Dacia contesta noua taxa auto
Constantin Stroe este de parere ca numarul automobilelor foarte vechi care vor intra in tara dupa intrarea in vigoare a noii taxe ar putea ajunge la 500.000 de unitatii. "Îndraznesc sa spun ca volumul automobilelor second-hand din categoria celor foarte vechi se va inmulti cu patru, respectiv fata de 125.000 de masini second-hand intrate in 2007, eu prevad o jumatate de milion de masini", a spus oficialul Dacia.
Intrebat daca mai este valabila situatia in care Dacia ar putea fi nevoita sa dea afara din oameni in cazul in care se adopta noua taxa, Stroe a raspuns: "Categoric, da".
Vicepresedintele producatorului auto a precizat insa ca Dacia cauta solutii pentru a contracara efectele economice defavorabile. "Noi acum ne antrenam sa gasim solutii pentru a face fata acestor efecte economice defavorabile si nu va spun decat doua cai: o crestere de volume, care ne va permite sa suportam mai usor, si, a doua, va trebui sa cautam piete externe mai multe decat am gasit pana acum", a incheiat Stroe.
Ministerul Economiei si Finantelor a pus miercuri in dezbatere publica proiectul de Ordonanta de Urgenta privind noua taxa de prima inmatriculare. Astfel, pentru o masina veche de 2-3 ani, cu o capacitate cilindrica de 1.600 de centimetri cubi, si catalizator Euro 4 va plati o taxa de 632 de euro. Pentru Euro 3, cu 4 ani vechime si 1.600 de centimetri cubi taxa ajunge insa la 1608 euro. Noua taxa auto va intra in vigoare la inceputul lunii iulie.

Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
INTERVIU cu ambasadorul României la Berlin, Emil Hurezeanu: Prin trecut și „milionul de mesageri români din Germania, ne leagă de această țară și germani un extraordinar patrimoniu comun”
Kremlinul ripostează, după imensul succes online al anchetei lui Navalnîi despre "palatul lui Vladimir Putin" / Tinerii se mobilizează în special pe Tik Tok pentru protestele anunțate sâmbătă în întreaga Rusie
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
Oamenii invizibili: Bolnavii cronici nu se pot programa la vaccinare din cauză că statul român nu a știut niciodată câți sunt / "Dacă ar exista registre de pacienți, ar dispărea toate serviciile și decontările fictive"
si mai multa grija pe viitor cu furculisionurile
Nu imi vine sa cred ca niste factori de decizie in guvern pot fi atat de prosti. Cel mai probabil este vorba de coruptie. Oare cine are ceva de castigat din taxa asta ? Ce firme ?
Asta s-a realizat prin incurajarea vanzarilor de Citroen si prin cresterea bugetului de stat din care fura fiecare cat poate.
Daca i-ar fi interesat sa curete parcul auto ar fi taxat rablele care se tarasc prin toate orasele romanesti. Nu cu mii de euro, dar macar sa se simta ca cel care polueaza mai mult plateste mai mult.
La taxe cat mai mici!!
2. Unii "e mandru" altii "e mai sarac si deci mai putin mandru"
3. Ceea ce astazi NU e rabla, maine o dsa fie
4. Loganul, pe langa pret, iti da si tie sa muncesti, mai precis e la fel de bun precum esti capabil sa muncesti.
Nu e vorba de prosti... sunt nesimtiti si corupti. Trebuie un Tepes sa-i traga in teapa pe Tariceanu si ai lui mafioti....
Exista o solutie mult mai sigura [in sensul ca da rezultate sigur]: sa imbunatatiti calitatea produselor dvs incat sa fie competitive cu celelalte de pe piata. Oare de ce Porche sau BMW nu plang in presa ca si copiii ca au nevoie de taxe de protectie impotriva altor producatori ?
Un porche costa cam cat o parcare intreaga de loganuri.
NOI VREM SA FIM MANDRII... si rupti in cur!
Pe ei fratilor, sa-i umplem de fum!
~3000E pt inmatriculare in RO. Huooooo. Sa o creada ei ca eu am sa dau bani pe asa ceva. Am rezidenta in cehia si nu am nevoie de numerele lor de ro
Sa dea bunul Dumnezeu sa cunosti saracia taricene...
Revenind la taxa, Stroie cica, 125.000 masini foarte vechi au intrat in 2007. Cat de vechi erau daca trebuiau sa fie cel putin Euro4? Mai vechi de 2001-2002 nu era nici una. Comparativ cu Dacia din 1980-1990 astea-s lux!
Asa e in economia europeana, trebuie sa stii sa si pierzi!
decat sa imi iau dacie noua mai bine imi iau 3 golf 3 si le schimb in fiecare zii.
Rusine ei vor ca tot omul sarac sa aiba de pierdut nimic de castigat.
Suntem prea saraci pentru masini ieftine la mana a 2-a.
Apropos, de taxa, oricum ar fi, niciodata nu va fi in favoarea cetateanului de rand, asta sa tineti bine minte. Desi eu personal cred ca si noi, posesorii de masini ar trebui sa avem un cuvant de spus.
La fel este si in SUA, si motivatia este foarte simpla. Taxa de fapt nu e calculata functie de cat de noua sau cat de veche e masina, ci e procent din valoarea de piata a masinii, care este foarte strict determinata de o organizatie independenta.
Cu cat valoarea de piata a masinii este mai mica, cu atat valoarea taxei este mai mica.
Exista si un argument logic pentru care cineva ar ezita sa cumpere o masina mai veche, insa multi nu realizeaza asta.
O masina noua nu are practic nevoie de reparatii si randamentul de consum al benzinei (nr de kilometri pe litru de benzina) este mult mai bun decat la o masina veche. Astfel, dai mai multi bani pe o masina mai noua, insa salvezi bani in intretinere, reparatii si benzina consumata (care nu e putin).
Daca nu mergi mult cu masina, s-ar putea sa nu conteze astea si sa iei o rabla. Insa daca circuli mult cu masina va trebui sa te gandesti mai mult la ce fel de masina iti trebuie...
Mie mi se pare ca discutia de ce o masina noua e taxata mai mult decat una veche stupida, deoarece principiul logic e doar valoarea masinii.
Vrei sa nu polueze, nu inmatriculezi masina pana nu trece testele de poluare, si unele state americane deja fac asta...
Restul nu este decat incercarea unor producatori sa-si protejeze cu orice pret piata de desfacere...
superiori, ingamfati si aristocrati, acesti "domni liberali" ne cred o gloata proasta pe care s-o vrajeasca ei cum doresc.
dezbaterile pe marginea "taxei auto" sunt edificatoare. ca sa combati ultimele inepti ale tariceanului, e suficient sa-l citezi din discursurile anterioare, atunci cand sustinea prima versiunea a taxei. acum, cu aceeasi inversunare sustine contrariul... ce sa mai credem?!
ori e prost, ori ne crede prosti...
Absurd...
Impunerea unei taxe presupune protejarea economiei proprii...
Cind am aceptat intrarea in UE am acceptat ca comertul intre statele membre sa fie exceptat de taxe.
SIncer sa fiu asta este ratiunea si baza UE.
Ce face SUA... ma doare in ...cot.
Ei se protejeaza de China.. Ce face Guvernul nostru in schimb, e o magarie.
Taxeaza masinile...vechi, ca polueaza...apoi masinile noi...ca... e mai bine asa... si... cert e ca sunt in CACAT...
Tare as vrea sa vad clauzele contractului cu Renault, care sincer sa fim are toate drepturile sa se revolte da cumva idiotii pe care i-am votat si ne reprezinta au inccalcat cumva clauzele... alea care de obicei nu se fac publice - in Romanica.
Pentru cum au modificat legea... RUSINE... atitia ani nu am avut voie sa aducem masini vechi, si brusc, aduceti baieti, poluati, nici o problema... in masa...
Ori sunt prosti, ori sunt prosti, ori sunt prosti, nesimtiti si corupti, sincer, probabil toate la un loc.
Mi-e si rusine ca i-am votat (naq ca am spus-o si pe asta).
Christian
Taxa este absurda din punct de vedere ecologic, taxa este absurda din punct de vedere al protejarii vreunui producator. Taxa asta aduce bani la buget si nimic mai mult... Cei din Comisia Euorpeana sunt si mai imbecili ca au inghitit argumentele celor din Guvernul Romaniei.
De ex. in Germania nu exista o astfel de taxa, poti sa cumperi ce masina vrei, cu ce norma de poluare vrei. In schimb cu cat masina polueaza mai mult cu atat platesti mai mult impozit pe an. Ex. am cumparat un Golf II din 1991 cu EURO 1, am platit 300 de euro pe masina pentru ca aveam nevoie de o masina pentru o perioada scurta de timp. Impozitul pe an la aceasta masina este de 130 de euro. Puteam sa-mi cumpar si o Dacie din 1991 NON Euro, plateam putin mai mult.
In schimb daca imi cumparam ultimul model de Dacia cu EURO 4 plateam in Germania!!!! 50 de euro impozit pe an.
Romania inca nu a auzit de economia de piata si de liberalizarea pietei.
Si sa fim seriosi, nimeni si nimic nu va opri sistemul politic din Romania sa faca ce vor ei cu noi. Suntem si vom fi o turma de oi si nimic mai mult, ca rusii, ne trebuie cineva la carma tarii care sa isi bata joc de noi pentru ca alta situatie nu cunoastem.
Vrajeala maxima vine de la UE, UE nu vrea sa ne ajute, UE nu vrea decat sa isi asigure o noua piata de desfacere, UE nu vrea decat sa isi protejeze propriile interese... restul este propaganda.
De ce nu se renunta la taxa asta si se taxeaza direct masinile vechi?
Un camion Roman de 25 de ani arunca in aer noxe si particule incomparabil cu un Logan.
Cine vrea sa conduca un Golf 2 de 20 ani sa plateasca RCA ca in Germania. Idem pt cei cu dacii de 30 de ani. [Si, desigur sa poti sa-ti faci RCA si pt 1 saptamana] iar cel care vrea sa mearga la serviciu zilnic cu o rabla care intoxica orasul sa plateasca o suma descurajatoare.
RCA-ul sa reflecte vechimea masinii si gradul de poluare.
Cei care viseaza la masini vechi, ieftine, producatoare de noxe sa se gandeasca la parintii care au copii cu maladii respiratorii, sau care se nasc cu malformatii. Si sa se gandeasca ca NIMENI nu le garanteaza sanatate si tinerete fara batranete ....
In fond problema de reduce la bunul simt si sentimentul de responsabilitate care lipseste de la foarte multi.
Ce comenteaza fata de faptul ca Golanul este chemat la service pentru ca RUGINESTE dupa 3 ani.
nu va mai tot agitati - lasati fiecare roman sa isi cumpere ce masina vrea el - nu ii mai varati pe gat masini proaste si taxe nezustificate .
dacia (logan) ii de buna calitate la banii la care dai pe ea si la cati ani merge cu costuri minime de intretinere. problema ii ca sunt multi ca si tine care is anti-dacia din principiu si fara motive chiar daca statisticile demostreaza clar ca loganul ii produsul perfect pentru multi din romania si si mai multi din alte tari (mult mai important decat vanzarile din romania).
gusturile nu se discuta, dar eu ti-as recomada sa-ti iei orice altceva.
Ideea e simpla: in UE au scazut sau chiar stagnat vanzarile de masini; asta inseamna ca a scazut productia; asta duce la eventuale concedieri de personal. Concluzia: cei din UE trebuie sa scape de masinile vechi, pentru ca cetatenii lor - nu si ai nostri! - sa-si cumpere masini noi! Altfel spus: ai nostri sa o duca bine iar altii (din noile intrate!) sa se descurce cu ce vrem NOI sa le dam! Ieri seara pe un post TV, un apreciat jurnalist, dadea exemplul Austriei, unde la licitatiile de auto second hand pot participa doar dealeri auto (persoane juridice!), dar conditia era ca dupa achizitionare respectivelor masini, dealerul are obligatia sa le scoata din Austria! Asta nu mai incalaca libera circulatie a marfuriloe, nu? cetatenii austrieci nu sunt impiedicati sa-si cumpere ce masina vor? De ce nu va preocupa si subiecte reale, ci doar din cele cu iz politic si populist? stiu ca suntem in an electoral, dar....o vointa unita a romanilor - privita nu doar din punct de vedere politic si electoral! - cred ca ar face mult bine Romaniei si romanilor!!!
Legat de astia de la dacia - cu litere mici - sa se duca dracului. cand "produsele" lor vor fi mai cautate decat mercedes mai vorbim pana atunci ciocul mic. intai sa despagubiti pe toti cei care au fost obligati sa va suporte proasta calitate, motoare care dupa 80000 km trebuie reparate capital, pivoti schimbati la fiecare 5000 km, masini noi scoase din fabrica care merg direct la service si multa multa rugina. credeti ca am uitat?
Daca ai avea bani de TAXI, ai putea intreba taximetristii ce au schimbat, sau nu la Loganul lor.
Fraieri cocliti si snobi.
Cum sa compari racheta (mercedes) cu trompeta (logan)?
Hai sa nu mai producem nimic la noi ca este prost.
Asa Comisia UE si-a retras reclamatia si sumele incasate raman la guvern.
Este o aiureala sa justifici taxa cu poluarea fiindca nu poti prevedea cat va merge cineva cu o masina. Daca masina se vinde sau devine inutilizabila dupa un an, cine mai returneaza taxele?
Taxele pentru poluare sunt deja incluse peste tot in acizele pe combustibili (cat arzi atata platesti) dar acolo pretul este asa de mare ca nu mai au loc si alte taxe.
Dupa ce o sa piarda procese din tara ale celor nemultumiti ca au platit deja taxa, plus protestele celor ce vand masini noi vor anula taxa asta stupida, maxim pana la sfarsitul anului.
orice tara producatoare de masini isi protejeaza cat de cat producatorii autohtoni. si ii normal sa fie asa pentru ca ii o sursa forate mare de slujbe, exporturi, taxe la buget din care toti locuitorii tarii au de castigat.
da-mi exemplu de o economie care supravietuieste numai din importuri ?
Ai mei au evitat mereu sa cumpere masini vechi ca sa nu se duca cu ele din doua in doua luni la mecanic. Cred ca e cea mai buna alegere chiar daca platesti mai mult la inceput.
E pur si simplu stupid sa maresti taxa pentru masinile care polueaza putin, mai bine zis e o contradictie. In Europa se discuta diminuarea nivelului de CO2 prin fel de fel de masuri iar noi ne grabim sa facem tocmai contrariul. In UE se subventioneaza cumpararea vehiculelor care polueaza putin, iar noi le taxam.
Daca oficialii de la Bruxelles s-au gandit sa ne transforme in cimitirul de masini al Europei (cum au facut deja cu Polonia) si sa mai scoata si niste bani din asta (nu uitati ca dealer-ii de masini second-hand germani si-au deschis filiale in Romania), au reusit. Le mai da o mana de ajutor si entuziasmul cretin specific romanesc: "sa-i umplem de gaze!"
Asa ca luati-va masina de 1500 de euro si aruncati-o dupa un an...
A! era sa uit. Trebuie sa le urez succes in afaceri tuturor gentlemen-ilor dubiosi care abia asteptau sa se schimbe legea: trecerea de la bisnita la import de automobile este un pas urias inainte pentru orice schimbator tuciuriu de valuta.
La mai bine!
P.S. Renteaza mai mult un matiz nou si mic si vai de capul lui decat un ditamai mercedes de 40 de ani. Ce sa-i faci, noi romanii iubim externalizarea marimilor.
Alea de dincolo, in special din Germania - tara care tine la standardul DIN - merg, cum zici si dupa 15 ani sau mai mult si n-au trecut pe la "doctor". Tare curios sa vad Logan-ul dupa 15 ani! Vezi ca deja se "inroseste" pe la esapament si tobe!
1. Versiunea gen "taxa pe lux". Porcent din valoarea de cumparare de nou din factura sau SH daca are factura sau daca nu valoarea de catalog. Eventual acest procent ar trebui corelat cu valoarea masinii (cele sub 10K 2% cele intre 10K-20K 3% si asa mai departe pana la un maxim de 10% pt masinle de aproape 100.000E. Se putea face un algoritm simplu si aplica si in functie de norma de poluare. La aceasta suma se mai adauga un 0% daca era Euro 4 un 20% daca era Euro 3 etc ...un 80% pt non Euro. O varianta
2. Versiunea "taxa de mediu" . Aceasta era cea mai corecta forma. Se plateste anual , de toata lumea ca o rovignieta. Se merge la RAR se face norma de emisii anual. Fara asta nu poti circula. Si apoi se plateste "la gram" . Exemplu motorul tau produce 133 g Pb inmultesti cu o suma/per gram. Aceasta suma poate eventual sa aiba niste valori in functie de mai multe praguri. Sub 100g o suma intre 100g - 200g .
Aceasta varianta mi se pare cea mai corecta. Ar putea aduce o suma decenta in fiecare an de la fiecare. E cel mai corect ca platesti cat mergi si mai ales cat poluezi. De ce sa plateasca cel care are motor 2.5 Euro 5 mai mult de 5 ori decat unul care isi ia 1.2 Euro Euro 4 daca el polueaza mai putin.
Astfel cand va trebui sa platesti 500-1000 Euro pe an sa umbli cu o masina non euro, atentia ANUAL si 50-100 Euro sa umbli cu >Euro 4 sa vedeti :
- cum se renunta la vechile dacii (cu pararere de rau dar automobilul e un lux iar aerul il respiram cu totii)
- cum fiecare isi va lua o masina cat mai putin poluanta atat noua cat si second