Compromis european în dosarul ultrasensibil al transportatorilor: Șoferii vor putea dormi în mașini maxim 45 de ore pe săptămână

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 12 decembrie 2019, 13:14 Economie | Companii


Tiruri
Foto: pixabay.com
Negociatorii Parlamentului European și ai celor 28 de țări ale UE au ajuns joi dimineața la un preacord pentru reformarea condițiilor de muncă ale șoferilor de tir, un dosar ultrasensibil marcat de opoziția dintre Est și Vest, scrie AFP.

"Am ajuns la un acord preliminar", a scris pe Twitter, fără a oferi niciun alt detaliu, reprezentanța finlandeză a UE, care conduce negocierile pentru statele membre, în condițiile în care deține președinția rotativă a Uniunii.

Acest compromis trebuie însă aprobat de Consiliu (cele 28 de state membre ale UE) și de Parlamentul European.

Propusă de Comisia Europeană în mai 2017, reforma a dat naștere unei lupte de peste doi ani și jumătate între cele două tabere, pe fondul puternicei concurențe în acest sector sensibil.

De o parte, Vestul (Franța, Germania, Benelux), partizanii unei legislații stricte. De cealaltă, țările din Europa de Est (România, Ungaria, Bulgaria, Polonia, Letonia și Lituania), care pledează pentru o viziune mai suplă. Prima tabără o acuză pe a doua de dumping social, a doua o acuză pe prima de protecționism mascat.

Fiecare tabără a trebuit să accepte concesii, potrivit unei surse apropiate negocierilor. Pentru cei din Vest, o înfrângere majoră dar așteptată: regulile privind detașarea (care prevede o remunerație potrivit regulilor țării unde lucrează șoferul: salariu minim, dar și prime) nu se aplică șoferilor care realizează un traseu din țara de origine a companiei lor spre o altă țară.

Mai exact: un român care face un drum dus - întors România-Franța este plătit potrivit regimului din România.

"Din nefericire se confirmă și acest lucru se traduce prin crearea în Europa a unei clase de salariați de zona a doua", spune eurodeputatul ecologist francez Karima Delli, președintele Comisiei transporturi din Parlament.

În schimb, în dosarul exploziv al șoferilor care efectuează operațiuni interne - mai multe curse într-o țară unde a ajuns în cadrul unei livrări internaționale, se prevede aplicarea regulilor detașării.

Concret, un șofer bulgar, care efectuează mai multe curse în Olanda, este plătit cu remunerația aplicabilă în Olanda.

Au fost înregistrate avansuri majore pentru partizanii unei legislații stricte, a subliniat Delli.

"Un șofer nu va dormi în mașina sa în cadrul pauzelor săptămânale mai mult de 45 de ore, ci într-o locuință adevărată, plătită de angajator. El va trebui de asemenea să revină la domiciliu cel puțin o dată la patru săptămâni, indiferent de țara de reședință din UE", a spus ea.

Au fost de asemenea înăsprite de manieră semnificativă criteriile privind sediul companiilor de transport: "S-a terminat cu societățile cutii poștale", a afirmat Delli.

Comisia Europeană a precizat că este "în curs de analiză a implicațiilor compromisului". "Vom publica un comunicat vineri", a precizat un purtător de cuvânt, Stefan de Keersmaecker, care nu a dat niciun detaliu legat de acord.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





5973 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    mda..libera circulatie a capitalului, a fortei de (Joi, 12 decembrie 2019, 13:26)

    Je__ [utilizator]

    munca, asta pana ne afecteaza pe noi

    pai mai baieti...bagati mai lege si daca vindeti ceva pe piata din romania, sa vindeti la preturi romanesti
  • +5 (5 voturi)    
    Vor aparea in urma masurii (Joi, 12 decembrie 2019, 14:05)

    Keloo Cooper [utilizator]

    Just: "S-a terminat cu societățile cutii poștale" dar vor aparea "Locuintele cutii postale".


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by