AB InBev s-a oferit sa vanda brandurile SAB Miller din Europa Centrala si de Est, inclusiv Pilsner Urquell, inainte de decizia Comisiei Europene de a aproba tranzactia evaluata la peste 100 miliarde de dolari.

BereFoto: MorgueFile.com

Activele sunt evaluate la circa 5 miliarde de dolari, conform analistilor Exane BNP Paribas, care estimeaza ca acestea fac 2,3 miliarde de dolari din vanzari si 450 milioane de dolari ca venituri inainte de taxe si impozite pentru SAB Miller, scrie The Wall Street Journal, preluat de MEdiafax.

Potentiala vanzare include si brandurile poloneze Tyskie si Lech, berea Dreher din Ungaria sau brandul romanesc Ursus. Estul Europei nu a fost niciodata o tinta majora pentru AB InBev, iar posibila vanzare este menita sa aduca circumstante atenuante ingrijorarilor pe care le-ar putea avea Comisia Europeana privind tranzactia, care asteapta ultimele aprobari.

Anheuser-Busch (AB) InBev a lansat la finalul anului trecut o oferta oficiala de circa 107 miliarde de dolari pentru SABMiller, marcand astfel incheierea unui acord indelung anticipat ce combina cei mai mari producatori de bere ai lumii intr-o companie care controleaza aproximativ jumatate din profitul industriei.

Pentru a se asigura ca aceasta tranzactie va primi aprobarea autoritatilor, AB InBev a luat in ultimul timp o serie de masuri. Recent, AB InBev a acceptat oferta Asahi Group pentru brandurile premium Peroni si Grolsch, dar si pentru brandul britanic Meantime. Analistii companiei de investitii Exane spus ca Asahi ar putea fi un potential cumparator al unor active oferite spre vanzare astazi.

In Romania, SAB Miller este prezent prin Ursus Breweries, care are in portofoliu branduri precum Ursus, Peroni, Ciucas sau Timisoreana si trei fabrici, la Brasov, Timisoara si Buzau. Compania Ursus Breweries este detinuta de SAB Miller de circa doua decenii si a ajuns anul trecut la afaceri de 1,4 mld. lei (peste 310 mil. euro).