Directorul general al Metrorex si directorul de exploatare au fost demisi in urma incidentului de la metrou de vineri dimineata
UPDATE: Directorul general al Metrorex, Marin Aldea, si directorul de exploatare, Liviu Daniel Dinu, au declarat, pentru News.ro, ca au aflat din presa ca au fost demisi si asteapta sa fie contactati de ministrul Transporturilor.
Marin Aldea, fost sef al Directiei Strategie, Planificare, Resurse in Metrorex, a preluat conducerea societatii in decembrie 2015, de la Catalin Homor, care a fost numit director general al CNADNR. Aldea lucreaza in Metrorex din 1991, cand s-a angajat ca inginer.
Liviu Daniel Dinu fusese numit director Exploatare in ianuarie 2016. Din decembrie 2012 pana in iunie 2014, a fost director Reglementari si Siguranta Circulatiei, iar ulterior consilier, pentru cateva luni. Din luna noiembrie 2014 pana in ianuarie 2016, Dinu a fost sef Depou Exploatare TEM, iar din septembrie 2003 pana in decembrie 2012 a fost sef Depou Adjunct Exploatare TEM.
Circulatia metroului pe tronsonul Izvor-Politehnica-Grozavesti a fost reluata vineri dimineata, la ora 7:45, dupa ce fusese oprita mai bine de doua ore pe acest tronson dupa ce un jgheab de scurgere a infiltratiilor a cazut din plafon pe o sina si a produs un scurtcircuit. Un tren plin cu calatori a ramas oprit in tunel, la aproximativ 200 de metri de peron la statia Eroilor, Metrorex precizand ca oamenii au fost evacuati in siguranta.
La ora 5.24, pe tronsonul Eroilor-Politehnica, pe firul 1, un jgheab de scurgere a infiltratiilor a cazut din plafon pe o sina responsabila cu transmiterea tensiunii si a produs un scurtcircuit. Din acest motiv, a fost scoasa tensiunea de pe sina, trenul care tranzita zona a fost oprit, calatorii din tren fiind evacuati in siguranta de catre echipele Metrorex prin statia Eroilor, spune Metrorex, precizand ca directorul companiei se afla la fata locului pentru coordonare si remedierea rapida a situatiei.
Ca urmare a scoaterii tensiunii din sina, pe tronsonul Izvor-Politehnica- Grozesti nu s-a circulat,
Potrivit Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Bucuresti-Ilfov, ISU a fost anuntat prin dispecerat de catre Metrorex referitor la existenta unei garnituri de metrou care a oprit din motive tehnice la aproximativ 200 de metri de peron la statia Eroilor, sensul dinspre Politehnica.
Au fost alertate subunitatile de pompieri Grozavesti si Detasamentul Special de Salvatori, la ambele capete ale celor doua statii, iar echipele de interventie de la Eroilor au gasit trenul in zona peronului si au fost informate ca toti calatorii au fost evacuati.
"ISU a efectuat o recunoastere in statie si in tunel, nu sunt probleme in ceea ce priveste siguranta calatorilor. De asemenea, a fost oprita circulatia si pe celalalt sens de deplasare. In acest moment, in statia Eroilor nu sunt calatori", spune ISU.
Probleme la metrou au fost si joi dimineata, din cauza unei caderi de tensiune pe linia Pipera-Berceni. Defectiunea s-a produs la statia Unirii.

ANALIZĂ Cât plătește Primăria Sectorului 2 pentru curățenia stradală și ridicarea gunoiului și de ce este mizerie pe străzi / Mesajul primarului pentru oamenii care aruncă gunoiul pe stradă: Îi vom amenda
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
Kremlinul ripostează, după imensul succes online al anchetei lui Navalnîi despre "palatul lui Vladimir Putin" / Tinerii se mobilizează în special pe Tik Tok pentru protestele anunțate sâmbătă în întreaga Rusie
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
Demiterea directorilor nu rezolva problemele tehnice.
Pe de altă parte, dacă următorului manager îi trasezi ca sarcină tocmai rezolvarea problemelor de bază care au dus la demiterea predecesorului, apoi îi urmărești progresul și îi evaluezi performanța pe baza asta, atunci probabil vei avea un management interesat de rezolvarea problemelor. Dar pentru asta trebuie să faci mai mult decât doar să demiți managementul. Să vedem dacă va fi în stare.
Ceea ce se întâmplă la Montreal aproape zilnic și la noi ceva mai rar este și nu este un lucru normal. Adică e normal ca infrastructura să se degradeze în timp, dar e anormal ca asta să nu fie problema nimănui. Adică să nu deranjeze pe nimeni, să dăm niște anunțuri și gata, ne-am spălat pe mâini. În România e mai grav la căi ferate și la șosele (inclusiv autostrăzile noi!): infrastructura se degradează și _nu este problema nimănui_; nimeni nu sare să rezolve.
consider insa o prostie sa concediezi fara sa stii motivul pentru care s-a petrecut incidentul in baza caruia ai demis pe cineva.
nu dai afara un manager pentru ca a intarziat trenul o ora, sau pentru ca a zburat o tabla pe sinele metroului, fara sa afli daca e vorba de culpa lui manageriala.
Unde sunt banii, cel puțin din această diferență?
Metroul trebuie să fie al bucureștenilor, pt a-și lăsa mașinile acasă, nu pt îmbogățirea unora. Ar trebui militarizat, dați afara toți și înlocuiți cu armata.
taie fondurile de la investitii / dezvoltare / mentenanta si rezolva problemele prin demiterea directorilor
asteptam demisia ministrilor si prim-ministrului!
Senzația mea e însă că mai întâi trebuie să demitem cam jumătate de milion de oameni din funcția de bucureștean.
Bucurestiul in intregul lui nu este decat platforma de incasari a clici fanariote a PSD+ALDE+PNL(PSD) baroni PSD de Bucuresti.
Romania este platforma de incasari a fanariotilor baroni de PSD+PNL(PSD) .
Poporul roman este prizonier administrativ al legislatiei PSD+ALDE+PNL(PSD)
U.M. 0..USR face tactici dar nu are trupa.Numai mercenari pripasiti.
Toate activitățile astea pompieristice, de genul "fă-te la ei, să vadă cine-i șefu" nu fac deloc bine. Trebuie analizate cauzele, făcut planul, intervenit, văzut ce se face ca să nu mai se întâmple niciodată.
Ce credeți? Inginerul care nu a verificat corespunzător respectivul jgheab, muncitorii care nu l-au asigurat decât cu o sârmă, supervizorul de tură care nu a aruncat ochii pe acolo... ăștia adevărații implicați, pățesc ceva?
Atunci, cu ce a ajutat schimbarea directorului general? O să mai cadă și alt jgheab, și o să cadă și tavane întregi, dacă la nivelul de jos și middle-management nu se intervine inteligent!
sictir!
in stilu asta nu isi revine tara asta nici intr-o suta de ani!
Meritocratia activistului de partid. Pleaca ciocu-mic si vine gura-mare.
Sa vina unul de la judet ca astia au experienta cu metroul. Sau unul din capitala ca stia sunt minte deschisa n-au mers in viata lor cu metroul.
Vroiau sa schimbe directorul oricum, asa ca decizia de destituire este una de sanchi, asa ca oricum dadeau fraierul afara.
Problema e cine vine, ce competente are si mai ales ce buget si mijloace?
La-au dat afara? Foarte bine, oricine lasa pasajul dintre statiile unirea 1 si unirea 2 deschis fara sa caute o alternativa este un personaj criminal.
E doar o chestiune de timp pana cand va avea loc un incident.
Asta e mersul lucrurilor demiterea e fireasca. Dar cand o faci asa la sanchi ca sa numesti un prost de-al tau doar ca are carnet de partid ...
Promptitudinea cu care au fost demise persoanele de la MEtrorex ma lasă rece, un gest opportunistic, pentru imagine, o forma fără fond.
PR pentru prosti...
Si avea Lapunsneanu o vorba ... e eficient genul asta de PR dar nu pentru mine...