- Participă la sondajul HotNews.ro: Ar trebui sau nu interzise aplicațiile de tip Clever/Uber?
SONDAJ Ar trebui sau nu interzise aplicațiile de tip Clever/Uber?

EXCLUSIV Câți bani pentru investiții au primit în ultimii 10 ani spitalele-vedetă ale pandemiei. Care a fost cel mai "răsfățat" spital din prima linie
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
In mod normal ar trebui ca legea sa incurajeze firmele de taxi fie sa mearga pe un model gen Uber, fie sa intre sub umbrela unui agregator de genul Clever/Star Taxi.
Pina una-alta uber a platit statului roman impozite mai mari decit firmele de taxi din Bucuresti. Asa ca sa-ti faci o idee vaga despre evaziunea fiscala pe care o practica cu mare succes mafia politica.
si ghinion: Clever/Uber platesc cu mult mai multe taxe la buget decit taxiurile lui Firea dar vedeti voi pe dinsa o intereseaza buzunarul propriu dar nu bugetul orasului
Eu nu am intalnit asa ceva .
Chiar acum cateva minute l-am auzit pe domnul Vosganian , cand a afirmat ca de exemplu Pilonul II , este in interesul cetatenilor , dar de ce nu s-a permis prin lege cetatenilor sa decida ei insasi , ce este bine sau nu pentru ei .
A fost obligatoriu , ca multi tineri sa indestuleze cu bani lor , niste "baieti destepti " , fara ca cineva sa ii intrebe pe tineri , daca accepta sau nu .
Cine n-are acces la informatie si traieste in secolul trecut, sigur ca va fi impotriva progresului, tehnologiei si concurentei.
My 2 cents.
autorizatia aia e doar o metoda de a mai lua niste bani degeaba, eventual si o spaga pentru autorizarea dispeceratului..
Mai degraba la Uber problema e de concurenta neloiala, pentru ca Uber nu are nevoie de autorizatie de la primarie, nu are nevoie de verificare metrologica din 6 in 6 luni la aparat, nu e obligat sa-si vopseasca masina in galben, etc, etc.
Desi daca e sa fim circotasi, putem spune si ca un sofer Uber isi plateste integral taxele si impozitele, ceea ce soferii autorizati in mod sigur nu fac.
Asha ca daca as fi guvern/primarie, as impune niste reglementari pentru autorizarea soferilor uber si a masinilor uber, si as lasa serviciul sa functioneze, pentru ca in mod cert aduce concurenta si calitate superioara serviciilor de transport persoane.
Clever pe de alta parte, chiar nu inteleg de ce e problematic... Nu vad ce reguli/reglementari incalca si de ce nu ar putea functiona bine-mersi ca o alternativa la dispeceratul clasic...
La "autorizati" se etaloneaza cu kilometru-teldrum de 800 de metri. Si sa zici mersi daca nu-ti mai trage si dintr-astia.
Si statul ar putea zice ca si Uber e tot un fel de taxi, si tre sa plateasca o taxa la primarie, ca si taxiul, plus sa-si faca ITP mai des, la fel ca taxiul.
Auzi la el, nu esti in siguranta cu Uber, in primul rand ca la Uber vezi masina(nu vine o rabla), vezi ratingul soferului, vezi profilul soferului si chiar se intampla ceva daca faci o reclamatie.
Pe cand la voi este exact invers, soferi care put, prosoape puse pe dupa gat ca sa nu mearga aerul conditionat ca e scump frate, mizerie in masina, vorbesc la telefon si cate si mai cate...
Asa ca , hai sictir
Cum multi taximetristi s-au mutat la uber trebuiesc protejate si drepturile clientilor prin reguli si reglementari. ANPC-ul poate fi sesizat pentru uber?
In Brasov, din gara si pana pe Calea Bucuresti nu a vrut nici unul sa foloseasca ceasul. Au suma fixa in functie de ora zi/noapte. Nici nu se omoara sa se scuze, decat se plang cat e de ieftin km si ca nu isi acopera cheltuielile.
Cu Uber nu am avut nici o problema in orasele de mai sus. Deci sunt pentru!
ok. Uber sa zicem ca se poate interpreta ca ar incalca legea ... (aici intervine si o greseala de a baga uber si clever in aceeasi oala)...
Clever e doar un dispecerat electronic.... ATAT!!!
Si nu are cum sa ncalce legea... d-aia au si gasit guvernantii aberatia cu dispecerat fizic... ei trebuie sa-si apere interlopii lor... si nu au cum altfel
Am chemat Taxify si a durat 1 minut pina a venit masina.
Asta se intimpla cu taxiurile. Weekend, sarbatoare, ploaie, zapada si nu mai raspund. In limba romana - merg pe blat si cer cit vor pentru o cursa. Despre asta "duamna" firea nu ne spune nimic. uber si taxify le strica afacerile cu pelicani.
Nu am nici un fel de problema pentru o firma de transport sa foloseasca o aplicatie informatica, revolutionand dispeceratul clasic. Insa e o problema diferita cand firma respectiva functioneaza fara sa aiba siguranta pasagerului in minte, sau numai o mimeaza.
Exact asta s-a intamplat cu Uber. Au angajat mai pe oricine sofer, fara sa treaca prin verificarile si pregatirea pe care orice fel de sofer de taximetrie trebuie sa le treaca inainte de a fi lasat sa conduca pasageri. In consecinta, au fost sute de cazuri numai in SUA in care Uber a angajat pradatori sexuali ca soferi, care s-au dedat la violuri in timpul serviciului. Nici nu mai vorbesc de nici o garantie despre starea tehnica a masinii. Cand te sui intr-o masina Uber, nu ai cum sa stii daca trece de o proba de siguranta a masinii pe care orice masina de firma trebuie sa o treaca inainte de a pleca in cursa.
In opinia mea, Uber e un pradator de piata, si nimic mai mult, tot la fel cum e si AirBnb, care presteaza servicii hoteliere fara ca cineva sa verifice calitatea serviciilor.
Nu aplicatiile trebuiesc interzise, ci firmele trebuiesc obligate sa certifice siguranta transportului.
In consecinta, daca ma duc undeva, prefer sa caut o firma serioasa de taxi si sa platesc mai mult decat sa ma zgarcesc la Uber si sa ma trezesc intr-un accident sau pradat.