​FOTO Cum arată motorul avionului Blue Air care ar fi lovit „cel mai probabil” o pasăre la decolarea din Cluj-Napoca spre București

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 2 aprilie 2018, 11:46 Economie | Companii


Motor de avion lovit de o pasare
Foto: Blue Air
„Situația în care a fost implicată o aeronavă Blue Air, aseară, pe Aeroportul Internațional Cluj – Napoca a fost cauzată de ingestia unui FOD (foreign object debris), cel mai probabil – o pasăre sau un animal de mari dimensiuni”, transmite compania într-un comunicat. Din imagini se observă cum palele motorului au fost lovite și îndoite ca urmare a impactului.

„Aeronava Blue Air #0B3101, aflată în perfectă stare de funcționare, a decolat, conform programului de zbor de pe Aeroportul Internațional Cluj-Napoca duminică, 1 aprilie, la ora 21.41, cu destinația Aeroportul Henri Coandă. La scurt timp după decolare aeronava s-a reîntors in siguranta pe Aeroportul Cluj și a aterizat la ora 22.25. În urma inspecției realizată de echipa noastră tehnică s-a concluzionat faptul că motorul a fost impactat în urma ingestiei unui FOD, un animal sau o pasăre, chiar la ridicarea aparatului de la sol”, transmite Blue Air.

„După cum se observă și din imaginile atașate prezentului comunicat de presă, motorul prezintă semnele clare ale ingestiei ingestia unui corp extern (FOD) la decolare. Comandantul a decis, pe baza procedurilor si a compententelor sale, revenirea pe aeroportul Cluj-Napoca. Echipajul nostru nu a solicitat asistență la aterizare, revenirea pe pistă s-a realizat normal și, în niciun moment al zborului, siguranța pasagerilor Blue Air nu a fost pusă în pericol”, potrivit companiei.

După incident, o altă aeronavă Blue Air a decolat de pe Aeroportul Otopeni cu destinația Aeroportul Internațional Cluj pentru preluarea pasagerilor și s-a reîntors la București la ora 02.35.

Reamintim, un avion Blue Air care a plecat de la 21.30 din Cluj-Napoca cu destinaţia Bucureşti a avut o problemă la unul dintre motoare imediat cum s-a desprins de pe pistă, moment în care s-a auzit un sunet puternic, iar aeronava a început să trepideze energic.
















12311 vizualizari

  • +2 (20 voturi)    
    noua revolutie in gramatica " IMPACTAT " (Luni, 2 aprilie 2018, 12:04)

    mnicku [utilizator]

    ....." s-a concluzionat faptul că motorul a fost impactat în urma ingestiei unui FOD, un animal sau o pasăre, chiar la ridicarea aparatului de la sol”, transmite Blue Air. "
    < idem la ingestie - ce are stomacul cu motorul
    Dex: INGÉSTIE, ingestii, s. f. Înghițire, introducere pe cale bucală a alimentelor sau a altor substanțe în stomac. – Din fr. ingestion.

    daca asa arata comunicatul Blue Air ..... ar face bine sa treaca pe la scoala, sint agramati rau de tot
    • +6 (10 voturi)    
      În engleză e ”ingestion”, aviația e în engleză (Luni, 2 aprilie 2018, 19:02)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Dacă ai impresia că personalul aviatic o să stea cu dicționarele românești în mână pentru satisfacția unor grammar-nazi de pe forumuri, poți să crezi în continuare tot așa, nu se supără nimeni.

      În aviație, termenul consacrat pentru aspirarea unor obiecte străine în motor e ”ingestion”. Numai rușii își folosesc limba proprie în aviație, restul lumii folosește engleza.
      • -2 (4 voturi)    
        ca sa vezi (Luni, 2 aprilie 2018, 22:29)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        mi se parea mice cunoscuta limba comunicatului, fiindca e in engleza :))
      • 0 (0 voturi)    
        vorbe (Marţi, 3 aprilie 2018, 14:39)

        Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Nu trebuie sa stea cu dictionarul in mana, trebuie sa cunoasca l. romana. Termenii din l. engleza folositi in aviatie sunt folositi in comunicatele de presa pentru altii, nu pentru romani. Capisci?
    • 0 (2 voturi)    
      Si DEX-ul asta ..... (Marţi, 3 aprilie 2018, 10:40)

      DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Din fr. ingestion, adica in mod fals se acrediteaza idea ca limba romana a imprumutat cuvantul din franceza. Este exact invers , dupa cele mai recente studii.
  • -10 (14 voturi)    
    Da ce naiba o fi lovit? (Luni, 2 aprilie 2018, 12:59)

    Diac83 [utilizator]

    Am auzit inclusiv varianta ca ar fi lovit un cal. Cu naiba a ajuns ala pe pista?

    Oricum rezistent pasaroiu' lui Blue air, de s-a invartit ceva pana a aterizat din nou.
    • +6 (10 voturi)    
      avem deja o parere de expert.. (Luni, 2 aprilie 2018, 13:36)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Diac83

      " ..motorul a fost impactat în urma ingestiei unui FOD, un animal..." ..este evident ca e asa cum gandesti tu, si calul a fost digerat complet de motorul flamand... Oare de ce unii, chiar daca citesc un comunicat oficial, nu sunt in stare sa proceseze corect, si lanseaza aberatii? Eu cred ca stilul asta, de a deschide gura si a spune prostii fara sa astepti sa primesti informatii ce-ti permit sa spui ceva decent este bun doar pentru ziaristi - pentru ca li se vand produsele (pline de comentarii pline de ineptii). Varianta corecta, cea care presupunea sa asteptam sa obtinem informatii suplimentare, (cine stie, poate chiar o fi fost un cal) si apoi sa deschidem gura - deci varianta asta - nu se pune.
    • +6 (8 voturi)    
      heh (Luni, 2 aprilie 2018, 13:46)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Diac83

      Daca era un cal, atunci paguba ar fi fost mult mai mare, ar fi fost lovita inclusiv aripa.
    • 0 (0 voturi)    
      pasaroi (Marţi, 3 aprilie 2018, 14:40)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Diac83

      Pasaroiule, "s-a invartit" ca sa consume combustibilul...
  • -8 (10 voturi)    
    good good (Luni, 2 aprilie 2018, 13:26)

    Kosmos [utilizator]

    Se acopera unii pe altii
  • 0 (4 voturi)    
    O pasare nu poate face (Marţi, 3 aprilie 2018, 7:48)

    John M. [utilizator]

    asemenea paguba. Piesa e facuta din titan si are o tehnologie speciala pentru a rezista la impactul cu pasarile. Consultati fabricantul si veti vedea.
    • 0 (2 voturi)    
      depinde de viteza! (Marţi, 3 aprilie 2018, 10:56)

      iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Niciun fel de piesa din titan, nici la avioanele de vanatoare, nu poate rezista la impactul cu o pasare LA VITEZA FOARTE MARE, in regimul normal de zbor al unui avion cu reactie.
      Dar aici, viteza era doar cea de decolare, comunicatul spune clar " imediat cum s-a desprins de pe pistă,"

      asa ca da, este valabila cosntatare ta "o pasare nu poate face asemenea paguba" - ca doar nu a fost curcan, dropie sau strut!!!
      • 0 (0 voturi)    
        O precizare (Marţi, 3 aprilie 2018, 12:10)

        JustSomeoneOutThere [utilizator] i-a raspuns lui iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f

        Aigi gresesti: "viteza era doar cea de decolare" la decolare motoarele sunt la turatie maxima. Este, de fapt, singurul moment in care motoarele sunt la turatie maxima, deoarece, la scurt timp dupa delocare, pilotul scade turatia motoarelor.
        • 0 (0 voturi)    
          da, corect cu puterea maxima! (Marţi, 3 aprilie 2018, 14:04)

          un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui JustSomeoneOutThere

          Asta asa este, la decolare motarele sunt la puterea maxima, eventual cu injectie de apa pt a reduce temperatura excesiva la iesire.
          Deci da, turbina si compresorul se roteau cu viteza maxima ....
          Eu spuneam ca viteza AVIONULUI era doar de ordinul a 150 Km/h, spre deosebire de peste 800 la ora in timpul zborului !
          • +1 (1 vot)    
            Viteza (Marţi, 3 aprilie 2018, 15:12)

            JustSomeoneOutThere [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

            Viteza avionului ar fi contat, spre exemplu, in cazul impactului cu geamurile de la cockpit. Sau in cazul motorului, daca acesta era complet oprit.

            In cazul de fata vorbim de rotatia turbofan-ului, sau mai exact a paletelor acestuia. Acestea ajung la rotatii intre 3000 si 4000 rpm (cu viteze supersonice la varf). Asadar, orice impact cu orice obiect, cat de mic, poate avea efecte dezastruase. Si nu, nu e nevoie de un cal pentru a distruge o turbina de avion. O cioara (de la groapa de gunoi din apropiere) e mai mult decat suficienta.
            • 0 (0 voturi)    
              calul nu a fost ideea mea!! (Miercuri, 4 aprilie 2018, 22:21)

              un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui JustSomeoneOutThere

              Nu eu am zis de cal, iar un asemena animal ar fi lovit mai degraba trenul de aterizare ...
          • 0 (0 voturi)    
            Inca ceva (Marţi, 3 aprilie 2018, 15:16)

            JustSomeoneOutThere [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

            Viteza de decolare a unui B737 e de 250 km/h. Cu 150 km/h nu ai cum sa ai portanta :-)
            • 0 (0 voturi)    
              dar este groaznic!!! (Miercuri, 4 aprilie 2018, 22:22)

              un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui JustSomeoneOutThere

              250 la ora? este cumplit!
              Eu credeam ca suntem macar in anii ț60, cand se foloseau dispozitive active pentru hipersustentatie, ca sa poata decola o aeronava mare la viteze relativ reduse!
      • 0 (2 voturi)    
        degeaba (Marţi, 3 aprilie 2018, 14:43)

        Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f

        Degeaba le spui prostilor. Nu e vorba de viteza avionui, mica la decolare, e vorba de viteza paletelor in rotatie.
        • 0 (0 voturi)    
          OK, am retinut (Miercuri, 4 aprilie 2018, 22:23)

          un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

          o sa imi schimb in consecina numele: iliterat SI prost!
  • +3 (3 voturi)    
    Se intampla des la Cluj (Marţi, 3 aprilie 2018, 12:02)

    Moi1 [utilizator]

    Intrebati-i pe cei de la Wizzair cate decolari ratate au avut din cauza stolurilor de ciori de la groapa de gunoi de langa aeroport. Eu personal am trait doar una si mi-a ajuns! In locul lor as da in judecata aeroportul pentru ca nu e in stare sa asigure siguranta zborurilor.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică