In industria asigurarilor de viata factorul principal in dezvoltarea companiilor este castigarea si mentinerea increderii clientilor, pentru ca acestia sa aiba siguranta ca, in cazul in care trec printr-un eveniment nefericit, viitorul lor financiar si al celor dragi nu va avea de suferit.

SinzianaMaioreanuFoto: Aegon

"Clientii apeleaza la serviciile unui asigurator gandindu-se ca, in cazul unui incident neprevazut, se pot baza pe sprijin financiar prompt si atitudine empatica. De aceea este esential sa le demonstram clientilor nostri ca le meritam increderea", a declarat Sinziana Maioreanu, CEO Aegon Romania.

Divizia din Romania a asiguratorului olandez Aegon a onorat anul acesta 388 de cereri de despagubire, reprezentand marea majoritate a solicitarilor venite in acest sens. "Este foarte important ca persoanele care contracteaza o asigurare de viata sa stie foarte clar ce riscuri sunt acoperite si care nu, respectiv care este procedura de incasare a banilor. Ca sa intelegeti, anul acesta am avut cateva situatii regretabile in care, cu toata bunavointa noastra, nu am putut face platile solicitate: am primit cereri de despagubire in 2014 pentru un eveniment petrecut in 2011, sau ni s-a cerut o plata in urma spitalizarii din boala, in contextul in care persoana era asigurata doar pentru accident," a explicat Maioreanu.

La Aegon, deservirea clientilor este prioritara, cererile de despagubire fiind procesate, in medie, in numai trei zile.

In 2014, cele mai multe despagubiri acordate de catre companie au fost pentru interventii chirurgicale din accident sau boala, pentru spitalizare si incapacitate de munca din accident/convalescenta, valoarea lor variind de la cateva sute de lei, in cazul unor incidente minore, pana la 250.000 de lei in cazul unor situatii cu consecinte grave.

"Numarul despagubirilor primite in 2014 este de peste 4 ori mai mare decat anul trecut. Cresterea se datoreaza in primul rand achizitionarii portofoliului Eureko, dar si cresterii organice, care a dus numarul de clienti ai companiei la peste 40.000 de asigurati" a explicat Maioreanu.

In ceea ce priveste relatia cu clientii sai, Aegon confirma si in 2014 calitatea serviciilor post-vanzare, fiind in coada clasamentului privind numarul de reclamatii primite la Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) - doar 4 in 2014. Factorii care diferentiaza compania pe piata asigurarilor sunt simplitatea in comunicare, implicarea activa a angajatilor in obtinerea documentelor necesare, consultanta in vederea finalizarii dosarelor si timpul de procesare scurt, cu o medie de 3 zile.

"Venim in ajutorul clientilor pentru a le usura situatia, deoarece stim ca atunci cand acestia apeleaza la noi nu se afla intr-un moment placut al vietii lor. Angajatii nostri discuta cu acestia sau cu rudele lor si incearca sa gaseasca cele mai bune solutii pentru a le veni in ajutor, intrucat suma de bani primita din despagubire este un real suport in cazul unui eveniment nefericit. Este foarte important pentru clientii care incheie asigurari de viata sa cunoasca riscurile pentru care se asigura si sa aleaga o polita apropiata nevoilor fiecaruia", a declarat Sinziana Maioreanu, CEO Aegon Romania.

Compania a inregistrat in primele 9 luni ale acestui an un volum total de prime brute subscrise in valoare de 34 milioane de lei, in crestere cu 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut.