Companiile aeriene sunt de acord cu regula purtării măştilor, dar refuză să zboare cu scaunele goale

de RA     HotNews.ro
Marţi, 5 mai 2020, 18:16 Economie | Companii


Cum arata un avion in timpul Covid-19
Foto: nbcnews / instagram
​Oficialii Asociaţiei Internaţionale de Transportat Aerian (IATA) care reuneşte majoritatea companiilor aeriene s-au arătat de acord cu o parte din măsurile discutate pentru combaterea COVID-19, precum purtarea de măşti de protecţie de către personal şi pasageri, dar nu sunt de acord cu regula de distanţare socială în timpul curselor, mai exact cu păstrarea unui scaun liber între pasageri, scrie Reuters.

În condiţiile în care aproape toate zoborurile sunt sistate din cauza pandemiei şi nu se ştie în cât timp şi-ar putea relua toate companiile cursele, discuţiile legate de păstarea unor locuri neocupate în avioane a stârnit revolte în rândul membrilor IATA.

Multe companii aeriene mici sunt la un pas de a intra în faliment după luni în care nu au avut deloc zboruri.

Brian Pearce, economist şef al IATA, a declarat că majoritatea companiilor aeriene nu ar fi câştigat bani anul trecut dacă o treime din scaune ar fi fost înlocuite în cele mai utilizate aeronave.

Compania Virgin Atlantic din Marea Britanie a anunţat marţi ca concedia 3.150 de angajaţi, după ce săptămâna trecut British Airways ameninţa că renunţa la circa 12.000 de angajaţi dacă nu se adoptă reguli de repornire a economiei cât mai curând.

IATA a mai anunţat că lucrează împreună cu Organizaţia Internaţională de Aviaţie Civilă şi OMS la un set de reguli care să se aplice la nivel internaţional tuturor companiilor şi pasagerilor odată cu reluarea zborurilor comerciale.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2659 vizualizari

  • +1 (13 voturi)    
    compromis (Marţi, 5 mai 2020, 18:25)

    Ademordna [utilizator]

    Nu vad cu ce te ajuta locul liber de langa tine din punct de vedere al epidemiei atata timp cat tot avionul respira acelasi aer recirculat.
    Cine a propus masura asta nu intelege cum functioneaza un avion de pasageri modern.
    Ce urmeaza, sa impuna si motociclistilor sa pastreze un metru juma intre ei si pasager? Sau sa tina avionul ferestrele deschise?
    • +6 (8 voturi)    
      aerul recirculat... (Marţi, 5 mai 2020, 19:38)

      GabiAlex [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      ... conform normelor sanitare trebuie filtrat, si sistemul asta de filtrare include si un modul de iradiere cu ultraviolete de tip C care distrug virusii de tipul corona.
    • +5 (7 voturi)    
      nu e chiar acelasi aer (Marţi, 5 mai 2020, 19:56)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      ca daca ar fi acelasi aer "recirculat" si nu ar fi improspatat, in cateva minute ar muri toti pasagerii asfixiati - imagineaza-ti ca inhalezi AER ce contine OXIGEN si respiri AER ce contine CO2 in locul oxigenului, deci e ca si cum ai respira intr-o punga (cei ca tine, care fac asemenea afirmatii fake-news sunt sfatuiti sa incerce asta).
      In plus, avioanele aveau si filtre HEPA, dinainte de epidemie, cel putin unele companii asa au afirmat, deci e de asteptat ca acestea, daca nu erau peste tot, sa se generalizeze.
      Legat de cei "apropiati"- familiile pot fi lasate impreuna, asa cum sunt lasate si in parc, etc.
  • +4 (18 voturi)    
    O treime din locuri neocupate inseamna ca (Marţi, 5 mai 2020, 18:40)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    pretul biletelor pentru celelalte doua treimi trebuie sa fie cu 50% mai mare,ca sa acopere pierderea.

    La low-costul unde plateai 50 euro trebuie sa dai 75, iar la cursa de linie care costa 200 va trebui sa dai 300.

    Nu-i chiar sfarsitul lumii...

    Sa mai luam in considerare pretul mai mic la combustibil, care se traduce in castig suplimentar pentru firma aeriana.

    Sa luam in considerare si faptul ca avionul pe o treime gol este mai usor, deci consuma mai putin - alt castig suplimentar pentru companie.

    Concluzie: Avem de-a face cu niste negustori jegosi care stiu doar sa se vaicareasca.
    • +5 (9 voturi)    
      de asemenea (Marţi, 5 mai 2020, 19:36)

      GabiAlex [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      ... sa luam in considerare si :

      - fondurile nerambursabile pe care le-au primit pana acum de fiecare data cand au avut probleme;

      - lacomia incredibila care i-a facut sa puna randurile atat de apropiate incat numai cei sub 165cm pot stea fara sa isi urce genunchii pe scaunul din fata

      - timpii de asteptare de ordinul orelor, fara macar o explicatie sau o ora clara de plecare

      - taxele de bagaj de ordinul a 1/4-1/2 din bilet

      - mizeria din avioane, unde exista pretentia ca datul cu un aspirator intre zboruri echivaleaza cu o dezinfectie

      s.a.m.d.
    • -5 (7 voturi)    
      irelevant ce spui (Marţi, 5 mai 2020, 19:58)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      avioanele alea costa sute de milioane de dolari/euro plus ca intretinerea si reparatiile costa.

      adauga la costurile fixe si taxele (TVA, aeroport) si vei vedea ca rentabilitatea este foarte mica.

      deci companiile prefera sa aiba mai putine avioane/curse decat sa micsoreze numarul de pasageri.

      viitorul industriei este oricum incert pentru urmatorii 5-10 ani. cca 90% din avioane sunt acum la sol si pilotii/personalul navigant concediati.
    • +2 (6 voturi)    
      Lasa prostia cu ,,avionul -o treime gol" ! (Marţi, 5 mai 2020, 22:05)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      Un avion ,,o treime gol" are o sectiune mai mare ,,inutila" a fuselajului si consuma in plus din 2 motive:
      -greutate mai mare (sectiune in plus)
      - frecare cu aerul mai mare la inaintare.

      Dar se pot scoate scaunele pentru 1/ 3 din pasageri .
      Un scaun gol cantareste cam cat un pasager !
  • +2 (4 voturi)    
    uite inca un subiect de care ma bucur ca este pus (Marţi, 5 mai 2020, 19:37)

    ..13 [utilizator]

    Din moment ce porti masca si toata lumea are masca atunci se pp ca esti protejat si poti sa stai unul langa altul.

    Distantarea a fost recomandata atunci cand nu existau masti suficiente .

    Tot la fel izolarea a fost necesara atunci cand spitalele nu erau pregatite si nu erau masti suficiente si peste toate acestea nu se stiau prea multe date despre virus sau cele care erau stiute nu proveneau din surse credibile.

    Asadar pozitia celor din aviatie ma bucura.
    Este perfect logic sa porti masca si sa poti sa stai unul langa atul - ca sa se asigure companiile ca totul este in regula pot chiar ei sa ofere mastile la pachet cu tichetele de zbor.

    Dumnezeule cum pierdem esenta pe drum. Incredibil
    Nu mai judecam si asta este extrem de periculos.
  • +2 (6 voturi)    
    O lume noua (Marţi, 5 mai 2020, 20:44)

    Larisa Ioan [anonim]

    Acesta este doar inceputul acelui sfarsit al multor companii din intreaga lume.... destui naivi care inca nu cred si nu stiu ceea ce se intampla in lumea intreaga din cauza acestui virus....
    O alta lume, cine cunoaste, stie deja!!!
    Aveti grija de voi !
  • +2 (4 voturi)    
    Distantare (Miercuri, 6 mai 2020, 0:40)

    Godzillagrrr [utilizator]

    Pai ca sa se asigure distantarea, nu ajinge ca doar locul din mijloc sa ramâna gol, ci sinun rând din doua. Ceea ce ar reduce incarcarea avionului nu la 2/3 ci la 1/3.
    • 0 (2 voturi)    
      distantarea este egala cu zero (Miercuri, 6 mai 2020, 1:58)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Godzillagrrr

      cand te inghesui pe culoar sa iti pui bagajele la urcare sau coborare.

      plus check-inul,imbarcarea, debarcarea, mai mananci sau bei o cafea sau un pahar cu apa, mersul la WC, samd.

      poate ca pentru o ora-doua de zbor sa nu fie asa probleme dar pentru trans-continentale sau zboruri lungi nu-i simplu de loc.

      si in ultima instanta nu avioanele sunt problema numarul unu ci aeroporturile unde zeci si sute de mii de pasageri se imbarca zilnic.
  • -1 (5 voturi)    
    De ce ? (Miercuri, 6 mai 2020, 4:00)

    danmarian [utilizator]

    Bai fratilor ! Intelegeti ca ori ce afacere - inclusiv o companie aviatica - TREBUE sa aduca un PROFIT ! Iar un avion de cursa , care zboara cu mai putin de 85 % din capacitate acoperita cu pasageri platitori de bilet ESTE NERENTABIL ! Adica produce PIERDERI si nu aduce CASTIG - Daca s-ar lasa libere locurile din mijloc incarcarea avionului s-ar dovedi de numai 66 % la avioanele cu sase locuri pe rand - Deci zbor cu PIERDERI ! Si vorba veche a ovreiului mic negustor : Nimeni nu treieste din PIERDERI ! In rest ori ce comentarii pe acest subiect sunt doar vorbe "de claca" !
    • 0 (0 voturi)    
      Daca (Miercuri, 6 mai 2020, 16:18)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

      Eu vand 1 bilet cu 10.000 euro, eu companie imi scot banii pe cursa; daca eu companie vand 2 bilete de 5.000 euro, cursa de asemenea e rentabila; pot vinde si 10 bilete de 1.000 euro sau 20 bilete de 500 euro ...pentru exemplul meu. Acum ai inteles macar un pic?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by