Marca Thomas Cook și brandurile hoteliere conexe vor fi cumpărate de grupul chinez Fosun Tourism pentru 14,25 milioane de dolari, a anunțat compania chineză, transmite Reuters, citată de Mediafax.

Thomas CookFoto: Pixabay.com

Activele achiziționate vor include mărci comerciale, nume de domenii online, aplicații software și licențe deținute de operatorul de turism britanic precum și branduri hoteliere afiliate. Compania chineză, listată la bursa din Hong Kong, a adăugat că nu intenționează să cumpere activele companiei din afara Regatului Unit sau alte afaceri conexe.

Qian Jiannong, președintele Fosun Tourism, a precizat că achiziția va permite grupului să-și extindă business-ul turistic, "bazându-se pe celebritatea mărcii Thomas Cook și a impulsului robust de creștere a turismului chinez în afara Chinei".

Thomas Cook a intrat în colaps financiar în luna septembrie din cauza datoriilor ridicate și a modelului de afaceri traditional într-o perioadă în care competiția online între operatori a devenit mai acerbă.

Fosul Tourism, care era deja cel mai mare acționar al Thomas Cook, a oferit să contribuie cu 450 milioane de lire sterline în august la recapitalizarea companiei în schimbul unei participații majoritare pe partea de afaceri turistice și unei dețineri de 25% din compania aeriană a operatorului britanic.

Cu toate acestea, planul a eșuat după ce Thomas Cook nu a reușit să mai asigure și alte fonduri solicitate de creditorii săi.