Viteza de circulatie a trenurilor a fost redusa cu 20-30 km/h fata de viteza normala pe 65,42% din reteaua feroviara, in conditiile in care temperatura la nivelul sinei este cuprinsa intre 56 de grade si 59 de grade Celsius, a anuntat duminica firma care administreaza reteaua de cale ferata din Romania, CFR SA.

CaniculaFoto: USER UPLOADED

Restrictiile de circulatie sunt impuse ca urmare a avertizarii de cod rosu si portocaliu de canicula, potrivit caruia se vor inregistra temperaturi maxime cuprinse frecvent intre 39 si 42 de grade, emise de Administratia Nationala de Meteorologie (ANM), noteaza News.ro.

"Viteza de circulatie a trenurilor redusa cu 20-30 km/h fata de viteza normala pe 65,42% din reteaua feroviara. Temperatura la nivelul sinei este cuprinsa intre 56 de grade C si 59 de grade C!", se arata in comunicat.

CFR SA a anuntat sambata ca a impus de la ora 13.00 restrictii de viteza in circulatia trenurilor pe 37 de sectii feroviare, ceea ce inseamna ca 16,21% din reteaua feroviara era deja afectata de canicula, la nivelul sinei temperaturile ajungand la 50 de grade Celsius.

Douasprezece judete din vestul tarii se aflau, sambata, in cea de a doua zi de avertizare cod rosu de canicula, cu temperaturi cuprinse intre 39 si 42 de grade, in timp ce restul tarii este in continuare sub cod portocaliu de canicula, temperaturile situandu-se intre 36 si 39 de grade. Meteorologii avertizeaza ca vremea caniculara se va mentine, mai ales in zona de sud a tarii, inclusiv in Capitala, pana spre sfarsitul saptamanii viitoare.

Masurile speciale anuntate de CFR SA presupun revizii suplimentare pe retea in regiunile aflate sub atentionare, insotirea trenurilor cu personal de specialitate, in vederea identificarii potentialelor pericole, masurarea si inregistrarea permanenta a evolutiei temperaturilor la nivelul sinei, reducerea vitezei de circulatie a trenurilor cu 20-30 km/h fata de viteza normala pe anumite intervale de statii, avizarea permanenta a operatorilor de transport feroviar de calatori si de marfa (OTF) si transmiterea operativa a intervalelor de statii unde trebuie sa reduca viteza de circulatie.