​Gigantul american Amazon a raportat un venit de 75,5 miliarde de dolari pentru primul trimestru din acest an, în creştere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anuluit trecut, în condiţiile în care vânzările online au crescut foarte mult pe fondul restricţiilor impuse de pandemie.

Jeff Bezos, CEO AmazonFoto: Captura YouTube - SENYUM MANIS

Chiar si magazinele fizile deţinute de companie, care vând în cea mai mare parte doar mâncare, au înregistrt creşteri ale vânzărilor de 8% în acest trimetru, faţăt de aceeaşi perioadă a anului trecut, în condiţiile în care, Amazon a înregistrat o creştere de doar 1% în utlimul an, pe acest segment, potrivit BBC.

Vânzările din servicii de internet (Amazon Web Services) a fost de 10,22 miliarde de dolari, în T1 din 2020, în creştere cu 33% faţăt de T1 din 2019. Serviciile de cloud continuă să aducă cel mai mare profit companiei, 3 miliarde de dolari (profit operaţional) - reprezentând 77% din întregul profit operaţional al Amazon.

Profitul estimat pentru trimestul 2 va fi investit în adaptarea depozitelor Amazon la condiţiile impuse de pandemia coronavirus.

"În condiții normale, în următorul trimestru următor, ne-am aștepta să obținem un profit operațional de aproximativ 4 miliarde de dolari. Dar acestea nu sunt circumstanțe normale. În schimb, ne așteptăm să cheltuim întreaga sumă de 4 miliarde de dolari și poate un pic mai mult, pentru cheltuieli legate de COVID pentru a livra produse clienților și pentru a oferi condiiţii sigure de muncă angajaţilor", a declarat Jeff Bezos, CEO Amazon.

Compania a înregistrat creşteri până şi pe segmentul de vânzare de publicitate, unde a încasat venituri de 3.9 miliarde de dolari, în T1, cu 44% mai mari faţă de T1 din 2019.