Constructorul de automobile Dacia propune Guvernului modificarea taxei de prima inmatriculare auto prin reducerea acesteia in functie de varsta autovehiculului sau inlocuirea taxei actuale cu o taxa de mediu, dar si accelerarea innoirii parcului auto national, a declarat, marti, Francois Fourmont, directorul general al producatorului.

"Este de la sine inteles pentru noi ca Romania trebuie sa respecte reglementarile europene. De aceea dorim sa adresam Guvernului si tuturor actorilor vietii politice romanesti trei propuneri, respectiv accelerarea innoirii vechiului parc auto, evolutia taxei de prima inmatriculare in forma sa actuala pentru a raspunde observatiilor Comisiei Europene, in special reducand taxa in functie de varsta vehiculului, sau inlocuirea taxei actuale printr-o taxa de mediu", a mai spus Fourmont.

Aceasta taxa de mediu ar trebui axata pe trei criterii, si anume nivelul de poluare, cilindreea vehiculului si nivelul de emisii de dioxid de carbon.

Francois Fourmont a apreciat ca eliminarea taxei de prima inmatriculare ar avea ca rezultat injumatatirea vanzarilor Dacia pe piata locala dar si suprimarea catorva mii de locuri de munca.

Oficialul Dacia a precizat ca, in prezent, Romania are cel mai vechi parc de automobile din Europa. Din cele 3,5 - 4 milioane de vehicule aflate in circulatie 25% au peste 20 de ani, 45% au peste 15 ani, iar 60% au peste 10 ani. Fourmont a subliniat ca cele 1,6 milioane de autovehicule mai vechi de 15 ani polueaza la fel de mult ca 80 de milioane de vehicule Euro4 in materie de emisii de dioxid de carbon sau 16 milioane de vehicule Euro4 in materie de emisii de oxid de azot.

"Eliminarea acestor vehicule constituie deci o prioritate nationala in materie de sanatate publica, prioritate care ar trebui sa antreneze o solidaritate a actorilor politici ai Romaniei", a mai spus directorul general al Dacia.

Ministerul Mediului a propus Guvernului, saptamana trecuta, directionarea sumelor incasate din taxa de prima inmatriculare de la bugetul de stat la Fondul pentru Mediu.

Banii ar urma sa fie folositi pentru finantarea proiectelor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon, a declarat ministrul Mediului Attila Korodi.