Dupa ce anul trecut Delta Air Lines a introdus clasa economica de baza printre cele cinci categorii de locuri disponibile in avioanele sale, alte companii americane cu traditie precum United Airlines si American Airlines au anuntat ca isi vor lansa propriile variante de clase economice de baza in decursul lui 2016, noteaza The Economist.

Avion American AirlinesFoto: Wikipedia - Public Domain

Pentru calatori, clasa economica de baza presupune renuntarea la putinul confort care mai ramasese la clasa economica. Pasagerul nu va avea posibilitatea sa isi rezerve locul atunci cand isi cumpara biletul, ceea ce inseamna, prin altele, ca poate fi repartizat automat pe loc de mijloc sau de pe ultimul rand, zone evitate in general de pasageri. De asemenea, in cazul in care calatoreste cu alte persoane, este putin probabil sa stea alaturi de acestea.

Pasagerii renunta, de asemenea, la dreptul de a-si schimba locul pentru unul mai bun si de a-si schimba sau anula rezervarea daca trec 24 de ore de la efectuarea acesteia.

Din perspectiva companiilor aeriene, ultima clasa este un efort de a concura cu profitabilitatea unor concurenti low-cost de pe piata americana, precum Spirit Airlines sau Frontier Airlines.

Companiile de linie isi pot reduce costurile prin limitarea drepturilor pasagerilor. Eliminarea, pentru unele categorii de pasageri, a posibilitatii de upgrade si de a zbura fara o rezervare prealabila poate reduce cheltuielile administrative generale. Iar prin plasarea unor pasageri in locuri pe care nu le vrea nimeni pot reduce riscul ca acestea sa ramana neocupate.

Potrivit The Economist, unele persoane critica miscarea, acuzant Delta si rivalii sai ca fac clasa economica de baza atat de neplacuta incat oamenii sa fie dispusi sa plateasca mai mult pentru un upgrade catre clasa economica standard.