​SONDAJ Ar trebui sau nu interzise aplicațiile de tip Clever/Uber?

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 22 mai 2018, 13:24 Economie | Companii


Sondaj Clever Taxi / Uber
Foto: Hotnews
​Ministerul Dezvoltării a publicat un proiect de ordonanță de urgență prin care aplicațiile de tipul Clever Taxi și servicii ca Uber și Taxify ar putea fi scoase din piață. Argumentul este că acestea ar funcționa într-un mod ce denaturează concurența pe piață. Clever Taxi a reacționat arătând că ordonanța nu reflectă nevoile reale din domeniu și ar afecta sute de mii de oameni.
  • Participă la sondajul HotNews.ro: Ar trebui sau nu interzise aplicațiile de tip Clever/Uber?





Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





5838 vizualizari

  • -15 (29 voturi)    
    uber da, clever nu (Marţi, 22 mai 2018, 13:29)

    Bocu' lu'Ioha [utilizator]

    e diferenta mare intre ceea ce fac cele 2 aplicatii
    • +17 (17 voturi)    
      Nici Uber (Marţi, 22 mai 2018, 14:17)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

      Serviciile lor sunt foarte ok, problema e la legiuitor care nu a inteles ca de multi ani am intrat in era digitala. Clever/Star Taxi sunt ok si se preteaza acolo unde firma de taxi nu doreste sa dezvolte/administreze o aplicatie proprie.

      In mod normal ar trebui ca legea sa incurajeze firmele de taxi fie sa mearga pe un model gen Uber, fie sa intre sub umbrela unui agregator de genul Clever/Star Taxi.
      • +3 (3 voturi)    
        Ar trebui interzise PSD si ALDE! (Marţi, 22 mai 2018, 17:56)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Folositi in continuare Uber si Clever Taxi!
    • +4 (4 voturi)    
      Ce-i bre primare (Marţi, 22 mai 2018, 18:29)

      mimiloi [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

      strica uber afacerile cu pelicani ale gascutei de ilfov pandele-firea?
      Pina una-alta uber a platit statului roman impozite mai mari decit firmele de taxi din Bucuresti. Asa ca sa-ti faci o idee vaga despre evaziunea fiscala pe care o practica cu mare succes mafia politica.
      • +2 (2 voturi)    
        Pai ce, alea care se varsa la buget conteaza? (Marţi, 22 mai 2018, 19:35)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui mimiloi

        Astia care fac plati on-line strica piata, cu platile lor verificabile 100%
  • +32 (34 voturi)    
    . (Marţi, 22 mai 2018, 13:31)

    Ingwar [utilizator]

    problema e ca acuma suntem in sec 21 iar Clever/Uber folosesc tehnologiile informationale care nu mint si nu dau mita, aceasta e o problema mare pentru Firea care se asteapta sa aiba un flux constant de bani de la aceste companii dar ghinion: tehnologiile ca si robotii nu dau mita. nenorocul primarului Firea este acel de a fi primar in sec 21.
    si ghinion: Clever/Uber platesc cu mult mai multe taxe la buget decit taxiurile lui Firea dar vedeti voi pe dinsa o intereseaza buzunarul propriu dar nu bugetul orasului
  • +31 (33 voturi)    
    pe cetateni cine ii inteaba? (Marţi, 22 mai 2018, 13:40)

    vodatepes [utilizator]

    Daca ai ghinionul sa ajungi in Gara de Nord dupa orele 23 si iti trebuie un taxi vei avea parte de o surpiza. Taximetristi care stau si iti cer pretul dublu sau triplu pentru o cursa. Daca suni la dispecerat nu iti rapund sau spun ca nu au masini in zona desi taxiurile lor sunt acolo in fata Garii de Nord la coloane. Nimeni nu ii deranjeaza, politia se face ca plou desi aia stationeaza intr-o zona unde nu au voie, la primarie nu ai pe cine sa suni si uite asa cetateanul este jegmanit. Numai concurenta va cerne. La Gara de Nord nu exista decat unautomat de comanda pentru taxi si ala defect. De ce primaria nu obliga firmele de taxi sa puna automat de comanda asa cum sunt la eroport la Otopeni ar trebui sa fie si in gara. Interese iar noi cetateni suntem ultimi.
    • +17 (19 voturi)    
      . (Marţi, 22 mai 2018, 14:31)

      Ingwar [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      la Gara de Nord in general e periculos dupa 23:00 ca umbla tot felul de indivizi drogati in haite iar politia nu protejeaza cetatenii. in Europa politia patruleaza strazile mereu, mai ales in zone de risc, in Bucuresti noaptea ei nu sunt, poate ca le este frica. de parca ar fi o intelegere intre tilhari si politie: politia se plimba ziua iar tilharii dorm, apoi noaptea se inverseaza
    • -7 (11 voturi)    
      Hai , (Marţi, 22 mai 2018, 15:56)

      A310 [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      ca sunteti chiar simpatic , cand intrebati cine consulta cetatenii .
      Eu nu am intalnit asa ceva .
      Chiar acum cateva minute l-am auzit pe domnul Vosganian , cand a afirmat ca de exemplu Pilonul II , este in interesul cetatenilor , dar de ce nu s-a permis prin lege cetatenilor sa decida ei insasi , ce este bine sau nu pentru ei .
      A fost obligatoriu , ca multi tineri sa indestuleze cu bani lor , niste "baieti destepti " , fara ca cineva sa ii intrebe pe tineri , daca accepta sau nu .
  • +15 (19 voturi)    
    Audienta (Marţi, 22 mai 2018, 13:41)

    blackbeard [utilizator]

    Realizati ca pe HN audienta are un profil aparte, cu apetit pentru astfel de aplicatii, iar rezultatele vor fi in favoarea Uber/etc...

    Cine n-are acces la informatie si traieste in secolul trecut, sigur ca va fi impotriva progresului, tehnologiei si concurentei.

    My 2 cents.
  • +17 (21 voturi)    
    Comment sters de user (Marţi, 22 mai 2018, 13:42)

    qwerasdf [anonim]

  • -13 (29 voturi)    
    Comment sters de user (Marţi, 22 mai 2018, 13:47)

    andipetre [anonim]

    • +17 (19 voturi)    
      autorizatia era problema? (Marţi, 22 mai 2018, 14:37)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      in ce consta procesul de autorizare? stim cu totii povesti triste cu taximetristi autorizati, inclusiv crime. raspunde cel care a emis autorizatia in solidar cu criminalul? ca sa nu mai vorbim de masinile lor, care nu ar trece niciodata un test ITP cinstit

      autorizatia aia e doar o metoda de a mai lua niste bani degeaba, eventual si o spaga pentru autorizarea dispeceratului..
    • +18 (20 voturi)    
      si cand iti iei bataie si injuraturi (Marţi, 22 mai 2018, 14:53)

      eGerula [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      de la un individ "cu autorizatie" e mai putin periculos?!
    • +9 (11 voturi)    
      ai auzit de vrun caz de probleme cu sofer uber? (Marţi, 22 mai 2018, 15:53)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Cu soferi autorizati vezi in fiecare zi cazuri de mirlaneala. La Uber, dupa prima mirlanie iti iei un review super-negativ si a doua cursa n-o mai prinzi. Deci nu as spune ca problema lui Uber e calitatea soferilor...

      Mai degraba la Uber problema e de concurenta neloiala, pentru ca Uber nu are nevoie de autorizatie de la primarie, nu are nevoie de verificare metrologica din 6 in 6 luni la aparat, nu e obligat sa-si vopseasca masina in galben, etc, etc.

      Desi daca e sa fim circotasi, putem spune si ca un sofer Uber isi plateste integral taxele si impozitele, ceea ce soferii autorizati in mod sigur nu fac.

      Asha ca daca as fi guvern/primarie, as impune niste reglementari pentru autorizarea soferilor uber si a masinilor uber, si as lasa serviciul sa functioneze, pentru ca in mod cert aduce concurenta si calitate superioara serviciilor de transport persoane.

      Clever pe de alta parte, chiar nu inteleg de ce e problematic... Nu vad ce reguli/reglementari incalca si de ce nu ar putea functiona bine-mersi ca o alternativa la dispeceratul clasic...
      • 0 (0 voturi)    
        He he! (Marţi, 22 mai 2018, 19:38)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Cine verifica satelitii metrologic?
        La "autorizati" se etaloneaza cu kilometru-teldrum de 800 de metri. Si sa zici mersi daca nu-ti mai trage si dintr-astia.
        • 0 (0 voturi)    
          nu e doar metrologia (Miercuri, 23 mai 2018, 13:39)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

          Taxiurile primesc dreptul de a-si desfasura activitatea platind o taxa la primarie, itp-ul se face mai des, etc, etc.

          Si statul ar putea zice ca si Uber e tot un fel de taxi, si tre sa plateasca o taxa la primarie, ca si taxiul, plus sa-si faca ITP mai des, la fel ca taxiul.
    • +6 (10 voturi)    
      Serios (Marţi, 22 mai 2018, 15:54)

      anonim tm [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Pe cuvantul tau de taximetrist ca asa e, mai intai ar trebui sa va civilizati, sa nu mai fiti nesimtiti ...etc.
      Auzi la el, nu esti in siguranta cu Uber, in primul rand ca la Uber vezi masina(nu vine o rabla), vezi ratingul soferului, vezi profilul soferului si chiar se intampla ceva daca faci o reclamatie.
      Pe cand la voi este exact invers, soferi care put, prosoape puse pe dupa gat ca sa nu mearga aerul conditionat ca e scump frate, mizerie in masina, vorbesc la telefon si cate si mai cate...
      Asa ca , hai sictir
  • -9 (13 voturi)    
    inca o optiune (Marţi, 22 mai 2018, 14:14)

    mumuishere [utilizator]

    Nu, Dar trebuie reglementata activitatea.

    Cum multi taximetristi s-au mutat la uber trebuiesc protejate si drepturile clientilor prin reguli si reglementari. ANPC-ul poate fi sesizat pentru uber?
    • 0 (0 voturi)    
      minus (Miercuri, 23 mai 2018, 10:51)

      mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui mumuishere

      De ce minus? Am pus o intrebare. Nu stiu in continuare daca Uber poate fi sesizat la anpc. Unde te plangi daca ai probleme? Taxi-ul e reglementat si exista niste reguli. Ca sunt aplicate sau nu regulile e o alta poveste - dar ai posibilitatea de a chema politia daca te fura. La uber, chemi politia si ce... ?
  • +13 (13 voturi)    
    concurenta... (Marţi, 22 mai 2018, 14:40)

    mi_po [utilizator]

    Cu taxi clasic, nu a vrut nici unul sa ma duca din aeroport din Timisoara pana la Piata Badea Cartan pentru ca e prea aproape. Am sunat la dispecerat si au spus ca nu au ce sa le faca!
    In Brasov, din gara si pana pe Calea Bucuresti nu a vrut nici unul sa foloseasca ceasul. Au suma fixa in functie de ora zi/noapte. Nici nu se omoara sa se scuze, decat se plang cat e de ieftin km si ca nu isi acopera cheltuielile.
    Cu Uber nu am avut nici o problema in orasele de mai sus. Deci sunt pentru!
  • +11 (11 voturi)    
    o intrebare... (Marţi, 22 mai 2018, 16:20)

    liviu_ [utilizator]

    cum incalca Clever legea?!
    ok. Uber sa zicem ca se poate interpreta ca ar incalca legea ... (aici intervine si o greseala de a baga uber si clever in aceeasi oala)...

    Clever e doar un dispecerat electronic.... ATAT!!!
    Si nu are cum sa ncalce legea... d-aia au si gasit guvernantii aberatia cu dispecerat fizic... ei trebuie sa-si apere interlopii lor... si nu au cum altfel
  • +1 (3 voturi)    
    Pe licani (Marţi, 22 mai 2018, 16:49)

    RaduDreapta [utilizator]

    Bine ca Pe licanii nu distorsioneaza concurenta...
  • +1 (1 vot)    
    Taxi (Marţi, 22 mai 2018, 18:53)

    mimiloi [utilizator]

    Joia trecuta a plouat putin in Bucuresti. Am incercat sa fac comanda prin Clever. Desi imi apareau cel putin 10 taxiuri in apropiere, nu a raspuns nici unul. De curiozitate am incercat la dispecerate. Nimic.
    Am chemat Taxify si a durat 1 minut pina a venit masina.
    Asta se intimpla cu taxiurile. Weekend, sarbatoare, ploaie, zapada si nu mai raspund. In limba romana - merg pe blat si cer cit vor pentru o cursa. Despre asta "duamna" firea nu ne spune nimic. uber si taxify le strica afacerile cu pelicani.
  • +1 (1 vot)    
    Problema este eludarea autorizarii (Miercuri, 23 mai 2018, 2:40)

    Arizonian [utilizator]

    In SUA deja au inceput sa existe probleme mari legate de Uber in privinta sigurantei pasagerului.

    Nu am nici un fel de problema pentru o firma de transport sa foloseasca o aplicatie informatica, revolutionand dispeceratul clasic. Insa e o problema diferita cand firma respectiva functioneaza fara sa aiba siguranta pasagerului in minte, sau numai o mimeaza.

    Exact asta s-a intamplat cu Uber. Au angajat mai pe oricine sofer, fara sa treaca prin verificarile si pregatirea pe care orice fel de sofer de taximetrie trebuie sa le treaca inainte de a fi lasat sa conduca pasageri. In consecinta, au fost sute de cazuri numai in SUA in care Uber a angajat pradatori sexuali ca soferi, care s-au dedat la violuri in timpul serviciului. Nici nu mai vorbesc de nici o garantie despre starea tehnica a masinii. Cand te sui intr-o masina Uber, nu ai cum sa stii daca trece de o proba de siguranta a masinii pe care orice masina de firma trebuie sa o treaca inainte de a pleca in cursa.

    In opinia mea, Uber e un pradator de piata, si nimic mai mult, tot la fel cum e si AirBnb, care presteaza servicii hoteliere fara ca cineva sa verifice calitatea serviciilor.

    Nu aplicatiile trebuiesc interzise, ci firmele trebuiesc obligate sa certifice siguranta transportului.

    In consecinta, daca ma duc undeva, prefer sa caut o firma serioasa de taxi si sa platesc mai mult decat sa ma zgarcesc la Uber si sa ma trezesc intr-un accident sau pradat.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by