Google și Apple sunt cele mai valoroase brand-uri în 2018, cu peste 300 miliarde dolari, în timp ce Amazon, Microsoft și Tencent completează top 5, arată cea mai nouă ediție a clasamentului realizat de BrandZ. Facebook este pe locul șase, Alibaba este pe nouă, Coca Cola este pe 14, Nike este pe 29, iar Toyota este cel mai valoros brand auto, fiind plasata pe locul 36.

Top 15 cele mai valoroase brand-uriFoto: BrandZ

Raportul a ajuns la a 12-a ediție și cele 100 de brand-uri incluse au o valoare totală de 4.400 miliarde dolari, cu 21% mai mult decât acum un an.

Cel mai mult a urcat brand-ul chinez de băuturi spirtoase Moutai, 30 de locuri, în clasament fiind evaluat la 32 miliarde dolari, ceea ce îl plasează peste Toyota și Vodafone. Mult a urcat și Gucci, 26 de locuri.

Dintre brand-uri foarte cunoscute cel mai mult a scăzut Pampers, 22 de locuri, iar în top a intrat pe locul 100 brand-ul adidas.

Iată cum s-au clasat alte brand-uri cunoscute: Samsung (33), Intel (38), BMW (47), Netflix (61), Ikea (76), Uber (81), KFC (87), eBay (88), Instagram (91).