Organizatia Patronala "Operatorul Portuar" solicita Ministerului Transporturilor printr-o scrisoare transmisa si in atentia presedintelui Klaus Iohannis, Guvernului Romaniei si Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputatilor, sa comunice urgent solutiile identificate pentru remedierea unor probleme sesizate in cazul Portului Constanta. Una dintre solicitarile Organizatiei Patronale si a Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare este "corelarea Master Plan-ului pentru Portul Constanta cu Master Planul General de Transport pentru o viziune unitara a managementului". De asemenea, solicita demiterea conducerii Companiei Nationale "Administratia Porturilor Maritime" S.A. Constanta.

Alte solicitari:

  • Asigurarea unei politici de transparenta privind modalitatea in care este exploatat domeniul portuar de catre CN APM S.A. Constanta, in calitate de titular al contractului de concesiune incheiat cu statul roman;
  • Exploatarea eficienta a domeniului portuar prin demararea procedurii de subconcesiune a infrastructurii portuare din portul Constanta, in concordanta cu  Hotararea de Guvern nr. 80/2008 - pentru aprobarea concesionarii, prin atribuire directa a bunurilor proprietate publica a statului, aflate in administrarea Ministerului Transporturilor;
  • Implementarea unor contracte de inchiriere a infrastructurii de transport naval in conformitate cu prevederile Ordinului MTI nr. 1286/2012;
  • In ceea ce priveste politica tarifara (chirii, UDP, etc.) practicata de CN APM S.A. Constanta, este necesar ca aceasta sa reflecte un management unitar si  sustenabil, prin  raportare  la situatia economica concreta  existenta pe plan national.

Organizatia Patronala "Operatorul Portuar" Constanta si Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare (FNSP) au initiat proteste, la inceputul lunii martie, impotriva conducerii administrative si a celei executive a Companiei Nationale "Administratia Porturilor Maritime" S.A. Constanta. Reprezentantii celor doua organizatii spun ca managementul societatii trebuie schimbat deoarece a fost numit ilegal. Dupa o decizie a Curtii Constitutionale, Consiliul Local Constanta si-a pierdut definitiv calitatea de actionar si nu mai poate participa la nivel decizional in activitatea curenta de administrare a companiei. Actuala conducere a fost numita in perioada in care Consiliul Local detinea 20% din actiuni.