Sanofi anunța că angajează în jur de 3000 de persoane în Europa, în special în România și Cehia, și în jur de 200 în Franța. La doi ani și jumătate după lansarea discuției în legătură cu acest subiect, Sanofi renunță la activitățile sale din Europa, potrivitlesechos.fr.

Impactul medicamentelor asupra sanatatii oraleFoto: Google

În noiembrie 2015, sectorul de management al companiei și-a acordat un an pentru a lua o decizie cu privire la viitorul acestui pol de afaceri. Reprezenanții companiei susțin ca procesul a durat mai mult deoarece separarea activităților pe departamente a fost complicată. În timp ce cele două mari fabrici de producție sunt situate în București și Praga, alte douăzeci de centre de producție franceze sunt implicate în fabricarea sau ambalarea produselor generice, a afirmat marca Zentiva pe site-ul său.

Clasate pe locul șapte în lume, produsele Sanofi își mențin vânzările stabile în Europa, unde sunt comercializate sub marca Zentiva. Compania generează aproximativ 155 de milioane de euro Ebitda (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization), cu o cifră de afaceri de aproape 800 de milioane de euro (dintr-un total de 1,8 miliarde de euro la nivel mondial).

Sanofi a preluat controlul asupra Zentiva Cehia în 2008, că parte a unei oferte de achiziție de 1,2 miliarde de euro. În cele din urmă, fondul Advent a câștigat competiția, la un preț estimat la aproximativ 2 miliarde de euro.

"Acestea sunt întreprinderi solide și profitabile. Cu toate acestea, pentru a continua să câștigăm cote de piață, ar trebui să ne extindem și în alte segmente în care nu suntem foarte bine poziționați", a explicat, în noiembrie 2016, directorul executiv al Sanofi, Olivier Brandicourt.