Franta a prezentat AGV, noul tren de mare viteza ce va inlocui TGV
Denumit AGV (Automotrice Grande Vitesse), trenul va calatori cu viteze de pana la 360km/h (224mph), propulsat de motoare situate sub fiecare vagon, au anuntat reprezentantii companiei. Actualele trenuri de mare viteza care circula si in Franta, TGV, au motoarele plasate in fata si spatele garniturii. Viteza maxima atinsa de TGV este de 320km/h.
La ceremonia de astazi, desfasurata la centrul de cercetare din La Rochelle, a fost prezent si presedintele francez, Nicolas Sarkozy.
Oficialii Alstom au afirmat ca, din punctul de vedere al importantei si inovatiei, AGV se aseamana cu cel mai mare avion de pasageri din lume, Airbus A380.
Alstom a conceput noul tren astfel incat sa permita mai mult spatiu pasagerilor. De asemenea, motoarele vor economisi mai multa energie, iar costurile de intretinere sunt reduse.
Intr-un test desfasurat in luna aprilie a anului trecut, o garnitura AGV a inregistrat un record de viteza pentru un tren pe o linie obisnuita, atingand 574.8km/h.
Oficialii de la Alstom au inregistrat deja comenzi de la parteneri din Europa, Asia si Brazilia. Operatorul italian NTV a achizitionat 25 de trenuri AGV, care vor circula in Italia incepand cu 2011 la o viteza aproximativa de 300km/h.

FOTOGALERIE O frumoasă casă de lângă biserica Sfântul Iosif din București a fost pusă la pământ / Autorizația a fost dată în 2019 de Primăria Capitalei
Coronavirus în România: Aproape 4.000 de cazuri noi în ultima zi / 81 decese, 985 persoane în stare gravă
Primăria Capitalei a plătit circa 40 milioane lei pentru Asociațiile de Dezvoltare Intercomunitară înființate de administrația Firea pentru ”îmbunătățirea” serviciilor publice în București-Ilfov și delegarea lor către companiile municipale
În ce situații ar trebui ministrul să-și delege atribuțiile / Cîțu: Când nu poți să ajungi la ședința de Guvern / Orban: Nu e corect ca un ministru chiar să nu mai semneze
ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul
permiteţi-mi să vă spun că eşti un doobitook.
salutări personalizate,
ikke
ia imagineaza-ti tu, daca poti, cam cat consuma un tren si cam cat o masina, care polueaza mai mult, etc...
poti reduce modelul al scara, sa te gandesti cum ar fi daca nu am avea metrou in bucuresti si le-ai spune tuturor sa mearga cu masina, numai ca sa nu fie "socialisti"...
esti varza! ca sa nu zic limitat...
mai ai de spus ca francezii sunt "inapoiati" si ca "se injosesc" mergand cu trenul (tren care apropo.. are aceleasi conditii ca si un avion)...
din cauza unor "evoluati" ca tine a ajuns traficul in Bucuresti asa (si nu numai in capitala, ci in toate orasele mari din Romania)..
si parca vad ca ai un logan.. poluare multa.. viteza 50 la ora..
Euro 3 sau Euro 4 iti spune ceva ?
Dacia pe care o ai tu in garajul clandestin din spatele blocului polueaza pensionarule !
Apropos de poluare... curentul ala electric de unde credeti ca vine ? Iar centrala care-l produce oare nu polueaza ? Derudatilor !
In tarile in care trenul chiar functioneaza cum trebuie si nu are scaunele pisate si rupte de "utilizatori" e o chestie sa-l folosesti.
Insa in Romania noastra cea draga trenul este o mizerie.
Eu spre deosebire de tine, in loc sa fiu irascibil si frustrat incerc sa fiu logic si sa dau raspunsuri la obiect.
In ce priveste traficul din orase... problema nu e faptul ca toata lumea isi cumpara masina zilele astea ci faptul ca nu sunt sincronizate 3 fenomene. Unul e cel de cumparare de autoturisme noi, doi este cel de interzicere de circulare a rablelor si trei este orasul romanesc gandit comunist cu parcari minuscule si strazi fixe.
Daca mijlocul de transport in comun n-ar fi plin de babatanii si bosorogi nespalati si besinosi as alege de 1000 de ori taramvaiul sau autobuzul in locul autoturismului personal pentru ca e mai ieftin (nu! nu e mai rapid... TGV-urile circula doar in vestul Europei).
In alta ordine de idei, cu un astfel de tren ajungi mai repede la destinatie (vorbim de orase mari) decat cu masina. In EU nu prea ai cum (si cu ce) sa depasesti 130-150 km/h.
Si tu si alex sunteti niste complexati, probabil detinatori de autoturism pentru prima oara!
Am zis eu ca trenul e rau ? Din contra, sunt un admirator al tehnologiilor folosite in TGV-uri si cu prima ocazie cu care ajung in Franta primul lucru care-l fac e sa merg cu un astfel de tren!
TGV-ul ca si avionul sunt niste mijloace de transport in comun deosebite pentru ca fac o economie imensa de timp si de bani in primul rand si indirect si o poluare mai mica decat autoturismul !
In caz ca nu stii... socialismul nu este ceva rau, dar daca vrei sa dai dovada de ignoranta o poti face in continuare dand raspunsuri inutile la minut aici.
Scopul mesajelor mele e sa trezesc ratiunea, aia cat a mai ramas, din mintea celor care scriu aici. Imi pun sperante false ?
Ai auzit conceptul "da Cezarului ce e al Cezarului si lui Dumnezeu ce e al lui Dumnezeu" ?
Pentru tine mijloc de transport in comun ce inseamna ?
Ai scris exact atat cat sa nu arati ca am dreptate dar sa raspunzi la intrebarea mea finala... prea convenabil nu crezi ?
costurile de intretinere A trenului
1. Mijloc de transport in comun -> ieftin; platesc mai multi factura la curentul electric.
2. Nu polueaza acolo unde circula, polueaza insa centrala de la periferia orasului... nu stiu daca-i chiar avantaj... dar sa zicem...
3. Poate circula si pe linii de mare viteza (LGV-uri) si pe linii normale cu limita de viteza impusa deci profita de o infrastructura deja existenta, deci economie iarasi.
4. Viteza mare pe LGV-uri. Viteza mai mare inseamna ca oamenii circula mai repede si deci mai multi per unitatea de timp ori asta se traduce intr-o accelerare indirecta si a dinamicii unei economii deci e avantaj clar! Mai putin timp pierdut = mai multi bani salvati. E posibil sa nu consume mult mai mult diferenta de viteza daca tehnologia o permite pastrand deci avantajul vitezei!
5. Trenul este un mijloc de transport relativ sigur, poate nu mai sigur decat avionul dar cu siguranta un veritabil rival la varianta avion, cel putin pe distante medii intre orasele unei tari.
Cand trece prin tunel pocnesc urechile de la variatiile de presiune (nu foarte placut). Spatiul e calculat la milimetru dar avand in vedere ca ajungi repede la destinatie.. e suficient. Au si nemtii cu levitatie magnetica dar nu au prea reusit sa-l vanda pana acum.
Am facut aceiasi distanta si cu masina. Cumplit! Pretul depaseste cu mult cel al trenului (autostrada, benzina, opriri, etc), ca sa nu mai vorbesc de oboseala, chiar daca nu conduci.
Bon voyage ! si felicitari Alsthom!... ne face lumea mai aproape, mai sigura, mai curata.
~Nautilus
Nu pun in discutie acum eficienta trenurilor in general care e mai buna decat a autoturismelor.
In general orice mijloc de transport in comun e mai eficient decat cel personal dar nici trenurile electrice nu se scuza de la oarece poluare. N-o fac ele direct ci centralele electrice evident !
Marele avantaj al trenurilor fata de avion e asa cum s-a zis mai sus. Ai bilet? Urci si ai plecat! La avion ai de stat cel putin o ora inainte la check-in iar la aterizare trebuie sa-ti recuperezi bagajele ceea ce inseamna iarasi timp pierdut. Ajungi repede dar stai la cozi si inainte si dupa.
Fata de mijloacele de transport personale sunt 2 mari avantaje: 1. economia de bani si de timp si 2. lipsa stresului din trafic. Primul motiv implica automat si poluare mai redusa.
Pentru Bucuresti cel mai bine se preteaza metro-ul la rolul de a rezolva problema traficului. Tramvaiele beneficiaza de ceva lejeritate in trafic in plus fata de celelalte vehicole pentru ca au regim special si in codul rutier insa autobuzele cu siguranta au probleme similare cu autoturismele.
~Nautilus
In tara noastra pot spune fara sa ma informez ca cel putin 20% din electricitate este data de hidro si 10% de nuclear asa ca NU, nu e mai ieftin (pentru mediu) sa ardem benzina ca idiotii consolandu-ne cu gandul ca nu suntem singuri!