Facebook a fost conștient de inexactități în modul în care a măsurat numărul persoanelor care au vizionat clipurile și ar fi umflat numărul afișărilor video pentru a face mai mulți bani. În septembrie 2016, Facebook a recunoscut că a supraestimat numărul de persoane care au vizionat videoclipurile în ultimii doi ani, scrieBBC.

Foto:

"Le-am spus clienților noștri despre eroare când am descoperit-o și am actualizat centrul de ajutor pentru a rezolva problema", au afirmat reprezentanții într-o declarație.

Eroarea a afectat o metrică Facebook numită "durata medie a vizionărilor video", care ar fi trebuit să le spună editorilor cât timp, în medie, oamenii au vizionat un videoclip. Cu toate acestea, valoarea nu include spectatorii care au vizionat mai puțin de trei secunde.

Reducerea numărului de vizionări mai scurte - inclusiv a celor care au ignorat un videoclip în fluxul de știri - a umflat timpul mediu de vizionare pentru fiecare videoclip.

Acum, o serie de agenți de publicitate dau în judecată Facebook pentru comportamente comerciale nedrepte și pentru fraudă. Ca parte a cazului lor, au vizionat mii de înregistrări interne ale Facebook și susțin că acestea arată că societatea știa despre problemă încă din 2015.

Reclamanții susțin că un manager de inginerie Facebook a urmărit reclamațiile agenților de publicitate care datează de la începutul anului 2015, spunând că nu a existat nicio soluție. Facebook a dezvoltat o strategie "fără PR" pentru a evita atragerea atenției asupra erorii, potrivit plângerilor. Explicația lor se bazează pe faptul că numerele furnizate de Facebook au însemnat că agenții de publicitate plasează mai mulți bani în anunțurile sale video decât cele de pe alte platforme.

Ca răspuns, Facebook a spus: "Acest proces este nedrept și am depus o moțiune pentru a respinge aceste afirmații de fraudă.

Facebook are acum o echipă dedicată de măsurători și permite terților și experților să-și revizuiască în mod regulat măsurătorile.