Tarom reintroduce curse directe București - SUA. În vizorul operatorului naţional sunt 3 aeroporturi de pe coasta de Est. Cât ar putea costa un bilet

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 2 octombrie 2019, 9:11 Economie | Companii


Avion Tarom la Otopeni
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Tarom va introduce din nou curse spre Statele Unite. Din vara anului viitor românii vor putea zbura de la Bucureşti până la New York fără escală. Directorul companiei a precizat că Tarom va depune în această săptămână o cerere oficială pentru a putea opera zborurile spre SUA, informează stirileprotv.

Compania naţională a făcut deja o cerere pentru orele de aterizare pe tărâm american. Dar ca să reuşească acest lucru, operatorul trebuie să introducă în flota sa avioane care să poată zbura peste Atlantic. Nu este singura cursă lung curier, Tarom ar putea programa şi curse spre China.

Tarom spune că va depune săptămâna asta o cerere oficială pentru a putea opera zborurile spre Statele Unite. În vizorul operatorului naţional sunt 3 aeroporturi de pe coasta de Est.

Este vorba de aeroportul Newark, din Statul american New Jersey, aeroportul Laguardia din Queens, New York şi vestitul JFK din New York. Conducerea Tarom mizează pe JFK.

“Este prima noastră opţiune pentru că ne asigură o conectivitate şi pe continentul american prin parteneriat cu Delta, companie cu Sky Team. Termenul pe care ni l-am impus vizează operarea în sezonul de vară 2020. Estimez începerea operării începând cu luna mai - iunie 2020”, a declarat Mădalina Mezei, director Tarom.

Există însă o serie de paşi pe care compania trebuie să-i facă. În primul rând, are nevoie de avioane.

Pentru a putea opera transatlantic, Tarom trebuie să introducă în flota să 2 aeronave care să poată zbura peste ocean, adică mai bine de 14 mii de km. Desigur, avioanele trebuie să fie mai mari decât acesta. Să aibă 300 de locuri în clasa business, dar şi economic.

Ar putea să aleagă din mai multe aeronave care corespund acestor criterii. De pildă, un Airbus 330 sau un Dreamliner 787, însă acest lucru nu a fost deocamdată stabilit.

Cert este că Tarom nu vrea să le cumpere, ci să le folosească în leasing operaţional 6 luni cu posibilitatea prelungirii contractului.

Pentru a atrage clienţi din toată regiunea, conducerea companiei intenţionează să zboare cu o frecvenţă de 4-5 ori pe săptămână. Preţul biletelor nu a fost stabilit, dar ar putea ajunge la 1.000 de euro dus-întors.

Slotul ideal, adică intervalul orar de zbor, ar fi decolarea la ora 10 din Bucureşti, iar după un zbor de aproape 10 ore să aterizeze la New York. Asta ar transforma şi aeroportul din Otopeni într-un hub regional, unde s-ar aduna pasageri din Europa de Est pentru a putea zbura în Statele Unite.

Tarom a renunţat în 2003 la zborurile spre New York şi a pierdut atunci sloturi orare foarte bune. Apoi a anunţat în repetate rânduri că şi-ar dori să le reia, dar nu a reuşit până acum.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






14729 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    sper ca 1.000 EUR aia nu sunt pt clasa economica (Miercuri, 2 octombrie 2019, 9:29)

    qwerasdf [utilizator]

    altfel ar fi cam mult. Am zburat cu mai putin pana pe coasta de vest si am avut o singura escala...
    • +8 (10 voturi)    
      eu am zburat pana la Washington (Miercuri, 2 octombrie 2019, 10:09)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      cu 720 dolari cu KLM (Buc-Amsterdam-Washington).
      Intr-adevar 1000 euro e cam mult, dar sa stii ca si preturile la transportul aerian au sarit in aer in ultimii ani.
      Sper ca Tarom sa ia in leasing Airbus 330, cu ce nave are acum in portofoliu nu poate ajunge in SUA>
      • -1 (9 voturi)    
        si mai zbori (Miercuri, 2 octombrie 2019, 11:55)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        a doua oara peste ocean cu KLM-ul dupa ce ai indurat ?
        • +4 (6 voturi)    
          Ce am indurat? (Miercuri, 2 octombrie 2019, 13:10)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Nu am indurat nimic.
      • -4 (6 voturi)    
        Poate ajunge pt ca sunt certificate ETOPS (Miercuri, 2 octombrie 2019, 12:07)

        cucurveauamov [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Engines Turn Or Passengers Swim
      • +2 (4 voturi)    
        adica vreau sa spun (Miercuri, 2 octombrie 2019, 12:16)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ca zbor des cu Taromul si nu are aeronave confortabile. Pana la Frankfurt mai merge, dar eu unul nu m-as baga cu Taromul la zboruri mai mari de 3 - 4 ore. Avioanele sunt mici, au maxim 2 randuri de 3 scaune si capacitate de max 174 locuri (Boeing 737) . Prin comparatie, avioanele altor linii care zboara cross Atlantic sunt mult mai mari, au 570 oameni la bord si cu 3 randuri de saune .
        Ca sa reziste competitiei Tarom trebuie sa ia in leasing niste Boeing 747 sau alte avioane mari, pentru ca la ce flota are in acest moment nu se va sui nimeni in ea sa mearga cross Atlantic.
      • +1 (3 voturi)    
        Low cost (Miercuri, 2 octombrie 2019, 14:10)

        Orizont [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Daca accetpati escale mari si poate si schimbari de aeroport la escale, Bucuresti - New York puteti gasi bilet si sub 400 $

        Tarom ar trebui sa stie ca Laguardia nu face zboruri internationale.
    • +3 (5 voturi)    
      1000 euro pentru dus-intors (Miercuri, 2 octombrie 2019, 10:56)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      1000 euro pentru dus-intors
      • -1 (1 vot)    
        tot e mult (Vineri, 4 octombrie 2019, 11:08)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        cu banii astia mergi de doua ori UK-USA si pana in UK vii cu lowcosturi din Ro
  • +13 (15 voturi)    
    Sigur va fi coadă la un preț dublu (Miercuri, 2 octombrie 2019, 9:33)

    Lionheart [utilizator]

    La KLM sau British găsești lejer bilete la 500€ dus-întors. Cu plecare din București și da, cu escală. Dar nu 1000€.
    • +7 (11 voturi)    
      KLM vs Tarom (Miercuri, 2 octombrie 2019, 10:22)

      pseudoce [utilizator] i-a raspuns lui Lionheart

      la KLM probabil: nu sunt 2 rude angajate per pasager, au negociate preturi mai mici la orice, avand escale pot avea avioans mai mici si poate costuri mult mai mici/pasager. De ce e mai ieftin(si probabil mai bine) in Turcia/Grecia/Bali decat in Mamaia? Pt ca la noi se merge pe “cine vrea plateste mult”. Si lumea vrea...
    • -4 (16 voturi)    
      mai suiti-va si prin avioane.. (Miercuri, 2 octombrie 2019, 10:46)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Lionheart

      se vede ca sunteti amatori.. escala aia e esentiala, si da poate sa coste o escala 500 euro. 1000euro zbor direct, cu achizitionare scurta e un pret corect.. achizitionare cu anticipatie de 3-4 luni sa zicem scade pretul pe la jumatate. In f. multe situatii pentru o calatorie de afaceri (adica cumparare bilet din scurt, nici macar nu mai gasesti bilet direct). Si mai e ceva: zice in articol : pretul ar putea ajunge la 1000, nu zice ca pretul este 1000.
      • -1 (1 vot)    
        pretul va fi in functie de aeroport (Miercuri, 2 octombrie 2019, 13:05)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        jfk are taxe mai mari de aeroport, e mai aglomerat.
        Newark e al doiea ca trafic, dar pt. cineva din nyc tre' sa mai pui si cheltuiala si disconfortul drumului din Newark pana in nyc.
        la guardia e in nordul quenzului, destul de usor de ajuns, oriiunde in nyc, long island sau NJ. e un aeroport mai mic, dar destul de bine pozitionat si probabil cu taxe de aeroport mai mici.. de obicei, de acolo sunt curse spre america centrala, caraibe, si in sua.
        pe de alta parte, jfk are legaturi mai bune pt. cei care numai trec prin ny. adica spre coasta de vest, spre canada.
        chestia ca toate aceste trei aeroporturi sunt subordonate aceleaiasi autoritati, ny and NJ port authority.
    • -2 (8 voturi)    
      Dar mandria patriotica?! (Miercuri, 2 octombrie 2019, 11:06)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Lionheart

      NU merita 500 de Euro amarati in plus faptul ca zbori cu Compania Nationala?
      • +4 (6 voturi)    
        da... (Miercuri, 2 octombrie 2019, 12:19)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        si sa te doara spatele ca s-a rupt tabla de pe suportul lombar din scaune. (caz intamplat mie cu Tarom).
  • +11 (13 voturi)    
    Autorul este intr-o confunzie totala, dar scrie! (Miercuri, 2 octombrie 2019, 9:37)

    Rha-Doo [utilizator]

    Pana la New York in aer sunt aprox 7500km, autorul confunda distanta maxima la care pot zbura avioanele moderne cu distanta acestui zbor.
    "Tarom trebuie să introducă în flota să 2 aeronave care să poată zbura peste ocean, adică mai bine de 14 mii de km"
    ...

    "Desigur, avioanele trebuie să fie mai mari decât acesta. Să aibă 300 de locuri în clasa business, dar şi economic."
    300 locuri la business, hai dom'le suntem Singapore Airlines? Si cu 300 locuri la business (in ce tip de avion) o sa atragem noi trafic regional?
    • +2 (2 voturi)    
      nicio companie nu are 300 locuri (Miercuri, 2 octombrie 2019, 12:21)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Rha-Doo

      la business. Autorul a vrut sa spuna ca avioanele sa aiba 300 locuri la clasa business si economic la un loc.
      Dar chiar si asa e putin, avioanele care zboara cross Attlantic au 500 locuri in total.
  • +5 (11 voturi)    
    vorbesc ca sa se afle in treaba (Miercuri, 2 octombrie 2019, 10:17)

    ccc745 [utilizator]

    costurile sint prea mari sa operezi numai 2 avioane cu totul diferite de orice altceva ai in flota. Inca un grup de piloti, etc.
    Auzi la ei... Bucuresti, hub regional... cu Istanbul la mai putin de 500 km? Te maninca Turkish de viu.
    Nu se va intimpla, vorbesc si ei sa se afle in treaba
  • +2 (12 voturi)    
    vor rupe piata .... (Miercuri, 2 octombrie 2019, 10:24)

    luleasca [utilizator]

    Lufthansa, Air Canada, Air France vor da faliment ... cu preturile lor de 2 bani, pardon, 500-650 euro cu 1 escala, sigur vor plange in pumni .... Eu prefer o escala de 3-4-5 ore ptr o diferenta semnificativa la pret ... am avut una de 8 ore care mi-a permis sa iau masa in centrul orasului de tranzit ....
  • +13 (13 voturi)    
    Si eu vreau sa ajung pe Marte dar nu am racheta (Miercuri, 2 octombrie 2019, 10:57)

    Frankie [utilizator]

    Cum si Tarom vrea sa ajunga in USA dar nu are avioane.
    • +3 (3 voturi)    
      De ce esti rau? (Miercuri, 2 octombrie 2019, 11:08)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Tarom avea zboruri peste ocean si in anii '70, cand sigurul avion pentru cursele internationale era IL-18!!!
      • +3 (3 voturi)    
        a avut si pana la New York (Miercuri, 2 octombrie 2019, 12:23)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        pana in anul 2003. Am fost si eu...pana s-au prins clientii ca la altii e mai ieftin si mai bine.
  • +5 (5 voturi)    
    La Guardia (Miercuri, 2 octombrie 2019, 11:23)

    Ionuț Ilişescu [anonim]

    Unul din cele 3 aeroporturi mentionate, La Guardia, nici nu primeste zboruri din Europa. E doar pentru zboruri interne. Ori cei de la TAROM nu stiu asta ori autorul articolului.
    • +1 (1 vot)    
      e international (Miercuri, 2 octombrie 2019, 14:02)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Ionuț Ilişescu

      pe langa zboruri interne, au si spre america centrala si de sud, Canada. nu sunt sigur daca au spre Europa.
      dar, este mai la indemana newyorkezului si a celor din jur. pozitie bune si, probabil, taxe de aeroport mai mici.
      • -1 (1 vot)    
        Primeste (Miercuri, 2 octombrie 2019, 14:47)

        cucurveauamov [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        In cazul urgentelor. Asta este clenciul exploatat de biznisul Tarom
  • 0 (6 voturi)    
    Ia vedeti Norwegian din Dublin sau Londra Gatwick (Miercuri, 2 octombrie 2019, 11:30)

    produsulinternbrut [utilizator]

    Au zboruri si cu 100 de euro dus spre Boston / Newark. Adica 200 si ceva dus intors (am pus si un bagaj de cala).

    Sau Air Transat catre Canada - in mai 2018 am platit 327 de euro Dublin-Toronto dus-ntors, bagaj de 23 de kg inclus si masa in avion (nu le-am adaugat eu, erau in pretul biletului)

    Tuie Marom si tuturor sinecurilor de acolo!
  • +1 (5 voturi)    
    Bucurestiul nu este bine amplasat pt a fi hub (Miercuri, 2 octombrie 2019, 11:33)

    Habermas [utilizator]

    regional. Hub regional ar putea fi undeva in Nordul Romaniei. Sudul este prea aproape de Atena si Istanbul.
    • -2 (4 voturi)    
      ajunge o singura bomba pusa (Miercuri, 2 octombrie 2019, 12:25)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      de kurzi sau ISIS in Istanbul pe aeroport, si nu va mai zbura nimeni pe acolo. La fel a fost si cu avionul doborat de separatisti in Ucraina..
      Romania are marele avantaj al sigurantei, (nu se pun bombe, nu avem islamisti,) ar trebui sa se marjeze mai mult pe asta, dar nu are cine.
      • -1 (1 vot)    
        Noi ni le facem (Miercuri, 2 octombrie 2019, 14:48)

        cucurveauamov [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Singuri
  • 0 (2 voturi)    
    hahahaha (Miercuri, 2 octombrie 2019, 13:51)

    john70 [utilizator]

    Tarom le-o fi promis americanilor ca nu mai fac trafic de droguri pe cursele directe asa cum se intampla acum 20 de ani, motiv din care au fost anulate cursele directe cu USA.
  • 0 (4 voturi)    
    Dacă sunt biletele (Miercuri, 2 octombrie 2019, 18:06)

    Observatory [utilizator]

    gratis nu voi zbura cu Taromul, in anii 80’s se zbura direct Buc.- NYC , am experiment o singura data...atât , nu doresc nici la dușmani așa o “călătorie “

    Va doresc un zbor minunat !
    • -2 (4 voturi)    
      Ai fost cumva securist? (Joi, 3 octombrie 2019, 0:30)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      Sau cum ai reușit să zbori Buc.-NY în anii '80?
      • 0 (4 voturi)    
        C’è curious esti ? (Joi, 3 octombrie 2019, 1:00)

        Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Da , am sa m-a destăinui ți-e ca am fost Secu ...
        Mai și gândiți când scrieți ?

        ...trăiesc in State de prin anii 70’s
        Numai pentru cultura ta de ..toamna ...
  • -1 (1 vot)    
    astia sunt pe prafuri (Miercuri, 2 octombrie 2019, 18:21)

    Timbuku [utilizator]

    Nu cred ca traficul de NY poate sustine cursa, iar daca vrei sa connect cu Delta cum spun ca vor, isi pierd avantajul de cursa directa. Nu vad diferenta intre un Bucuresti - Istanbul - coasta de vest si Bucuresti - NY - coasta de vest, ba chiar Turkish e la jumatate de pret si in plus au zboruri de la Cluj si Constanta.
    • +2 (2 voturi)    
      Turkish airline ? (Miercuri, 2 octombrie 2019, 19:26)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Timbuku

      Și dacă am nevoie la toaleta ce fac ! Doamne ajuta pana acum am fost normal !
      • -2 (2 voturi)    
        LOL! (Joi, 3 octombrie 2019, 17:37)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        Turkish Airlines este cea mai bună companie aeriană din Europa, chiar peste Air France și KLM.

        Toaleta avionului nu o face Turkish Airlines, ci o fac producătorii de avioane Boeing sau Airbus, la Seattle sau Toulouse, după caz.
  • 0 (2 voturi)    
    O mare prostie (Joi, 3 octombrie 2019, 0:38)

    Nyk1 [utilizator]

    Concurența pe rutele transatlantice este acerbă, TAROM nu va face față. Ce au început bine sub conducerea veche (cea demisă de „expertul” Cuc) este deschiderea de căi noi, către est, cum ar fi București - Tbilisi sau București - Yerevan. Și pentru TAROM, lumina vine de la Răsărit, spre noi piețe în curs de dezvoltare.

    Iar dacă tot vor să meargă mai departe, de ce nu o cursă directă București Henri Coandă - Bangkok Suvarnabhumi? Ar fi foarte utilă și pentru fetele lor care vor să muncească în UE, și pentru fetele noastre care au potențialul să ceară tarife premium în Asia, căci sunt la mare căutare acolo.
    • -2 (2 voturi)    
      Adăugire (Joi, 3 octombrie 2019, 17:43)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Cu noul avion Airbus A321XLR ce are o rază de acțiune de vreo 8000 km, devine posibilă legarea Bucureștiului de Asia de Sud-Est (dacă nu de Bangkok, măcar de Chiang Rai în nordul Thailandei) folosind un avion economic, eficient și de capacitate mică (adică mai ușor de umplut, adică care nu zboară în pierdere).

      Profitând de locația Bucureștiului în sud-estul Europei, TAROM ar putea oferi curse (ceva mai) low-cost spre Asia de Sud-Est pentru întreaga Europă. Dacă ar fi gestionat în mod competent. Mare DACĂ.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version