Edouard Heinzmann, directorul general Tarom, raspunde scrisorii deschise semnate de un grup de piloti ai companiei si ii invita pe acestia la discutii pe subiectele care ii preocupa privind starea companiei Tarom. Heinzmann precizeaza ca, desi este intr-adevar primul "CEO occidental" al companiei, cum amintesc si pilotii, nu i s-au dat niciodata "<> pentru a redresa anii de greseli care au afectat compania". Intr-un raspuns transmis HotNews.ro de catre Tarom, directorul general al Tarom subliniaza faptul ca, in pofida problemelor adunate pe parcursul mai multor ani si a concurentei pe care i-o fac transportatorii low-cost, compania nu este in faliment si situatia financiara s-a imbunatatit considerabil in ultimii doi ani.

Christian HeinzmannFoto: AGERPRES

Un grup de piloti Tarom a transmis o scrisoare deschisa Directorului General al companiei, Christian Edouard Heinzmann, in care isi manifesta preocuparea fata de situatia actuala a companiei, aratand ca problemele care o afecteaza, de la intretinerea defectuoasa a aeronavelor, lipsa de pasageri, pierderile de personal bine pregatit pentru slujbe mai bine platite si conditii decente, la "directori si manageri bine platiti dar cu nimic altceva de facut decat sa complice o deja prea incarcata birocratie, preocupati doar de taieri de costuri dar incapabili sa produca venituri", sunt semne ale faptului ca "Tarom-ul e in vrie".

Pilotii cer directorului general explicatii si actiuni pentru salvarea Tarom, acuzand faptul ca "Ce se intampla acum sub conducerea dumneavoastra nu e nici macar o palida umbra a ceea ce a fost Tarom."

  • Redam, in cele ce urmeaza, raspunsul transmis de Edouard Heinzmann (in original in engleza si varianta tradusa in romana)

Domnilor,

Salut, ca intotdeauna, parerile dumneavoastra, atata timp cat sunt impartiale si bazate pe fapte.

In calitate de membri cu vechime ai personalului nostru, trebuie sa stiti ca problemele noastre au aparut de-a lungul mai multor ani. Sunteti, de asemenea, foarte constienti de obstacolele care ne impiedica sa le rezolvam, si ca acestui CEO occidental nu i s-au dat niciodata "uneltele occidentale" pentru a redresa anii de greseli care au afectat compania.

Totusi, compania nu este in faliment si situatia financiara s-a imbunatatit considerabil in ultimii doi ani, in pofida problemelor noastre nerezolvate si a concurentei in crestere din partea transportatorilor low cost. Cu toate acestea nu am scapat de probleme.

Da, avem o flota veche, si, da, o multime de oameni bine calificati parasesc compania pentru un viitor mai bun. Dar, asa cum bine stiti, oportunitatile de angajare in sectorul nostru continua sa creasca, iar deocamdata suntem in imposibilitatea de a egala salariile oferite in afara Romaniei.

Daca sunteti cu adevarat interesati de a discuta ingrijorarile dumneavoastra intr-o maniera profesionista si constructiva, sunt bucuros sa ascult opiniile dumneavoastra sincere. Daca sunteti de acord, voi organiza o intalnire cu dumneavoastra si cu colegii semnatari astfel incat sa putem aborda toate punctele expuse de dumneavostra.

Cu stima,

Christian Edouard HEINZMANN

Chief Executive Officer / Responsabil Management

-----------------

Gentlemen,

I always welcome your input as long as it’s unbiased and based on facts.

As some of our most senior staff members, you have to know that our problems have been years in the making.

You are also very aware of the obstacles which keep us from resolving them, and that this Western CEO, was never give the "Western Tools" to redress the company’s years of mishaps.

Still, the company is not going bankrupt and the financial situation has seriously improved the last two years in spite of our unresolved problems, and the growing competition from the low cost carriers. But we are not out of the woods yet.

Yes, we have an aging fleet, and yes, lots of skilled people are leaving the company for a better future. But as you well know, job opportunities in our sector keep growing, and for now, we are unable to match the salaries being offered outside of Romania.

If you are truly interested in discussing your concerns in a professional and constructive manner, I’ll be happy to have your sincere input. If you agree, I shall organize a meeting with you and your undersigned colleagues so we can address all your points.

Sincerely,

Christian Edouard HEINZMANN

Chief Executive Officer / Accountable Manager