UPDATE Statul nationalizeaza santierul naval din Mangalia, blocand vanzarea pachetului majoritar de actiuni catre olandezii de la Damen

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 11 ianuarie 2018, 11:53 Economie | Companii


Santierul naval Daewoo Mangalia
Foto: dmhi.ct.ro
Guvernul a promovat in sedinta de miercuri un memorandum care prevede ca statul roman vrea sa-si exercite dreptul de preemptiune asupra pachetului de actiuni de 51% de la santierul naval Mangalia pe care coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering vor sa-l vanda. Problema este ca acest drept de preemtiune este exercitat in plina tranzactie intre coreeni si olandezii de la Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor naval din Olanda. In noiembrie, Damen a anuntat ca a incheiat deja un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achizitionarea cotei sale de 51% de la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). Intrebarea este ce ar putea face statul roman cu santierul naval Mangalia, o companie aflata in pragul falimentului, cu pierderi de aproape 500 de milioane de lei in 2016 si datorii de peste 5,3 miliarde lei.

Ministerul Economiei detine in acest moment, prin Santierul Naval 2 Mai S.A. Mangalia, 49% din actiunile de la Daewoo Mangalia, iar coreenii 51%. Santierul Naval 2 Mai Mangalia este o companie de stat cu o cifra de afaceri care nu a depasit 30 de milioane de lei in 2016. Daca va detine 100% din actiuni, cum va reusi statul roman sa scoata compania din situatia dezastruoasa in care se afla? Ce ar putea face in plus fata de una dintre cele mai mari companii din domeniul constructiilor navale?

UPDATE Compania "Santierul Naval 2 Mai", controlata de Ministerul Economiei, a votat in doua randuri, in octombrie si decembrie, impotriva exercitarii dreptului de preemptiune. Prima oara a cerut o amanare a termenului pana la care poate fi exercitat dreptul de preferinta, iar a doua oara a votat impotriva acestui drept, motivand ca nu exista o aprobare din partea Guvernului.

Pe 19 octombrie 2017, actionarii Santierului Naval 2 Mai SA Mangalia (listata pe bursa cu simbolul STNM), care detine 49% la Daewoo Mangalia, au votat impotriva exercitarii dreptului de preferinta, mandatand conducerea societatii sa solicite Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering prelungirea perioadei de acceptare pana la data de 25 octombrie 2017. Actionarii aratau ca au nevoie de informatii suplimentare referitoare la conditiile si termenele tranzactiei. In acel moment se purtau negocieri cu olandezii. "Ulterior finalizarii negocierilor dintre DSME si Damen si dupa obtinerea informatiilor necesare si suficiente exercitarii Dreptului de preferinta si ulterior indeplinirii conditiilor prevazute la Clauza 10.6 din Contractul de societate mixta, SN 2 Mai va convoca adunarea generala a actionarilor in vederea pronuntarii asupra Dreptului de Preferinta", se arata intr-un raport al SN 2 Mai transmis bursei pe 19 octombrie.

Pe 19 decembrie 2017, actionarii SN 2 Mai au votat impotriva exercitarii dreptului de preferinta, "motivat de faptul ca nu a fost obtinuta aprobarea Guvernului Romaniei pana la aceasta data, avand in vedere faptul ca, potrivit Hotararii AGA din data de 19 octombrie 2017, DSME a fost notificata in privinta prelungirii termenului".

Trebuie precizat ca SN 2 Mai este controlat de stat, prin Ministerul Economiei.

Mihai Tudose: Vom face si o barcuta acolo


Intentia statului roman de a cumpara actiunile a fost confirmata miercuri seara de premierul Mihai Tudose. "Am incercat si se pare ca vom reusi sa rascumparam 51% din actiunile pe care le detine Daewoo la santierul naval si am zis sa ne exercitam dreptul de preemtiune la vanzare. Si am constatat cu specialisti de la Justitie si Finante ca statul roman nu stie sa faca lucrul acesta. O saptamana ne-am chinuit sa vedem cum poate statul roman sa cumpere actiuni sa avem santier maritim. Va spun ca il luam. Vom avea un santier al statului (...)Trebuie sa facem niste fregate si poate le facem noi. Ca altii le-ar fi putut face. Sa facem si mentenanta la noi. Poate facem si o barcuta acolo. Dar nu e posibil cu atata Dunare si mare sa nu aiba tara un santier naval", a spus Tudose la Antena 3.

Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor naval olandez, a incheiat un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achizitionarea cotei sale majoritare in Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), se arata intr-un comunicat al companiei Damen transmis in luna noiembrie. Constructorul olandez detine in Romania un santier naval in Galati si a fost vizat la inceputul anului de un posibil contract pentru achitia a patru corvete multufunctionale pentru Fortele Navale romane.

Olandezii ar fi urmat sa cumpere actiunile pentru 26 de milioane de dolari.

Santierul naval Mangalia are o suprafata de 980.000 de metri patrati, are trei uscatoare cu o lungime totala de 982 de metri si un spatiu de prindere de 1,6 kilometri. "Docurile, cu o latime cuprinsa intre 48 si 60 de metri, vor asigura Damen capacitatea de a satisface cele mai mari nave si structuri maritime. Ca atare, aceasta miscare reprezinta o completare strategica a portofoliului actual al santierului naval al Damen", mentioneaza compania.

Damen detine deja un santier naval in Romania, la Galati - in prezent, cea mai mare unitate grupului. "Odata cu aderarea la Damen in 1999, aceasta platforma s-a dezvoltat intr-o unitate foarte eficienta, cu o productie semnificativa de ordinul sutelor de nave si structuri. Expertiza in constructii navale si lantul de aprovizionare gestionat indeaproape au fost in spatele unora dintre cele mai importante livrari ale Damen pana in prezent, reprezentand pe deplin portofoliul de produse diversificat al grupului. Cu santierul naval Mangalia, Damen va avea cele doua mari santiere navale in imediata vecinatate", mai arata compania in luna noiembrie.

Potrivit Monitorului de Galati, compania olandeza era pe punctul sa organizeze o ceremonie festiva pentru tranzactia convenita cu coreeenii. "Olandezii începuseră, deja, pregătirile pentru preluarea Şantierului Daewoo Mangalia. Urma chiar să se organizeze şi o ceremonie festivă, inclusiv cu invitaţi din străinătate. Navaliştii din zonă au auzit că, după preluarea acţiunilor, partea română ar intenţiona să le vândă unui şantier din Germania. Dacă aceste zvonuri se confirmă, deja este a doua oară în ultima perioadă când Grupul olandez Damen pierde din cauza statului român oportunităţi de afaceri. Reamintim că Guvernul Cioloş a decis, în primă fază, ca SN Damen Galaţi să construiască patru corvete multifuncţionale, pentru 1,6 miliarde de euro dar, după alegeri, noul Guvern a stopat procedura, aducând ca argument faptul că nu s-ar fi respectat normele în vigoare privind achiziţiile publice", scrie Monitorul de Galati.


Citeste mai multe despre   










11482 vizualizari

  • -25 (81 voturi)    
    Statul...... (Joi, 11 ianuarie 2018, 11:55)

    polonyca [utilizator]

    ...............face , in sfarsit , ceva corect si in interesul STATULUI !! Felicitari pt decizia asta....!!! Jaful national ar tre sa mai inceteze...
    • +21 (53 voturi)    
      Esti sigur ca e in interesul statului ? (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:10)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      Tudose: 'Trebuie sa facem niste fregate si poate le facem noi.'

      Pai ca sa faci fregate trebuie sa stii cum ca si chinezii au santiere navale dar nu sunt in stare sa-si faca nici macar un portavion - au cumparat unul de la Rusia, vechi.


      Statul oricum detine 49% din actiuni ,sa nu cumva sa fie alta afacere PSD-ista in care ei cumpara astazi actiunile de la Coreeni vand anul viitor 90% din ele altei firme, din...Rusia sau China
      • +26 (36 voturi)    
        E vorba de PSD, deci e o tzeapa (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:54)

        Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        E garantat o tzeapa, PSD nu face nimic fara interesul propriu si de partid. Poate va fi folosit ca sa stoarca subventii de la buget, cum fac cu TAROM.

        Statul roman ramane cauza majoritatii problemelor noastre.
      • -19 (31 voturi)    
        fregate (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:55)

        Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Fregatele nu sunt portavioane...
        • +17 (25 voturi)    
          ideea e aceiasi, nu avem know how (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:50)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

          Israel cumpara submarine din Germania nu pt ca nu are santiere navale cei pt ca nu stie sa le faca.


          stie Romania sa faca fregate ??? NU, e o aberatie sa spui ca Romania va construi fregate cu o firma de STAT

          ar fi minunat sa stim sa le facem dar nu avem stiinta, tehnologia etc
        • -10 (18 voturi)    
          . (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:51)

          Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

          judecand dupa numarul de downvotes fregatele sunt portavioane. Expertii au vorbeste clar.
        • +2 (6 voturi)    
          Mai citeste o data (Joi, 11 ianuarie 2018, 16:04)

          DT34 [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

          "...fregate trebuie sa stii cum ca si chinezii au santiere navale dar nu sunt in stare sa-si faca NICI MACAR UN portavion"

          dupa cum nici bicicleta nu e motocicleta.
          "..vor sa construiasca motocicleta cand ei nu sunt in stare sa faca nici macar o bicicleta"
      • +15 (47 voturi)    
        Raspuns pe masura atitudinii Olandei (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:19)

        animatron [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Se spunea ca daca olandezii ar fi fost lasati sa preia santierele simultan cu o comanda "grasa" din partea Romaniei (minim 1,5 miliarde euro), atunci ar fi fost dispusi sa asigure in tara noastra mentenanta navelor comandate sau poate chiar sa construiasca unele aici.

        Pe hartie suna bine, mai ales pentru compania Damen, deja foarte multumita de afacerile facute in Romania (cel mai mare santier al grupului e aici).

        Numai ca astfel de comenzi militare nu au doar un aspect tehnic sau financiar ci si unul, politico-diplomatic, esential.
        Ori in privinta asta relatiile Romania-Olanda sunt foarte proaste, din cauza ostilitatii batavilor la adresa romanilor.

        Olanda a refuzat repetat, fara argumente tehnice, intrarea Romaniei in spatiul Schengen.
        Justificarea olandezilor au fost interpretari in cheie politica, fara legatura cu obligatiile si prevederile tratatelor si acordurilor UE.

        I se raspunde Olandei cu aceeasi moneda, de decizie politica care ignora realitatea tehnica de pe teren.

        Ar fi o slabiciune in cadrul echilibrelor de putere din aceasta UE aflata in curs de renegociere ca Romania sa cedeze in fata unui santaj grosolan din partea unei tari care are mari dificultati interne legate de imigratia marocana si curentul nationalist intern (peste 30% din voturi).

        Sa fii umilita ca tara membra de un "aliat" UE si apoi sa-i mai dai si 1,5 miliarde cadou de comenzi militare ar fi masochist si inutil.

        Germania sau USA pot livra fregate la fel de bune si sunt aliati sustinatori ai tarii noastre, nu de fatada.

        Romania creste rapid si continuu, fiind condusa in acest moment de un guvern care vrea sa practice ceea ce in vestul Europei se numeste "patriotism economic" (cuvantul "nationalism" nu e politic corect acolo).

        E modelul actualului guvern francez care in vara a blocat achizitia unui santier naval (falimentat tot de coreeni, STX) de catre italieni, pt a renegocia mult mai dur un acord.

        Santierul nostru va avea un alt partener, din UE sau USA !
        • +14 (28 voturi)    
          felicitari! (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:14)

          un om [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          un comentariu argumentat (corect din punctul meu de vedere), nu isterii sau lozinci.
        • +2 (22 voturi)    
          respectul se castiga nu se cere (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:49)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          Aratand degetul mijlociu unuia sau altuia nu inseamna ca vom fi mai respectati.
          Mai ales ca o facem in detrimentul cetatenilor romani care trebuie sa suporte costul pentru ifosele unor politicieni care nu reusesc sa castige nici macar respectul propriilor cetateni, d'apoi pe cel al altor state.
          "I se raspunde Olandei cu aceeasi moneda" :))) ma bufneste rasul. Pai daca ar fi fost sa i se raspunda cu aceeasi moneda trebuia sa zicem si noi ca statul de drept nu este respectat la ei in tara. Deocamdata noi trebuie sa dam socoteala pentru terfelirea statul de drept, nu ei.
        • -4 (10 voturi)    
          Bravo.. (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:50)

          cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          Daca adaugati si portul/santierul olandez din Rotterdam este cel mai coerent si complet comentariu...
          • +1 (7 voturi)    
            ne lasi cu Rotterdamul? (Joi, 11 ianuarie 2018, 18:08)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

            Comentariul initial e destul de corect dar aducerea Rotterdamului in discutie este o porcarie.
        • +2 (26 voturi)    
          Mori cu patriotismul de gat! (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:51)

          oigen [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          Deci o companie olandeza s-a decis sa riste din nou si sa isi mareasca semnificativ investitia si prezenta in tara asta, prin achizitia unui intr-un santier falimentar si tu te bucuri ca "le-o tragem" si ca le lua de sub nas contractul, asa ca "rasplata" ca Olanda tara de origine a Damen, nu ne doreste in Schengen cat timp suntem o tara macinata de coruptie. Cata trufie pe tine (si pe Tudose) din mijocul baligii in care te afli!
          • +5 (19 voturi)    
            e tipul patriotului de grota. (Joi, 11 ianuarie 2018, 15:18)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui oigen

            Cu din astia isi cistiga Victor Orban alegerile, tot cu din astea (dar mult mai inculti) sta si Putin la putere de citeva seci de ani, la fel si Erdogan. In timp ce altii trag de investitori sa creeze locuri de munca la ei in tara, noi ramanem blocati in a nu ne vinde tara.
          • +1 (11 voturi)    
            animatron (Joi, 11 ianuarie 2018, 15:23)

            moka [utilizator] i-a raspuns lui oigen

            oare stie el cati cetateni romani or avea un portofoliu cat de mic de actiuni la Damen direct sau indirect? Daca este patriot, ce are el cu actiunile acelor cetateni romani???
        • -1 (11 voturi)    
          cam asa e (Joi, 11 ianuarie 2018, 15:07)

          Point [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          astea sunt jocuri fine la glezna obosita.
          cum a fost si magaria pe fata cu ambasadoarea vietii.huoalndezii culeg ce se mai poate.
          romanasii ar trebui sa-si mai scoata capetele din fund si sa aplice toate parghiile posibile
          insa ma tem de cei mai rau. statul este si va fi o sursa de furaciuni,spaga,paraindarat etc.
          poate se arata un murican interesat si cumpara dracului toata ragalia
        • +3 (15 voturi)    
          ce ma? (Joi, 11 ianuarie 2018, 15:15)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          Patriotism economic?!? Ceea ce face guvernul actual e dezastru economic, nu patriotism. Cind schimbi sistemul fiscal de la o luna la alta, cind dai in cap unui sector (IT) care-ti aduce 6% din PIB, cind tot mediul de afaceri iti cere sa opresti tsopaiala fiscala si tu nu o faci, e patriotism economic? Crezi ca santierul ala ramas in proprietatea statului roman va produce mai mult pentru Romania decit aflat in proprietatea olandelilor alora? Oare cum ar fi aratat Dacia azi, daca eram si in cazul asta patrioti economici?
        • -2 (6 voturi)    
          Capra raioasa cu coada pe sus, mereu (Joi, 11 ianuarie 2018, 21:18)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          Asta transmiti de fapt.
      • -9 (17 voturi)    
        Chinezii fac deja portavioane (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:46)

        Koczka [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        In 2015 s-a inaugurat Liaoning, primul portavion de productie proprie ( 001 ). Pana atunc imai aveau 1 portavoion cumparat de la australieni si 3 portavioane de productie americana. Acum este deja gata al doilea portaavion de productie chineza cu imbunatatiri masive fata de 001.
        • +3 (3 voturi)    
          poti sa ne dai sursa cu cele 3 portavioane (Joi, 11 ianuarie 2018, 18:18)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

          de productie americana?
          Ha ha ha
          Liaoning este construit pe carcasa Varyagului cumparat in 1998 de la ucrainieni. Deci cam atat cu productia proprie, Este portavion scoala cel mult. Are la bord 24 avioane de lupta si vreo 12 elicoptere.
          Pentru comparatie cel mai mic portavion american are cam 90 de aeronave la bord.
      • -5 (11 voturi)    
        Habar n-ai ce zici. (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:07)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Chinezii vor sa faca in serie portavioane.
        Dar inainte de asta, au socotit ca e bine sa cumperi unul vechi ca sa stii cum se face + sa incepi sa antrenezi echipaje si sa fpormezi din timp o doctrina a pregatirii lor. Asat nu inseamna ca, efectiv o sa fie copiat portavionul vechi. Vor aduce multe imbunatatiri in conformitate cu evolutuia tehnicii.
        Asa si nord koreeni. Au facut rost documentatie pentru camere de ardere de rachete sovietice fixe, si acum la racheta cea mai mare a lor le-au adaptat sa fie pivotante pentru ghidajul zborului.
      • +4 (8 voturi)    
        Ce vorbesti? (Joi, 11 ianuarie 2018, 16:09)

        Aladin87 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Fortele Navale Romane au in dotare 3 fregate: Regele Ferdinand, Regina Maria si Marasesti. Primele 2 sunt cumparate sh de la englezi, Marasesti e construita in anii 80, ce sa vezi, la Mangalia.
        • -2 (12 voturi)    
          si? care-i ideea? (Joi, 11 ianuarie 2018, 17:47)

          gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Aladin87

          toate cele 3 vai de mama lor tehnic si ca dotari, cat si conceptual gresite pentru Marea Neagra. Dovedeste nu doar ca nu suntem in stare de construim (asta e clar ca lumina zilei) ci ca nici macar nu stim ce vrem!
          • +5 (7 voturi)    
            Ideea era ca... (Joi, 11 ianuarie 2018, 22:31)

            Aladin87 [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

            Ideea era ca ii raspundeam altui destept care zicea ca nu avem "know how-ul" sa construim o fregata. Acum ca ne-ai lamurit tu, putem sa le scufundam pe toate 3.
            • 0 (4 voturi)    
              nu sa le scufundam (Vineri, 12 ianuarie 2018, 9:09)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Aladin87

              ci sa le vindem cat mai urgent, si cat timp mai putem scoate 5 lei pe ele, unor tari cu litoral oceanic care chiar au nevoie de nave cu deplasament de >4K tone.
              Asa cum sunt acum, ne consuma aiurea combustibil, echipaj (prea numeros) si piese de schimb.
              • 0 (2 voturi)    
                Sa traiti! (Vineri, 12 ianuarie 2018, 10:49)

                Aladin87 [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

                Domn' Amiral, imi cer iertare ca am indraznit. Atat i-a dus capu' pe fraierii aia de la NATO. Daca le-ar fi semnalat cineva problemele astea, sunt sigur ca nu mai concepeau strategia asta de 3 lei pentru Marea Negra si Europa in general.
                • +2 (2 voturi)    
                  4 lei, nu 3 (Vineri, 12 ianuarie 2018, 13:16)

                  gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Aladin87

                  care strategie prietene? sa aduci fregate oceanice type 22 de vanat submarine in M.N. pentru patrula de coasta ? Sa construiesti "crucisator". Asta vrea NATO? sa ai fregate cu tunuri, fara nicio racheta? care cap, care fraieri, care NATO?
                  despre ce vorbesti? fii mai clar ca nu te inteleg.
                  • 0 (0 voturi)    
                    M-ai convins (Vineri, 12 ianuarie 2018, 14:08)

                    Aladin87 [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

                    Da, ai dreptate. Se vede ca te pricepi si nu are rost sa ma contrazic cu un specialist. Sa le vanda si sa cumpere ceva mai mic care sa consume putin. Si sa fie cu rachete, nu cu tunuri.
    • +34 (38 voturi)    
      Corect (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:12)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      Ar fi ceva corect daca santierul nu va fi capusat cu rubedeniile si curvele politicienilor
    • +24 (38 voturi)    
      Jaful va continua (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:23)

      vioridix [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      Jaful va continua la o scara mult mai mare odata cu trecerea in proprietatea statului.Vor fi angajati toti incompetentii sprijiniti politic si rudele lor, se vor achizitiona materiile prime si toate celelalte la preturi de zece ori mai mari decat cele reale, vor fi semnate contracte total defavorabile societatii. Nu inteleg cum de ati uitat ce fel de administrator a fost si este statul roman!
      • +14 (18 voturi)    
        MAre parte din lucrurile spuse de tine (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:28)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui vioridix

        Se intampla deja de mult timp la santierul din Mangalia, pana si hartia igienica se cumpara de 10 ori mai scump... Sa nu uitam ca statul avea si pana acum 49% din actiuni.
      • +1 (9 voturi)    
        asha e, dar vom fi mindri (Joi, 11 ianuarie 2018, 15:21)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vioridix

        Vom fi mindri ca le-am tras-o olandezilor, ca nu le lasam umiliti de capitalistii aia putrezi, ca ne tinem destinul in mina.
    • +19 (27 voturi)    
      decăt (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:23)

      sov [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      Statul face "decăt" o nouă gaură neagră şi "decât" nişte bărcuţe pe care le vor înjura, pentru extraordinarele performanţe, toţi marinarii care vor naviga cu ele.
      Jaful se face "decât" dacă te laşi jefuit...
    • +7 (21 voturi)    
      La care jaf te referi? (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:24)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      La care jaf te referi? Santierul apartinea deja unei firme private si ii aducea pierderi bugetului propriu si care vor fi transferate acum statului roman. Deci, la care jaf te referi?
      • -5 (19 voturi)    
        Pierderile erau fictive (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:29)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

        Se aduceau materiale din Coreea la preturi de 10 ori mai mari tocmai pentru a genera acele pierderi
        • +12 (14 voturi)    
          Vorbești să te afli în treabă (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:26)

          Spiky [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Dacă este adevărat, este problema statului român - există dosarul prețurilor de transfer, unde se vede cât costă materiile prime importate și produsele exportate - adică nu se pot subevalua materiile prime importate și supra evalua produsele exportate, că bate la ochi...
          Dacă nu se întâmplă asta, este vina statului român, că are o instituție - ANAF - care trebuie să caște ochii...
          • -1 (9 voturi)    
            Vorbesti aiurea (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:12)

            galeo [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

            CAtiva directorasi chiar au fost ridicati de politie din santierul Mangalia
        • +5 (11 voturi)    
          teoria conspiratiei.. sau a transpiratiei?.. (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:33)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Daewoo are super santiere in Coreea. De ce ar transporta sute de tone de materiale la un santier slab tehnologizat din Romania?
          • -4 (12 voturi)    
            Buna intrebare (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:05)

            galeo [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Poate nu stii, dar Daewoo importa tabla, tevi, si alte materii prime din Coreea .
            OAre de ce?
            Nu cumva pentru a nu plati profit in Romania ?
            • +10 (12 voturi)    
              presupui sau stii?? (Joi, 11 ianuarie 2018, 15:29)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui galeo

              Eu cred ca le cam inventezi. Impozitul pe profit in Romania este semnificativ mai mic comparativ cu Coreea de Sud.

              Materiile prime pentru un santier naval isi sunt a) ieftine si b) grele. Deci transportul lor din Coreea le creste semnificativ costul.
              Transferul de profit intre Romania si Coreea ar fi posibil doar daca impozitul pe profitul rezultat din activitate ar fi semnificativ mai mic, semn ca santierul are o activitate intensa, din care rezulta productie, vanzari (eventual exporturi), TVA, taxe si impozite pe salarii...
              In plus, ANAF-ul poate si are dreptul sa investigheze acest gen de practici de transfer al profiturilor pentru evitarea taxelor.

              DMHI are peste 2000 de angajati. Daca ii preia statul roman, pe cat punem pariu ca in curand vom plati de la buget salariile lor si peste 2-3 ani vor mai ramane 200 de frecatori de menta, iar santierul va fi pus pe butuci si vandut din nou?
              • +3 (5 voturi)    
                tin si eu acest pariu (Joi, 11 ianuarie 2018, 17:48)

                gwolf [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                asa cum l-ai enuntat tu.
                imi pun casa la bataie! care te bagi?
            • +1 (5 voturi)    
              economist mic si marxist (Joi, 11 ianuarie 2018, 18:35)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui galeo

              evitarea platii impozitelor pe profit se face in tara in care acestea sunt mai mari nu in aia in care sunt mai mici deci in cazul de fata era in avantajul coreenilor sa mareasca profitul in Romania.
              Faptul ca importau tabla, tevi din Coreea inseamna doar ca nu doreau sa le importe din China.
    • +10 (20 voturi)    
      Da... nu ne vindem țara... (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:21)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      ... o dăm de pomană contra șpagă grasă.....
      Ce să facă statul român cu un șantier naval?Câteva fregate? Câțiva ani de lucru, după care falimentul!
      Mai ține minte careva care erau pierderile la Petrom sau la Combinatul Siderurgic Galați înainte să fie vândut străinilor de la Arcelor-Mittal? Să vă aduc eu aminte: 1 MILION DE DOLARI PE ZI!!!! Adică în trei ani PCR-FSN-PSD a furat un miliard de dolari doar de la CSid Galați (firmele căpușă ale komunistoizilor).
      Mai bine ne vindem țara, că așa căpătăm ceva pe ea, decât să o lăsăm pe mâna superhoților PCR-FSN-PDSR-PSD!!!
      • 0 (2 voturi)    
        Bravo ma (Joi, 11 ianuarie 2018, 20:09)

        wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

        concluzia ta e ca mai bine ne vindem tara, nu ca mai bine sa stopam hotii si apoi sa ne apucam de ceva constructiv. Interesant....
        Pe logica asta, hai mai bine sa desfiintam tara cu totul, ce zici?
    • +4 (8 voturi)    
      Bravo si la mai mare,stat roman pierzator (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:20)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      Doar o nava importanta livrata in oct.2017 !!!
      Contracte = O
    • -2 (4 voturi)    
      Ca bine zici! Bine Liviulica! (Joi, 11 ianuarie 2018, 15:43)

      asistat [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      Bine PSD!
    • 0 (2 voturi)    
      Jaful tocmai continua (Joi, 11 ianuarie 2018, 21:16)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      Vrei sa iti aduc sminte de gautile negre economice de STAT?
  • -17 (33 voturi)    
    Adică... (Joi, 11 ianuarie 2018, 11:56)

    Spiep [utilizator]

    ... tocmai ne-am blocat și ultima șansă de acces în Schengen.
    • +1 (19 voturi)    
      Care acces...??? (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:01)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui Spiep

      Prin santaj etern ???? Scarboasa politica asta...
    • -10 (30 voturi)    
      semnal trimis hollandezilor... (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:05)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Spiep

      ...doriti santierul Mangalia, "decartati" votul ptr. Schengen

      cu Occidentul nu poti lupta decat cu armele lui.
      • -3 (9 voturi)    
        100% corect. (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:56)

        gv [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        100% corect.
        Hotii astia meritau sa le boicotam toate produsele la cum ne-au tratat mereu, dar mai vor si sa ne ia totul moca.
        • +1 (5 voturi)    
          da, "hotii astia ticalosi" (Joi, 11 ianuarie 2018, 17:43)

          gwolf [utilizator] i-a raspuns lui gv

          care vor sa nu permita libera circulatie a curvelor, proxenetilor si infractorilor romani in Sch. Buni crestini de altfel, ortodocsi cu frica lui Dzeu.
          bravo patroti retarzi, traiasca armele balcanilor impotriva occidentului decadent
    • -5 (35 voturi)    
      Olandezii oricum nu ar fi permis (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:14)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Spiep

      sa intre Romania in Schengen.
      Daca ar face-o, Constanta ar fi un concurent pentu Portul Roterdam. Iar olandezii sunt obisnuiti inca din copilarie ca e necesar sa faca numai ei bani, si nu sa-i lase si pe altii.
      • -1 (7 voturi)    
        Doar propaganda de 2 lei mereu. (Joi, 11 ianuarie 2018, 17:06)

        lumira [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Ai fost vreodata in portul Rotterdam? Stii cum sunt tratate navele in portul Constanta? Stii ca Constanta este pe lista neagra a porturilor din cauza spagilor cerute pentru orice? Nu are cum sa faca Constanta concurenta Rotterdamului nici in 100 de ani de acum incolo.
      • -1 (7 voturi)    
        astia cu Rotterdamul (Joi, 11 ianuarie 2018, 18:42)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        mai bine ne explicati cu dacii care erau cei mai viteji si mai drepti dintre traci.
        Comparatia Rotterdam -Constanta si posibila amenintare a celei de-a doua la suprematia primului este din categoria miturilor urbane - soarecele care sperie elefantul, dacii care i-au invatat pe romani latina, etc.
        Trecand peste problemele cu Bosforul si coruptia din portul Constanta, pentru a deveni un port important Constanta trebuie legata auto si feroviar de restul Europei.
        Pe autostrazile existente un TIR face 3 zile pana la Oradea sau Arad. Compara densitatea de autostrazi in zona Rotterdam si 600 km in jur cu cea din jurul Constantei si o sa iti dai seama.
        • +1 (5 voturi)    
          Cum se termina Sibiu -Pitesti, (Joi, 11 ianuarie 2018, 20:10)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          o sa fie e o autostrada completa din Constanta spre Centrul - Vestul Europei. E doar o problema de timp. Ca Olanda are mai multe autostrazi, nu impiedica si Romania sa ridice densitatea autostrazilor in viitor.
          Care probleme cu Bosforul ?
          Daca turcii taie si Canalul Mare, la nord de Istambul, o sa poata sa intre si super-petroliere de 500.000 de tone.
          • -1 (1 vot)    
            cand o sa se termine - candva (Vineri, 12 ianuarie 2018, 16:02)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

            O sa fie o (una) (1) autostrada completa.
            O autostrada care de-abia la Budapesta are legatura cu alte autostrazi "complete". Asta la vreo 1000 de km de punctul de plecare. E ca si cum primul nod major de la Rotterdam ar fi undeva pe langa Viena.
            Te intreb din nou, tu ai vazut ce retea de autostrazi e in Olanda, Belgia, nordul Frantei si vestul Germaniei?
    • +4 (6 voturi)    
      Zici ca nu am putut muta portul (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:26)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui Spiep

      din Rotterdam ?
      sau ceva sucursala locala?
      Condusa tot de olandeji?
      No atunci bine am facut
  • +19 (33 voturi)    
    Doamne Maica Domnului, astia-s nebuni (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:02)

    moka [utilizator]

    Bai fratilor eu nu va platesc taxe ca sa faceti voi afaceri paguboase.
    Daca vreau sa dau banii mei pe mana cuiva sa-i nvesteasca, ii bagam intr-un fond de investitii.
    Adica Daewoo a avut pierderi iar statul roman foarte priceput la afaceri il va rentabiliza???
    Nu mai vrem inca o gaura neagra la buget pe banii nostri.
    Folositi banii incasati din taxe acolo unde sunt destinati sa fie folositi intr-un stat normal. Limitati-va la rolul primordial al statului in societate. Uitati-va pe "job description-ul" unui stat modern si nu va mai aventurati aiurea-n tramvai pe banii nostri.
    • -2 (22 voturi)    
      Fals (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:33)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui moka

      Peste tot prin vestul Europei exista santiere navale detinute de stat, tocmai datorita intereselor strategice militare.
      Germania si-a salvat de la faliment de vreo 2 ori santierele navale, asta in timp ce tragea de urechi Polonia sa-si inchida santierele "neprofitabile" ce concurau direct santierele navale germane
      • +3 (11 voturi)    
        nu mai minti (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:25)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        de pomana
        • -5 (11 voturi)    
          Prietene (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:13)

          galeo [utilizator] i-a raspuns lui moka

          Eu lucrez in domeniul naval si cunosc dedesupturile acestei industrii de cand tu te incaltai cu fesul
          • +1 (7 voturi)    
            se vede (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:52)

            moka [utilizator] i-a raspuns lui galeo

            d'aia a ajuns domeniul naval epava si a trebuit sa-l vindem ca fier vechi cu 1 leu kilu.
          • 0 (6 voturi)    
            da, lucrezi in domeniul naval (Joi, 11 ianuarie 2018, 15:45)

            gwolf [utilizator] i-a raspuns lui galeo

            ca cineva trebuie sa pazeasca intrarea in santier...
            ia da exemple bai "strategule militar" ce si cate tari din vest detin santiere navale? cu numar si procent din total.

            ce este rau sa fie detinute de unii cu experienta in constructia de nave ? ce se intampla? pleaca cu macaraua sau halele in portbagaj ?

            ia zi tu, "din dedesupturile acestei industrii" ce e in stare Romania sa produca mai mult de o barca de salvare prin tehnologie si inginerie autohtona? chiar traiesti pe luna...?

            eu as fi de acord cu tine daca statul si clasa politica n-ar reprezenta cel mai mare dusman al dezvoltarii acestei natiuni. dar asa... traiasca altii prietene.
            • 0 (4 voturi)    
              Daca nu ai fi parerolog (Joi, 11 ianuarie 2018, 16:40)

              galeo [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

              Ai vedea ca unii mai mari ca noi au facut de curand miscari similare:

              France nationalises strategic shipyard to thwart Italian ownership

              https://www.theguardian.com/business/2017/jul/27/france-nationalises-strategic-shipyard-emmanuel-macron
              • 0 (8 voturi)    
                Franta Vericule?!, FRANTA !? (Joi, 11 ianuarie 2018, 17:41)

                gwolf [utilizator] i-a raspuns lui galeo

                Franta, care are flota militara din anii 1600, care este a 6-a putere navala a planetei.
                Noi suntem o bacterie comparativ cu ei, avem un crucisator comunist si doua fregate cu 2 tunuri! Franta este modelul tau care are aproape jumatate de granita litoral ? care are influenta istorica si politica in atatea locuri pe acest pamant?

                Mai ai exemple? sau incep eu sa numar eu toate tarile fara Franta, UK, Spania Italia si Suedia?
      • +1 (9 voturi)    
        Vest? (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:54)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        In vest statul NU FURA asa cum face mafia PSD, ALDE, UDMR scl. Iar daca fura. Justitia acolo nu apara HOTII, ca la noi.
  • +10 (16 voturi)    
    Coasta de est ? (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:05)

    Tescovin [utilizator]

    „Santierul naval Mangalia, situat pe coasta de est a Marii Negre,...”

    Serios ? Asta e din serie cu malul stâng / malul drept al Prutului.
    • +9 (11 voturi)    
      Da' aia cu santierul care are "uscatoare"?? (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:10)

      ccc745 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Sa puna rufe la uscat...
      Aaaa, era vorba de docuri uscate?
    • +5 (7 voturi)    
      Punctele cardinale și arhiepiscopale (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:34)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      ... e grele rău...
  • +1 (17 voturi)    
    ei (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:11)

    dum_i [utilizator]

    aici e o chestie cu olandezii si schengen...
  • +11 (23 voturi)    
    Mai este ceva de furat acolo (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:17)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    De exemplu niste fier, numai bun de taiat, mult teren care poate fi vandut clientelei. Nu poate PSD-ul sa se abtina daca se iveste o asemenea ocazie.
    • -8 (14 voturi)    
      Aaaa... Yorkshire, ...Exact tu (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:02)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      tu mai lipseai sa comentezi.
      Englezii si cu olandezii !........2 popoare coloniale sclavagiste si prietene, desigur !.
      Va mai scapat un monopol facut la Mangalia, pe teritoriul Romaniei !
      • +7 (13 voturi)    
        te bucuri ca santierul se va inchide ? (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:54)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        daca statul roman reprezentat de hotii din PSD iau acest santier inapoi doar 2 lucruri se pot intampla: santierul se inchide sau e vandut 90% altei firme din alta tara !

        e garantat ca Romania nu poate construi nave acolo din 2 motive: 1. nu avem stiinta si tehnologia necesara 2. nu avem clienti. asta era avantajul cu olandezii...aveau piata de desfacere
        • -4 (10 voturi)    
          Nu-i asa. (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:55)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          Santierul va ramane al statului, si vor fi facute acolo nave militare. Poporul roman are talent in constructia de nave. Stramosii poporului roman, Imperiul Roman, intr-o perioada aveau cea mai mare Marina de pe glob. Marea Mediterana se numea ,,Marea Nostrum !" . Adica Marea Noastra !. Creativitatea romana in tehnolgia constructiei de vase a fost la baza marinei saxone, apoi vikinge si apoi portugheze, spaniole si olandeze de mai tarziu.
          De fapt, in schema asta, olandezii sunt cei mai mari copiatori de constructii de vase.
          Cel mai creativ lucru facut de olandezi in constructia de vase: S-au priceput sa lateasca navele pe mijloc, ca sa incapa cat mai muti sclavi din colonii !
          Ce ? Au ajuns olandezii sa-i invete pe romani cum se fac navele maritime? : -)))))))))
          Olandezii sa-si vada de partea lor de treaba: Sunt o tara cu un sistem politic dezvoltat, si fabrici de productie a echipamentelor electronice militare de nivel inalt. Vor putea furniza aparatele cele mai sofisticate cu care vor fi dotate vasele. Dar structura de rezistenta a navelor stiu sa o faca si romanii.
          • +7 (13 voturi)    
            vorbesti serios? (Joi, 11 ianuarie 2018, 15:21)

            Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

            Si talentul asta s-a transmis genetic? Sau a ramas vreun virus in sol? Eventual vreun mormoloc zvarlit de un constructor de nave de la Roma pe plaja din Callatis?
            Structura de rezistenta? Adica avem tinichigii auto care iti sudeaza orice tabla?
            De unde le scoateti, nene?
            Pai, in primul rand ca nici nu era nevoie de ingineria de la romani, ca dacii zburau in cosmos prin axa universului care trecea tocmai pe aici.
            • +5 (9 voturi)    
              asa s-a transmis si bucataria mediteraneeana (Joi, 11 ianuarie 2018, 16:24)

              moka [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

              din generatie in generatie dar cumva a degenerat in jumari si sorici.
              acuma nu ca astea n-ar fi gustoase , GEN :))
          • +6 (10 voturi)    
            exact! (Joi, 11 ianuarie 2018, 15:36)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

            Deci vom construi la Mangalia nave ca acum 2000 de ani? In acest scop sper ca vom "importa" si niste arheologi italieni sa ne ajute cu tehnologiile sofisticate folosite de romani, in mod special cohortele de sclavi.. :)
            • -3 (7 voturi)    
              Navele romane erau construite cu (Joi, 11 ianuarie 2018, 17:09)

              Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              oameni liberi. Nu cred ca ai dovezi ca structura navelor era construita cu sclavi. Sclavii erau folositi probabil la taiatul primar al bustenilor. Nu am nici o dovada ca erau folositi sclavi la dimensionarea elementelor de lemn a carenei.
              Cu atat mai putin la montarea si ajustarea propriuzisa a componentelor
          • +1 (7 voturi)    
            ai dat-o in barci (Joi, 11 ianuarie 2018, 18:54)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

            Sa zic asa.
            Va sa zica la intrebarea clasica: Ce va recomanda ?
            Raspunsul tau este:
            Stramosii nostri, Imperiul roman, care ne-a transmis prin gena geniului maritim sttinta constructiei de nave.
            Pai ma mir cum naiba nu ne-au transmis si alte gene, cum ar fi gena constructiei de drumuri sau gena respectarii legilor.
  • +2 (16 voturi)    
    E posibil sa fie la mijloc o intelegere cu america (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:26)

    galeo [utilizator]

    Nu uitati ca anul trecut ambasadorul american s-a hotarat brusc sa faca o vizita la santierul naval din Galati (singurul santier care construia nave militare in Romania). Probabil ambasadorul amerian era interesat de cumpararea santierului din Galati de catre vreo companie americana.

    E clar ca santierul din Mangalia nu dispune de tehnologia necesara pentru dotarea militara ale viitoarelor nave militare ce se vor construi, probabil asta se va face in parteneriat cu americanii. Iar cumpararea santierului Mangalia face parte din parteneriatul strategic romano-american.
    • +2 (6 voturi)    
      Aiurea (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:10)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Ia sa fi fost o firma din rusia, ce mai aplaudai tu...
  • +7 (15 voturi)    
    nu inteleg (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:34)

    Xorciser [utilizator]

    Unde este nationalizarea...ca nu inteleg.

    Statul exercita un drept de preemptiune. Plateste bani pt a cumpara pachetul majoritar.
    • 0 (4 voturi)    
      plateste daca ii are (Joi, 11 ianuarie 2018, 18:56)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      daca nu, e o blocare gratuita a unei tranzactii
      si o nationalizare mascata
      Fiindca in lumea reala pretul de vanzare scade automat dupa o astfel de frana.
  • -1 (17 voturi)    
    E o afacere 100% (Joi, 11 ianuarie 2018, 12:43)

    Blackball [utilizator]

    SHENGEN. Si e bine asa...
  • +4 (10 voturi)    
    Schengen (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:17)

    Tescovin [utilizator]

    Schengen nu e turneul ăla pe care l-a câștigat Simona Halep acum câteva zile ?...
  • +7 (11 voturi)    
    După ce șantierul trece la statul român... (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:37)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    ... bănuiesc că acolo va fi numită CEO Carmen Dan, odată terminată misiunea sa la Guvern :))
  • +6 (8 voturi)    
    O fregata, o bărcuță ..... un ciubuc (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:47)

    Marinake [utilizator]

    Halal plan de afaceri daca raminem la fregate și bărcuțe (nave cargo pentru berbecuți, agrement, croaziera)
    Ar mai putea fi și alt plan. Poate vor să-i îmbogățească pe coreeni și pe ei în acest proces. In Franța lui Mitterand s-au îmbogățit unii pe banii statului companiile lor neperformante fiind alese pe "criterii" solide sa fie nationalizate.
  • -4 (14 voturi)    
    Felicitari! (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:49)

    Romulanul [utilizator]

    guvernului romaniei. Este o investitie strategica cu bataie lunga si in domeniul militar dar si civil. Mai terminati cu vandutul la olandezi. Daca tot vreti sa vindeti tot, nu mai bine va vindeti voi "sufletul"?, - pentru aceia care mor pe aici de grija Olandei. Olanda "prietena" Romaniei - "Prietenii stiu de ce"!
  • +7 (15 voturi)    
    Completare (Joi, 11 ianuarie 2018, 13:52)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    E vb de statul mafiot anexat de CIUMA ROSIE. Blocheaza din diverse motive (a) nu e șpaga cât trebuie (b) sunt multi bani de furat de acolo (3) il vor vinde mai târziu, dar cui trebuie, adica la ruși. Alta explicatie n-am
  • +4 (10 voturi)    
    Mandru ca-s roman,rupt in dos si ofticos ? (Joi, 11 ianuarie 2018, 14:09)

    Plagarus [utilizator]

    Inaine de Damen Shipyards Group,Daewoo-Mangalia, liderul pietei Daewoo, a adunat pierderi de 2,7 miliarde de lei in opt ani.
    Cam ce ar putea face RO cu santierul naval Mangalia, o companie aflata in pragul falimentului, cu pierderi de aproape 500 de milioane de lei doar in 2016 si datorii de peste 5,3 miliarde lei.
    • -3 (7 voturi)    
      Santierul va fi posibil militarizat. (Joi, 11 ianuarie 2018, 15:01)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Se vor construii nave militare, intai pentru Romania, dar apoi mai ales pentru export. Pentru ca Romania nu are nevoie de prea multe nave militare, avand in vedere costul intretinerii lor.
      • +4 (8 voturi)    
        Raha5 e zvoner sau raspandac (Joi, 11 ianuarie 2018, 16:08)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        explica-ne dom'le cum e conceptul asta de "militarizare" si ce ne aduce el bun.
        ai vazut tu studiul de fezabilitate si zice acolo ca militarizarea-i calea?
        ai si tu ca galeo informati "de dedesupt"?
        • -1 (5 voturi)    
          Pasol na turbinca ! (Joi, 11 ianuarie 2018, 16:52)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui moka

          Tu scrii din Sevastopol !. Va cam deranjeaza ideea cu militarizarea Mangaliei, nu-i asa ?
      • +1 (5 voturi)    
        traiesti in plina epoca Ceausista taica (Joi, 11 ianuarie 2018, 19:16)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Militarizat?
        Mai omule, specialistii care stiau sa faca vase militare( dupa tehnologiile anilor 80) au acum 50-60 de ani.
        Ce naiba nu intelegeti ca constructia unor nave de orice utilizare, militar sau civil, nu trebuie neaparat realizata in santiere speciale militare sau civile.
        Si ca achizitionarea lor poate fi mai putin costistoare decat fabricarea unei mizerii.
        Cat depsre rusi si presupusa lor opozitie impotriva "militarizarii" constructiei de nave la Mangalia e de tot rasul. Pe rusii ii intereseaza dotarea Marinei Romane nu cine construieste navele alea. Repunerea in functiune a Delfinului i-ar enerva de vreo 100 de ori mai mult decat presupusa "militarizare"
    • +4 (4 voturi)    
      pai cu managementul performant al statului roman (Joi, 11 ianuarie 2018, 15:03)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      condus de onor guvern pesede o sa castigam toate pietele regionale si internationale si o sa faca profit miliarde care o sa alimenteze bugetul de stat.
      Iti dai seama ca prin preemptiune statul preia si datoriile mentionate de tine de 5,3 mld lei. Datorii pe care ghici cine o sa le plateasca??? Aud???
      Si dupa aceea o sa cheltuiasca bugetul MAPN ca sa cumpere niste prostii produse de stat la Mangalia si o sa zica uite am adus santierul pe profit. Deci o sa cheltuie banii de la aparare pe barcute doar ca sa poata sa vanda o minciuna catre populatie
    • +3 (9 voturi)    
      nu-ti va raspunde nimeni (Joi, 11 ianuarie 2018, 15:41)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      patriotii astia gen demagogu sau polonyca NU sunt capabili de analize d-astea de fineturi...
      unde ploua cu saracie, mare e mandria prostului.

      Auzi la tudose: face romania fregate... Romania nu mai produce un capac de WC dar el vrea fregate de lupta...
      • 0 (4 voturi)    
        Fineturi..rusesti poate (Joi, 11 ianuarie 2018, 17:11)

        Brici [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

        Ce sa-i raspunzi unui postac ce copiaza date chiar din aticol si face un comment cu ele, doar asa ca sa-si faca norma ?
  • +4 (6 voturi)    
    asasinatul economic/moral psd-ist continua (Joi, 11 ianuarie 2018, 16:09)

    yellowdog [utilizator]

    cu blagoslovirea DNA Constanta.
    De ce nu vrea Tudose sa vanda partea de 51% din DMH Mangalia? Raspunsul scurt: continuarea capusarii.
    Pentru cei care nu stiu situatia am sa incerc sa le-o explic pe scurt. Exista o complicitate in capusarea acestui santier intre grupul infractional organizat psd (si nu numai) si conducerea coreeana. Aceasta unitate este singura din concernul Daewoo pe pierdere de zeci de ani de zile cu toate ca se lucreaza la capacitate maxima, au caietele de sarcini pline pe inca 2 ani de zile. E ca si cum ai o firma ce merge din plin, forta de munca ieftina (comparativ cu norvegienii muncitorii sunt platiti de cel putin 10 ori mai putin), infrastuctura de productie deja existenta (nu au facut investitii) iar tu sa reusesti performanta sa mergi an de an pe pierdere. E strigator la cer jaful de probabil sute de milioane de euro numai aici. Care este schema jafului? Coreeni au exportat profitul in schimbul lasarii capusarii de firme apropiate grupului infractional psd. Numarul de contractori care lucreaza pentru DMHI prin aceste firme este aproape egal cu numarul de muncitori din santier in jur de 5000. Lucrari care in mod normal se pot face in santier sunt contractate de firme de exemplu din Giurgiu, floare duhorii psd-iste stie de ce. In schimbul acestei intelegeri coreeni sunt lasati sa exporte fictiv profitul. Cum? Absolut tot ce se foloseste ca si consumabile se aduce din Coreea la preturit supraevaluate, sau figureaza ca fiind noi, dar sunt second-hand (ex motostivuitoare, etc). Tabla, pana si maturile tot din Coreea sunt importate. In felul acesta profitul dispare, nu mai sunt platite taxe pe profit.
    Marele salvator Tudose baga spaima in banci dar ca sa vezi cumpara actiuni intr-un santier care este pe pierdere. Daca ar fi lasat vanzarea catre olandezi ar fi murit capusele psd-iste. DNA Constanta se face ca nu vede.
    • 0 (2 voturi)    
      da, se face ca nu vede :) (Joi, 11 ianuarie 2018, 20:20)

      wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

      Presupunand ca ce spui este adevarat ar fi naivitate ca credem ca beneficiarii au fost si sunt doar cei de la psd...Treaba a mers la fel si pe vremea fostelor guverne, cel putin cu "aprobarea" serviciilor bineinteles, daca nu chiar sub coordonarea lor.
  • +1 (3 voturi)    
    Hai sa facem o gospodarie colectiva si la noi ... (Joi, 11 ianuarie 2018, 16:18)

    12_utilizator [utilizator]

    ...in sat! Viata sa ne fie bucurie, traiul sa ne fie 'mbelsugat!
    Episodul 2 Dupa cele 19 societati ale Primariei Bucuresti, nationalizarea SN Mangalia.
    Nu mare lucru am de spus...doar ca Statul Roman detine deja un Santier Naval la Mangalia, care la randul lui detine 49 % din DAEWOO HY. Daca ar fi dorit sa-si puna la incercare capacitatile tehnice si manageriale puteau sa inceapa cu SN Mangalia deja existent. Sa "asimilieze in productia interna" produse de inalta tehnicitate competitive pe plan mondial, cum se spunea pe vremuri. Sigur reusita ar fi fost totala si profitul asigurat.
    Ar fi putut sa pregateasca linistiti episodul 3 al nationalizarii-cooperativizarii...Fondul Suveran.
  • -2 (2 voturi)    
    Bravo! (Vineri, 12 ianuarie 2018, 8:43)

    stos [utilizator]

    În sfîrșit, guvernul este în stare de ceva pozitiv.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version