Tarom a semnat un contract pentru nouă avioane ATR noi ce vor începe să vină din februarie

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 27 decembrie 2019, 18:08 Economie | Companii


Avion ATR al companiei TAROM
Foto: Hotnews
Tarom a semnat contractul de leasing pentru achiziția unui număr de nouă avioane noi - ATR 72-600, cu 72 locuri, care vor fi folosite pentru zboruri regionale (interne și externe) și vor înlocui ATR-urile pe care compania le are în prezent în flotă, informează un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Primele 4 avioane ATR 72-600 vor ajunge cel târziu în prima parte a lunii februarie a anului viitor, iar restul aeronavelor vor fi primite pe parcursul anului 2020. Contractul de închiriere este semnat pe o perioadă de 10 ani.

”Noile ATR-uri nu vor genera costuri suplimentare de operare, dar au o capacitate de transport crescută. Având în vedere experiența de 20 de ani în operarea acestui tip de aeronave, mentenanța va fi asigurată de către personalul Direcției Tehnice din cadrul Tarom, iar pregătirea echipajelor de zbor și a personalului tehnic se va face cu costuri minime suportate de către fabricant”, potrivit comunicatului

”Încheierea acestui contract este în linia obiectivelor asumate de managementul Tarom. Este un pas important în înnoirea flotei, proces pe care îl sprijin și care va continua”, a declarat ministrul Lucian Bode.

La începutul lunii noiembrie, Bode acuza că TAROM a plătit sub conducerea Mădălinei Mezei un avans de 900.000 de euro pentru aeronave ATR în baza unui memorandum, fără a exista un contract. Bode a spus că la TAROM se află în vizită DNA, DIICOT, Poliția și Consiliul Concurenței.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





10441 vizualizari

  • -5 (39 voturi)    
    proasta investitie (Vineri, 27 decembrie 2019, 18:53)

    linarel [utilizator]

    in era jet-urilor noi cumparam avioanr cu elice
    • +20 (30 voturi)    
      @mnicku (Vineri, 27 decembrie 2019, 19:12)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui linarel

      Pe rute scurte (interne) consumul e mai mic la turbopropulsoare, la ATR-72 seria 600 poate ajunge chiar la 2.5l per pasager la suta de km fata de un Boeing 737/Airbus 320 care are pe rute pana in 1000km peste 3l/suta de km. Inca mi important, ATR-urile pot deservi aeroporturi sumar amenajate (din care mai sunt inca destule in tara) cu piste scurte si nu au nevoie de echipamente de tip scara.
      Deci ATR-urile au sens pe rute interne pe care TAROM-ul e intr-un fel obligat sa le sustina prin natura de companie nationala. Pe zboruri externe B737 sau A320. De vazut ce se va intampla si cu MAX-ul.
      • +8 (14 voturi)    
        Inainte de Revolutie erau AN-24 (Vineri, 27 decembrie 2019, 21:00)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        Inainte de 1989 pentru rutele interne se foloseau AN-24. Cam primitive, datau din 1957, dar PRINCIPIUL este bun: turbopropulsor, nu turboreactor, cu aripa inalta.
        Pentru distantele de la noi din tara, viteza maxima a ATR-urilor este foarte buna!
        • +3 (3 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 8:50)

          [anonim] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

          • +2 (2 voturi)    
            Detalii (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 22:28)

            Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui

            Am fost in 2009 la TM cu Taromul.
            Faceam alternativ poze pe geam si cu monitorul din cabina, Airbusul nu a apucat sa atinga inaltimea si viteza sa maxime.

            Dar pretul ... costa 300 drumul dus si 800 dus-intors, asa ca la intoarcerea am folosit cefereul!!!
      • 0 (6 voturi)    
        Avantaje și dezavantaje (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 5:59)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        Mai avem aeroporturi cu piste scurte?
        Acum toate permit aterizarea avioanelor mari: Iași, Kogalniceanu, Craiova, Timișoara, Oradea, Sibiu, Bacău, Suceava, Cluj.
        Tulcea, poate, dar se lucreaza.

        Și la low-cost consumul e sub 2,5 l pe 100km și zboară la 10 000 m și cu viteză dublă față de ATR!
        ATR zboară la 5000 m unde turbulențele pot fi f puternice. Daca au consumul redus de ce prețul biletelor este de 4-5 ori mai mare ca la low-cost?

        Blueair are contract pt 6 BMax si cu obțiune pt încă
        2 și închiriere încă 12. Se pare că vor opera pe rute noi mai depărtate f ceruteTenerife, Gran Canaria, Creta, pt că au un consum f redus.
        Ryanair are comandate 135 BMax.
        Din nefericire toate BMax sunt încă oprite la sol, în luna martie 2020, cel mai optimist, se vor relua livrarile pt cele 5000 comandate. Să sperăm că l-a găsit și reparat defectul!

        Care ar fi totuși avantajele pt ATR?
        • +4 (4 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 8:45)

          [anonim] i-a raspuns lui nick24

          • +2 (2 voturi)    
            BMax e ireparabil? (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 16:22)

            nick24 [utilizator] i-a raspuns lui

            Chiar nu-l pot face identic de sigur cu seriile precedente?
            Atunci de ce fabrica lucrează continuu pe stoc?
            • +1 (1 vot)    
              Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 23:28)

              [anonim] i-a raspuns lui nick24

        • -2 (8 voturi)    
          Foarte simplu... (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 9:01)

          Observator roman [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          ....scrie chiar în comunicatul preluat de Hotnews: „Având în vedere experiența de 20 de ani în operarea acestui tip de aeronave, mentenanța va fi asigurată de către personalul Direcției Tehnice din cadrul Tarom, iar pregătirea echipajelor de zbor și a personalului tehnic se va face cu costuri minime suportate de către fabricant"

          Dacă nu se mai putea zbura cu vechile ATR-uri o categorie întreagă de angajați TAROM (de la angajații specializați pentru mentenanța ATR până la piloții cu licență de zbor ATR) ar fi rămas fără job.

          Luarea unor decizii pentru aviația din România - țară cu o cronică lipsă de infrastructură rutieră dar cu o rețea densă de aeroporturi raportat la mărimea ei - nu a fost niciodată ușoară. Câtă vreme TAROM rămâne companie NAȚIONALĂ e obligată să se raporteze la mult mai multe criterii decât își imaginează pafariștii...
        • +1 (3 voturi)    
          Comparatie gresita (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 20:16)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Citez "la low-cost consumul e sub 2,5 l pe 100km și zboară la 10 000 m și cu viteză dublă față de ATR!"
          Un Boeing sau Airbus au nevoie de vreo jumatate de ora sa atinga altitudinea de croaziera de 8000-9000 de metri, la 10-11 k urca doar la zborurile intradevar lungi.
          In timpul urcarii viteza nu e nicidecum de 800 km la ora sper ca e clar. Deci ar insemana ca magaoaia sa urce jumatate de o ora cu un consum imens ca apoi sa planeze inca jumate de ora pana la Iasi, Cluj sau Timisoara. Ma indoiesc ca acel consum fabulos poate fi atins in astfel de conditii.
          • +1 (3 voturi)    
            Sunt de acord cu ATR (Duminică, 29 decembrie 2019, 7:07)

            nick24 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            dar numai electrice!
            Pt distanțele din România merg f bine Airbus și Boeing. Pe distanțele scurte din România: trenul și autobuzul. De exemplu București-Craiova, până ajungi la aeroport cu 2 ore înainte, deja ajungi la Craiova cu Softrans....

            Avioane gen ATR sunt folosite in insulele Canare , pe distanțe de 50-100 km, prin junglă, piste f scurte.
      • +1 (7 voturi)    
        cu o conditie.... sa se ocupe toate locurile (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 7:36)

        linarel [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        dar cum nu se ocupa toate locurile vor zbura pe minus

        pe rutele unde exista cerere aceste avioane nu au capacitatea de transport

        diferenta de 0,3 l/100km e insignifianta , ar trebui normal ca tarom sa se bata sa transporte cat mai multi pasageri

        ex: pe ruta CJ-Buc zboara in fiecare dimineata 2 avioane pline ochi , ce vor face cu attr-urile, ?sa nu mai vorbim de zgomotul produs
    • +12 (12 voturi)    
      Si asa (Vineri, 27 decembrie 2019, 19:41)

      briciu [utilizator] i-a raspuns lui linarel

      nu avem drumuri pt ele ;)))
    • +9 (15 voturi)    
      Mai informeaza-te (Vineri, 27 decembrie 2019, 21:23)

      K-Man [utilizator] i-a raspuns lui linarel

      un contract foarte bun, avioane foarte economice si nu necesita pista mai lunga pentru operare
      https://www.aerosociety.com/news/turboprop-revival/
  • +4 (12 voturi)    
    Așa vom ajunge (Vineri, 27 decembrie 2019, 20:39)

    Observatory [utilizator]

    pana la Vidili..?
    Serios, Tarom ul pana nu trece pe mâine particulare nu v-a progresa.
    Concurenta este mare și averea statului scade pe zi ce trece ...
    • +4 (8 voturi)    
      vom progresa si noi (Vineri, 27 decembrie 2019, 21:57)

      panduru [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      cand limba romana nu va mai fi o taina si nu vom mai scrie V-A pogresa.
      • -1 (1 vot)    
        Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 8:46)

        [anonim] i-a raspuns lui panduru

  • -6 (16 voturi)    
    Sa-și bage ATR/urile (Vineri, 27 decembrie 2019, 20:42)

    Calin_file_de_dosar [utilizator]

    Undeva... asta ca sa nu se mai mire de ce vom continua sa zburam cu low cost!
  • +5 (9 voturi)    
    Leasing înseamnă închiriere (Vineri, 27 decembrie 2019, 22:49)

    hic sunt leones [utilizator]

    nu achiziție.
    Leasing-ul este cel mai prost instrument prin care poți ajunge să achiziționezi un bun.
  • +2 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 8:42)

    [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by