Taxa auto creste de circa trei ori pentru masinile noi si scade de 10 ori la cele vechi
Conform noii formule de calcul a taxei auto, pentru un autoturism nou, de 1.400 de centimetri cubi si cu dotare euro 4 se va plati de 2,6 ori mai mult, adica in loc de 161 euro, 420 euro. Taxa auto pentru masinile dotate cu euro 3 si vechi de 3-4 ani, scade cu doar cateva sute de euro. Cele mai mari scaderi de taxe, de pana la 10 ori, vor fi aplicate masinilor cu dotari Euro1 si celor non-Euro, explicatia fiind vechimea foarte mare a acestora. Potrivit Mediafax, masinile euro 1 cu o capacitate de de centimetri cubi, cu vechime de 12-13 ani vor avea o reducere a taxei de la 3.606 euro la 508 euro, iar cele de 14-15 ani, de la 3.606 euro la 323 euro.
Proiectul de modificare a taxei de prima inmatriculare prevede reducerea acesteia in functie de vechimea masinii. Astfel, cu cit masina este mai veche cu atit se reduce si timpul de poluare in circulatie, deoarece ii scade si durata de viata. Prin urmare, pentru masinile noi, taxa auto se va reduce cu doar cateva procente iar pentru cele cu vechime de 20 de ani, taxa scade cu pana la 90%.
Proiectul de ordonanta de modificare a taxei de prima inmatriculare este total nesatisfacator pentru producatorii de automobile si de componente auto din Romania. Acestia sustin ca taxa avantajeaza masinile foarte vechi si estimeaza ca volumul automobilelor second-hand din categoria celor foarte vechi care vor intra in Romania va cunoaste o crestere spectaculoasa, de la 125.000 unitati in 2007 la aproape jumatate de milion in acest an.

România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
VIDEO Rusia, o viață în exil: Copiii Gulagului se luptă de 30 de ani pentru a reveni acasă
Sorin Cîmpeanu, invitat în studioul HotNews.ro de la ora 18,00. Realizator - Mona Hera
VIDEOINTERVIU/ Beneficiile pe care le pot acorda firmele angajaților anul acesta, dacă au posibilitatea, explicate de Cristian Rapcencu. De la cei 400 lei din telemuncă, la decontarea concediilor și cei 1.500 lei pentru creșă sau gradiniță/ Cum se poate deduce întregul cost cu casele de marcat
voua chiar nu vi se pare aiurea legea asta?
dupa parerea mea efectul va fi ca in tara noastra vor fi in viitorul apropiat mai mult masini vechi decat noi ..ceea ce va insemna un grad mult mai mare de poluare.
Am auzit justificari gen ca o masina veche mai are de poluat numai cativa ani....si vrea in felul asta sa le elimine ..problema e ca cel care a avut o masina veche se duce si ia o masina la fel de veche dupa aceea , sau daca ia una noua ar putea fi incurajat sa o ia de acum si sa nu mai ia o rabla intermediara...
poate ma insel , dar io asa gandesc , ..daca aveti argumente in favoarea legii va rog sa ma lamuriti si pe mine.
mersi
O taxare inversa, din ce in ce mai scumpa pe masura ce vechimea masinii creste ar fi intr-adevar logica. Dar logica elementara nu este atuul guvernantilor.
Cel mai surprinzator este ca si functionarii Comisiei au inghitit galusca fara comentarii.
Inca o dezamagire...
In cazul asta de ce nu s-au luat drept baza de calcul cele 2 extremitati si sa se calculeze taxa in baza diferentei gradului de poluare?
O masina non euro polueaza de 7 ori mai mult decat una euro 4. Asta la un calcul simplu inseamna ca in 2 ani rabla polueaza cat cea noua in 14. Atunci unde mai e rationamentul? A, am uitat, in golirea parcului de rable din vest . . .
Tot inainte natiune! sa nu uitam de ce ne-au primit in UE cu bratele deschise . . .pt ca suntem la marginea uniunii si suntem numai buni de groapa de gunoi . . e logic nu?
evident ca taxa e aiurea, dar faptul ca pentru masinile vechi scade, a fost o conditie UE.
"Corect" ! Dupa care este inlocuita cu alta rabla straina ca e mai ieftin de inmatriculat , si tot asa...
Deci in tara se vor rula numai rablele strainilor pana cand se vor strica...vom ajunge la situatii de genul: cat de des imi schimb calculatoru asa imi schimb si rabla ...poate le vin distribuitorilor de calculatore ideea sa faca niste pachete promotionale: rabla +pc.
http://www.capital.ro/index.php?section=articole&screen=index&id=106819&newsletter_link=1&utm_source=newsletter_zilnic&utm_medium=email
Oare de ce nu comenteaza nimeni acest aspect?
Cu ani in urma lumea era revoltata de fraza d-lui Gherman : M-AM SATURAT DE ROMANIA!
Inca nu v-ati saturat????????
Fraieri sunt cei ce mai cred in viitorul acestei tari putrede pana in miezul ei si stau in patru picioare la dipozitia guvernantilor!
romani: ORI IN STRADA ori AFARA!
(ps- mira-m-as daca apare acest articol....DAR TOT PLEC!)
Inca nu v-ati saturat ?
Astept scaderea acestei taxe pt a inmatricula un BMW din 2002/Euro3 care are un nivel de noxe mai scazut decat Dacia cea noua cu nume de Logan iar la dotari nici nu se poate compara ca lista ar fi prea lunga. Am calculat cu ambele formule de pe site-ul minist de finante. Am de platit cu 7 euro mai putin 1708 in loc de 1715!!!! Unde este taxa de 10 ori mai mica? Poate taxa de 3 ori mai mare este adevarata. Deja nu mai conteaza. Ar trebui sa se vada mai bine disperarea de a taxa orice: Asta-i noua doctrina liberala probabil!. Banuiesc ca Tariceanu vinde numai EURO5! Grabiti-va la vot si priviti de 9 ori unde puneti stampila.
Si INCA mai vrei sa astepti alegerile? Esti si mai fraier: 1) ca-ti pasa de ele 2)ca mai astepti ceva in tara asta
am citit comentariile de mai sus si am si eu cateva pareri:
- guvernul tine cu orice pret sa mai stoarca ceva bani din cetateni ca sa-si acopere masurile populiste care nu au finantare suficienta.Au vazut ca se cumpara peste 200.000 masini noi pe an si au schimbat macazul radical. Ce logica are sa platesti mai mult pe o masina noua care se stie ca polueaza de N ori mai putin. Ideea taxarii este sa platesti mai mult pentru masina care polueaza mai mult nu invers, in felul acesta se descurajeaza poluarea. Sunt de acord ca asa cum era taxa anul trecut de exemplu era un pic cam exagerata, ca tot mai bine iti iei o masina nemteasca de 4 ani decat sa mergi cu o dacie veche pentru ca taxa pentru second hand este foarte mare.
-comisia europeana sprijina formula de calcul ca sa mai scape de rablele de la ei sau nu au inteles exact nici ei ce vor sa faca baietii buni din Romania
CMC Vechime, Taxa 2006, Taxa 2007,Taxa 2008
1400 NOUã, 161 euro, 161 euro , 403 euro
1-2 ani, 284 euro, 139 euro, 344 euro
4-5 ani, 299 euro, 111 euro, 265 euro
1600 1-2 ani, 324euro, 159 euro, 394 euro
4-5 ani, 342 euro, 127 euro, 302 euro
2000 1-2 ani, 945 euro, 461 euro, 820 euro
4-5 ani, 998 euro, 370 euro, 630 euro
>3000 1-2 ani, 4501 euro, 1974 euro, 2.338 euro
4-5 ani, 4276 euro, 1583 euro, 1.796 euro
Cica oameni astia fac legi coerente si lucreaza pentru noi. Cel mai dureros este ca NOI i-am ALES.
deci FORMIDABIL cata nesimtire... eu tot incerc sa inteleg de unde atata desconsiderare pe fata pentru cei de care totusi depinzi ca politician. ..nu..e clar, gandirea marunta si interesul punctual, de moment, al unuia sau altuia bine pozitionat (fie el prim ministru sau nu..) fac niste schimbari dramatice pentru marea majoritate a unui popor.
grav. undeva se va sparge toata povestea asta.
www.jostaxaauto.myforum.ro