Gigantul american Amazon a raportat un venit de 75,5 miliarde de dolari pentru primul trimestru din acest an, în creştere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anuluit trecut, în condiţiile în care vânzările online au crescut foarte mult pe fondul restricţiilor impuse de pandemie.

Chiar si magazinele fizile deţinute de companie, care vând în cea mai mare parte doar mâncare, au înregistrt creşteri ale vânzărilor de 8% în acest trimetru, faţăt de aceeaşi perioadă a anului trecut, în condiţiile în care, Amazon a înregistrat o creştere de doar 1% în utlimul an, pe acest segment, potrivit BBC.
Vânzările din servicii de internet (Amazon Web Services) a fost de 10,22 miliarde de dolari, în T1 din 2020, în creştere cu 33% faţăt de T1 din 2019. Serviciile de cloud continuă să aducă cel mai mare profit companiei, 3 miliarde de dolari (profit operaţional) - reprezentând 77% din întregul profit operaţional al Amazon.
Profitul estimat pentru trimestul 2 va fi investit în adaptarea depozitelor Amazon la condiţiile impuse de pandemia coronavirus.
"În condiții normale, în următorul trimestru următor, ne-am aștepta să obținem un profit operațional de aproximativ 4 miliarde de dolari. Dar acestea nu sunt circumstanțe normale. În schimb, ne așteptăm să cheltuim întreaga sumă de 4 miliarde de dolari și poate un pic mai mult, pentru cheltuieli legate de COVID pentru a livra produse clienților și pentru a oferi condiiţii sigure de muncă angajaţilor", a declarat Jeff Bezos, CEO Amazon.
Compania a înregistrat creşteri până şi pe segmentul de vânzare de publicitate, unde a încasat venituri de 3.9 miliarde de dolari, în T1, cu 44% mai mari faţă de T1 din 2019.