Compania Bechtel ar putea pierde un contract cu Network Rail, administratorul cailor ferate din Marea Britanie, dupa ce nu a reusit sa predea la termen doua lucrari de modernizare a caii ferate pe unele din cele mai aglomerate rute din tara, folosite de peste 200.000 de persoane pe zi, potrivit editiei on-line a cotidianului Times. In urma acestei intarzieri, Bechtel - managerul de proiect, alaturi de contractori, ar putea pierde lucrarilor incredintate de Network Rail, care se ridica la 2,5 miliarde de lire sterline.

Companiile care se ocupau de modernizarea statiei Rugby au intarziat predarea lucrarilor cu patru zile, iar la statia Liverpool Street intarzierea a fost de 24 de ore, ceea ce a provocat supraaglomerari in cele doua statii.

Celelalte companii care risca rezilierea contractului sunt Jarvis, Balfour Beatty, Amey si First Engineering.

Iain Coucher, directorul executiv al Network Rail, este dezamagit de compania Bechtel, cea care coordoneaza lucrarile de la Rugby. Potrivit acestuia, proiectul ar fi trebuit incheiat pana in Ajunul Anului Nou, insa contractorul nu a putut angaja suficienti ingineri calificati care sa realizeze lucrarile incredintate.

Reprezentantii companiei sustin ca nu au fost instiintati de problemele de la statia Liverpool Street decat miercuri, la ora locala 1:00, cu mai putin de patru ore pana la momentul la care linia ar fi trebuit redeschisa. Aceasta s-a datorat contractorului care nu a instiintat Network Rail cu privire la progresele inregistrate, in special in ceea ce priveste inlocuirea liniilor aeriene de tensiune.

National Express, operatorul de servicii de la statia Liverpool Street, a anuntat ca o parte a problemelor de la aceasta statie s-au datorat faptului ca o parte a personalului a fost mutata la Rugby. De asemenea, lucrarile la o alta statie, Stevenage, au fost abandonate pentru ca inginerii sa se poata concentra asupra lucrarilor de la Rugby. Potrivit lui David Franks, directorul departamentului cai ferate de la National Express, "contractorii s-au ocupat de lucrarea care le aduce cei mai multi bani".

Autoritatea de reglementare in domeniu din Marea Britanie a inceput o investigatie pentru a stabili care au fost neregulile la statiile Rugby si Liverpool Street. Este posibil ca autoritatea sa sanctioneze Network Rail cu mai multe milioane de lire sterline, insa este neclar cum va afecta aceasta compania, avand in vedere ca aceasta este dependenta de fondurile publice, iar profitul este reinvestit in retea.

De asemenea, Network Rail va plati compansatii in valoare de mai multe milioane de lire sterline companiilor de transport feroviar, insa o foarte mica parte din acesti bani vor ajunge la pasageri.

O sursa de la varful Network Rail a declarat ca "suntem suparati pe managerul de proiect, si anume Bechtel, care nu si-a respectat in mod repetat promisiunile facute inainte de Craciun". "Acest episod pune in discutie rolul contractorilor in viitor, una din optiuni fiind de a realiza mai multe lucrari in-house. Cand un manager de proiect da gres in aceasta maniera trebuie sa ne punem foarte multe intrebari", a mai spus sursa citata.

In anul 2003, Network Rail a anuntat ca reziliat toate contractele de mentenanta si a angajat 15.000 de persoane care se ocupa de reparatiile curente. Reparatiile majore sunt realizate in prezent de anumiti contractori, dar compania a anuntat ca si-ar putea revizui politica si va preluat tot mai mult din atributiile companiilor care desfasoara aceste activitati in prezent.