Airbus, furioasa dupa ce guvernul polonez a ales sa cumpere elicoptere americane Black Hawk: Niciun guvern nu ne-a tratat asa/Vom cere compensatii
Contractul agreat initial cu Airbus se referea la cumpararea a 50 de elicoptere Caracal multiroll, in valoare de 3,15 miliarde euro. Acum, cei de la Airbus au iesit la contratac dupa ce au pierdut acel contract pe care initial il castigasera.
Francezii au trimis o scrisoare deschisa premierului polonez Beata Szydlo, scrisoare in care isi exprima indignarea privind modul in care autoritatile s-au comportat. "Niciodata un guvern client nu ne-a tratat asa cum a facut-o acest guvern", spune Tom Enders, director executiv al Airbus. Enders mai spune ca Airbus va cere compensatii, mai ales ca guvernmul de la Varsovia pare sa fi dus cu vorba compania in acele luni pentru a nu le mai da contractul.
Airbus spune ca a facut concesiile solicitate de autoritatile poloneze si adauga ca, daca elicopterele sale ar fi fost alese, s-ar fi creat in Polonia 1.250 de locuri de munca directe si alte 2.500 indirecte, la furnizori. In plus, Polonia ar fi avut primul producator de elicoptere detinut in majoritate de stat, cei doi deja prezenti apartinand de multinationale: Lockheed Martin si Finmecannica.
Francezii spun ca, daca ar fi castigat, fabrica WZL 1 ar fi devenit moderna, nu ar mai produce elicoptere rusesti de veche generatie, ci ar fi produs aparate de ultimul tip chiar si pentru export si noi modele ar fi putut urma peste cativa ani.
"Este o confuzie uriasa sa compari acest proiect cu un simplu atelier de vopsitorie", spune seful Airbus, Guillame Faury care spune ca autoritatile au adaugat in august conditii imposibil de indeplinit.
Polonezii spun ca un contract cu Airbus nu ar fi fost in interesul tarii.
"Divergentele in pozitiile de negociere ale celor doua parti au facut imposibil un compromis, astfel incat continuarea negocierilor devine fara obiect", spunea saptamana trecuta ministerul polonez al Apararii.
Semnarea unui acord pentru investitii compensatorii ("offset") era o conditie pentru realizarea acestui contract.
Or Airbus "nu a prezentat propuneri care sa raspunda intereselor economice si de securitate ale statului polonez", arata comunicatul ministerului.
Guvernul conservator, la putere din noiembrie 2015, a contestat inca de la inceput alegerea precedentului cabinet liberal de a cumpara 50 de elicoptere Caracal.
Acest anunt este o lovitura dura pentru Airbus Helicopters, filiala Airbus Group din Marignane, in sudul Frantei.

EXCLUSIV Câți bani pentru investiții au primit în ultimii 10 ani spitalele-vedetă ale pandemiei. Care a fost cel mai "răsfățat" spital din prima linie
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Pe cand daca achizitionezi de la francezi si germani, cum zbang te trezesti ca Franenstein al Germaniei sau Franta "negociaza" o partitie cu Putin.
Si probabil ca i-ai sfatui pe polonezi sa importe vreo 500 de Mil-24 cu echipaje cu tot si cu personalul tehnic la pachet si asortat cu vreo 1000 de T90 cu si cu toata logistica aferenta, ca sa scape de griji, nu!
Sau doar l-ai auzit pe colegul cu care tencuiesti apartamentul ca asa se face si duci si tu vorba mai departe?
Așa, pentru Caracal, cred că au vorbit doar cu DD Indirect și numai în reluare acum.