FedEx vrea sa preia TNT Express dupa ce s-a inteles cu firma de curierat olandeza pentru un pret de 4,4 mld. euro, informeaza Reuters. United Parcel Service (UPS) a esuat intr-o incercare similara acum doi ani, cand demersul a fost blocat de autoritatile de concurenta.

FedEx si TNT au spus insa marti ca nu se asteapta la opozitie din partea autoritatilor. Spre deosebire de FedEX, UPS avea deja o retea europeana importanta cand a incercat sa preia TNT.

FedEx ofera 8 euro cash pentru o actiune TNT, intr-o intelegere ce va da companiei americane acces la reteaua de livrari rutiere a TNT, iar clientii TNT vor beneficia de platforma de distributie globala a FedEx.

Oferta este cu circa 33% mai buna decat ultimul pret al titlurilor TNT, dar mai mica decat oferta de 9,5 euro pe actiune facuta de UPS in 2013. Actiunile TNT au sarit marti cu 30%, apropiindu-se astfel de pretul oferit de FedEx.

"FedEx a pus pe masa o oferta atractiva de pret", a declarat Reuters Maarten Bakker, analist in cadrul ABN Amro, care emis investitorilor o recomandare de mentinere in portofoliu a titlurilor TNT. "In conditiile in care FedEx a fost intotdeauna cel mai logic pentru TNT Express, sansele sa apara o oferta concurenta sunt mici", a adaugat acesta.

Intelegerea a fost recomandata in unanimitate de consiliul supervizor al TNT. Cel mai mare actionar, PostNL, a anuntat ca va ceda FedEx pachetul sau de 14,7% din actiuni.

FedEx are in acest moment o cota de piata de doar doua procente in Europa si nu se suprapune cu reteau TNT aproape deloc.

Conform filialei locale a companiei olandeze, "in Romania, TNT si-a definit pozitia pe piata in 1999, prin achizitionarea in proportie de 100% a actiunilor companiei ROMCARGO SRL (care functiona la aceea vreme ca agent unic TNT inca din 1991)."

Potrivit Mediafax, la nivelul anului 2013, principalii jucători pe piaţa serviciilor de curierat au fost FAN Courier - 280,5 milioane de lei, DHL România - 220,42 milioane de lei, TNT România - 164,41 milioane de lei şi UPS România - 119,87 milioane de lei.