Aeroportul fantomă al Europei

de Cristina Filip     HotNews.ro
Joi, 8 noiembrie 2018, 0:42 Economie | Companii


Aeroportul Brandenburg Willy Brandt din Berlin
Foto: Wikipedia
Aeroportul Brandenburg Willy Brandt din Berlin arată aproape ca orice alt aeroport modern din Europa. Singura diferență este că de mai mult de șapte ani după ce se presupunea că ar fi deschis, rămâne încă gol. Porțile pregătite pentru sosirea avioanelor rămân nemișcate, ecranele care ar trebui să afișeze informații despre zboruri în timp real sun închise și niciun pasager nu trece prin zecile de terminale moderne, scrie BBC.

Planificarea noului aeroport a început după căderea Zidului Berlinului în 1989. La acea vreme, era clar faptul că noua capitală va avea nevoie de un aeroport modern cu o capacitate mult mai mare decât aeroporturile din era războiului rece. 

Primul semn clar că aeroportul a fost construit greșit a apărut în vara anului 2010, când compania care realiza construcția, Flughafen Berlin-Brandenburg, a amânat deschiderea din octombrie 2011 până în iunie 2012.  

În 2012, într-adevăr, arăta ca aeroportul s-ar deschide: orașul a planificat o ceremonie la care ar fi trebuit să participe cancelarul Angela Merkel.  Dar, cu mai puțin de o lună înaintea inaugurării, inspectorii au descoperit probleme semnificative cu sistemul de securitate împotriva incendiilor și au împins din nou deschiderea până în 2013. 

Ulterior, au apărut o serie de alte probleme majore. Mai mult de 90 de metri de cablu au fost instalați incorect; 4.000 de uși au fost numerotate greșit; scările rulante erau prea scurte și exista o lipsă de birouri de check-in. 

Acesta nu este singurul proiect important de infrastructură care a trecut mult peste termenul limită și bugetul în ultimii ani. În Hamburg, sala de concerte Elbphilharmonie costa cu 700 de milioane mai mult decât era de așteptat (789 de milioane de euro în loc de 77 de milioane de euro); Stuttgart noua gară principală a fost anunțată în 1995, dar nu va fi finalizată până cel puțin 2021.










1029 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Fumul care trebuie să coboare pe sub podea :) (Joi, 8 noiembrie 2018, 2:16)

    Harald [utilizator]

    Aeroportul EDDB (Berlin-Brandenburg) trebuia inițial să fie investiție privată. Dar după ce Klaus Wowereit a devenit primar al Berlinului, a preferat să plătească despăgubiri și să transforme aeroportul în investiție pe bani publici. Ceva gen G.Firea.

    Iar marele proiect pe bani publici asta prevede, ca fumul să coboare pe sub podea. Și cum fumul se încăpățânează de ani întregi să nu coboare pe sub podea, s-au cheltuit miliarde de euro în plus, dar EDDB nu e operațional nici astăzi.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version