Cele mai multe falsuri și neconformități la produsele alimentare se găsesc în sectorul horeca (hoteluri - restaurante - cafenele), unde produsele folosite în prepararea mâncării sunt neconforme cu meniul, a declarat joi Dorin Cojocaru, președintele Asociației Patronatelor din Industria Laptelui (APRIL), potrivit Mediafax.

HotNews.roFoto: Hotnews

„În horeca sunt cele mai mari falsuri și neconformități pe produse alimentare. Nu este posibil să vinzi pizza cu mozzarella quatro formaggi și tu să nu ai o factură, un aviz, măcar pe un kg de mozzarella. Este un semnal de alarmă pe care îl trag, și această piață reprezintă 30%”, a precizat președintele APRIL.

„Nu-mi doresc să fac curățenie în 30%, dar măcar în 5% dacă s-ar face curățenie în zona asta ar crește cererea de produse lactate sau de carne autentică. Păi încep să folosesc cuvântul veritabil: o brânză veritabilă, un salam veritabil, o pâine veritabilă, deci am ajuns în 2018 să ne punem întrebarea dacă ceea ce mâncăm la restaurant este veritabil”, a adăugat Dorin Cojocaru.

Liderul patronal a mai precizat că există o lipsă de raportare din partea autorităților de stat către Bruxelles a situației reale în ceea ce privește fenomenul de fraudă alimentară.

„O companie privată nu poate deține informații oficiale decât în baza unui protocol. Pentru a putea face față cerințelor pieței ai nevoie de o comisie interministerială în parteneriat cu ONG-urile, pentru a depista și informa neconformitățile din industria alimentară. Eu cred că se duce o lipsă de informare, de raportare. La ora actuală, noi nu prea raportăm nici la Buxelles, nici pe plan international o situație reală a ceea ce se întâmplă în România”, a menționat Cojocaru.