Germanii de la Mercedes - Benz inclina spre Romania, in detrimentul Poloniei, ca loc al viitoarei fabrici unde vor fi construite modelele A Klasse si B Klasse, spun surse din companie, citate de Automotive News.

"Balanta inclina in directia Romaniei", a declarat o sursa de la compania germana, sursa care a adaugat ca toti managerii trateaza intr-un mod foarte secretos problema.

Noile generatii ale modelelor subcompacte A Klasse si B Klasse ar trebui sa iasa pe piata in 2011, astfel ca luarea deciziei privind locul productiei este cea mai arzatoare problema la Mercedes.

Site-ul noteaza ca germanii ar putea alege parcul industrial Tetarom III din Jucu, judetul Cluj. In prezent exista o contradictie si in ceea ce priveste viitoarea capacitate anuala de productie a uzinei. Astfel, daca in Romania se vehiculeaza cifra de 350.000 de unitati pe an, in cercurile Mercedes se vorbeste de 70.000 - 100.000 de masini, mai noteaza Automotive News.

Mercedes vrea sa construiasca aceste masini in Europa de Est datorita costurilor mult mai reduse cu forta de munca. Aici Romania are un atu important, cu costuri medii de 3,23 euro/ora, comparativ cu 6 euro in Polonia si 42 de euro in Germania. Pe de alta parte, Polonia este mai dezvoltata la capitolul infrastructura, iar costurile logistice ar fi mai scazute acolo, decat in tara noastra.

Automotive News mai noteaza ca Mercedes vrea sa extinda si capacitatea de productie a fabricii de la Rastatt, Germania, unde masinile A Klasse sunt produse din 1997, iar B Klasse din 2005.

Informatia despre posibila venire a Mercedes in Romania a aparut pe 29 ianuarie. Anul trecut, in Romania s-au vandut peste 2.400 de autoturisme Mercedes si aproape 4.500 de vehicule comerciale. Vanzarile A Klasse si B Klasse au avut o pondere scazuta cu vanzari de 158, respectiv 163 de unitati.

Nemtii, contactati de HotNews, nu comenteaza speculatiile

"Mercedes nu a decis sa deschida o uzina in Europa de Est. De aceea nu comentam zvonuri despre viitoare amplasamente sau tari. Noi nu am spus decat ca daca avem nevoie de capacitate suplimentara de productie, am putea alege Europa de Est. Insa nu am luat inca o decizie si nu vrem sa comentam speculatiile aparute despre locul uinde ar putea fi construita fabrica", au spus pentru HotNews reprezentantii producatorului.