De ce au aparut probleme cu taxiurile la Aeroportul Otopeni? Noul regulament afecteaza taxiurile cu GPL: Masinile cu volumul portbagajului mai mic de 500 de litri nu au acces in Aeroport
Din 1 aprilie, la Aeroportul Henri Coanda au acces doar autoturismele taxi care respecta toate normele legale si ai caror soferi au obtinut din partea institutiilor abilitate ale statului toate autorizatiile necesare pentru desfasurarea in legalitate a activitatii in regim de taxi la aeroport, relateaza Aeronews.ro.
Practic, a intrat in vigoare un nou regulament de acces pe care Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti l-a anuntat din luna iunie 2015 si care a tot fost amanat. Termenul de 1 aprilie 2016 a fost stabilit la solicitarea companiilor de taximetrie. Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a informat, inca din luna iunie 2015, societatile care detin terminalele pentru comenzi taxi in Aeroportul Henri Coanda, cu privire la aplicarea acestor masuri referitoare la desfasurarea legala a activitatii de taximetrie la aeroport, relateaza sursa amintita.
"Activitatea de taxi la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti se desfasoara strict in conformitate cu prevederile Legii 38/2003 privind transportul in regim de taxi, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cerintele autoritatilor statului in domeniu, transpuse in "Regulamentul CNAB/AIHCB privind transportul de persoane in regim de taxi", potrivit unei comuncari CNAB.
In acest sens, este interzis accesul la aeroport al autovehiculelor taxi cu portbagaj mai mic de 500 de litri, al soferilor de taxi care au cazier judiciar si este obligatorie obtinerea unor avize ale institutiilor statului (Politia Transporturi Aeriene, Politia de Frontiera), transmite CNAB.
In acest moment, aproximativ 500 de taximetristi au indeplinit deja toate conditiile pentru a-si desfasura activitatea la Aeroportul Henri Coanda si pot prelua pasageri fara nicio restrictie, potrivit Aeronews.ro
Dincolo de Noul regulament al Aeroportului, restrictia privind volumul portbagajului este stipulata in Legea Taximetriei inca din 2010, potrivit formei actualizate disponibile pe portalul oficial legislatie.just.ro al Ministerului Justitiei
Astfel, printr-o modificare facuta in 2010 la Legea 38/2003 (Legea Taximetriei) a fost introdus alineatul 4 la articolul 24^1 care spune ca "In locul de asteptare au acces numai taxiurile care detin autorizatii taxi emise de autoritatile de autorizare din municipiul Bucuresti si judetul Ilfov si au volumul spatiului destinat pentru transportul bagajelor de cel putin 500 de litri."
Restrictia privind volumul portbagajului ar afecta marea majoritate a taxiurilor din Bucuresti care functioneaza pe baza de GPL. Potrivit informatiilor vehiculate de patronii companiilor de taximetrie, circa 80% dintre taxiurile din Bucuresti functioneaza pe GPL, iar majoritatea lor au rezervorul montat in portabagj, astfel incat volumul este diminuat.
Pe de alta parte, unii soferi de taxi au optat pentru montarea rezervorului GPL in locul rotii de rezerva astfel incat capacitatea portbagajului sa nu fie diminuata.

Guvernul cu o singură femeie ministru a numit doar patru femei în funcția de prefect
11 lucruri pe care poate nu le știai despre femeile românce
Sir Alex Ferguson, frica de singurătate, mintea care-ți joacă feste și întrebarea firească: "Ce se întâmplă atunci când mori?"
FOTOGALERIE Lacul Plumbuita din Sectorul 2 este sufocat de gunoaie / Cum se plimbă locuitorii din Colentina într-un parc plin de deșeuri
Iar legat de transport, taxiul din Dulles pana in centru m-a costat 45 USD, iar un maxi taxi 21 USD. Biletul la autobuz era vreo 7-8 USD, dar aveau program fix de plecare, si nu am fost dispus sa astept.
si din Bucuresti iti chemi apoi orice taxi sau uber vrei
Amarata aia de masina are portbagaj doar de 475 litri, fara butelie de gaz, deci nu are voie sa fie taxi la aeroport!
Iti dai seama daca ii mai pune si butelie pe gaz? :)
Cei cu 1,39 lei/km li se interzice să aibă acces la aeroport.
Trenurile s-au rărit f mult, iar autobuzele 783 și 780 sunt f aglomerate și vin rar.
Eu as chema un Grant Taxi in dauna lui Fly (desi si Mercedesurile de pe Grant sunt vechi de cel putin 7-8 ani).
De cate ori vin cu avionul, bagajele mele in totalitate au CEL MULT 80 l - DE CE trebuie MUSAI sa iau un taxi cu portbagaj de 500 l??!!
Astia nu mai stiu cum sa omoare concurentza! Da' daca sunt ASA morti de grija mea, nu or sa vrea azi-maine sa vina si la mine in dormitor, sa vada daca lungimea paturii imi ajunge sa-mi invelesc picioarele? >:
Dar la aeroport nu puteam sa specific asta in aplicatia lor de chemat taxi-uri.
Nu stiu daca e cea mai buna solutie.. dar era cazul sa faca ceva.
Si problema era aparenta: erau deja firme de taxi la care se putea comanda varianta premium (la 3.49/km) si era spatiu suficient.
Dar cea mai mare problema la Otopeni e lipsa transportului in comun, mai ales dupa miezul noptii, cind ajung in Ro o multime de curse de seara. Nu cunosc nici un aeroport serions fara access la tren sau macar autobuz cu legatura in centru. Cinicul din mine observa ca cineva acolo sus are ceva de cistigat din asta, poate actiuni in firme de taxi sau asa ceva.
Pina nu se implementeaza transportul in comun in Otopeni - tigania asta va continua.
Marimea portbagajului ar trebui aplicata pentru TOATE taxiurile - ce rost are sa iei un taxi care nu are loc in portbagaj?!!! GPL sau nu!
este incredibil cum Romania reuseste sa strice rapid orice progres facut in ani.
hint: decat sa mergeti cu escrocii aia cu 3,50 lei/km, cel mai simplu e sa va duceti per pedes pana la plecari si de acolo sa faceti comanda pe aplicatie.
Are Loganul volum de 500L in portbagaj? Pai cica nu are saracul! Ajungem sa fie la aeroport doar Dacia MCV si alea de la FlyTaxi si alte masinute gen dubite?
Si da, in Logan cu rezervor GPL e cam greu sa intre 3 adulti cu 3 geamantane, insa asta ar trebui sa fie optiune cand chemi taxi din panourile de comanda!
Dar, daca isi puna rezervor de GPL, ramane cu max 350l in portbagaj.
am avut nevoie de un taxi, dar nu avea loc pt. bagaje din cauza buteliei.
2. Ce capacitate are portbagajul celor care vor reaparea (e firesc si previzibil) din nou in aeroport ca sa ofere "mistar, nid a taxi"?
3. De ce daca exista un sistem modern care functiona si care a fost cerut pentru a elimina mafia taxiurilor din aeroport trebuie acum sa omoram, iar, concurenta libera?
4. Care e proportia pasagerilor cu bagaje ce nu incap in portbagajul cu GPL raportat la numarul total de pasageri?
5. Mi se pare mie sau comentariile unor useri care comenteaza cat de greu le-a fost cu bagajele in masina nu par a fi scrise de tipul de familist ce se chinuie cu copiii si bagajele prin aeroport? Il si vad pe acest familist chinuit cum abia astepta acest articol pe hotnews sa scrie cat de indignat a fost el toti anii astia!
6. Legea in aceasta forma e in vigoare din 2010. Se aplica abia in 2016? Nu cumva de cand functioneaza automatele in aeroport s-a stabilit ca locul din fata peronului este loc de imbarcare in taxi, ci nu de asteptare? Ce s-a schimbat?
7. Daca un taxi cu 1.39 lei nu mai poate sa se intoarca plin din aeroport, nu cumva devine absolut nefiresc sa mai accepte curse spre aeroport? Si daca da, cine beneficiaza?
8. De ce e scris articolul la aceasta maniera? De ce pare campanie de PR a baietilor "destepti" conectati la "problema"? De ce singura propozitie de bun simt, care enunta noul statut al 80% din taximetristii din Bucuresti e combatuta fraza urmatoare de prostia ca unii si-au pus rezervorul GPL in locul rotii de rezerva si pot fi autorizati? Really??
9.Vor avea acces la peron taximetrele care au asteptat in localiattea Otopeni, ci nu in iocul de asteptare amenajat? Sau se ridica bariera doar la ecusonul de 500 de liltri? Daca da, nu e un pic de discriminare?
Eu pregatit sufleteste sa ma tocmesc cat face o cursa taxi pana in oras cu un apache, comanche, cherokee, sioux, daia de pe la noi si cand colo ce sa vezi :
touch screen-uri pentru comanda taxi in Romania.
Zic:koae am gresit tara sau astia fac un film aici pentru Lucas, Spielberg ceva..si aveau nevoie de niste tehnologie si au pus astea de decor.
Dau in ele si...minune mare: chiar functionau.
Io zic opaaa!....ia uite cata civilizatie pe capul nostru...ce-or fi patit astia ?..dupa atatia ani de hotie si tiganie (sau e totuna ?), careva a renuntat la spaga si s-au instalat touch screen-urile pentru comanda taxi in aeroport Otopeni....au cazut in cap si au uitat sa ceara parandaratul...au baut apa dupa caine...ceva `anormal` s-a intamplat in orice caz.
Pacat ca nu am pastrat bonurile de comanda de pe vremea aia si nu am filmat turistii straini care comandau taxiuri. Timpul de sosire pentru taxi pe bon era in jur de 3-5 minute, se golea aeroportul de pasagerii sositi in 20-30min, in conditiile in care afara nu astepta nici un taxi, toate veneau la comanda. Nimeni nu se plangea ca nu are loc in porbagaj si oricum asta cu cat loc ai in taxi e irelevant la 1,39 (puteam sa comand un taxi doar pentru mine si unu doar pentru geanta, doar asa ca o aroganta...)
Anul trecut,iar intoarcere...avion..Otopeni...si ..deja se schimbase calimera.Touch-urile erau acum pe firme, timp de asteptare pe bon 10 min si ceva, iar la iesire apasii se intorsesera si asteptau gusterii sa pice la ei la un tarif de 3.5lei/km in sus, sa le dea prima tzeapa la intrarea in Ro.
Atat putem : in 26 de ani de mizerie, 2 ani si ceva de civilizatie( in 2013 s-a implementat sistemul cu touch-uri)..si asta doar intr-o chestie destul de marunta fata de restul nenorocirilor