Organismele care se ocupă de protecția consumatorilor din Belgia, Franţa, Italia, Olanda, Portugalia şi Spania au cerut luarea unor măsuri împotriva platformei de cumpărături online AliExpress care aparține grupului chinez Alibaba pentru presupusele condiții incorecte impuse cumpărătorilor din UE, transmite Reuters.

aliexpressFoto: YouTube

Plângerile împotriva gigantului chinez de comerț electronic Alibaba care deține AliExpress au reiterat o plângere similară din partea agenției de protecție a consumatorilor din Luxemburg față de autoritatea națională la începutul acestui an, prin care se dorește ca problema să fie abordată la nivel european.

Grupurile de consumatori vor ca platforma de cumpărături online AliExpress, care vinde produse de la comercianții cu amănuntul chinezi și care concurează cu comerciantul online Amazon din SUA, să respecte legile UE care protejează consumatorii. "Cerem autorităților care se ocupă de protecția consumatorilor să analizeze urgent această problemă și să ia măsuri", a declarat directorul general al Biroului European al Uniunii Consumatorilor (BEUC), Monique Goyens.

Cele șase organisme, care fac parte din rețeaua BEUC, sunt preocupate de o clauză în termenii și condițiile AliExpress prin care se stipulează că disputele dintre cumpărător și vânzător sunt deferite unui tribunal de arbitraj din Hong Kong. Potrivit normelor UE, consumatorii au dreptul de a iniția o acțiune în justiție în fața unei instanțe din propria țară.

O altă îngrijorare este legată de faptul că persoanele care achiziționează produse de pe AliExpress nu pot să le returneze fără justificare în termen de 14 zile, din nou, încălcând legile UE.

Pe de altă parte, obligația vânzătorului de a oferi o garanție legală minimă de doi ani nu este menționată, iar termenii și condițiile nu sunt întotdeauna prezentate în limba oficială a ţării unde se trimit bunurile.