Corporate News: Boeing trebuie să modifice 7.000 de avioane după ce o pasageră a fost expulzată printr-o fereastră și a murit; General Motors o acuză pe Fiat Chrysler că i-a mituit pe șefii sindicatului

de A.Th.C.     HotNews.ro
Joi, 21 noiembrie 2019, 23:19 Economie | Companii


Corporate News
Foto: pixabay.com
Ruperea unei palete de ventilator a provocat desprinderea unei ferestre în timpul zborului / GM denunță practici mafiote ale lui Fiat Chrysler care au costat-o miliarde și cere despăgubiri de trei ori mai mari.

Boeing trebuie să modifice 7.000 de avioane după ce o pasageră a fost expulzată printr-o fereastră și a murit. Problemele cu Boeing 737 s-au multiplicat dramatic. Noul model Max este reținut la sol de multe luni după două prăbușiri catastrofale, iar acum producătorul a acceptat să modifice 7.000 de avioane mai vechi pentru a evita repetarea unei tragedii în timpul zborului.

Cursa 1380 a lui Southwest Airlines se îndrepta de la New York spre Dallas pe 18 aprilie 2018. Pe când avionul 737-700 evolua la o altitudine de 32.000 de picioare (aproape 11.000 m), o paletă de turbină cu o fisură nedetectată s-a rupt și a lovit carcasa motorului. Investigatorii accidentului au tras concluzia că forța impactului a provocat dezintegrarea nacelei, mai degrabă o componentă a structurii avionului decât a motorului.

Sfărâmăturile au perforat exteriorul avionului în zona scaunului 14A, ceea ce „a provocat desprinderea ferestrei de avion”, conform raportului lui National Transportation Safety Board (NTSB). Întrucât cabina s-a depresurizat rapid, Jennifer Riordan, pasagera de pe locul 14A, a fost parțial absorbită în afara ferestrei. Pasageri și echipajul au reușit s-o tragă înapoi, dar a murit mai târziu din cauza rănilor.

NTSB a concluzionat că există o vulnerabilitate structurală potențială în carcasa motoarelor tuturor avioanelor Boeing „Next Generation” (NG). Acestea sunt versiuni ale bimotoarelor cu sufix -600, -700, -800 și -900. Southwest are peste 700 de astfel de avioane, mai multe decât oricare alt transportator. Ryanair este cel mai mare operator cu acest tip din Europa: toate cele 450 de avioane din flota sa sunt Boeing 737-800.

Pentru a evita orice repetare a accidentului fatal, NTSB a impus o reproiectare a structurii: „Acest accident demonstrează că o paletă de ventilator poate ceda și fi ejectată altfel decât s-a observat în timpul testelor de motor”.

Boeing a spus că va face modificările necesare și a insistat: „Toate avioanele 737 NG sunt sigure pentru a continua operarea normală, problema fiind complet eliminată prin examinarea lamelor de ventilator”. (The Independent)

General Motors o acuză pe Fiat Chrysler că i-a mituit pe șefii sindicatului. GM a dat-o în judecată pe Fiat Chrysler Automobile NV (FCA), pretinzând că rivala sa i-a mituit ani de zile pe oficialii sindicatului United Auto Workers (UAW) pentru a perturba procedurile de negociere a contractelor de muncă și a câștiga avantaje, ceea ce a costat-o miliarde de dolari pe General Motors. GM acuză și că fostul CEO de la Fiat Chrysler, Sergio Marchionne (decedat între timp), a jucat un rol principal în această schemă.

Principalul producător american a declarat că va cere „despăgubiri substanțiale” de la FCA care vor fi reinvestite în SUA pentru a crea locuri de muncă, dar nu a specificat suma.

Procesul intervine într-un moment delicat pentru FCA, care lucrează la o fuziune plănuită cu fabricantul francez PSA și negociază un contract de muncă pe patru ani cu UAW. FCA a declarat că se va apăra viguros în timpul procesului: „Suntem uluiți de acțiunea în instanță, atât de conținut, cât și de moment. Nu putem decât presupune că urmărește să perturbe fuziunea cu PSA, ca și negocierile cu UAW”. FCA și PSA au anunțat luna trecută o fuziune 50-50 care va crea al patrulea mare producător din lume, căutând anvergură pentru a face față noilor tehnologii costisitoare și cererii globale în declin.

UAW a abordat-o ultima pe FCA dintre cei trei producători din Detroit pentru negocieri ale contractului de muncă. Muncitorii UAW de la Ford Motor au ratificat un nou contract săptămâna trecută, în vreme ce cei de la General Motors au aprobat o nouă înțelegere la sfârșitul lui octombrie, punând capăt unei greve de 40 de zile.

În proces sunt acuzați trei foști executivi de la FCA care au pledat ca vinovați într-o cercetare federală în curs la UAW și FCA. GM a afirmat că cercetarea, cuplată cu propriile investigații, a condus la deschiderea procesului. Avocatul general al lui GM, Craig Glidden, a afirmat că „presiuni criminale” de la FCA între 2009 și 2015 au făcut ca GM să plătească salarii mai mari decât FCA și i-au permis ultimei să folosească mai mulți muncitori temporari sau mai prost plătiți decât GM.

Plângerea penală pretinde că în conformitate cu prevederile legii federale Racketeer Influenced and Corrupt Organizations Act (RICO) FCA ar fi pasibilă să-i plătească lui GM triplul daunelor provocate, plus dobânzi, sume punitive și onorarii ale avocaților.

UAW este în centrul unei cercetări federale tot mai extinse pentru corupție. Gary Jones, președintele lui UAW care intrase recent în concediu, a demisionat miercuri imediat după ce sindicatul a anunțat că va urmări îndepărtare sa din funcție, a declarat pentru Reuters o sursă. Un purtător de cuvânt de la UAW nu a putut confirma demisia. (Reuters)







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






17596 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    Ventilator? (Joi, 21 noiembrie 2019, 23:32)

    AdrianBorza [utilizator]

    Motoarele de avion nu au ventilatoare, nu au nevoie sa se racoreasca, au compresoare. Seamana un pic, dar au functii diferite.

    Pala de compresor rupta nu a provocat desprinderea ferestrei, a trecut prin ea si a provocat o depresurizare exploziva. Pasagera respectiva a fost absorbita si a functionat ca un dop pentru o vreme.
    • +2 (6 voturi)    
      Respectăm originalul (Joi, 21 noiembrie 2019, 23:42)

      A.Th.C. [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Mulțumesc pentru observație, este 100% corectă. Dar textul original este „While the Boeing 737-700 was climbing through 32,000 feet, a fan blade with an undetected crack broke off and hit the engine casing.” Și ziarele serioase scriu pentru marele public. O altă dovadă: „Debris punctured the skin of the aircraft adjacent to seat 14A, which “caused the window to depart the airplane” ” - aici chiar n-am putut să scriu de „pielea avionului”....
      • +2 (4 voturi)    
        Traducători slabi (Vineri, 22 noiembrie 2019, 9:06)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui A.Th.C.

        De fapt "fan" nu înseamnă numai și numai ventilator. De pildă turbofan nu este ceea ce, pe principiul "furculission", s-ar traduce "ventilator trubo"... De fapt acel "fan" este un fel de turbină, care nu seamănă deloc cu ceea ce este un ventilator.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Turbofan

        Este bine cine traduce ceva mai tehnic să aibă idee de tehnică.
        • 0 (2 voturi)    
          bine si mai zic ca.. (Vineri, 22 noiembrie 2019, 10:35)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          Nu este o problema sa corectezi daca tot ai inteles ca ceva nu corespunde...

          Nimeni nu le stie pe toate, toti invatam de la fiecare asa ca...

          Multumiri!
    • +3 (3 voturi)    
      Da ventilator de diametru mare (Vineri, 22 noiembrie 2019, 8:17)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      care serveste la o mai mare absortie a aerului in compresor.
      Skin se traduce prin invelis. Invelisul fuselajul este foarte subtire, de la 1 la 2.5 mm, depinde de zona. In dreptul motoarelor se mai folosesc blindaje suplimentare
      Nacela este o parte a structurii avionului atasata de aripa care gazduieste motorul. Trebuie proiectata astfel incat sa protejeze fuselajul de orice fragment de piesa din palele ventilatorului.
      In privinta palelor de compresor sau turbina lucrurile sunt mult mai serioase. La o turatie de 15000 ture/minut fortele centrifuge sunt extrem de mari, fragmentul de pala strapunge carcasa motorului si produce taieturi in lungul aripii. Structura aripii trebuie sa reziste la sarcini obisnuite de zbor astfel incat pilotul sa poata ateriza de urgenta. Acel avion este compromis. Motoarele trebuie amplasate astfel incat incat traiectoria fragmentelor de motor sa nu atinga fuselajul.
    • +4 (4 voturi)    
      Intamplator e corect (Vineri, 22 noiembrie 2019, 9:34)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Palele frontale fac parte din FAN (ventilator) si nu din compresor . Motoarele moderne sunt turbofane dublu flux , o forma intermediara intre un turbojet si un turboprop .

      https://en.wikipedia.org/wiki/Geared_turbofan#/media/File:Geared_Turbofan_NT.PNG
  • 0 (4 voturi)    
    O elice ... (Vineri, 22 noiembrie 2019, 1:56)

    Alius [utilizator]

    ...de la motorul de propulsie.

    skin of the aircraft = suprafata protectoare a fuselajului.
    • +4 (4 voturi)    
      Esti f departe la fel si dl Borza (Vineri, 22 noiembrie 2019, 10:41)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Alius

      Motoarele de pe Boeing 7X7 sunt turbofan ca la majoritatea avioanelor de linie moderne. Ele nu au elice (ca cele turboprop) dar au intr-adevar ventilator in fata compresorului iar o parte din fluxul de aer antrenat de acesta nu trece prin compresor, camera de ardere si turbina ci prin exteriorul acestora (functioneaza cam ca un fel de elice carenata), imbunatatind randamentul motorului in special la altitudini joase (la urcare de ex.) si racind totodata si motorul!
      "skin of the aircraft" =invelisul avionului (poate fi din tabla, compozit, placa frezata si formata pt zone foarte solicitate etc). Bucata respectiva de material nu a spart geamul (care trebuie sa reziste la un astfel de impact) dar cel m probabil a deformat/fisurat invelisul care nu a mai putut retine geamul (presiunea e enorma acolo).
      • -3 (3 voturi)    
        Mind blowing! (Vineri, 22 noiembrie 2019, 15:37)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

        Deci motoarele de propulsie (am inteles, este turbofan) nu au elice, ele au un conpresor care au un ventilator care are .. stai, stai, nu te grabi. daaa, elice!!! Deci nu este elicea, ca parte a motorului, ci este elicea ventilatorului compresorului motorului. Ce-o sa mai aflam de la tine? Ca nu scrii cuvinte, ci litere?

        In continuare ni se explica faptul ca "skin of the craft" este invelisul avionului, care nu are rol de protectie a fuselajului, ci este asa, pentru distractie.

        Multam de sinonime! Da, sunt foarte departe...

        Hai sa vedem ce este cu alegerile prezidentiale. Stiuuuu, nu sunt alegeri prezidentiale, nu este sistem de vot, ci sistem electoral. Hai ca te-am scutit sa-ti mai obosesti degetelele cu alte sinonime.
        • +3 (3 voturi)    
          amice (Vineri, 22 noiembrie 2019, 18:54)

          sile1 [utilizator] i-a raspuns lui Alius

          Leo55 a explicat foarte bine ce este ala un turbofan si afurnizat si o seama de amanunte care sa-l faca pe orice nepriceput,in ale motoarelor de aviatie,sa inteleaga.

          A gresit insa cand a crezut ca toti nepriceputii,in probleme de aviatie, or sa inteleaga si nici nu s-a gandit ca va da peste un nepriceput inzestrat cu un "dezvoltat" spirit mistocaresc !

          Si un sfat, daca nu te pricepi intrun domeniu e bine sa nu-ti dai cu parerea pentru ca pici de bizon.
          • -3 (3 voturi)    
            Am inteles, sa traiti! (Sâmbătă, 23 noiembrie 2019, 12:31)

            Alius [utilizator] i-a raspuns lui sile1

            Dar nu suntem amici. Amice esti tu cu ai tai.

            Explicatia nu trebuia sa mi-o dea mie, comentariul meu nu a incercat sa explice nimic si nu am intrat in polemici legate de turbofane sau turbofani (asa cum esti matale). Eu doar am spus atat: elicea, ca parte componenta a acelui motor. Si voi, astia foparte destepti si luminati, care va coborati din cand in cand sa dati niste explicatii foarte-foarte .. pointless pentru muritori ca mine, nu faceti altceva decat sa spuneti in multe cuvinte acelasi lucru.

            Explica-mi te rog, ce am gresit in definitiile date de mine. Punctual. Daca nu esti in stare, du-te si bate campii in alte parti.. neamice.

            In ceea ce priveste sfaturile tale.. comentariul tau arata ca nu esti in masura de a da sfaturi cuiva. Doi "destepti" care sar repede sa-si arate "inteligenta", dar nu oricum, incercand cu orice pret sa arate cat de superiori, mareti sunt ei si ce mci sunt cei din jurul lor, aia care sunt vazuti ca niste bizoni. Am inteles, voi sunteti niste animale superioare.
            • +3 (3 voturi)    
              Ai dreptate .... (Sâmbătă, 23 noiembrie 2019, 18:07)

              sile1 [utilizator] i-a raspuns lui Alius

              ....nu esti amicul meu.

              Amicii mei sunt tipi inteligenti care pricep repede si sunt si bine crescuti,spre deosebire de tine care,care in plus, mai suferi si de un complex de inferioritate.

              Dupa cum comentezi imi dau seama ca ar fi o pierdere de vreme pentru mine,specialist in domeniu,sa-ti explic ce ai gresit.

              Pentru unii ca tine nu am decat o singura replica : Hai sictir !
          • -3 (3 voturi)    
            Motoarele nu au elice .. (Sâmbătă, 23 noiembrie 2019, 12:38)

            Alius [utilizator] i-a raspuns lui sile1

            . dar au un ventilator.. Care, fireste, are elice. Fireste, ventilatorul este parte componenta a motorului, care, tot fireste, nu are elice.

            Cum am spus: mind blowing!

            La voi astia, super destepti, logica nu prea functioneaza. In schimb stiti sa jigniti, ca na, daca logica nu e, trebuie sa sa umple "spatiul" cu altceva. Si mai dai si sfaturi. Eu nu-ti dau nici un sfat, nu sunt in masura, sunt un amarat de bizon si eu acolo.
  • +1 (3 voturi)    
    Boing-Boing! (Vineri, 22 noiembrie 2019, 18:51)

    Nyk1 [utilizator]

    Cam ăsta e sunetul declinului ireversibil al industriei de aviație comercială din USA. În goana după profit, Boing-Boing a concediat inginerii cu experiență care cereau salarii mari, lăsând locul amatorilor și outsource-uind dezvoltarea software-ului pentru avioanele sale vestiților programatori... indieni!

    La ora actuală, singurul producător de avioane fiabile din lume în aproape toate dimensiunile, care să nu se prăbușească la primul senzor defect, este AIRBUS.
    • +2 (2 voturi)    
      @Nyk1 (Vineri, 22 noiembrie 2019, 21:24)

      sile1 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Desigur softul e facut de indieni si s-ar parea ca nu e performant.
      Unii zic ca si absenta trainingului pentru pilotii de la bordul celor doua avioane care s-au prabusit a fost o cauza.

      Dar,greseala fundamentala provine din modul in care inginerii americani au amplasat motoarele pe aripile avionului,lucru care a creat probleme majore de comportament avionului in zbor.

      Pentru a corecta acest lucru s-ar fi cheltuit sume mari de bani plus pierderile din intarzierile introducerii in exploatare.
      Din acest motiv s-a ales solutia unui soft care sa corecteze comportamentul incorect ,softul fiind mult mai ieftin.

      Rezultatul s-a vazut !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by