Două nave feribot hibride de tipul Roll-on/Roll-off pentru Seaspan Ferries vor fi construite la Șantierul Naval Damen Mangalia. Navele au fiecare o lungime de 149 de metri și au fost proiectate astfel încât să permită încărcarea și transportul pe culoare cu o lungime totală de 1.034 metri. Construcția celor două nave va începe din acest an și se va finaliza în 2021. Este a treia mare comandă de nave la șantierul Mangalia după ce olandezii de la Damen au achiziționat 49% din șantier și au obținut managementul.

Feribot construit la MangaliaFoto: Damen

Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de Gaz Natural Lichefiat. Cele două nave vor intra în serviciul Seaspan Ferries ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021, construcția acestora începând la Santierul Naval Damen Mangalia încă de anul acesta, transmite Ministerul Economiei.

„Șantierele navale Damen au câștigat oferta de construire a noilor feriboturi datorită reputației excelente, angajamentului față de calitate și datorită infrastructurii dovedite prin Șantierul Naval Mangalia. Cele două companii au lucrat îndeaproape pentru a se asigura că noile nave îndeplinesc standardele stricte de siguranță, de performanță și de funcționare necesare pentru a oferi servicii optime clienților companiei Seaspan Ferries”, transmite Ministerul.

Feriboturile RoRo în cifre:

Lungime: 149m;

Culoare de bandă: 1034m;

Tip: Roll-on/Roll-off;

Alimentare cu energie: 209 metri cubi stocare Gaz Natural Lichefiat la bord, capacitate baterii 2MWh;

Motoare de propulsie, tablouri electrice, depozitare ESS și GNL: furnizate de MAN Energy Solutions;

Elice de propulsie: furnizate de Schottel Inc.

---

Cele două feribpturi reprezintă, practic, ce-a de-a treia mare comandă pe care Șantierul Naval Mangalia o primește de când olandezii de la Damen și statul român au preluat împreună șantierul de la sud-coreenii Daweoo.

Damen preluat în vara lui 2018 49% din acțiunile șantierului, dar a primit managementul noii companii. La acel moment în șantierul naval Mangalia erau 1.700 de angajați. Până la finalul acestui an reprezentanții șantierului speră ca numărul angajaților să ajungă la aproximativ 2.500.

Ce comenzi mari a mai primit Șantierul Naval Damen Mangalia

În luna mai, Ministerul Economiei anunța că la Mangalia va fi construită o navă de croazieră – un mega iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piata vaselor de croaziera. Iahtul va fi construit în întregime la Șantierul Naval Damen Mangalia.

Tot atunci, Șantierul anunța că va construi și vase de transport și o navă complexă pentru exploatații offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).

O altă comandă semnificativă prevede construirea în integralitate la Mangalia a unei nave specializată pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime.

Nava specială, lungă de 177 de metri, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume. Nava de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare. Valoarea contractului este de aproximativ 42 de milioane de euro.