Compania aeriana germana Lufthansa va introduce din septembrie o suprataxa de 16 euro pe fiecare bilet de avion vandut prin site-uri neafiliate, in scopul cresterii profitului, potrivit unui comunicat oficial citat de Reuters.

Lufthansa a anuntat ca procentul obtinut din vanzarea biletelor are o tendinta de scadere, in contextul in care costurile alocate pentru serviciile globale de distributie depasesc 100 de milioane de euro anual, transmite Mediafax.

In acest context, compania aeriana a decis introducerea unei taxe de 16 euro pe fiecare bilet de avion vandut de site-uri specializate care nu ii sunt afiliate.

"In contextul in care companii de servicii si parteneri obtin venituri in crestere, incasarile noastre au fost afectate de-a lungul timpului", a declarat Jens Bischof, directorul comercial al companiei aeriene germane.

Decizia Lufthansa, care va afecta si biletele pentru companii low-cost precum Austrian, Swiss si Brussels, a atras criticile grupului de distributie Amadeus IT.

In plus, Lufthansa va introduce noi tarife la biletele de avion din vara aceasta, serviciile de tip economic urmand sa fie impartite in categoriile "usor" ("light"), "clasic" ("classic") si "flexibil" ("flex"), in functie de optiunile pasagerilor.