Producatorul de tigla metalica Bilka Steel din Brasov a incheiat 2014 cu o cifra de afaceri de peste 134 milioane de lei, in crestere cu 29% fata de 2013. Compania a investit 3 milioane euro pentru marirea capacitatii de productie, inaugurand doua hale noi cu doua noi linii de productie.

Horatiu Tepes, proprietarul BilkaFoto: Bilka Steel

Peste 4 milioane de mp de invelitori metalice au fost produse si comercializate anul trecut de Bilka devenind astfel si cel mai mare consumator roman de tabla prevopsita cu peste 30.000 de tone achizitionate.

In topul vanzarilor ramane tigla metalica cu o pondere de 54% din totalul vanzarilor. Aceasta este urmata de accesorii, tabla cutata si panouri termoizolante care reprezinta aproximativ 31% iar sistemul pluvial (jgheaburi si burlane) reprezinta 15%.

In materie de culoare, anul trecut, compania a inregistrat o crestere pentru nuantele inchise, maro, ciocolatiu sau negru care au reprezentat aproximativ 50% din volumul vanzarilor, 2 milioane mp.

Conform estimarilor interne, in 2014 Bilka a inregistrat o crestere si pentru cota din piata de tigla metalica. Daca in 2013 detinea 21% din piata autohtona de tigla metalica, in 2014 a ajuns la 24%.

"2014 a fost un an dificil pentru mediul de business, lipsit de predictibilitate si marcat de insolvente. Am stiut inca din primul an de activitate ca evolutia companiei trebuie sa fie influentata in cea mai mare masura de strategia interna de business. Astfel timp de 8 ani am investit peste 9 milioane de euro si obiectivul principal a fost acela de a ajunge la o capacitate de productie optima, un sistem logistic performant, o gama larga de produse si o distributie la nivelul intregii tari", precizeaza Horatiu Tepes, proprietarul Bilka.

In 2015 o directie importanta in strategia de business a companiei este continuarea planului investitional demarat anul trecut care se ridica la 5 milioane de euro.