Vezi aici postarea Ryanair

Ryanair opereaza curse in patru aeroporturi din Romania: Bucuresti, Timisoara, Craiova si Oradea. Flota operatorului aerian este compusa aproape in exclusivitate din aeronave Boeing 737-800.
Dupa numarul de pasageri transportati in Romania, Ryanair s-a clasat anul trecut pe locul patru, dupa Tarom care a pierdut pozitia secunda in fata Blue Air.
---
Replica TAROM
In replica, atat in comentariile la postarea Ryanair, dar si pe pagina proprie, Tarom a postat un link catre un interviu acordat de catre CEO-ul companiei irlandeze in care acesta multumea operatorului aerian national din Romania.
"Daca nu exista TAROM, Ryanair nu ar fi existat. In primii trei-patru ani ai Ryanair foloseam aeronave, piloti si ingineri ai TAROM, erau exceptionali. Fara ajutorul TAROM in primii ani de existenta ai Ryanair, compania nu ar fi supravietuit", a declarat Michael O'Leary, potrivit BusinessMagazin.ro
"Cred ca este foarte dificil pentru TAROM sa supravietuiasca in conditiile actuale de piata din mai multe motive: este o companie mica in termeni europeni si apoi, cred ca este foarte dificil din cauza managementului TAROM, unde exista implicare politica. Majoritatea operatorilor aerieni, fie ca vorbim despre Air France, Lufthansa, British Airways, Ryanair - toate sunt companii private, nu avem implicare politica", a mai spus CEO-ul Ryanair.
Tarom a prezentat cu mare fast noua sa aeronava Boeing 737-800 NG
Tarom a prezentat miercuri, la aeroportul Otopeni, noua sa aeronava care se va alatura flotei in urmatoarea perioada: un avion nou de tipul Boeing 737-800 Next Generation, avion inchiriat pe o perioada de 10 ani.
Prima aterizare la Bucuresti s-a facut cu mare fast, aeronava fiind escortata deasupra aeroportului de doua avioane de vanatoare F-16, in timp ce la sol a fost asteptata de un alai intreg de politicieni, diplomati si oficiali ai companiei.
VIDEO Cum a aterizat la Bucuresti aeronava Boeing 737-800 NG "Sarmizegetusa" inchiriata de Tarom pe 10 ani: Escortata de avioane F-16 si asteptata la sol de un alai de politicieni
este evident ca privatul a batut, inca o data, statul roman!!!
regrete eterne pentru TAROM - posibil sa ramana la sol ca si surioara sa MALEV ...
am o rugaminte: plecati!
Care mai e sensul statului roman? Da-mi un motiv serios te rog pt care el trebuie sa mai existe! Statul trebuie sa asigure niste lucruri de baza.
Sanatate? mizerie, bacterii, spaga, dezinfectanti diluati, transfuzii gresite, incompetenta etc. Nu merci, mai bine te tratezi acasa.
Scoala? spaga de la gradinita, programa de 2 lei, metode invechite, analfabeti functionali, tavane care cad peste copii etc
Infrastructura? :))))) Nu merita comentat
Protectie sociala adevarata? Nu, nu ma refer la aia care stau acasa si primesc bani pt ca voteaza PCR zis PSD. Ma refer la protectia celor cu adevarat oropsiti de soarata. E plin inca de cersetori (unii chiar cu copii in brate) de oameni ce si-au pierdut mintile si stau pe strazi, boschetari, femei abuzate cu anii de soti, etc
Aparare? Cateva avioane SH, 2 fregate fara armament, 1 submarin nefunctional (fara baterii).
Citeste te rog despre rolul statului si lasa-ma cu nationalismul rostit frumos pe gura... Fapte. Ce ne ofera in acest moment statul ?
Vai ce ne mai mandrim ca ne-am unit ca avem o tara. Totusi la 100 de ani de la unire vedem inca o diferenta enorma intre zonele ce au fost sub Austro-Ungaria si celelalte. Mergeti de la Botosani spre Suceava si o sa vedeti cum se schimba brusc satele si oamenii. Din case darapanate si neingrijite in case frumoase, aranjate si chiar dichisite. Din oameni urati si betivi in oameni muncitori si plini de viata.
Am vazut de ce suntem in stare in 100 de ani.
PS: as pleca maine de aici fara niciun regret legat de tara. De familie de locuri, da. De romania si romanisme, nu.
Intrebarea este: toti politrucii perindati pe la Tarom reprezinta cu adevarat Romania sau doar gasca lor?
Si mai grav, daca avem un foarte prost management la TAROM - stii poate ca a fost unul belgian, draga coane, iarasi un strain, cred ca nici de ala nu ti-ar fi placut, desi a facut treaba excelenta... - cum pot io sa apreciez compania de stat TAROM unde, precum limpede rezulta se iau niste spagi mascate de ne doare in buzunar...De aceea pretul biletelor este mai mare -nu se iexista management performat, regrete eterne...
Cum crezi ca privatul ala irlandez face cursele mai ieftine si relativ comfortabile??? Crezi ca aduce bani de acasa cum face TAROM-ul???
Chestiunea se rezuma fix la managementul unei afaceri si la relatia afacerii cu clientii sai...
Va doresc un spor imens la zburatul cu TAROM
Pilotii aia militari mai bine luau la ochi turma de politicieni narozi, sau antrenau pe un cadet ceva....
HORROR !
Caragiale la puterea 10!
Sunt romani foarte buni care lucreaza in USA, UK, Franta, si cativa au mai ramas si in RO, dar
Multi romaniau ales sa plece in strainatate ca sa isi poata folosi mintea si puterea de munca pentru ca acilea vine un tembel sa te articuleze si sa te dirijeze, inclusiv in multinationale - ceea ce ...
Chestia asta imi aduce aminte, de ceva mai spre zilele noastre, adicalea de Grigore Moisil si de numaratul camasilor in armata...
Ryanair era o firma mica si uite unde e acum- cred ca au 80-90 de Boeing 737-800....
statul lor NU SUBVENTIONEAZA transportul aerian si de aceea au crescut privatii.
AFERIM - au infrant P$Distii!
Vorbim deschis despre aeronavele noastre. Ryanair foloseşte doar aeronave Boeing 737-800. Această flotă îmbunătăţită ne ajută să menţinem costurile scăzute şi să sporim standardele de siguranţă.
În acest moment dispunem de peste 300 de aeronave în funcţiune, iar durata medie de viaţă a aeronavelor noastre este de 5,5 ani.
În prezent, avem 183 de aeronave Boeing 737 -800 comandate şi am optat şi pentru alte 100 de aeronave Boeing 737 MAX 200. În urma acestei extinderi, până în 2024 vom avea peste 520 de aeronave în funcţiune şi vom putea transporta 160 de milioane de pasageri pe an.
Va fi suficientă acţiune pentru observatorii de aeronave, iar clienţii noştri vor avea de ales între numeroase zboruri ieftine.
Am fost de fata - pe Otopeni - cand PanAm a inaugurat linia New York - Bucuresti ( Otopeni-ul a fost construit TOCMAI in vederea acestui eveniment! Cu piste care sa tina greutatea lui 747 plin cu pasageri si bagaje! )
Daca nu stiti, consultati Google: Cati ani a zburat - si INCA zboara - Boeing 747?
Pana la acel nefast accident, cati ani a zburat Concord-ul?
Iar 'carpele' voastre zboara NUMAI 5 ani jumate??????????
Avioanele astea sunt facute, depinde de model, sa zboare intre 25 si 40 de ani, insa in industria transportului aerian se considera ca ai o flota "tanara" atunci cand media de varsta a aeronavelor din dotare e pe la 7 ani.
Asadar, Ryanair cu o medie de 5,5 ani are o flota foarte tanara, ceea ce inseamna consum mai redus, siguranta crescuta, costuri de operare mai mici (de aici si preturi mai mici !), comfort mai mare pt pasageri si chiar si poluare redusa,
Nu e deloc motiv de mandrie sa te lauzi ca ai in flota avioane de 40 de ani.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ryanair
Adica se lucreaza cu cap , cu marketing si cost-control .
Cine sunt inregistrate in Irlanda (pentru operatiunile din Europa) ? Apple , Amazon , Cisco , eBay , Google , HP , Intel , PayPal , Oracle , Twitter , Uber , Yahoo , Logitech , Facebook , Dropbox , AirBNB , LinkedIn si multe altele.
Veniturile mici ii obliga sa faca multe compromisuri. E obligat de veniturile mici sa accepte scaune/spatiu improprii.
Poate la zborurile de 1-2 ore poti sta inghesuit, dar la zboruri de peste 3 ore, e tortura.
Veniturile din ce in ce mai mici vor face sa acceptam "bucurosi" conditii de taxi de lumea a 3-a.
E ciudat cum oamenii se bucura ca au "sansa" sa zboare low-cost. E ca si cum te-ai bucura ca ai "sansa" de a manca junk food super ieftin.
Mare e gradina ta doamne, si s-au aduna multi in Romania ..s-au rasturnat multe carute acolo ...
Stii de ce nu au ? Pentru a putea fi curatate mai rapid avioanele intre zboruri , si astfel sa produca mai multi bani . Un avion pierde bani cand sta pe asfalt si castiga bani cand e in aer .
Doar la business ai confortul normal.
Din pacate nu s-a inteles ce am zis.
Normal ar fi ca aceleasi conditii de la business sa fie la standard. Nu stiti sa cereti conditii normale/confort minim, va multumiti cu venituri si conditii de viata sub nivelul vostru.
Nu e normal sa stam inghesuiti, sa te certi cu vecinul pe manerul scanului, cind mergi pe culoar sa te freci de ceilalalti pasageri. Sa iti ia sume exorbitante pentru un bagaj in plus, etc. WC-uri de te lovesti de pereti cind vrei sa iti ridici pantalonii, etc.
Lufthansa este scumpa ptr ca vrea un profit imens. E adevarat ca are salariati mai bine platiti, conditii putin mai bune ca la low-cost. Sigur ca aceste conditii nu justifica pretul.
Cum esti inghesuit ca sardinele? E cam acelasi spatiu la scaune.
E un mijloc de transport si atit, tot asa spui si cand te duci la mare cu trenul si ai bilet la clasa I-a? Ahh, aia de la clasa a II-a stau ca sardinele.
2-3 ore de zbor pe un scaun!?! Care e diferenta? Crezi ca la business class te-ai facut OM daca stai?
Oamenii NU se bucura ca zboara cu low-cost, pentru majoritatea nu conteaza cu cine zboara, ne bucuram sa gasim bilete ieftine, ca e doar un mijloc de transport si nimic mai mult sau mai putin.
Pretul la Orient Expres este "oleaca" mai mare decat la personalu' de Caracal....
RyanAir vine cu un mesaj direct, concret, care atinge una din corzile sensibile ale clientilor : pretul.
Tarom vine cu un mesaj ambiguu, care nu spune nimic clientilor, altceva decat ca "noi suntem romani si suntem buni" . Atat de buni ca s-a folosit Ryanair s-a folosit de noi ca sa fie mari si puternici , in timp ce noi, extraordinarii de buni de la Tarom inca ne cautam o strategie.
putem avea o companie de stat care sa nu fie capusata
printr-o mie de metode? Cele mai bune exemple: PETROM si Combinatul Siderurgic Galati.
Daca erai informat ai fi stiut cat fier se fura la Galati, ce au facut Vantu si Luca la Petrom, etc. Si astia erau
doar varful aisbergului.
Daca vrei sa ajungi din A in B in trei ore cu bagaj de cala, de cabina, iar in timpul asta sa primesti ceva de mancare, cafea, bauturi racoritoare si eventual o bere sau un pahar cu vin, iei o companie nationala, platesti 300 de euro si primesti toate astea.
Daca esti mai modest si vrei doar sa ajungi din A in B in trei ore, iei un low cost si platesti de cinci sau 10 ori mai putin.
Judecand dupa cifrele de trafic, concluzia care se impune este ca a doua categorie de calatori este MULT mai numeroasa decat prima.
@DT34 are mai sus un comentariu perfect - pentru cei mai multi dintre noi, avionul este doar un mijloc de transport si atat.
Pentru cativa, putini, avionul este locul unde ti se da sansa sa platesti 20 de uro pe o cafea, 50 de euro pe un sandvis, 10 euro pe un ziar samd.
Sa tot zbori cu ei la preturile alea...
Si ce figuri la bagaj de 22 Kg (cu drept de 2x20kg) cind la Blue Air au acceptat si 28kg fara nici o grimasa.
Cursele low-cost au succes in conditiile impuse de ei. In momentul in care depasesi cu 2 cm dimensiunile bagajului de mana, deja nu mai e low-cost. In momentul in care nu stii ca trebuie sa iti faci check-in online, si ajungi la aeroport, deja nu mai e low-cost. In momentul in care ai nevoie sa duci un bagaj de cala, nu mai e low-cost.
Low-cost se justifica in cazul unui zbor Munchen - Frankfurt, tip navetist, dar uite ca Lufti inca are zborurile astea de 30 minute pline, chiar daca sunt 8-9 pe zi. Si pentru ca pasagerii au alta mentalitate, si pentru ca au un scop, atat ca tara, companie, pasageri. Noi nu avem din nici o directie un scop comun.
Pretul "ieftin" afisat, ajunge sa fie cam acelasi atunci cand ajungi la plata - platesti bagajele, fel de fel de taxe plus transportul de la aeroportul secundar aflat la vreo 100 de kilometri de orasul destinatie..
Cel putin asa era acum vreo 5 ani; de atunci nu am mai zburat cu ei.. dupa o calatorie Barcelona (Reus!) -Stockholm (Skavsta!) in care mi-au amortit picioarele din cauza spatiului insuficient si inflexibilitatii scaunelor.
Dintr-un motiv sau altul, experienta m-a lasat de fiecare data cu un gust amar in gura, atat de amar incat am decis sa evit oricand e posibil.
Cu Tarom am avut intotdeauna experiente placute de zbor - de la calatori mai educati si respectuosi, la trecutul cu vederea a celor 2 kilograme extra la valiza, la mancarea inclusa.
Chiar daca am platit un pic mai mult (dar nu intotdeauna!), am avut parte de experiente in general placute si lipsite de evenimente - exact ceea ce astepti de la un zbor, mai ales cand zbori cu copii.
"Pui sau peste, dar ia un peste ca puiul s-a terminat."
"Dar vin?"
"Si el. S-a baut mult la zborul de tur."
Discutie cu un steward "afumat", pe ruta Pars-Buc la Tarom.
asta face minim de 15 ori pretu... deci per total se merita :D
Nu! Multumesc!
Anul asta am prins bilet fain la Tarom, zbor direct, in august spre Madrid dus-intors 700 lei de persoana fara umilinte si cu bagajele incluse, asa cum ar trebui sa fie un zbor. Sper sa nu mai fiu vreodata nevoit sa merg cu lowcost-ul.
Nu va mai spun ca multi din cei care muncesc pentru aceste compani sunt tratati precum sclavii , daca EASA sau Autoritatile Aeronautice ar face niste verificari reale la aceste compani si ar publica rezultatele multi s-ar lua cu mainile de cap , dar este o mare afacere si nimeni nu are interes sa spuna adevarul . Multe din aceste compani sunt foatre bine acoperite de harti (documente ) dar realitatea este absolut dezastruoasa .