

            Stiti cand, cum si ce se intampla la primirea botezului ? Cum isi permit unii sa perceapa taxa pentru ceea ce Dumnezeu da gratis ?! (acesta este unul din multitudinea de exemple)
            Vai de ei !
            • +1 (3 voturi)    
              Traiul zilnic nu e asigurat din cer (Vineri, 28 noiembrie 2014, 9:31)

              Iorest [utilizator] i-a raspuns lui translativus

              Da' ştiţi că o mănăstire nu funcţionează cu aer, ci tot cu bani? Şi sigur nu poate trăi din cei 2 lei pe care-i dă băbuţa duminica. Să luăm cazul Putnei: sunt momente din an când cazează şi hrăneşte gratuit sute de studenţi care merg acolo pentru reuniuni. Un efort extraordinar! Problema e altundeva şi abia acum ajung să fiu de acord cu dvs.: cum strică banul pe cleric. Evident că ştiu cum stă treaba şi e un lucru trist, chiar în loc. părinţilor mei există un popă de ăsta care pune biruri; în alte localităţi episcopia dă "amendă" dacă se folosesc alte lumânări decât cele ale sale, care sunt oricum destul de scumpe. E trist şi numai reacţia oamenilor ar mai putea să-i strunească niţel pe acei clerici. Dar cunosc suficienţi clerici care nu fac aşa, de aceea, slavă Domnului, pot să judec echilibrat. Dvs., cei care comentaţi, presupun că ştiţi doar partea rea a Bisericii, cunoscută din presă. Eu o ştiu şi pe cea bună, chiar dominantă. În plus, fratele meu, preot în Ardeal, ar muri de foame cu banii de la Stat, iar parohia ardelenească nu e filon de aur ca în Moldova (poate nu ştiţi, dar acolo nu se dau bani). Dacă nu ar ţine şi ore de muzică, ar muri de foame. E păcat că asemenea probleme se judecă simplist şi prin generalizări fără temei real.
              • +3 (3 voturi)    
                Tot respectul..... (Vineri, 28 noiembrie 2014, 11:18)

                translativus [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

                .....pentru fratele dvs, daca este asa cum l-ati descris dar asta este calea pe care si-a aleso singur iar la judecata pentru faptele sale, va fi rasplatit sau pedepsit de catre Cel care le stie pe toate.
                Totusi, ce legatura exista intre cele 166 000 hectare de padure si fratele dvs ?

                Noi aici dezbatem problema BOR la modul general si da, in urma informatiilor din Mass Media, in special tv.
                Intrebati-l pe fratele dvs, daca este de acord cu inchinarea la icoane (idoli), la morti si la orice altceva in afara de Dumnezeu, cea pe care BOR o practica, o incurajeaza si profita material de pe urma smintirii oamenilor.
                Sunt curios daca incalcarea flagranta si continua a primelor doua porunci, este aprobata de fratele dvs.

                Tin sa precizez ca nu fac parte din nicio secta si sunt un crestin care nu crede in dezbinarea ortodoxo-catolico-sectara.
                • -3 (3 voturi)    
                  Probleme dogmatice (Vineri, 28 noiembrie 2014, 12:10)

                  Iorest [utilizator] i-a raspuns lui translativus

                  Ridicaţi probleme dogmatice care nu se pot lămuri într-un comentariu. Vedeţi aici:http://ro.orthodoxwiki.org/Icoan%C4%83#Cultul_icoanelor şi bibliografia foarte valoroasă de la final.
                  • +2 (2 voturi)    
                    sunteti politician ! (Vineri, 28 noiembrie 2014, 18:07)

                    translativus [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

                    Eu vorbesc despre cele zece porunci, simple si pe intelesul tuturor, date noua de catre Dumnezeu iar dvs ma trimiteti pe pustii dogmatice plasmuite de oameni.

                    Ce este important ? Ce ne cere Dumnezeu sau ce ne indeamna fel si fel de rataciti ?
          • +6 (6 voturi)    
            va propun o solutie rapida (Vineri, 28 noiembrie 2014, 9:58)

            derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

            cautati pe wiki "secularizarea averilor manastiresti, 1863" sa va faceti putina ordine in idei;

            ca sa nu pierdeti timp, va sintetizez eu cateva date relevante:

            1. pamantul pe care biserica "l-a primit prin donatii voievodale" a fost secularizat de Al. Ioan Cuza in 1863;

            2. biserica detinea in acel moment 1/3 din teritoriul tarii (ogor, paduri, fanete) si 1/4 din terenul arabil;

            3. bisericile-proprietare ale tuturor acestor terenuri erau GRECESTI si nu autohtone, toti staretii manastirilor-proprietare aveau pasaport si isi trimiteau acasa uzufructul;
            • -3 (5 voturi)    
              Vă propun aceeaşi soluţie rapidă (Vineri, 28 noiembrie 2014, 10:02)

              Iorest [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

              http://ro.wikipedia.org/wiki/Fondul_Bisericesc_Ortodox_Rom%C3%A2n_al_Bucovinei
              • -2 (2 voturi)    
                Nedumerire (Vineri, 28 noiembrie 2014, 12:11)

                Iorest [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

                Nu înţeleg de ce tovarăşii îmi dau minus. Informaţia din link e clară: Fondul Naţional Bisericesc din Bucovina nu are legătură cu secularizarea făcută de Cuza, ci provine din vechile donaţii voievodale. Deci statul român nu are nicio treabă aici, cum nu a avut nici statul austriac.
              • +1 (1 vot)    
                eu am avut decenta (Vineri, 28 noiembrie 2014, 12:19)

                derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

                sa nu fac nicio referire directa la aceasta organizatie mafiota dar daca dvs. va simtiti confortabil s-o mediatizati, va priveste;

                activitatea ei este de altfel prezentata oficial si pe larg in prima pagina a site-ului arhiepiscopiei sucevei si radautiului pe care l-am postat intr-un comment mai jos.
            • +1 (1 vot)    
              in plus (Vineri, 28 noiembrie 2014, 19:09)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

              Aproximativ 10 ani mai tarziu, tot Cuza infiinta in adevaratul sens al cuvantului bor. Ar trebui sa fie mai mult mediatizata istoria REALA, pentru ca habotnicii multi si prosti, sunt manevrati lejer de catre popi prin trambitarea unei minciuni.

              nesatulii de la bor ar trebui anchetati pentru faptul ca se substituie altcuiva cand fac cererile de "retrocedare". Ca sa nu mai amintesc de nesimtirea de care dau dovada cand nu dau inapoi altor culte imobilele confiscate de comunisti si facute cadou bor.
      • +5 (5 voturi)    
        ai dreptate (Vineri, 28 noiembrie 2014, 8:34)

        Yankeu [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

        erau universitatile evului mediu.Si au ramas la acelasi nivel!
      • -4 (4 voturi)    
        Macar de ar fi scoala elementara acum (Vineri, 28 noiembrie 2014, 8:38)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

        Poate noi vom fi salvati de postari agramate (anticlericalismul si secularismul loveste !!!). Cat despre rolul BOR in istorie nuantarile se impun (s-a opus limbii Romane, scrierii cu caractere latine, unirii cu Transilvania, a colaborat strans cu legionarii, comunistii; a fost practic o anexa a securitatii in anii comunismului).Pentru o institutie dedicata lumii spirituale e cel putin ciudata lacomia pentru bunuri materiale. Cat despre coruptie in randul ierarhilor e cvasi-generalizata, parohiile fiind vandute pe bani grei functie de "potentialul" exploatabil. Acestea sunt fapte nu albume de arta.
        • +3 (3 voturi)    
          Bine punctat (Vineri, 28 noiembrie 2014, 9:16)

          cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          Si de ce sa-i dau 166000 ha unuia care nu plateste taxe???? Si de ce biserica sa desfasoare activitati comerciale fara sa plateasca taxe????? Si de ce daca cumperi o cruciulita, sau o carte de rugaciuni sau o ilustrata la manastiri nu primesti bon fiscal???? Unde se duc banii aia???
        • -3 (5 voturi)    
          Hahaha! (Vineri, 28 noiembrie 2014, 9:42)

          Iorest [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          Biserica nu s-a opus lb. române, întotdeauna omiliile şi rugăciunile s-au rostit în limba poporului. În fine, lb. slavonă a fost, cum spune Dan Horia Mazilu, un vehicul cultural prin care românii au avut acces la literatura Bizanţului înainte de Renaştere. Vedeţi, e riscant să simplificaţi lucrurile. Da, e ciudat că în perioada modernă - şi chiar în anumite epoci din trecut - Biserica a căzut în arghirofilie şi politică. Luaţi atitudine, condamnaţi aceste lucruri, dar nu generalizaţi! Am avut numeroase mişcări de renaştere spirituală în Biserică (în vremea lui Neagoe Basarab, Petru Movilă, Paisie Velicikovski, Rugul Aprins etc.). Din fericire, asemenea mişcări au echilibrat lucrurile. Ştiu, un popă arghirofil nu va urma modelului Rugului Aprins, dar eu cunosc o mulţime care-l urmează. Desigur, nu din presă, că presa nu prin ei face rating.
        • +5 (5 voturi)    
          Amesteci lucrurile! (Vineri, 28 noiembrie 2014, 10:11)

          BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          Sunt 100% anticlerical. Dar nu sunt nicidecum secularist. Si, a propos de agramat: am citit Biblia si in engleza si in franceza. Ca imi mai scapa cate un typo ici-colo, se-ntampla.
          Iar secularizarea averilor manastiresti a avut loc in timpul lui Cuza, sub indrumarea lui Bratianu. Si acum ei ar vrea sa recapete ceea ce au pierdut atunci? Ori sunt autoritate spirituala, ori sunt un SRL?
      • +1 (1 vot)    
        despre ce universitati vorbesti? (Vineri, 28 noiembrie 2014, 20:11)

        vizirul [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

        despre "scolile" in care se buchisea din ceasloave slavonesti fara a se intelege prea multe? Dar de secularizarea averilor manastiresti facuta de Cuza, ai auzit? Dar ca cele mai multe manastiri din Tarile Romane erau inchinate Muntelui Athos, ai auzit?Si care trimiteau acolo veniturile realizate de pe domeniile manastirilor, pe care huzureau asa numitii calugari pentru care trudeau robii tigani?Cu ce drept revendica BOR terenuri si paduri care nu le-au apartnut?
    • +15 (17 voturi)    
      Nu e o infrangere ci o victorie (Joi, 27 noiembrie 2014, 21:07)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui charlie

      a Romaniei
    • +1 (1 vot)    
      Statul roman... (Vineri, 28 noiembrie 2014, 8:39)

      Jane Doe [utilizator] i-a raspuns lui charlie

      a fost reprezentat de dna Sova? Mama celui care pana mai ieri era PSD-istul Sova?! :D Si a castigat??? MINUNE!!!!
    • +3 (3 voturi)    
      Adica, cum? (Vineri, 28 noiembrie 2014, 9:16)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui charlie

      Sa redam bisericii ceea ce a fost nationalizat pe vremea lui Cuza? Dar, daca, sa zicem, s-ar face asaceva, atunci BOR s-ar cuveni sa plateasca niste impozite pe masura.
      Doar pana si in Italia se pune problema ca Biserica Catolica sa plateasca taxe pt proprietatile pe care le are.
      Si, mai ales, ce vrea BOR sa fie? Un fel de SRL? Sau vrea sa aiba cu adevarat autoritate spirituala?
      Autoritatea ei spirituala este in prezent zero inaintea oricarui om cat-de-cat mai educat.
  • +23 (27 voturi)    
    NORMAL!!! (Joi, 27 noiembrie 2014, 19:10)

    lukuss [utilizator]

    La ce îîi trebuia BOR-ului 166k hectare de pădure?!?
    • -9 (11 voturi)    
      asa'i (Joi, 27 noiembrie 2014, 20:52)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui lukuss

      mai bine o valorifica hrebenciucii, interesul national !
      daca n'o revendica'o stranepoate lui Stefan cel mare. :)
      • +4 (4 voturi)    
        acelasi (Vineri, 28 noiembrie 2014, 1:42)

        keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        drac ! pune semnul ''egal'' intre hrebenciuci si bor.
        • +2 (2 voturi)    
          nu (Vineri, 28 noiembrie 2014, 7:16)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui keiser_soze

          un hrebenciuc poate sa serveasca si parnaie, popi nu prea
          • +1 (1 vot)    
            :)))))) (Vineri, 28 noiembrie 2014, 16:37)

            keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            daca vrei....poti !
    • +7 (7 voturi)    
      psd (Joi, 27 noiembrie 2014, 21:42)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui lukuss

      Se foloseste si de biserica.institutie care i-a ajutat enorm in ultimii 25 de ani
    • +4 (4 voturi)    
      nu se duceau la BOR (Joi, 27 noiembrie 2014, 23:43)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui lukuss

      ci la Fondul Bisericesc Ortodox din Bucovina, o combinatie de fond de investitii si ONG reinviat de Pimen.
      Nu iubesc BOR-ul dar aici nu era coada lor.
  • +16 (24 voturi)    
    irelevant (Joi, 27 noiembrie 2014, 19:23)

    gigi1 [utilizator]

    Nu ma intereseaza cine are hartia pe care scrie proprietar atat timp cat padurea ramane padure si nu devine lemn de export, sa speram ca statul nu a luat-o inapoi ca sa o "retrocedeze".
  • +16 (18 voturi)    
    slava Domnului... (Joi, 27 noiembrie 2014, 19:25)

    tconica [utilizator]

    Orice s-ar zice, mai exista D-zeu pe lumea asta!
  • +19 (27 voturi)    
    BOR poate sa dispara, (Joi, 27 noiembrie 2014, 19:29)

    rov [utilizator]

    ne vom ruga la Bunul Dumnezeu si fara ei...
    Asta e!
    • -3 (7 voturi)    
      de ce (Joi, 27 noiembrie 2014, 22:16)

      eek [utilizator] i-a raspuns lui rov

      inlocuiesti o minciuna cu alta (a ta)?
  • +20 (30 voturi)    
    Institutia bisiericii trebuie desfiintata (Joi, 27 noiembrie 2014, 19:32)

    ColonelTurcescu [utilizator]

    Nu avem nevoie de ierarhii de popi. Nu avem nevoie sa finantam construirea si reparatia bisericii. Cu atat mai putin sa platim salariile calugarilor. Religia poate sa existe in continuare prin contributia celor credinciosi. Nu e un serviciu comun. Cine vrea biserici si popa sa plateasca acolo unde merge sa se roage.
    • -4 (12 voturi)    
      hahaha (Joi, 27 noiembrie 2014, 20:57)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

      colonele, ai plusuri !!!!!
      adica, ai ceva in comun cu alti comentatori.

      sa desfiintam si partidele politice, ca ..e mai rele.
  • +16 (20 voturi)    
    In sfarsit,slava Domnului !!! (Joi, 27 noiembrie 2014, 19:33)

    gica43 [utilizator]

    Securistii,turnatorii si hotii din BOR au luat-o peste bot !!!
  • +10 (14 voturi)    
    hehe (Joi, 27 noiembrie 2014, 19:42)

    inmono [utilizator]

    ATAT ! dupa asta probabil isi vor pune, ca si reformatii, problema "loialitatii" fata de statul roman.
  • +11 (17 voturi)    
    1 666 (Joi, 27 noiembrie 2014, 19:44)

    Bazil [utilizator]

    Barbosii astia ar fi vrut sa fie stapani peste 1666 km2 de padure, cam a 6-a parte din suprafata unui judet mai mare din Romania?
  • +18 (24 voturi)    
    vesti bune (Joi, 27 noiembrie 2014, 19:49)

    andimi [utilizator]

    visez? vestile bune nu se mai termina? Justitia pare sa fie singura institutie care ne mai da vesti bune in ziua de azi!
    166000 de hectare. Va dati seama cit inseamna? Cam o cincime din judetul Suceava!
  • +23 (27 voturi)    
    FOARTE BINE! BRAVO! (Joi, 27 noiembrie 2014, 19:52)

    schroedinger [utilizator]

    La munca barbosilor! Numai la pomana va e capul!
    Ar trebui sa va impoziteze afacerea, la fel ca tuturor!
    • +5 (5 voturi)    
      pana acolo (Joi, 27 noiembrie 2014, 22:11)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Ar trebui inceput cu proprietatile ;)
  • +16 (18 voturi)    
    Un lucru bun (Joi, 27 noiembrie 2014, 19:53)

    miohaiham [utilizator]

    O stare de normalitate.
  • -8 (16 voturi)    
    Pimen l-a invitat primul pe regele Mihai in 1992 (Joi, 27 noiembrie 2014, 19:55)

    zoomzoom [utilizator]

    Pimen trebuia sa fie Mitropolitul Moldovei al carui loc il tinuse multi ani pentru ca Teoctist nu a vrut sa numeasca unul, iar apoi, mai mult de frica, l-a numit pe Daniel - figura extrem de controversata in mediul bisericesc (vezi cazul staretului Mitrofan)
    Pimen nu a fost un turnator, dar putin se stie ca toti marii prelati bisericesti erau obligati sa colaboreze cu autoritatile pentru a asigura mentinerea manastirilor si a bisericilor in perioada comunista.
    • -4 (12 voturi)    
      Remarcabil! (Joi, 27 noiembrie 2014, 20:45)

      Iorest [utilizator] i-a raspuns lui zoomzoom

      Gestul arhiep. Pimen e remarcabil, există pe youtube filmarea. Românul înfierbântat anticlerical v-a dat minus fără să aibă habar de ce o face. M-aş bucura să văd în România oameni echilibraţi, care fac distincţie între a crede în ceva şi a şti să apreciezi pe cineva indiferent de crezurile sale.
    • +5 (9 voturi)    
      ? (Joi, 27 noiembrie 2014, 20:52)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui zoomzoom

      Si ce insemna, mai exact, "sa colaboreze"? Concret, cum se manifesta "colaborarea"?
      • +5 (7 voturi)    
        colaborarea clericilor (Joi, 27 noiembrie 2014, 21:48)

        zoomzoom [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        consta in intalniri zilnice cu tot ce insemna conducere de partid, politie, securitate, armata asigurarea vacantelor acestora si familiilor sau protejatilor lor la manastiri (Agapia, Varatec, Neamt etc), insemna lingusirea lor pentru aprobari de constructii si reparatii de biserici, de permise pentru taieri de lemn de foc etc... In plus Pimen a fost delegat in misiuni sinoidale in America si Israel - exista oare cineva care a activat vreodata ca trimis al statului Roman in strainatate sub orice forma sa nu fi dat declaratii la securitate? Daca va indoiti atunci ori nu cunoasteti ori nu vreti sa recunoasteti adevarul
      • +4 (4 voturi)    
        simplu (Joi, 27 noiembrie 2014, 22:14)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        turna, ca si alti infecti cu sutana, inclusiv cu studii prin Elvetia (bine, asta s-ar putea sa se incadreze la cadre active si nu la active utilizate). Cine nu a vrut, a bagat canal sau 2m sub pamant.
      • +2 (2 voturi)    
        consum de cerneala (Joi, 27 noiembrie 2014, 22:38)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        pana era depasit planul .
    • +6 (6 voturi)    
      nope (Joi, 27 noiembrie 2014, 22:50)

      ws [utilizator] i-a raspuns lui zoomzoom

      pimen A FOST turnător la secu. decizie finală a îccj.

      nu prea înțeleg de ce erau obligați prelații să colaboreze cu securitatea pentru a menține bisericile. erau executați? erau șantajați? nu. erau doar avizi de putere și bani.

      așa cum au fost și în campania asta electorală când l-au sisținut pe mafiot. au primit un purcoi de bani și în schimb i-au făcut campanie.

      ws
      • -1 (3 voturi)    
        ca sa nu se inchida bisericile ca in celelalte tar (Vineri, 28 noiembrie 2014, 10:57)

        zoomzoom [utilizator] i-a raspuns lui ws

        comuniste - daca astazi va puteti bucura de cum arata manastirile din nordul Moldovei trebuie sa le cinstiti memoria lui Iustinian, Teoctist si Pimen care le-au renovat si intretinut.
  • +4 (8 voturi)    
    ?!!! (Joi, 27 noiembrie 2014, 20:07)

    corvus coraX [utilizator]

    Care e legea aia cu care îi împropietărește cu 95.000 ha că nu găsesc nicăieri așa ceva?!
    • +1 (1 vot)    
      nu cred c-a fost o "lege" (Vineri, 28 noiembrie 2014, 10:27)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      exprimarea din articol e probabil inexacta;

      popii au infiintat o fundatie-fantoma si au obtinut niste hotarari judecatoresti evident ilegale la instantele locale de fond;

      astea nu puteau fi atacate decat de stat si tot statul trebuia sa le emita titluri de proprietate in situatia hotararilor ramase definitive;

      manevrele au inceput prin 2001 iar guvernul Nastase i-a lasat sa ciuguleasca astea 95.000 ha;

      in campania din 2004 Flutur le-a promis tot ce-au vrut ei sa auda dar inteleg ca undeva pe parcurs lantul de iubire s-a rupt;

      daca vrei sa vezi cum se face traficul de influenta calificat, gasesti direct pe prima pagina a site-ului lor oficial:

      http://www.arhiepiscopiasucevei.ro/
  • +10 (12 voturi)    
    Dar restul de hectare... (Joi, 27 noiembrie 2014, 20:21)

    daemonic [utilizator]

    Acum trebuie data judecata pentru devalizarea pe care a facut-o biserica in acest timp...

    Nu vreti sa stiti ce se cum a taiat biserica padurea, prin Putna, Straja in inima Bucovinei. Versanti intregi taiati...

    Plangi si nu iti vine sa crezi!
    • +5 (5 voturi)    
      eeeee (Joi, 27 noiembrie 2014, 22:15)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui daemonic

      la fiecare copac pus la pamant, au bagat un amin din suflet si simtiri. La fiecare vanzare, un sa fie primit
  • -11 (17 voturi)    
    Foarte rău (Joi, 27 noiembrie 2014, 20:53)

    popescu_dtru [utilizator]

    Dacă pamânturile ramâneau în posesia Bisericii, rămâneau în posesia poporului român. Aşa, cine ştie la ce Iţic sau Iştvan ajung.
    • 0 (4 voturi)    
      ori sunteti prost informat ori nu sunteti corect (Joi, 27 noiembrie 2014, 23:48)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui popescu_dtru

      informat
      Padurea ar fi ajuns la Fondul Bisericesc Ortodox al Bucovinei nu la biserica ortodoxa romana, Sunt dou entitati diferite. A doua este o entitate apartinand Statului Roman iar prima este o chestie interbelica resuscitata de prea-activul Pimen.
  • +11 (17 voturi)    
    O revolutie si contra BOR ! (Joi, 27 noiembrie 2014, 21:00)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    Reforma in Romania nu va fi o reusita fara reformarea si a bisericii ortodoxe, cea care a jucat intotdeauna un rol negativ, de partea Puterii, si pe vremea voievozilor, dar si pe vremea comunistilor de dinainte sau de dupa 1990. Trebuie izolata complet de puterea politica. Iar cateva exemple de corupti din fruntea ei filmati cu catuse la maini, ar fi de un mare folos tarii. Poate s-ar trezi si multimile care lesina pe la cozi ca sa pupe moastele exibitionate de popii nostri.
    • +6 (6 voturi)    
      corect (Joi, 27 noiembrie 2014, 22:18)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Helloooo... DNA-ul... anchetam si noi niste bani din fondul de rezerva contra voturi turma?
  • -3 (5 voturi)    
    Adica compromisuri (Joi, 27 noiembrie 2014, 21:00)

    MyGame [utilizator]

    De asta avem nevoie ? De oameni care se apleaca cand li se cere?
  • -8 (8 voturi)    
    Manipulare (Joi, 27 noiembrie 2014, 23:52)

    beee [utilizator]

    Il judecam repede dar nu avem de fapt nicio dovada ca a facut rau inainte de 89. Faptul ca a semnat o hartie nu il transforma in turnator. IPS Pimen s-a opus puterii de dupa 90 si atunci aceasta a scos hartia semnata. Ati vazut voi vreo hartie pentru persoane care chiar au facut parte din vechea putere?
    Lumea il stie dupa fapte in Suceava pe batranul Pimen.
    Ne bucuram ca aceste paduri au ajuns la stat. O sa se intample ca si cu celelalte paduri, vor ramane doar cioturile sau mai rau, vor fi vandute.
  • +2 (2 voturi)    
    bor (Vineri, 28 noiembrie 2014, 7:59)

    Valitu [utilizator]

    AMIN
  • 0 (4 voturi)    
    DE CE SUNTETI ATAT DE PROSTI ??? (Vineri, 28 noiembrie 2014, 8:56)

    DacianKing [anonim]

    In primul rand nici eu nu sustin cotizatiile la biserica sau faptul ca arhiepiscopia impune taxe bisericilor ... deja a devenit un joc polititc! dar marlania din spatele acestui ca e mult mai groasa decat credeti voi si anume atata timp cat hectarele alea de padure erau sub tutela bisericii nu putea sa fie vanduta catre mafiotii lemnului in schimb odata ce a ajuns in bratele statului va las pe voi sa imi spuneti cat timp vor mai sta copacii aia in picioare deci totul este un joc sa puna mana pe padurea aia si sa o exploateze. Bagati la cap si nu va mai comportati ca oile in turma, aveti creier , va sugerez sa il folositi!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Corect ! (Vineri, 28 noiembrie 2014, 10:24)

    Azra [utilizator]

    Biserica sa se ocupe de treburile spirituale bisericesti iar de padurile ststului, adica ale noastre trebuie sa se ocupe autoritatile competente in materie.
    Nicaieri in Biblie sau in sfanta Evanghelie nu se spune ca Isus Christos si credinciosii in Dumnezeu ar fi avut in stapanire paduri sau alte asemenea averi. Dimpotriva, aceste carti sfinte propavaduiesc cumpatarea, piosenia si viata simpla si curata.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu biserica este proprietarul. (Vineri, 28 noiembrie 2014, 13:15)

    vali47 [utilizator]

    Comunitatile locale detin proprietatea asupra bunurilor bisericilor.Biserica este doar un administrator,numit cu voia comunitatii si trebuie sa fie sub controlul comunitatii.Daca se va proceda asa,biserica se va apropia de oameni si le va iesi fudulia din cap.Preotii incep sa devina o casta enervanta.
  • +1 (1 vot)    
    Daca le plac asa de mult (Sâmbătă, 29 noiembrie 2014, 12:53)

    John M. [utilizator]

    padurile si pamanturile, de ce nu s-au facut padurari sau fermieri?!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version