Transportatorii fluviali inregistreaza pierderi de zeci de milioane euro din cauza inchiderii circulatiei navale in urma ghetii formate pe Dunare, a declarat vineri, pentru Agerpres, directorul Sucursalei Drobeta a CNFR Navrom Galati, Florin Bejenaru.

Dunarea, blocata de gheataFoto: Captura YouTube

Potrivit acestuia, convoaiele de nave stationeaza in porturi incarcate cu marfuri, asteptand redeschiderea traficului naval imediat ce conditiile de iarna vor permite deplasarea acestora fara riscul de a pune in pericol siguranta acestora si viata echipajelor.

,,De asemenea, se cheltuiesc sume importante cu combustibilul necesar efectuarii manevrelor in locul de ancorare pentru pastrarea in stare de exploatare a echipamentelor. Intarzierile in livrarea marfurilor aduc pagube enorme si beneficiarilor', a afirmat Bejenaru.

El a precizat ca in afara de sloiurile de gheata, circulatia navelor a fost afectata si de debitele mici ale Dunarii, situatie in care autoritatile navale au emis avize catre armatori pentru respectarea gabaritelor de navigatie si redimensionarea convoaielor pentru tranzitarea punctelor critice situate in naval de Portile de Fier II (863+358).

,,Autoritatile teritoriale navale din Bulgaria, Serbia, Ungaria si Slovacia au decis, la randul lor, inchiderea circulatiei fluviale pe Dunare pentru preintampinarea unor evenimente provocate de sloiurile de gheata. Doar in zona portului sarbesc Novi Sad se desfasoara activitati portuare, unde trei spargatoare de gheata actioneaza pentru deblocarea senalului navigabil', a aratat Bejenaru.

Directorul Navrom a mai adaugat ca si ecluzarile prin barajele Portile de Fier I si Portile de Fier II au fost sistate. Prin acestea sunt tranzitate in conditii normale, in ambele sensuri, peste 37 milioane tone de marfuri pe an.