Capitala Romaniei se afla pe locul sapte in preferintele retailerilor pentru expansiune in urmatorii cinci ani, cu doua locuri mai sus decat anul trecut, potrivit unui studiu realizat de compania Cushman&Wakefield in colaborare cu International Council of Shopping Centres si Real Estate Publishers, citat de NewsIn. Pe primul loc se afla Moscova, urmata de Sankt Petersburg si Praga.

Urmatoarele locuri sunt ocupate de Bratislava, Ljublijana si Sofia. In urma Bucurestiului se afla Budapesta, Tallin, Amsterdam si Kiev.

In ceea ce priveste clasamentul pe tari, pe prima pozitie se afla Rusia, 12% dintre retaileri dorind sa se extinda in aceasta tara. Rusia este urmata in preferinte de Cehia (10%), Romania (8%), Slovenia (7%) si Estonia (7%).

Majoritatea retailerilor (39%) sunt de parere ca Europa de Est ofera cele mai bune oportunitati de afaceri in urmatorii cinci ani, urmata de Europa Centrala (36%), Europa de Vest si de Nord (30%), in timp ce Europa de Sud se situează pe ultimul loc cu 12%. Peste 20% dintre retailerii intervievati au declarat ca spatiile inchiriate sunt cuprinse intre 301 si 500 metri patrati. Media spatiilor inchiriate este mai mare pentru Europa de Vest si de Nord - 1.162 metri patrati si mai mica pentru Europa de Sud - 688 metri patrati.

Totodata, si retailerii din Europa Centrala si de Est vizeaza extinderea internationala, motivatia principala fiind identificarea oportunitatilor oferite de expansiunea organică (54% din retaileri).

Tarile care au atras pana in prezent cei mai multi retaileri internationali sunt Franta si Spania (26%), iar Cehia a urcat pe pozitia a zecea ca reprezentare a retailerilor internationali. Rezultatele studiului mai arata ca retailerii prefera locatiile high street (73% dintre ei), apoi centrele comerciale din orase (46%) si din afara oraselor (35%). Potrivit Cushman & Wakefield in urmatorii cinci ani vor fi deschise 2.900 de magazine pe noi piete, cele mai multe, aproximativ 580, in Rusia, in timp ce in Romania vor fi inaugurate peste 100 de magazine noi in urmatorii cinci ani, au estimat retailerii.

Potrivit studiului Pyatyorochka, Aldi, Tesco, Tchibo, Starbucks si Gap ar putea intra pe pietele din Europa Centrala si de Est in 2008.