Consiliul Concurentei a sanctionat companiile Intercomfilm Distribution si Hollywood Multiplex Operations cu amenzi in valoare totala de 107.571 lei (aprox. 37.000 euro) pentru incheierea unei intelegeri anticoncurentiale pe piata exploatarii de filme in cinematografe, a anuntat marti autoritatea. Cele doua companii au fixat pretul de revanzare, contractul de exploatare filme incheiat intre acestea continand o clauza expresa care prevedea ca 'Pretul minim de intrare la spectacolele de cinema va fi stabilit de comun acord'. Pentru ca si-au recunoscut faptele, cele doua companii au primit amenzi mai mici.

Bogdan ChiritoiuFoto: AGERPRES
  • "In urma unei investigatii declansate in iunie 2013, Consiliul Concurentei a constatat ca cele doua companii au fixat pretul de revanzare, contractul de exploatare filme incheiat intre acestea continand  o clauza expresa care prevedea ca 'Pretul minim de intrare la spectacolele de cinema va fi stabilit de comun acord'. Conform prevederilor in domeniul concurentei, o intelegere intre un furnizor si un distribuitor pentru a stabili pretul la care urmeaza sa-si revanda produsele (resale price maintenance) reprezinta o practica anticoncurentiala. In urma unei intelegeri de acest tip, consumatorii sunt afectati direct, neputand beneficia de preturi mai mici deoarece distribuitorul nu poate reduce preturile sub cele stabilite cu furnizorul", se arata in comunicatul Consiliului Concurentei.

Potrivit autoritatii, atat SC Intercomfilm Distribution SRL, cat si SC Hollywood Multiplex Operations SRL au recunoscut faptele si, ca urmare, au beneficiat de reducerea cuantumului amenzilor, in conformitate cu dispozitiile legale. Astfel, compania SC Intercomfilm Distribution SRL a fost sanctionata cu 7.675 lei, iar SC Hollywood Multiplex Operations SRL 99.896 lei.