Susținătorii extremei drepte a Europei susțin boicotarea în masă a producătorilor ciocolatei Toblerone după ce au descoperit că batonul triunghiular de ciocolată a obținut certificare halal pentru a corespunde cerințelor islamice, scrie CNN.

HotNews.roFoto: Hotnews

Toblerone nu și-a schimbat rețeta, dar iubitorii de ciocolată nu au primit prea bine vestea că fabrica din Berna, Elveția, a obținut o certificare halal în aprilie, susținând că acest lucru încurajează "islamizarea" Europei.

"Niciodata nu voi mai cumpara toblerone !!! BOYCOTTTOBLERONE", a scris un utilizator pe Twitter. "Păcat, îmi place să mănânc, dar nu-mi place mâncarea musulmană", a scris un altul pe Facebook.

Mondelēz, compania care produce Toblerone, a confirmat că fabrica din Berna care produce ciocolata a obținut o certificare halal acum opt luni, dar a spus că procesul de producție nu a fost modificat. "Certificarea nu a dus la nicio schimbare în rețeta noastră tradițională de Toblerone", au transmis reprezentanții.

Declarația este susținută și de cei care se ocupă de acordarea de certificări halal. "Companiile doresc să genereze mai multe venituri și există două miliarde de musulmani din lume care mănâncă doar halal.", a declarat Umar al-Qadri, de la Departamentul pentru Certificare Halal.

"Nimic nu s-a schimbat", a adăugat el, menționând că companiile trebuie să treacă pur și simplu printr-o inspecție pentru a se asigura că fabricile lor sunt certificate halal.

Halal este un cuvânt în limba arabă care sugerează că un aliment sau serviciu este permis conform legii islamice. Aceasta exclude alimentele care conțin carne de porc sau alcool. Certificarea Halal, aplicată sectoarelor alimentare, cosmetice şi farmaceutice, atestă că un produs a fost realizat respectând preceptele Jurisprudenţei Islamice, adică nu conţine nicio componentă „interzisă" şi nu a intrat în nici un fel, în contact cu tot ceea ce este considerat „impur".

Sigla de certificare Halal permite distingerea produselor conforme cu dispozițiile religiei islamice, imediat, simplu şi sigur, în avantajul consumatorilor de pe diversele pieţe de destinaţie.​