Dacia propune Guvernului reducerea taxei auto sau inlocuirea acesteia cu o taxa de mediu

de Dragos Comache     HotNews.ro
Marţi, 18 decembrie 2007, 17:46 Economie | Companii


Constructorul de automobile Dacia propune Guvernului modificarea taxei de prima inmatriculare auto prin reducerea acesteia in functie de varsta autovehiculului sau inlocuirea taxei actuale cu o taxa de mediu, dar si accelerarea innoirii parcului auto national, a declarat, marti, Francois Fourmont, directorul general al producatorului.

"Este de la sine inteles pentru noi ca Romania trebuie sa respecte reglementarile europene. De aceea dorim sa adresam Guvernului si tuturor actorilor vietii politice romanesti trei propuneri, respectiv accelerarea innoirii vechiului parc auto, evolutia taxei de prima inmatriculare in forma sa actuala pentru a raspunde observatiilor Comisiei Europene, in special reducand taxa in functie de varsta vehiculului, sau inlocuirea taxei actuale printr-o taxa de mediu", a mai spus Fourmont.

Aceasta taxa de mediu ar trebui axata pe trei criterii, si anume nivelul de poluare, cilindreea vehiculului si nivelul de emisii de dioxid de carbon.

Francois Fourmont a apreciat ca eliminarea taxei de prima inmatriculare ar avea ca rezultat injumatatirea vanzarilor Dacia pe piata locala dar si suprimarea catorva mii de locuri de munca.

Oficialul Dacia a precizat ca, in prezent, Romania are cel mai vechi parc de automobile din Europa. Din cele 3,5 - 4 milioane de vehicule aflate in circulatie 25% au peste 20 de ani, 45% au peste 15 ani, iar 60% au peste 10 ani. Fourmont a subliniat ca cele 1,6 milioane de autovehicule mai vechi de 15 ani polueaza la fel de mult ca 80 de milioane de vehicule Euro4 in materie de emisii de dioxid de carbon sau 16 milioane de vehicule Euro4 in materie de emisii de oxid de azot.

"Eliminarea acestor vehicule constituie deci o prioritate nationala in materie de sanatate publica, prioritate care ar trebui sa antreneze o solidaritate a actorilor politici ai Romaniei", a mai spus directorul general al Dacia.

Ministerul Mediului a propus Guvernului, saptamana trecuta, directionarea sumelor incasate din taxa de prima inmatriculare de la bugetul de stat la Fondul pentru Mediu. 

Banii ar urma sa fie folositi pentru finantarea proiectelor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon, a declarat ministrul Mediului Attila Korodi.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





824 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Taxa (Marţi, 18 decembrie 2007, 18:46)

    gigel [anonim]

    Astia de la Dacia se dau destepti de tot. Chiar ne cred prosti de tot. dupa ce si-au impus taxa, acum incearca sa faca noi reguli.
    Iar de guvern, .......ce sa mai spun. Pana acum au deturnat fondurile provenite din taxa (cum s-a/se intamplat /intampla si cu CAS-ul), iar acum, culmea, chiar Mediul (sic), propune ca fondurile provenite din taxa sa fie redirectionate (inapoi?) catre mediu.
    Intelegeti fiecare ce doriti, insa ei ne cred prosti de tot daca isi permit sa faca asemenea declaratii.
    De fapt, pe multi noi i-am ales, cu mana noastra.
    La-s ca vine el Noricica si face dreptate cu ... mana nepoatei.
    Sa ne fie de bine.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Marţi, 18 decembrie 2007, 19:42)

      o' man [anonim] i-a raspuns lui gigel

      DE ACORD
  • 0 (0 voturi)    
    Hopa cine este ingrijorat de mediu !!! (Marţi, 18 decembrie 2007, 18:46)

    x [anonim]

    S-a trezit si berbecul asta sa fie ingrijorat de mediu !
    Sunt masini second hand care polueaza de 10 ori mai putin ca si Dacia.

    Daca este asa ingrijorat de mediu de ce nu doneaza Dacia niste bani pentru spatiile verzi ?

    In tara asta toti papagalii se cred destepti
  • 0 (0 voturi)    
    taxa de mediu? :))) (Marţi, 18 decembrie 2007, 20:30)

    eu [anonim]

    pai daca tot este sa fie taxa de mediu de ce naiba se mai calculeaza si in functie de capacitatea cilindrica si nu se calculeaza in functie de nivelul de poluare? Acum au dat-o la intors cica sa nu se trimita banii direct intr-un cont al mediului ci sa fie trimis la bugetul de stat ca apoi trimit ei la mediu ceva, sanchi. Daca tot vor sa combata poluarea de ce naiba nu se uita la cei care defiseaza padurile fara a tine cont de ce cat si de unde? Vor ca toti romanii sa cumpere masini noi si mai putini poluante, lor le este usor sa spuna asta pt ca sunt plini de bani, bani pe care ii iau fie prin mita fie stand degeaba acolo in guvern. Credeam ca triesc intr-o taxa libera si democrata dar se pare ca m-am inselat sau am inteles eu gresit democratia asta, cred ca o sa ma mut in Congo ca poate acolo o sa am macar liniste si pot sa duc un trai omenesc.
    Si in final sa il citez pe dragul nostru presedinte: "" sa traiti bine"", asta da trai.
  • 0 (0 voturi)    
    titlul (Marţi, 18 decembrie 2007, 20:51)

    unul [anonim]

    TITLUL FAVORABIL DACIEI MERITA CATEVA RECLAME PE hotnews NU-I ASA? EU NU VAD NICAIERI IN ARTICOL UNDE ESTE PROPUNEREA DE REDUCERE... "reducand taxa in functie de varsta vehiculului"? ASTA E PROPUNERE DE REDUCERE?
  • 0 (0 voturi)    
    pai cum vine asta? (Marţi, 18 decembrie 2007, 21:18)

    Nicky [anonim]

    Frati romani, asta e interventie pe fata!!!!!!!!!!
    Pai cine face regulilel in tara asta? FRANCEZII de la Renault? e rusinos, ne facem de ras in toat lumea, suntem un popr mandru, puternic, fara frica de straini! Nu uitati, in tara noastra, legile le fac ROMANII.. de la Citroen&Rompetrol!
    NU VA LASTI TOVARASI! CITESTE SI DA MAI DEPARTE!
  • 0 (0 voturi)    
    HOTIE! (Marţi, 18 decembrie 2007, 21:22)

    bullet dodger [anonim]

    Unde s-a mai pomenit ca o companie privata sa RECOMANDE NIVELUL TAXELOR intr-o tara???? bineinteles, in romanica....trist.

    TAXA ESTE ILEGALA -> TREBUIE SA DISPARA SI BANII INCASATI PANA ACUM TREBUIE RETURNATI! e asa greu de inteles?????
  • 0 (0 voturi)    
    ANTI NOXE (Marţi, 18 decembrie 2007, 21:46)

    Asociatia ECO- EUROPA [anonim]

    Asociatia ECO-EUROPA atrage atentia si solicita dezbatere publica asupra traficului auto suprasaturat si “scapat de sub control” din Bucuresti, fenomen care expune locuitorii bucuresteni la o poluare (intoxicare) excesiva prin inhalarea (involuntara) zilnica de cantitati uriase de noxe auto (emisii carbogazoase cancerigene) Anual se adauga apoximativ cate 130 - 150.000 de noi automobile in Bucuresti pe aceiasi infrastructura proiectata acum 20 de ani pentru un nr de MAXIM 200.000 de automobile. Bucurestiul a devenit capitala fumului, nervilor (din cauza uriaselor ambuteiaje din intersectii), capitala zgomotului si vibratiilor (uzura parcului auto din Bucuresti depaseste 7 ani,), capitala supraaglomerarii si lipsei de spatiu (confortul - toate trotuarele marilor bulevarde din Bucuresti sint ocupate de automobile stationate sau parcate), capitala benzinarilor auto (intalnim “aroma” combustibililor auto in medie la fiecare 300 m in Bucuresti), capitala garajelor auto betonate pe spatiul verde din spatele blocurilor de locuinte (mai avem cam 100.000 de astfel de garaje neautorizate care ocupa peste 1.000.000 mp in Bucresti)…Toate acestea pe fondul reducerii drastice (peste 2/3) a zonelor verzi din Bucuresti (in 1989 aveam 37 milioane mp de spatiu verde si acum mai avem sub 13 milioane mp)
  • 0 (0 voturi)    
    ANTI NOXE (Marţi, 18 decembrie 2007, 21:48)

    Asociatia ECO- EUROPA [anonim]

    Cele doua milioane de locuitori ai Bucurestiului inspira zilnic resturile gazoase cancerigene ale celor aproximativ 1,5 milioane de automobile din trafic, cu tot cu cele aflate in tranzit sau venite pentru aprovizionare. Comparativ, in 1990 aveam 136.000 auto inregistrate pe aceiasi infrastructura si cam acelasi nr de locuitori.Aproape 30% din automobilele care circula in Bucuresti functioneaza inca pe baza de benzina cu plumb....Cam un Kg de plumb pe an este eliminat de fiecare masina. Aceasta substanta deosebit de nociva distruge calciul din oase, generand saturnism, decalcifieri, femeile nasc copii anemici, cu un intelect scazut si un comportament in general deviant cand cresc. In UE benzina cu Pb a fost interzisa de 10 ani ( …apropo la PESCUIT folosim cam 50 g Pb greutate la undita in comparatie cu tonele de Pb greutate DEPOZITATA anual IN plamanii bucurestenilor )Traficul rutier bucurestean produce peste 2.000.000 tone de substante nocive anual
  • 0 (0 voturi)    
    evident (Marţi, 18 decembrie 2007, 22:15)

    bernard [anonim]

    Pare evident ca taxa de prima inmatriculare a fost introdusa pentru a aduce beneficii companiei-mama a Dacia: Renault. Logica din spatele introducerii taxei de prima inmatriculare, si nu a unei taxe de mediu (care sa fie eventual aplicabila inclusiv la achizitionarea de masini Dacia) imi scapa. Ori s-a cautat un artificiu pentru a acoperi deficitul bugetar (cauzat de cheltuieli care par, in buna parte, nerationale), ori, cel mai probabil, a existat o intelegere tacita la privatizarea Dacia, intelegere ce transcede guvernele si luptele dintre partide. Gasiti alte posibile motive pentru existenta taxei de prima inmatriculare?
  • 0 (0 voturi)    
    taxa ... (Marţi, 18 decembrie 2007, 23:07)

    stoica adrian [anonim]

    de cind au devenit politicienii interesati de mediu ? milioanele de metri cubi de padure taiati se pare ca nu conteaza, ci doar poluatorii ce nu le sustin interesele, masinile second hand din import. sufera 20 mil de romini pt ca sa pastram citeva locuri de munca la Dacia...
    ne dau 40 mil (platiti de noi ca "taxa de prima inmatriculare"!la masinile second inmatriculate de la 1ian.) sa scapam de rabla veche, pe care ii platim inapoi pe taxa de prima inmatriculare la masina cea noua (preferabil citroen).
    banii din taxa de inmatriculare sint vitali pt crearea pistelor de biciclisti, etk, dar banii pe care ii vom da pe amenda UE nu sint ...
    etc, etc, numai aberatii ....
  • 0 (0 voturi)    
    echilibru (Marţi, 18 decembrie 2007, 23:35)

    vatavua [anonim]

    Dacia isi vede interesul - vanzari cat mai multe. Scoaterea taxei ar insemna pentru dacia vanzari putine, pierderi etc., mai nou se zice ca vor fi dati afara mii de lucratori pentru ca dacia nu va face fata, iar vanzarile de masini din tara vor scadea drastic, pe de alta parte daca dacia ameninta cu cateva mii de concedieri... romania are cateva milioane de cetateni care-si platesc taxele pentru masinile aduse din afara. Concluzia ar inclina pana la urma la scoaterea taxei.
  • 0 (0 voturi)    
    baubau (Miercuri, 19 decembrie 2007, 2:04)

    goe [anonim]

    N-o sa dea pe nimeni afara, ca Loganul se vinde bine la export. Si daca o sa dea, de aia nu mai pot eu. Aceasta interventie este o mare NESIMTIRE. Si nesimtirea scade vinzarile... se stie.
  • 0 (0 voturi)    
    Poluare... (Joi, 20 decembrie 2007, 14:28)

    Dorin [anonim]

    Paduri defrisate, copmbinate siderurgice care din 89 n-au pus un filtru...
    Ne jecmanesc tot pe noi...
    Rusine! Sunteti penibili!

    Paduchii universului...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by