”Oamenii care se trezesc inainte de 7 sunt super eroi” spune Lucian Badila, mangerul de franciza 5 to go. Si are dreptate. Pentru cati dintre noi este dimineata placuta, mai ales cand ea inseamna inceputul unei zile (uneori lungi) de lucru?

5 to go1Foto: Smile Media

La intrebarea asta a incercat sa raspunda antreprenorul Radu Savopol, care s-a gandit la cum sa aduca mai aproape cafeaua de dimineata, dar fara sa ii faca pe oameni sa ia decizii grele la ora 7: sa iau cafeaua mai mare si mai scumpa? Oare vanzatorul are sa imi dea rest? Cat ar trebui sa platesc pentru mancare daca imi iau si cafea? Asa a aparut cafeneaua de la coltul strazii unde toate produsele costa cinci lei. Nimic mai simplu pentru ora 7 dimineata! Asa au zis si bucurestenii, care au votat, cu portofelul, pentru fiecare locatie nou deschisa 5 to go. Rezultatul? Numarul magazinelor creste rapid iar numarul antreprenorilor care stau la coada ca sa intre in sistemul de franciza este la fel de mare ca al clientilor unei locatii bune, la ora 8.30!

Dar cine sunt acesti antreprenori care au mirosit aroma afacerilor cu un brand simplu, clar si cool? ”Sunt si tineri de 21 de ani, ajutati de parinti sa isi faca propriul viitor, sunt si oameni de 45 de ani cu multi ani de business in spate, care au mai multe francize si vor sa isi largeasca portofoliul cu un nou brand. Sunt si bucuresteni care au decis sa o ia de la capat, renuntand la job sau la o alta afacere. Sau, pur si simplu, sunt bucurestenii veniti din strainatate, care au ales sa investeasca banii castigati peste hotare intr-o afacere profitabila”, spune Radu Savopol.

Bucurestiul a fost orasul perfect pentru nasterea acestei afaceri, mai crede Radu Savopol. ”Este cosmopolit, deschis la nou si evident, intreprinzator. Noi, antreprenorii din HORECA, am gasit o nisa intre marile branduri internationale si locatiile fara poveste, anonime. Iar Bucurestiul a fost laboratorul perfect”, mai spune omul de afaceri.

Cei care pleaca la drum cu 5 to go nu primesc doar o reteta de succes pe care trebuie sa o dezvolte. Au si un pachet financiar de la Banca Transilvania, obtinut in conditii preferentiale, franciza fiind practic garantia pentru obtinerea creditului.

Lucian Badila si Radu Savopol, oamenii din spatele business-ului 5 to go, au fost recomandati de alti bucuresteni intreprinzatori, cei care au relansat marca Pegas - evident, tot in Bucuresti. Lor li se adauga alti bucuresteni cu idei, curaj si initiative pe www.bucurestiulintreprinzator.ro, locul care prezinta povestile oamenilor care fac din Bucuresti capitala antreprenoriatului romanesc. De altfel, aici veti afla ce bucuresteni intreprinzatori au recomandat la randul lor cei de la 5 to go pentru acest proiect si de ce.

Ideea proiectului a pornit de la un Manifest prin care Banca Transilvania isi asuma sa puna umarul la dezvoltarea unui Bucuresti Intreprinzator, oferind bucurestenilor exemple de reusite. Fiecare antreprenor care isi spune povestea si alege apoi un bucurestean intreprinzator pe care il cunoaste si care merita sa fie cunoscut de catre bucuresteni.

Am plecat la drum alaturi de doua dintre cele mai sonore si reprezentative initiative de business pe care le-a dat Bucurestiul - Radio Guerrilla si Pegas. Ei ne-au povestit cu sinceritate despre "nu-urile" care le-au pus piedici, dar si despre "da-urile" hotarate care i-au facut sa mearga mai departe ca in final, vorba celor de la Guerilla, binili a invins", spun reprezentantii bancii.