Scandalul Boeing - Norwegian Air Shuttle cere compensații financiare de la grupul american din cauza flotei blocate la sol

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 13 martie 2019, 11:49 Economie | Companii


Avioane Boeing 737 MAX
Foto: boeing.com
Compania low-cost Norwegian Air Shuttle va solicita compensații financiare de la Boeing din cauză că cele 18 aeronave 737 MAX 8 sunt blocate la sol și compania scandinavă, deja cu probleme financiare, pierde bani fiindcă nu le poate folosi. Tot mai multe companii au anunțat că suspendă zborurile cu aceste avioane și tot mai multe țări le interzic în spațiul lor aerian. Cu siguranță multe companii vor urma exemplul norvegienilor.

Boeing 737 MAX 8 a decis să mențină la sol cele 18 avioane și spune că va trimite ”factura integrală” la Boeing. ”Compania Norwegian nu trebuie penalizată economic din cauză că un avion cu totul nou nu poate să zboare”, spune compania.

Norwegian este una dintre cele mai mari companii low-cost din Europa și zboară către zeci de destinații, inclusiv New York, Amman, Dubai, Tel Aviv, Vilnius, Zagreb, Budapesta, Marrakech, Mallorca, Geneva, Dubrovnik sau Salzburg.

Agenția europeană pentru siguranță aeriană a suspendat marți toate zborurile aeronavelor Boeing 737 Max, ca urmare a catastrofei de duminică din Etiopia, când o aeronavă de acest tip s-a prăbușit, iar toți cei 157 de pasageri de la bord au murit.

Reamintim că un aparat Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, cu 157 de persoane la bord, s-a prăbuşit duminică la sud-est de Addis Abeba la scurt timp după decolare, la patru luni după un accident similar al unui avion de acelaşi tip al companiei Lion Air în Indonezia soldat cu 189 de morţi, în urma ambelor catastrofe neexistând supravieţuitori.

După prăbuşirea avionului etiopian, mai multe ţări, printre care China, Indonezia, Singapore, Oman, Egipt, Coreea de Sud şi Mongolia au dispus suspendarea zborurilor cu avioane Boeing 737 MAX, la fel procedând şi numeroase companii aeriene, printre ele fiind Ethiopian Airlines, Cayman Airways, Gol, Aeromexico, Comair şi Aerolineas Argentinas.


Citeste mai multe despre   








4213 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Graba strica treaba :) (Miercuri, 13 martie 2019, 12:17)

    Andor74 [utilizator]

    Corectati al 2-lea parafgraf:

    Boeing 737 MAX 8 a decis să mențină la sol cele 18 avioane și spune că va trimite ”factura integrală” la Boeing. ”Compania Norwegian nu trebuie penalizată economic din cauză că un avion cu totul nou nu poate să zboare”, spune compania.

    eventual cu:
    Compania a decis să mențină la sol cele 18 avioane Boeing 737 MAX 8 și spune că {....}
    • -2 (2 voturi)    
      Autoritatea europeană (Miercuri, 13 martie 2019, 13:48)

      JoshuaTree [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

      A decis ca aparatele nu mai au drept de survol, deci nu compania... dacă zboară ... le doboară ... in fine probabil nu ai citit tot articolul
  • 0 (0 voturi)    
    Ratinament gresit. (Miercuri, 13 martie 2019, 17:39)

    Houthi [utilizator]

    De ce,cele 2 avioane Boeing 737 MAX 8,nu s-au prabusit in Europa,America sau in Australia si s-au prabusit in Indonezia si Ethiopia?Punctul meu de vedere,este legat de pregatirea profesionala a celor care se ocupa de intretinearea acestora.Eu am bîntuit mult prin zonele astea si am vazut ce conditii si ce personal au cateva tari din zona.Sunt oameni de peste tot,majoritaea indieni,pakistanezi,dar si multi localnici,recrutati din diverse zone,care nu fac fata.Si atunci,pot apare necazuri,ca cele petrecute recent.Acum,se arunca vina pe fabricant,asta este.
  • 0 (0 voturi)    
    ha! (Miercuri, 13 martie 2019, 23:11)

    gigifisiune [utilizator]

    On Mar 12th 2019 Boeing issued following release with respect to MCAS, Lion Air Flight 610 and Ethiopian flight 302:

    For the past several months and in the aftermath of Lion Air Flight 610, Boeing has been developing a flight control software enhancement for the 737 MAX, designed to make an already safe aircraft even safer. This includes updates to the Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) flight control law, pilot displays, operation manuals and crew training. The enhanced flight control law incorporates angle of attack (AOA) inputs, limits stabilizer trim commands in response to an erroneous angle of attack reading, and provides a limit to the stabilizer command in order to retain elevator authority.

    "For the past several months and in the aftermath of Lion Air Flight 610, Boeing has been developing a flight control software enhancement for the 737"

    E ceva ce nu intelegi din declaratia Boeing?

    Dupa ce a picat primul, s-au prins ca softul e de doi bani si au purces la actualizarea lui. Ghinion, insa, pana la aplicare, a mai picat un avion. Sigur, de vina sunt africanii, asiaticii, oricine, numai Boeing nu, cu toate ca e foarte usor de citit printre randurile scrise de ei.

    "De ce,cele 2 avioane Boeing 737 MAX 8,nu s-au prabusit in Europa,America sau in Australia si s-au prabusit in Indonezia si Ethiopia?"

    Daca transplantul de ficat, sa zicem, ar fi dovedit fatal si foarte riscant in 2 tari, in Romania ar fi fost ok, pentru ca n-a murit nimeni inca?

    Europa ar trebui sa astepte sa se prabuseasca pe teriotoriul ei, ca sa il consemneze la sol? Misto gandire.

    Uite, d-aia nu mor mai multi oameni in UE: pentru ca invatam din greslile altora si din propria istoria, lucru extraodridnar de greu de facut, in general. Tu, insa, te lupti sa mentii vechea traditie: uitam tot trecutul, nu invatam nimic de la nimeni, o luam de la capat, murim iar ca prostii.

    Tine-o tot asa si nu te informa, e un lucru ingrozitor.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version